E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revote
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1886
    • Hollola

    #436
    Vaihdoin eilen lämppärin puhaltimen moottorin ja etuvastuksen. Meni ehkä noin nelisen tuntia, ei ihan niin paha rasti kuin mitä jotkut varoitteli

    Kysymys kuuluu:

    Pudotin ilma"kanaviin" vähän työkaluja, toiselle puolelle ruuvauskärjen magneettipään ja toiselle puolelle itse ruuvauskärjen. Siis näihin kanaviin jotka osoittavat suoraan alaspäin siellä keskikonsolissa ja joiden pystyputket pitää ottaa moottorin tieltä pois.

    Saako nuo kanavat jotenkin purettua ja osat sieltä veks? Ja/tai, onko siellä jotain läppiä sisällä joiden toiminta voi nyt vaaraantua?
    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #437
      Originally posted by revote View Post
      Vaihdoin eilen lämppärin puhaltimen moottorin ja etuvastuksen. Meni ehkä noin nelisen tuntia, ei ihan niin paha rasti kuin mitä jotkut varoitteli

      Kysymys kuuluu:

      Pudotin ilma"kanaviin" vähän työkaluja, toiselle puolelle ruuvauskärjen magneettipään ja toiselle puolelle itse ruuvauskärjen. Siis näihin kanaviin jotka osoittavat suoraan alaspäin siellä keskikonsolissa ja joiden pystyputket pitää ottaa moottorin tieltä pois.

      Saako nuo kanavat jotenkin purettua ja osat sieltä veks? Ja/tai, onko siellä jotain läppiä sisällä joiden toiminta voi nyt vaaraantua?
      Keskikonsolissa siis takana?
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • kiraffi
        BTCF Member
        • Sep 2004
        • 427
        • Shangri'la / SYSMÄ

        #438
        Originally posted by revote View Post
        Vaihdoin eilen lämppärin puhaltimen moottorin ja etuvastuksen. Meni ehkä noin nelisen tuntia, ei ihan niin paha rasti kuin mitä jotkut varoitteli

        Kysymys kuuluu:

        Pudotin ilma"kanaviin" vähän työkaluja, toiselle puolelle ruuvauskärjen magneettipään ja toiselle puolelle itse ruuvauskärjen. Siis näihin kanaviin jotka osoittavat suoraan alaspäin siellä keskikonsolissa ja joiden pystyputket pitää ottaa moottorin tieltä pois.

        Saako nuo kanavat jotenkin purettua ja osat sieltä veks? Ja/tai, onko siellä jotain läppiä sisällä joiden toiminta voi nyt vaaraantua?
        Hymähdin hieman, kiitos

        Mut joo, vastaus: Ei mitään hämminkiä, saattaavat joskus aikanaan ilmestyä etujakkaroiden alle tai sitten eivät. Mitään tilannetta eivät sielä kuitenkaan aiheuta
        Ajossa: Citroën Jumper h1l2
        Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé

        Ex:
        1x F30
        1x E60
        5x E36
        1x E34
        1x E46
        2x E30
        2x Toyota
        1x Ford
        1x Honda

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2979
          • Uusimaa

          #439
          Originally posted by pyroz View Post
          Ei ole koukkua autossa, niin eikait AHM moduliakaan silloin pitäisi olla(?)
          Voihan se olla retrofitattu.
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2979
            • Uusimaa

            #440
            Originally posted by revote View Post
            Vaihdoin eilen lämppärin puhaltimen moottorin ja etuvastuksen. Meni ehkä noin nelisen tuntia, ei ihan niin paha rasti kuin mitä jotkut varoitteli
            Ohjeaika 2,8h. Kyllä sen siihen tekee, noh, ei ehkä ekalla kerralla
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • revote
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2013
              • 1886
              • Hollola

              #441
              Originally posted by buksin-1 View Post
              Keskikonsolissa siis takana?
              Joo, siellä.

              Originally posted by kiraffi View Post
              Hymähdin hieman, kiitos

              Mut joo, vastaus: Ei mitään hämminkiä, saattaavat joskus aikanaan ilmestyä etujakkaroiden alle tai sitten eivät. Mitään tilannetta eivät sielä kuitenkaan aiheuta
              Ok, hyvä tietää. Ja hyvä että pystyy ilostuttamaan ihmisiä

              Originally posted by jaki View Post
              Ohjeaika 2,8h. Kyllä sen siihen tekee, noh, ei ehkä ekalla kerralla
              Noo, ei haittaa. Tein rauhalliseen tahtiin tietämättä mitä tehdä
              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6787
                • PK-seutu

