Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rööki
    Bimmer Rookie
    • Aug 2016
    • 42
    • st1

    Joskus tuntuu mittariston valot ja tekstit (se pikku näyttö) loistavan himmeemmin ja välillä todella kirkkaaasti.Liittyykö jotenkin ibs toimintaan pakkasilla (lataukseen) vai onko joku automaatti himmennin hässäkkä..

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17474
      • Turku

      Originally posted by Samppae39 View Post
      Mulla ei liiku ne viivat missään vaiheessa. 4 viivaa näkyy aina. Muistan lukeneeni, että LCI:ssä ei enää liiku ne viivat. Eikä liiku anopin E70:ssäkään :think
      Ei liikkunut minun ex E61 LCI:ssäkään.
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • zanta
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2908
        • Oulu

        Originally posted by Laku View Post
        Ei liikkunut minun ex E61 LCI:ssäkään.
        LCI malleissa ei ole tuota ominaisuutta.
        LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

        eksälista:
        E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

        Comment

        • Jontte540
          Newbiemmer
          • Sep 2016
          • 6
          • Parkano

          On toi E60/61 lämpömittari kyllä yks perkeleen arvotus aina,miksihän ei normaalia mittaria voinut mittaristoon tehdä
          Last edited by Jontte540; 15-12-2016, 17:58.

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17474
            • Turku

            Originally posted by Jontte540 View Post
            On toi E60/61 lämpömittari kyllä yks perkeleen arvostus aina,miksihän ei normaalia mittaria voinut mittaristoon tehdä
            Olen ihmetellyt samaa ja se pelihän jatkuu F1x-sarjan kanssa .
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              Originally posted by rööki View Post
              Joskus tuntuu mittariston valot ja tekstit (se pikku näyttö) loistavan himmeemmin ja välillä todella kirkkaaasti.Liittyykö jotenkin ibs toimintaan pakkasilla (lataukseen) vai onko joku automaatti himmennin hässäkkä..
              Valoisuus anturilla toimii näytön himmennys. Ei siis liity millään tavalla IBS:n toimintaan.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • Tojopa
                BTCF Member
                • Mar 2004
                • 1592
                • Kuopio

                Pre-lci (M54B25) ja taitaa kolme viivaa jäädä näkyviin kun kone varmasti lämmin. Vasta jumppasin termostaatin ja vesipumpun ennakoivasti laatuosilla. Tilanne oli sama alkuperäisilläkin osilla, mutta alkaa olla jo 185tkm mittarissa, niin hyvä vaihdella. Ainakin vielä 25 asteen pakkasilla auto on saunaan verrattavissa lämmöt täysillä.

                Comment

                • yason
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2016
                  • 179
                  • Helsinki

                  Originally posted by Jontte540 View Post
                  On toi E60/61 lämpömittari kyllä yks perkeleen arvotus aina,miksihän ei normaalia mittaria voinut mittaristoon tehdä
                  No sittenhän ne lämmöt olisivat liian helposti näkyvillä, kun ei ne kuitenkaan nouse...

                  Asiaan: näköjään 1900km on se matka, jonka jälkeen tämän uusimman tulokkaan N25B25-motti pyytää lisää öljyä. Onhan tuo kyllä aika paljon, vaikka ilmeisesti osa näistä koneista vaan tykkää lipittää ölppää ja kaikki silti vaan toimii. Oma ei tiputa alleen enkä ole sinistä pilveä huomannut takanani ajossa enkä käynnistettäessä. Ilmeisesti BMW sanoo, että max n. 1l/1tkm, mutta mielestäni kohtuullinen kulutus olisi silti vasta 1l/10tkm.

                  Kaadoin auton ostettuani sisään Castrolin 5W-40 Magnatecit, kun sitä oli Motonetissä tarjouksessa, ja riittävät luokitukset ja LL-04 -leima löytyivät. Kannattaisko mahdollisesti kokeilla jotain muuta öljyä?

                  Toinen vaihtoehto olis, että huohottimen kautta poistuu öljyä. Nääs kun tarkistin päällimmäisen disan, niin imusarjasta valui disan aukosta pikkusen mustaa öljyä rätille. En osaa sen perusteella arvioida, onko sinne pohjalle vaan tiivistynyt öljyhuurua muutaman tipan verran vai kiertääkö sitä kautta kenties paljonkin öljyä palotilaan.

                  Comment

                  • Petsku333
                    BTCF Member
                    • Jun 2014
                    • 349
                    • Kerava

                    Originally posted by yason View Post
                    No sittenhän ne lämmöt olisivat liian helposti näkyvillä, kun ei ne kuitenkaan nouse...

                    Asiaan: näköjään 1900km on se matka, jonka jälkeen tämän uusimman tulokkaan N25B25-motti pyytää lisää öljyä. Onhan tuo kyllä aika paljon, vaikka ilmeisesti osa näistä koneista vaan tykkää lipittää ölppää ja kaikki silti vaan toimii. Oma ei tiputa alleen enkä ole sinistä pilveä huomannut takanani ajossa enkä käynnistettäessä. Ilmeisesti BMW sanoo, että max n. 1l/1tkm, mutta mielestäni kohtuullinen kulutus olisi silti vasta 1l/10tkm.

