Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    Originally posted by deeque View Post
    Onko muilla paukkunu ahtoputkia näistä? Ihan komean äänen saatteleman viimenen muovimutka ennen konetta lojahti työviikon päätteeks.

    Meinasin ensin laittaa ihan simppeliä putkea lemmarilla tilalle, mutta eihän näihin ihan niin vaan laitetakkaan :think
    Tyyppivika. Mulla korjausletku tuohon tilalle, on silikonia joten ikuinen.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • zanta
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 2908
      • Oulu

      Originally posted by BMW525Xda View Post
      On saastetunnistin, eli kaupunkiruuhkassa esim kääntää automaattisesti sisäkierrolle kun haistaa pakokaasua.
      Toimii juuri näin, itse usein ajan alueen läpi missä paikallisen jäteveden puhdistamon "paskalemu" leijailee ja tunnistaa myös sen, samoin kuin tuolla alavilla mailla sikalat ym minkkitarhat. Sisäkierrolle nakkaa. Tunnistinhan löytyy ojan puoleisen raitisilmasuodattimen kotelon vierestä. Pieni musta sensori jossa muutama reikä(suodatinkangas näkyvillä)
      LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

      eksälista:
      E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

      Comment

      • zanta
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2908
        • Oulu

        Vaihdoin pari vuotta sitten tuohon käyttis pulkkaan ledit sisävaloihin, viime kuukausina on alkaneet välkkymään hetken päällä oltuaan. IBS? Vai mikä ois homman nimi? Vai onko vain hapettuneet kosketuspinnat:think?
        Kellään omakohtaista kokemusta?

        Valopaketilla oleva kesäkuussa 2008 tehtaalta ulospukattu LCI E61 kyseessä.
        Akun vaihdoin uuteen 95Ah AGM:ään viime talvena, vaikkei orkkis 90Ah vielä lopussa ollutkaan. Ylläpitolaturikin löytyy koska pätkäajoa+Webasto. Jännite pitäs olla kohillaan siis.
        LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

        eksälista:
        E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by zanta View Post
          Vaihdoin pari vuotta sitten tuohon käyttis pulkkaan ledit sisävaloihin, viime kuukausina on alkaneet välkkymään hetken päällä oltuaan. IBS? Vai mikä ois homman nimi? Vai onko vain hapettuneet kosketuspinnat:think?
          Kellään omakohtaista kokemusta?

          Valopaketilla oleva kesäkuussa 2008 tehtaalta ulospukattu LCI E61 kyseessä.
          Akun vaihdoin uuteen 95Ah AGM:ään viime talvena, vaikkei orkkis 90Ah vielä lopussa ollutkaan. Ylläpitolaturikin löytyy koska pätkäajoa+Webasto. Jännite pitäs olla kohillaan siis.
          Koodasithan sen uuden akun autoon? Eihän akkulaturi ole kytketty suoraan akun - napaan? Onko autonlaturi kunnossa? Vilkkuuko kaikki ledit?
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Simulation
            Bimmer Rookie
            • Mar 2013
            • 65
            • Finland



            Suomeksi? 530d lci

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by Simulation View Post


              Suomeksi? 530d lci
              DPF, eli hiukkassuodatin. Onko termarit kunnossa, moottorinlämmöt? Vikakoodinluku & nollaus, sitten pakkopolttoa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Simulation
                Bimmer Rookie
                • Mar 2013
                • 65
                • Finland

                Originally posted by HTK12 View Post
                DPF, eli hiukkassuodatin. Onko termarit kunnossa, moottorinlämmöt? Vikakoodinluku & nollaus, sitten pakkopolttoa.
                Auto tuli vähän aikaa sitten porukoille. Kävi Oulussa Wetterillä huollossa jossa olivat tarkastaneet termareiden kunnon ja pitäisi olla ok :think Ajettu reilu 100tkm.

                Missähän pystyisi vikakoodit lukemaan? Nivala/lähiseudut...

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by Simulation View Post
                  Auto tuli vähän aikaa sitten porukoille. Kävi Oulussa Wetterillä huollossa jossa olivat tarkastaneet termareiden kunnon ja pitäisi olla ok :think Ajettu reilu 100tkm.

                  Missähän pystyisi vikakoodit lukemaan? Nivala/lähiseudut...
                  Joku foorumilainen sielläpäin varmaan voi vilkaista. Oman alueen osiosta kannattaa vilkaista. Lämmöt näkee salavalikosta ajonaikana, kannattaa katsoa, että lämpenee riittävästi. Ei polta, jos lämmöt on alle 75C.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Simulation
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2013
                    • 65
                    • Finland

                    Voi olla ettei oo vähään aikaan nähnyt kovin korkeita lämpötiloja. Autolla ajetaan yleensä 15km suuntaansa työmatkaa. Pitäisikö käydä hehkuttamassa autoa maantiellä? Auttaako asiaan