                #442
                Originally posted by jaki View Post
                Voihan se olla retrofitattu.
                Ei näytä olevan. ISTAlla luetussa varustelistassa ei ole retrofitattua AHM:ää, eikä sitä myöskään näy ohjainboksien listassa (Control unit tree):















                Last edited by pyroz; 05-12-2016, 22:59.
                S65, S85, H1, N63TU, IB1

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

                  #443
                  Mutta onko autossa joskus ollut koukku?
                  Myös jälkiasennetut CAN-väyläiset koukut heittää virheitä väylään eikä niitä koodata uudelleen, ja jos purkin ottaa pois niin muistaakseni saattaa auto ruveta sen jälkeen herjaamaan sitä eli jollain tapaa koodautuu itsekseen...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #444
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Mutta onko autossa joskus ollut koukku?
                    Myös jälkiasennetut CAN-väyläiset koukut heittää virheitä väylään eikä niitä koodata uudelleen, ja jos purkin ottaa pois niin muistaakseni saattaa auto ruveta sen jälkeen herjaamaan sitä eli jollain tapaa koodautuu itsekseen...
                    Eikä olisi ensimmäinen josta koukku poistettu kolarin jälkeisessä remontissa....

                    Comment

                    • Tojopa
                      BTCF Member
                      • Mar 2004
                      • 1592
                      • Kuopio

                      #445
                      Onko joku tutustunut tarkemmin E6x munuaisten takana olevan säleikön sielunelämään? Yksinkertaistaen kylmänä maski on kiinni ja lämpimänä auki, mutta vaikuttaako maskin aukaisuun vain koneen lämmöt vai huomioidaanko ulkoilman lämpötila myös jotenkin? Eli pidetäänkö maski pakkasilla pidempään kiinni, vaikka kone olisikin jo lämmin jne.?

                      Comment

                      • -challenger-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 2150
                        • L a h t i

                        #446
                        Originally posted by Tojopa View Post
                        Onko joku tutustunut tarkemmin E6x munuaisten takana olevan säleikön sielunelämään? Yksinkertaistaen kylmänä maski on kiinni ja lämpimänä auki, mutta vaikuttaako maskin aukaisuun vain koneen lämmöt vai huomioidaanko ulkoilman lämpötila myös jotenkin? Eli pidetäänkö maski pakkasilla pidempään kiinni, vaikka kone olisikin jo lämmin jne.?
                        Joku solenoidi sielä oli mikä lukitsee ne tai vapauttaa moottorinlämpötilanperusteella ja ilmavirta sitten aukasee ne ritilät

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #447
                          Originally posted by Tojopa View Post
                          Onko joku tutustunut tarkemmin E6x munuaisten takana olevan säleikön sielunelämään? Yksinkertaistaen kylmänä maski on kiinni ja lämpimänä auki, mutta vaikuttaako maskin aukaisuun vain koneen lämmöt vai huomioidaanko ulkoilman lämpötila myös jotenkin? Eli pidetäänkö maski pakkasilla pidempään kiinni, vaikka kone olisikin jo lämmin jne.?
                          Muitaakseni moottorin lämpö 100 astetta ja säleiköt aukeaa, tai jos ilmastoinnin lauhduttimelle tarvitaan viilennystä. Talvella en usko noiden aukeavan ikinä ?

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2979
                            • Uusimaa

                            #448
                            Originally posted by pyroz View Post
                            Ei näytä olevan. ISTAlla luetussa varustelistassa ei ole retrofitattua AHM:ää, eikä sitä myöskään näy ohjainboksien listassa (Control unit tree):
                            Eihän tuosa saa yhteyttä DDE ja EGS:äänkään, tuon mukaan. Siellä on nyt häikkää CAN-väylässä. Siis siis siinä nopeassa.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • Jerkonen
                              Newbiemmer
                              • Dec 2016
                              • 1
                              • Järvenpää

                              #449
                              Pyyhkimien moottori

                              Olisiko kenelläkään myydä käytettyä, mutta toimivaa pyyhkimien moottoria? Omasta 530i:stä nimittäin hajosi pari päivää sitten ja olisi tarvetta nopeasti uudelle :think

                              Comment

                              • Tojopa
                                BTCF Member
                                • Mar 2004
                                • 1592
                                • Kuopio

                                #450
                                Originally posted by BMW525Xda View Post
                                Muitaakseni moottorin lämpö 100 astetta ja säleiköt aukeaa, tai jos ilmastoinnin lauhduttimelle tarvitaan viilennystä. Talvella en usko noiden aukeavan ikinä ?
                                Tämä kuulostaisi oman kokemuksen valossa varsin sopivalta

                                Comment

                                Working...
                                X