                    Kaadoin auton ostettuani sisään Castrolin 5W-40 Magnatecit, kun sitä oli Motonetissä tarjouksessa, ja riittävät luokitukset ja LL-04 -leima löytyivät. Kannattaisko mahdollisesti kokeilla jotain muuta öljyä?

                    Toinen vaihtoehto olis, että huohottimen kautta poistuu öljyä. Nääs kun tarkistin päällimmäisen disan, niin imusarjasta valui disan aukosta pikkusen mustaa öljyä rätille. En osaa sen perusteella arvioida, onko sinne pohjalle vaan tiivistynyt öljyhuurua muutaman tipan verran vai kiertääkö sitä kautta kenties paljonkin öljyä palotilaan.
                    N52B25 itelläkin ja huomannut että 5W-30 Castrol Edgeä tarvitsee lisäillä vähiten. Taisin päästä jopa 4tkm ilman lisäystä. Nyt Shell Helix 5W-30 ja 3tkm kohalla piti lisätä. Magnatecit on ollut itelläkin jossain vaiheessa sisällä ja mielestäni sitä sai lisätä jo alle 3tkm kohdilla. Mutta noinkin paljon pääsen omalla koneella. Millaisia öljynvaihtovälejä pidät?
                    Seat Cupra 290

                    Ex. F20 118i MHD Stage 2
                    E60 2006 525i

                    Comment

                    • yason
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2016
                      • 179
                      • Helsinki

                      Originally posted by Petsku333 View Post
                      N52B25 itelläkin ja huomannut että 5W-30 Castrol Edgeä tarvitsee lisäillä vähiten. Taisin päästä jopa 4tkm ilman lisäystä. Nyt Shell Helix 5W-30 ja 3tkm kohalla piti lisätä. Magnatecit on ollut itelläkin jossain vaiheessa sisällä ja mielestäni sitä sai lisätä jo alle 3tkm kohdilla. Mutta noinkin paljon pääsen omalla koneella. Millaisia öljynvaihtovälejä pidät?
                      Auto on ollut minulla vasta muutaman kuukauden ja tein heti ostettuani täyden öljynvaihdon, joten tuon Magnatecin "totutusajo" on vielä kesken, kun en löytänyt autosta tietoa siitä, että mitä öljyä sinne on aiemmin kaadettu. Sekin voinee vaikuttaa öljynkulutukseen.

                      Jatkossa tulen vaihtamaan öljyt vuoden välein: ei tule kilometrejä niin paljon, että auto osaisi itse pyytää öljynvaihtoa ennen sitä. Ja jos tulisi, niin varmaankin 10tkm välein vaihtaisin joka tapauksessa. Halpaahan tuo on: jo yhden tankkauksen hinnalla vaihtaa öljyt pariin kertaan.

                      Kokeillaas tuota Edgeä seuraavaksi. Sitähän voisi oikeastaan alkaa kaatamaan jo nyt koneeseen, niin seuraavassa öljynvaihdossa suurin osa Magnatecistä onkin jo ehtinyt palaa taivaan tuuliin

                      Comment

                      • Virdee
                        Newbiemmer
                        • Dec 2016
                        • 27
                        • Finland

                        Onko e60 530d bemarissa vakiona lukkoperää?

                        Comment

                        • Ale-ksi
                          BTCF Member
                          • Dec 2011
                          • 275
                          • Finland

                          Originally posted by Virdee View Post
                          Onko e60 530d bemarissa vakiona lukkoperää?
                          Ei ole.

                          Comment

                          • Virdee
                            Newbiemmer
                            • Dec 2016
                            • 27
                            • Finland

                            Mistäs semmosen sais hommattua? Vai pystyykö jotenkin muokkaamaan vakioperästä?

                            Comment

                            • -challenger-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 2148
                              • L a h t i

                              Originally posted by Virdee View Post
                              Mistäs semmosen sais hommattua? Vai pystyykö jotenkin muokkaamaan vakioperästä?
                              Hitsaamalla

                              Comment

                              • säkkij
                                BTCF Member
                                • Mar 2006
                                • 299
                                • Rauma

                                Suoraa vastausta en ole löytänyt, niin poistuuko idrivesta huoltovalikko jos dpf koodataan pois vai onko sitä valikkoa edes joka mallissa olemassa?

                                Ei mitään hajua sigun autosta, mutta ainakin mustaksi tulee sormi kun pyyhkäisee putken sisäpuolelta. Ja oli alkuperäinen termari paikoillaan ennen vaihtoa eikä mitään valitusta dpf vaikka ajettu kylmänä varmaan vuosia
                                E30 325i Cabrio '87
                                E61 525d M-Sport LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