Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    Eiköhän siellä ole softa jossain kohtaa väärin tehty. Oikein tehdyssä ohjelmassa ei tuollaisia tule
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Boiga
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 1773
      • Ylöjärvi

      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Eiköhän siellä ole softa jossain kohtaa väärin tehty. Oikein tehdyssä ohjelmassa ei tuollaisia tule
      Onkohan muilla ohjelman tekijöillä tullut vastaan vastaavaa? Vai ovatko kaikki saaneet ohjelman toimimaan kaikissa joissa acc?
      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

      Comment

      • arska86
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 309
        • Helsinki

        Originally posted by hatemi View Post
        Laitetaan tännekkin pieni teaseri tulevasta. Puuhastelu on parhaillaan menossa ja luultavasti ajossa joulun välipäivinä. Autona LCI 530xd.


        Jokos tämä toimii?

        Comment

        • hatemi
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 106
          • Jkl

          Ei ihan. Setti jäi imuputkea ja öljyputkia vaille valmiiksi. Auto on kuitenkin nyt suunnilleen vakiona myynnissä ja uusi tai oikeastaan vanhempi BMW hankittu projektiksi. Siitä asiaa varmasti tulevaisuudessa kunhan vaan asiat etenevät.
          tdituning.fi

          Comment

          • bore^
            Bimmer Rookie
            • Aug 2016
            • 169
            • Vantaa

            Originally posted by Boiga View Post
            Sotken tätä topicia vähän, onko täällä tullut vastaan d17c vikakoodia sellaisessa autossa jossa ohjelma sekä actiivinen cruise? e61 nyt kyseessä.

            Onko kenelläkään ajatusta ongelman kiertämiseksi muuten kuin palauttaa dpf ja ohjelma takaisin kuten tehtaalta?

            Eli auto on 04/06 valmistunut 530da jossa varusteena ACC, ohjelmoitu ja samalla dpf/decat, vikakoodi ohjelmoinnin jälkeen:

            "D17C CAN message with error received. Message: Torque from engine control unit. "

            Hakuammuntaa enkä odota saavani vastauksia välttämättä mutta jos jollain on vinkkiä niin otetaan ajatuksia vastaan. Vika tulee siis kun painaa vähänkään liikaa kaasua jalalla, lähtee pois vain kun nollaa dde sekä acc moduulien koodit molemmat. Näyttöön tulee active cruise control failure. Toimii kun ei paina liikaa kaasua tai ajaa vakkarilla ja antaa sen kiihdyttää omalla tavallaan.

            PS ongelma ei ole läheskään kaikkien acc varusteisien autojen kanssa, vain joidenkin joissa tietty ohjelma versio...
            Edit: pitäis opetella lukemaan loppuun asti... tosissaan mulla lastuttomassakin autossa on tullut kyseinen koodi. Oireilua kesti muutama viikko ja vika poistui itsestään. Jos en väärin muista niin menin dtc nappia painamaan ja samalla vakkaria kokeilemaan päälle. Aluksi tuli nopeuden sijaa pari viivaa ja sen jälkeen acc failure. Nyt kaikki toiminu monta kuukautta hyvin . Joku tältä foorumilta uskoi että vika johtuisi mun alikokoisista talvi kumeista mutta ne on vieläki alla :S
            Last edited by bore^; 15-03-2017, 23:01.
            E61 2006 530d m-sport

            Comment

            • Boiga
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 1773
              • Ylöjärvi

