Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LongJohn
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2017
    • 269
    • Kuopio

    Originally posted by arska86 View Post
    Aika tiukassa voi olla 400hp tuon kysyjän 530d:ssä pelkällä dpf- poistolla. Ehkä 10-20hp olisi realistisemmin odotettavissa lisää.
    Juu, hoksasin tuon just itsekin ettei ollunna 35d kysymys. :P

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      Originally posted by LongJohn View Post
      Jaa niin 530d LCI. Enpä siitä tiedä. Nuo lukemat oli 35d ilman DPF.
      Minäkin luulin puhuttavan 35d:stä
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • karppa29
        Bimmer Rookie
        • Jul 2014
        • 52
        • Suomessa brgl

        Originally posted by VolvoTDi View Post
        Minäkin luulin puhuttavan 35d:stä

        Uups😁 joo 530xda kyseessä.

        Oliko jollain linkata sellaista valmista suoraa putkee mikä kannattas tilata?
        _____________________________________

        -e61 530xda LCI -08 black

        Comment

        • Boiga
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 1773
          • Ylöjärvi

          Originally posted by karppa29 View Post
          Joo eli aika iso ero jos nyt on dpf kanssa 300/650 arviolta..

          Nyt vaan ehtimään sopivaa suoraa valmista putkea jostain missä on anturien paikat. Nykyinen ehjä dpf tietenkin hyllyyn jos nuo katsastusmääräykset sattuu muuttumaan..
          Oma ex 530da (-06, eli se 231hv moottori) ja dpf/kat poistettuna tuli 314hv ja 748nm ajtechin käsittelyssä. Eli en isoja muutoksia dpf:n poiston jälkeen odottaisi, se 10-20 hevosta sieltä saisi lisää oletettavasti.
          Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

          Comment

          • karppa29
            Bimmer Rookie
            • Jul 2014
            • 52
            • Suomessa brgl

            Originally posted by Boiga View Post
            Oma ex 530da (-06, eli se 231hv moottori) ja dpf/kat poistettuna tuli 314hv ja 748nm ajtechin käsittelyssä. Eli en isoja muutoksia dpf:n poiston jälkeen odottaisi, se 10-20 hevosta sieltä saisi lisää oletettavasti.
            Äänet oikeestaa ensisijaisesti kiinnostaa, sen jälkeen myös pienet lisääntyneet tehot sekä eipähän tarvii murehtia mistään dpf-ongelmista.. ☺️

            Ja nuo sun lukemat kuulostaa aika korkeilta joten luulis että tästä lci 235hv koneesta irtoo vieläkin enemmän.
            _____________________________________

            -e61 530xda LCI -08 black

            Comment

            • LongJohn
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2017
              • 269
              • Kuopio

              Originally posted by karppa29 View Post
              Äänet oikeestaa ensisijaisesti kiinnostaa, sen jälkeen myös pienet lisääntyneet tehot sekä eipähän tarvii murehtia mistään dpf-ongelmista.. ☺️
              Harmi kun VNT vehkeissä se VNT vaimentaa niin paljon. 35d saa jo aika muikeat sävelet suoralla huilulla.

              Comment

              • izzuL
                Bimmer Rookie
                • May 2016
                • 54
                • NURMIJÄRVI

                Originally posted by karppa29 View Post
                Äänet oikeestaa ensisijaisesti kiinnostaa, sen jälkeen myös pienet lisääntyneet tehot sekä eipähän tarvii murehtia mistään dpf-ongelmista.. ☺️

                Ja nuo sun lukemat kuulostaa aika korkeilta joten luulis että tästä lci 235hv koneesta irtoo vieläkin enemmän.
                Omasta 530d lci poistettiin dpf mutta katti jätetiin paikalleen, äänet muuttuu hyvin maltillisesti parempaan suuntaan.
                Selkein muutos on tyhjäkäynnillä ilmestynyt "lörinä"
                X5 F15 40e - 17
                Ex: E70 40d -12
                Ex: E61 530xd -08

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  Originally posted by karppa29 View Post
                  Äänet oikeestaa ensisijaisesti kiinnostaa, sen jälkeen myös pienet lisääntyneet tehot sekä eipähän tarvii murehtia mistään dpf-ongelmista.. ☺️

                  Ja nuo sun lukemat kuulostaa aika korkeilta joten luulis että tästä lci 235hv koneesta irtoo vieläkin enemmän.
                  Sellasia lukemia sieltä suurinpiirtein saa Aj-tech tai Tuikun softalla.