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by Simulation View Post
                      Voi olla ettei oo vähään aikaan nähnyt kovin korkeita lämpötiloja. Autolla ajetaan yleensä 15km suuntaansa työmatkaa. Pitäisikö käydä hehkuttamassa autoa maantiellä? Auttaako asiaan
                      Siellä nyt on luultavasti jo tuosta koodia, joka estää polton käynnistymisen. Käy ajamassa lenkki, joka autolla tyypillisesti ajetaan ja katso nouseeko ne lämmöt vai ei. Lämmöt pitää katsoa mittariston salavalikosta/testerillä. Ellei nouse, niin sitten termarit kuntoon ja sitten pakkopolttoa ja koodien nollausta. Tuo 15km on aika vähän ja luultavasti ei koskaan ehdi polttamaan loppuun ennen auton sammutusta. Välillä pitäisi tulla pidempää ajoa.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Janna
                        BTCF Member
                        • Dec 2013
                        • 1049
                        • Rovaniemi

                        E61 530d -08 toukka.
                        Hukkaa jäähdytinnestettä. Mistä lähdetään etsimään vikaa?
                        Auto seisoo päivät parkkihallissa eikä ainakaan sinne valita nestettä silminnähden, myöskään kotona pihalla yöt kun seisoo niin mitään isompia lammikoita ei näy.
                        Kuitenkin muutamassa viikossa nestepinta tippuu ylärajalta niin alas, että auto rupeaa ehdottelemaan että jospa lisäisit hieman.

                        Comment

                        • Käyttäjä
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2014
                          • 60
                          • kuun pimeä puoli

                          Originally posted by Janna View Post
                          E61 530d -08 toukka.
                          Hukkaa jäähdytinnestettä. Mistä lähdetään etsimään vikaa?
                          Auto seisoo päivät parkkihallissa eikä ainakaan sinne valita nestettä silminnähden, myöskään kotona pihalla yöt kun seisoo niin mitään isompia lammikoita ei näy.
                          Kuitenkin muutamassa viikossa nestepinta tippuu ylärajalta niin alas, että auto rupeaa ehdottelemaan että jospa lisäisit hieman.
                          Ei se joo välttämättä parkissa maahan asti tule kun siellä on se pohjapanssari, tyhjenee sitten ajossa.
                          Näitä nestehaasteita kun on ainakin itsellä ollut riittämiin niin olen itse ollut tyytyväinen seuraavaan komboon:




                          Mitä itse olen kahdesta m57-koneesta ruuvaillut niin klassikko tuntuu olevan termarin ylemmän liitoksen tiiviste, tulee termarin mukana. Vuoto hankala nähdä, tiputtelee sieltä vesipumpun yläpuolelta lohkoa pitkin. Toinen on ylävesiletkun yhde lohkoon siellä imusarjan alla, joko itse se muovinen tötterö tai jommankumman siihen liittyvän letkun tiiviste. Enemmän ajetuissa alkaa vuotaa se moottoriöljyn lauhdutin kun polttoaineletku järsii siihen kylkeen reiän.
                          e61 530d 2004
                          ex e39 530d sedan 2001, e46 318i touring

                          Comment

                          • ///THe
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 837
                            • Espoo

                            Originally posted by Käyttäjä View Post
                            Ei se joo välttämättä parkissa maahan asti tule kun siellä on se pohjapanssari, tyhjenee sitten ajossa.
                            Näitä nestehaasteita kun on ainakin itsellä ollut riittämiin niin olen itse ollut tyytyväinen seuraavaan komboon:




                            Mitä itse olen kahdesta m57-koneesta ruuvaillut niin klassikko tuntuu olevan termarin ylemmän liitoksen tiiviste, tulee termarin mukana. Vuoto hankala nähdä, tiputtelee sieltä vesipumpun yläpuolelta lohkoa pitkin. Toinen on ylävesiletkun yhde lohkoon siellä imusarjan alla, joko itse se muovinen tötterö tai jommankumman siihen liittyvän letkun tiiviste. Enemmän ajetuissa alkaa vuotaa se moottoriöljyn lauhdutin kun polttoaineletku järsii siihen kylkeen reiän.
                            Tähän vielä yhtenä vikakohtana EGR-cooleri puhki ja menee nestettä pakokaasun sekaan.
                            X5 F15 ///Msport
                            CRX 2gen +25psi

                            Comment

                            • Janna
                              BTCF Member
                              • Dec 2013
                              • 1049
                              • Rovaniemi

                              Vikaa paikallistettu termostaattiin, ei meinaan pukkaa lämmintä ohjaamoon juurikaan.

                              Comment

                              • Arppa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1046
                                • Lumbriver

                                Originally posted by Janna View Post
                                Vikaa paikallistettu termostaattiin, ei meinaan pukkaa lämmintä ohjaamoon juurikaan.
                                Kaverilla oli lämmityslaitteen kenno tukossa kun lämpö ei riittänyt ohjaamoon asti. Kone kyllä kävi termareiden vaihdon jälkeen oikeissa lukemissa.
                                Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                                Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                                Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                                -Raahe Connection-
                                -Team Kärppä- limited edition

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