Voiko olla mahdollista, että puolitoista vuotta vanha schmiedmannista ostettu tarvike jäähdytin rupeaa vuotamaan?? Punaiset valvoline jäähdytinnesteet sisällä ja kummallakin puolella alareunoissa kennon rivoissa punaista. Letkujen kohdilta ei mitään vuotojälkiä. Eli selkeästi tulee kama jäähdyttimestä.
Ei ole ollenkaan tavatonta. Minkä merkkinen laite kyseessä?
Miksei voisi? Ei se uusien tarvike osien hajoaminen mitenkään harvinaista ole. Haisee neste/katoaako nestettä?
Kyllä tuoksahtaa ja alle viikon sisällä pudonnut maksimista minimiin. Otin pohjapahvin, jossa lillui hieman nestettä irti ja tutkiskelin oikein kunnolla. Merkkiä en nyt satu muistamaan.
Millaisenkohan takuun Schmiedmann antaa jäähdyttimille. Voisin soitella ja vinkua takuuseen.
Kyllä tuoksahtaa ja alle viikon sisällä pudonnut maksimista minimiin. Otin pohjapahvin, jossa lillui hieman nestettä irti ja tutkiskelin oikein kunnolla. Merkkiä en nyt satu muistamaan.
Millaisenkohan takuun Schmiedmann antaa jäähdyttimille. Voisin soitella ja vinkua takuuseen.
Eiköhän se tarjoa saman kuin muutkin, eli tarvike 1v ja alkuperäinen 2v.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Voiko olla mahdollista, että puolitoista vuotta vanha schmiedmannista ostettu tarvike jäähdytin rupeaa vuotamaan?? Punaiset valvoline jäähdytinnesteet sisällä ja kummallakin puolella alareunoissa kennon rivoissa punaista. Letkujen kohdilta ei mitään vuotojälkiä. Eli selkeästi tulee kama jäähdyttimestä.
En ihmettele. Entisestä E32:sta katkesi letkulähtö original 19 vuotta vanhasta syyläristä. Alkup olisi ollut marmorilla 700e, ostin satasen tarvikkeen (en tosin Scmiedmannilta). Vuoden päästä kuvaamasi oireet. Käsikopelollakin tunsi noiden kahden välisen laatueron. Eli markalla saa markan osan, ikävä kyllä..
Mistä tietää että DPF poltto on käynnissä? Tuli hankittua tuollainen -04 525d ja siinä DPF, mutta en ole huomannut polttoa missään vaiheessa.
iDrive näyttää, että seuraavaan DPF "huoltoon" olisi 120tkm. Lienee tuo huoltoväli nollattu jossain vaiheessa.
Polton aikana polttoaineen kulutus nousee tilapäisesti hieman normaalitasosta. Moottorin veden lämpötila (minkä saa salavalikosta esiin) nousee muutaman asteen, joskus jopa enemmän. Oma näyttää 93-97C tuolloin.
Kulutuksen kasvun huomaa mm. siitä että maantie/moottoritie ajossa, alamäessä kulutus on poikkeuksellisen suurta, esim. 6-8l/100km kun muuten olisi alamäessä 0-2l/100km tms.
Koneen käynnistä itse huomaan, en juuri muusta. Polton aikana ei ole niin sivistynyt ääni kuin normaalisti, vaan vähän semmonen säksättävä ja röpöttävä Ei tuotakaan kyllä huomaa, ellei ajele alhasilla nopeuksilla ilman musiikkeja.
Ite tulee seurattua näitä iPhonen ja carlyn softan kanssa, että poltot onnistuu ainakin tietyin väliajoin 100%:sti loppuun asti.
Noita lämpöjä olen salavalikon kautta toisinaan seurannut, ja yhden kerran jo ihmettelin normaalia korkeampia lämpöjä jotka oli matka-ajossa liki sata astetta. Normaalisti 90 asteen tienoilla olleet. Eli todennäköisesti poltot pelaa. Käyntiäänessä en kuitenkaan ole huomannut eroa.
Oishan tuohon kyllä hyvä ollut tehdä jonkinlainen ilmaisin poltosta. No, Carly on tilattu, joten kurkitaan sieltä tulevaisuudessa..
Noita lämpöjä olen salavalikon kautta toisinaan seurannut, ja yhden kerran jo ihmettelin normaalia korkeampia lämpöjä jotka oli matka-ajossa liki sata astetta. Normaalisti 90 asteen tienoilla olleet. Eli todennäköisesti poltot pelaa. Käyntiäänessä en kuitenkaan ole huomannut eroa.
Oishan tuohon kyllä hyvä ollut tehdä jonkinlainen ilmaisin poltosta. No, Carly on tilattu, joten kurkitaan sieltä tulevaisuudessa..
Joo, kyllä mullakin auto oli yli vuoden ollut ennenkuin äkkäsin ton käyntiäänihomman Ei se tosiaan niin iso ero ole, ettäkö sitä ihan suorilta tajuaisi. Carly on kyllä jees tähän hommaan, vaikka olis se ihan näppärä ettei tarvisi aina yhdistellä mokkuloita ja puhelimia vain tämän takia... :think
Jarrupalojen vaihdosta, eipä tällä videolla edes avata jarrunestesäiliön kantta saatika päästetä ylimääräisiä nesteitä ilmaisruuvista pihalle? Puristetaan vaan mäntä sisään ja uutta palaa tilalle.
Comment