                  Eipä siitä lci:stä sen enempiä saada, ilman muutoksia.
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • muuris
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3501
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by karppa29 View Post
                    Äänet oikeestaa ensisijaisesti kiinnostaa, sen jälkeen myös pienet lisääntyneet tehot sekä eipähän tarvii murehtia mistään dpf-ongelmista.. ☺️

                    Ja nuo sun lukemat kuulostaa aika korkeilta joten luulis että tästä lci 235hv koneesta irtoo vieläkin enemmän.
                    Omakin '06 eli M57N2-koneella kuten LCI, toteutuneiden syöttöjen perusteella samaa reilu 300hv luokkaa. DPF tyhjätty, ilman muita muutoksia sen tyhjäykselle ei varsinaisesti tuntuis tarve olevan. Pakoäänet muuttui mielestäni huonompaan suuntaan, varsinkin kylmällä koneella semmonen lörinä joka ei bemariin kuulu. Ei kuulosta mitenkään päin voimakkaalta, vain putkivammaselta
                    E30 325iX '86
                    Instagram

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      Kytkimistä on varmasti monessa topikissa juttua, mutta kun ei onnistu haulla löytämään.

                      Eli 800-1000nm kestävä kytkin hakusessa E60 530d manuaaliin.

                      Performance Clutch Kit for BMW 5 E60 530 d from SACHS Performance ✔ Know-How from SACHS, the BMW DTM/GT3 clutch supplier and technology partner of BMW Motorsport.


                      Tätä kattelin, luvataan 800nm kesto, joten kestää varmaan vähän enemmänkin?
                      Jossain ulkomaan foorumilla luki että olisi lähes normaalin tuntuinen jopa käyttääkkin:think

                      Onko kellään mitään muita vaihtoehtoja? Kestävempiä? Halvempia?

                      Kaksoismassa vauhtiksen ajattelin kuitenkin kaveriksi jotta välttyisi ylimääräisiltä ääniltä.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • lurkki3
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 657
                        • ylivieska

                        Originally posted by makkis View Post

                        Eli 800-1000nm kestävä kytkin

                        Kaksoismassa vauhtiksen ajattelin kuitenkin kaveriksi jotta välttyisi ylimääräisiltä ääniltä.
                        Eipä taida sellaista kaksoismassaa löytyä joka 800nm kestäis...kovanpyörän vaatii jos tuollaisia vääntöjä ruetaan hakemaa
                        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                        Bagged e32
                        Ex E61 525d m-sport -06
                        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          Originally posted by lurkki3 View Post
                          Eipä taida sellaista kaksoismassaa löytyä joka 800nm kestäis...kovanpyörän vaatii jos tuollaisia vääntöjä ruetaan hakemaa
                          Niin aluksi meinasinkin, koska tulisi halvemmaksikin.
                          Mutta yhdessä dieselissä aiemmin ollu kiinteä vauhtipyörä ja sitä meteliä tyhjäkäynnillä ei kyllä kestä kuunnella.
                          Ja joidenkin puheiden mukaan laatikko voisi kärsiä myös siitä.

                          Joten toivoisin tuon Sachsin kaksoismassan kestävän siellä jonkin aikaa.
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • repsa
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1366
                            • Lempäälä

                            Suurin osa 2-massojen särkymisistä taitaa kuitenkin johtua suurentuneesta vääntömomentista lähellä tyhjäkäyntikierroksia - silloin sit vedätetään isoilla vaihteilla pienillä rpm:llä - ja se 2-massa vp tekee työtä koko rahan edestä.

                            Jos epäilyttää, niin kova vp ja katsot jousitetulla keskiöllä olevan sintterin ? Silloin pitäisi vaihteiston kolina pienentyä melko minimiin (ei toki niin pieneksi kuin 2-massakiekolla).
                            5c jetta 1.2TSI 140/220
                            530e m-sport alpinweiss3 vakio
                            a4 cabi 220/300
                            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                            Comment

                            • janne30
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 2198
                              • Vantaa

                              DLI-teknik.se myy jousitettua sintteriä 26 booreilla ja 240mm, sille 765 asetelma ja kova vauhtis blingfactory/DLI-teknik. On myös saschin orgaanista levyä 26N ja 240mm.

                              Miettinyt samaa omaan e46, ei oo vielä raaskinut laittaa tonnia likoon kun toistaseks kestäny n. 280/640
                              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                              1 x F20
                              3 x E30
                              2 x E36
                              5 x E46
                              3 x E9X

                              Comment

                              • atte.o
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2009
                                • 894
                                • haukipudas

                                VAG puolella hitsauttaneet kaksoismassan kiinteäksi. Oliko Lahden kansityö tms joka tekee konversioita.
                                E61 M-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