              Originally posted by bore^ View Post
              Edit: pitäis opetella lukemaan loppuun asti... tosissaan mulla lastuttomassakin autossa on tullut kyseinen koodi. Oireilua kesti muutama viikko ja vika poistui itsestään. Jos en väärin muista niin menin dtc nappia painamaan ja samalla vakkaria kokeilemaan päälle. Aluksi tuli nopeuden sijaa pari viivaa ja sen jälkeen acc failure. Nyt kaikki toiminu monta kuukautta hyvin . Joku tältä foorumilta uskoi että vika johtuisi mun alikokoisista talvi kumeista mutta ne on vieläki alla :S
              Mulla renkaat on vakio koko 245/40/18, vika kun tulee niin Vakkari toimii taas kun pysäyttää ja käyttää virrat useamman sekunnin pois. Tällöin ekalla viiksen vedolla tulee vika ja toisella toimii taas ja sen jälkeen. Jos käyttää ovet lukossa, toimii Vakkari heti ensimmäisestä käytöstä. Mutta jos kiihdyttää liian lujaa niin menee vika päälle. Kuitenkin kun tietää kuinka pystyy kiihdyttää, eli rauhassa niin pystyy toimimaan normaalisti. Myös vika lähtee pois kun vauhdissa käyttää virrat pois ja takaisin. Täytyy kokeilla noita nappeja vaikken usko että auttaa mun tapauksessa. Kiitos kuitenkin.
              Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

              Comment

              • lurkki3
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 657
                • ylivieska

                Eikös 3bar pakopaineet rupia oleen aika maksimi näissä suorasuihkareissa?itellä ei pakoset pysy tuolla 2260v hybridillä kurissa.pakosiipenä amg ja imupuolella 49mm 11 lapanen billet.ahtimen vaihdon jälkeen esiinty satunnaisesti outo käynti häiriö täyskaasulla,moottori rupes käymään varmaan 4-5 pytyllä ja savuttaan vika poistu hetken tasakaasulla ajettaessa ja jotenki olettasin että tuo käyntihäiriö johtuu pakopaineista....moottorikin sanoi työsopimuksen irti tuosta e39 530d:stä,nokkaakselin ketjupyörän pultti oli ainakin poikki.uus kone paikallaan niin viittis heti särkiä tätäkin jos noiden pakopaineiden takia rikkoontu.oisko konkareilla ideoita?pakopaineet huitelee 3.2bar mitä uskaltanut polkea
                E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                Bagged e32
                Ex E61 525d m-sport -06
                Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                Comment

                • hatemi
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 106
                  • Jkl

                  Kyllä noilla vakiokuoriin tehdyllä ne paineet nousee väkisellään. Ihan normaalille kuulostavat. Vakioilla venttiilinjousilla saattaa alkaa jo noilla paineilla sekoilemaa .
                  tdituning.fi

                  Comment

                  • lurkki3
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 657
                    • ylivieska

                    Tuli vaihdettua vnt holsettiin,saa nähdä miten saadaan pelaan.hyvin se sinne istuu.maffia ei oo vielä paikallaan ja osia pitää vielä siistiä ja maalailla.auto ajossa kuitenki kokoajan
                    Last edited by lurkki3; 25-01-2022, 10:19.
                    E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                    Bagged e32
                    Ex E61 525d m-sport -06
                    Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                    Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                    Comment

                    • racediesel
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 248
                      • porvoo

                      moi
                      tuota olisin itsekkin aikanaan halunnut laittaa mutta kaikki aina laukoi alas koska ei muka ole voimaa alhaalla 1200-2000rpm:n välillä ja olisi haastava saada sieltä heräämään.
                      onko holset hx35super?.
                      ilmoittele ihmeessä miten kävi,kiinnostaa kovasti.
                      T:Pasi
                      0405432808
                      Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                      Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                      Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                      Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                      Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                      BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                      BMW 330D-05 vakio 2005
                      BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                      BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                      BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                      Comment

                      • lurkki3
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 657
                        • ylivieska

                        Originally posted by racediesel View Post
                        moi
                        tuota olisin itsekkin aikanaan halunnut laittaa mutta kaikki aina laukoi alas koska ei muka ole voimaa alhaalla 1200-2000rpm:n välillä ja olisi haastava saada sieltä heräämään.
                        onko holset hx35super?.
                        ilmoittele ihmeessä miten kävi,kiinnostaa kovasti.
                        T:Pasi
                        0405432808
                        Ihan normi hx35 12# pakopesällä
                        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                        Bagged e32
                        Ex E61 525d m-sport -06
                        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          .
                          Mersun suora kuutonen ja 35 holsetti kiinteällä hukkaportilla noin 800nm/1800rpm. Max vääntö oli tonnin luokkaa.
                          Tämä melkein kymmenen vuotta sitten, nyky tietämyksellä tuntu, että saisin paremmin pelaavan.
                          Mutta yhdessä suuressa hukkaportillisessa holsetissa on se viiiiiiiiiiiiiive ......
                          Kuutonen vetää aivan hyvin jo vaikka ahtoa ei olisikkaan vielä yhtään.

