Kyllä. Sanoi, että mittaristo pimentynyt sen takia että kovasta pakkasesta otettu lämpimään halliin ja kosteus on ongelmaan syynä. Itse siis luin nuo vikakoodit sitten kotona.
Mä otan jatkuvasti auton aina lämpimästä tallista kovaan pakkaseen ja toisinpäin eikä oo koskaa tehny tollasta
Kyllä. Sanoi, että mittaristo pimentynyt sen takia että kovasta pakkasesta otettu lämpimään halliin ja kosteus on ongelmaan syynä. Itse siis luin nuo vikakoodit sitten kotona.
Tuo selitys ei kyllä käy minun järkeen, jos ne noin yleisesti hajoaisi, niin eiköhän joka talvi hajoaisi kylmissä oloissa melkoisen paljon mittaristoja.. Korjaamoilla kun yleisesti otetaan kylmästä se auto lämpimään halliin.. Tokihan siellä on voinut tulla vaan mittariston tunnit täyteen ja mittaristo hajota. Silti ihmettelen, miten ovat päätelleet, että mittaristo hajosi kun auto tuotiin kylmästä lämpimään. Ei tainnut mennä korjaus putkeen jos se auto nyt tärisee kun valitsee D tai R:n..
Saatko kaikkiin muihin yksiköihin autossa yhteyden?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tuo selitys ei kyllä käy minun järkeen, jos ne noin yleisesti hajoaisi, niin eiköhän joka talvi hajoaisi kylmissä oloissa melkoisen paljon mittaristoja.. Korjaamoilla kun yleisesti otetaan kylmästä se auto lämpimään halliin.. Tokihan siellä on voinut tulla vaan mittariston tunnit täyteen ja mittaristo hajota. Silti ihmettelen, miten ovat päätelleet, että mittaristo hajosi kun auto tuotiin kylmästä lämpimään. Ei tainnut mennä korjaus putkeen jos se auto nyt tärisee kun valitsee D tai R:n..
Saatko kaikkiin muihin yksiköihin autossa yhteyden?
Jep, totta. Luin siis koodit kerralla kaikista ja sitten tarkemmin noista purkeista jossa koodeja oli..
Juu tärisee kun laittaa vaihteen päälle, en vaan huomannut kun vasta kotipihassa kun aloin autoa sovittelemaan ruutuun.
Onko kukaan koskaan ihmetellyt miksi obd portin korkissa on pari pinniä? En itse ole huomannut mitään eroa ajossa tosin ainaki siinnä on kiinni joko korkki tai bt mokkula:think
Sopivan rapsakassa kelissä selvittelin tota kuolleen mittariston keissiä. Sulake takakontissa muistaakseni F64 oli syyllinen. Lanka oli ehjä, mutta oli sen näköinen että kosteutta on/ollut. Uus sulake kiinni ja mittaristo heräs kuolleista. Silti edelleen airbagin valo palaa haalean keltaisena tälläkin hetkellä tuolla parkkiksella. Eiköhän tämäkin joku kosketus/kosteus vika ole sillä ajossa välillä räpsii myös EPS valoa haalean keltasena. Täytyy jatkaa huomenna tutkimuksia. Eikö idrive myös herjaa airbagia jos sen kans oikeasti joku ongelma? Nyt idriven mielestä kaikki on kunnossa.
Sitten tuohon turbiini täristykseen kun seisoo jarrulla niin pitää varmaan koittaa uusia moottorin ja vaihteiston tukikumit. Tuntuu kuitenkin olevan menohaluja hieman liikaa varsinkin R päällä. Eipä tuota kai kuitenkaan turbiinin asennusta voi sössiä niin että seuraukset ois tämmöset?
Termariremppa on vielä tekemättä joten sitä ennen kysyn että mikä on fiksuin tapa tukkia keula umpeen, eli ns. keulan pahvittaminen?
Munuaisten taakse jotain?
Tottero on M-Sport jos asialla on jotain merkitystä.
Ruuvaa jäähdyttimen kennoston päältä muovisen lipareen pois ja tiputtaa kennon eteen vaikkapa vanerisen noin 30x40cm levyn (levyyn muutamia reikiä/aukkoja). Tällöin jäähdytin on kokonaan peitossa ja ei vaikuta auton optiikkaan mitenkään.
Ruuvaa jäähdyttimen kennoston päältä muovisen lipareen pois ja tiputtaa kennon eteen vaikkapa vanerisen noin 30x40cm levyn (levyyn muutamia reikiä/aukkoja). Tällöin jäähdytin on kokonaan peitossa ja ei vaikuta auton optiikkaan mitenkään.
Auto on nyt seisonut 2vrk pihassa kovassa pakkasessa käyttämättömänä. Laitoin Weban äsken töhisemään,kun on tarkoitus lähteä kaupoille. Pakkasta -10ast.
Webasto lähti normaalisti pöhisemään. Mutta mitä h..vettiä!!! Autoa lumista putsaillessa huomasin,että sivupeilit on sulat/märät. Eli siinä on pakko olla peilien lämmitys päällä (Weban käynnityttyä). Ei ne muuten sulaisi itsestään paksusta huurteesta.
En ole asiaan ennen kiinnittänyt huomiota,kun ei ole auto noin huurteessa ollut. Auton Weba on tehdas orkkis varuste. Tarvii seurailla olko tämä kerta joku oikku,vai sulaako peilit jatkossakin. Onko kukaan muu pannut moista merkille ja onko normaalia?
Auto on nyt seisonut 2vrk pihassa kovassa pakkasessa käyttämättömänä. Laitoin Weban äsken töhisemään,kun on tarkoitus lähteä kaupoille. Pakkasta -10ast.
Webasto lähti normaalisti pöhisemään. Mutta mitä h..vettiä!!! Autoa lumista putsaillessa huomasin,että sivupeilit on sulat/märät. Eli siinä on pakko olla peilien lämmitys päällä (Weban käynnityttyä). Ei ne muuten sulaisi itsestään paksusta huurteesta.
En ole asiaan ennen kiinnittänyt huomiota,kun ei ole auto noin huurteessa ollut. Auton Weba on tehdas orkkis varuste. Tarvii seurailla olko tämä kerta joku oikku,vai sulaako peilit jatkossakin. Onko kukaan muu pannut moista merkille ja onko normaalia?
Tuohan toimii aivan normaalisti.
E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Airbagin valosta päästy eroon sulakkeiden nyppimisellä/vaihdolla. +vikakoodien nollausta. Ei löytynyt mistään varsinaista vikaa. Nyt kuitenkin toimii mittaristo niinkun kuuluukin, toivottavasti pysyy ongelmat poissa.
Jos joku omistaa m54b30 automaattilaatikolla niin vois laittaa viestiä mulle. Ois pari kysymystä.
Comment