                          Lisäksi olen kokeillut BorgWarnerin kuulalaakeroitua ahdinta.
                          Topakka veto noin 1600rpm alkaen ja vetoja +500, tuntuma hyvin lähellä vnt,tä.
                          Siinä oli vaan sellainen ongelma että parin tonnin ahdin kesti pari tuntia.
                          Se on liian kallista mullekkin.
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • lofjussi
                            Bimmer Rookie
                            • May 2009
                            • 183
                            • Rovaniemi

                            Originally posted by Boiga View Post
                            Sotken tätä topicia vähän, onko täällä tullut vastaan d17c vikakoodia sellaisessa autossa jossa ohjelma sekä actiivinen cruise? e61 nyt kyseessä.

                            Onko kenelläkään ajatusta ongelman kiertämiseksi muuten kuin palauttaa dpf ja ohjelma takaisin kuten tehtaalta?

                            Eli auto on 04/06 valmistunut 530da jossa varusteena ACC, ohjelmoitu ja samalla dpf/decat, vikakoodi ohjelmoinnin jälkeen:

                            "D17C CAN message with error received. Message: Torque from engine control unit. "

                            Hakuammuntaa enkä odota saavani vastauksia välttämättä mutta jos jollain on vinkkiä niin otetaan ajatuksia vastaan. Vika tulee siis kun painaa vähänkään liikaa kaasua jalalla, lähtee pois vain kun nollaa dde sekä acc moduulien koodit molemmat. Näyttöön tulee active cruise control failure. Toimii kun ei paina liikaa kaasua tai ajaa vakkarilla ja antaa sen kiihdyttää omalla tavallaan.

                            PS ongelma ei ole läheskään kaikkien acc varusteisien autojen kanssa, vain joidenkin joissa tietty ohjelma versio...
                            Minulla on tämä sama ongelma, ohjelmoitu uudelleen, aktiivi cruice ja dpf tyhjennetty. Pikku kaasulla kun varovasti ajaa niin cruise toimii, kärryä vedettäessä ei edes varovainen ajo tahdo riittää, pikku kiihdytyksellä cruise lamaantuu ja auto pitää sammuttaa ja startata että taas pelaa, seuraavaan ohitukseen saakka...
                            Uuden ilmansuodattimen myötä tuntuu että vikaantuu entistä herkemmin. Tosi ärsyttävä ominaisuus muuten mukavassa autossa.
                            Oisko tähän löytynyt lääkettä?
                            645 ci cabriolet m-performance 2004

                            Comment

                            • larzu85
                              BTCF Member
                              • Feb 2007
                              • 821
                              • Mustasaari

                              Oisko kellään ylimäärästä cp3 r90 akselia? Olis tarkotus ite valmistaa muutama stroukki eikä viittis omasta toimivasta autosta ruveta irrottamaan pumppua mittailujen takia :think
                              BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz

                              BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic

                              EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber

                              EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber

                              EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot

                              EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic

                              EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen

                              Comment

                              • lurkki3
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 657
                                • ylivieska

                                Oisko ideoita.satunnainen sammumis vika vaivaa edelleen täyskiihdytyksissä.jumittaakohan täsä suutintukin paineregulaattori niin rail paine romahtaa vai suutin kusee paluupuolelle?auto pelaa muuten täysin.juuri vaihdettu isompi walbro tankkiin ja boschin 044 siirtopumppu.siirtopaine täyskaasulla 4.25 bar mutta ei vaikusta ollu kyseiseen vikaan
                                Last edited by lurkki3; 25-01-2022, 10:19.
                                E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                                Bagged e32
                                Ex E61 525d m-sport -06
                                Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                                Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