Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10942
    • Joensuu

    Originally posted by ate262 View Post
    Mites siitä jousesta saa näppärimmin ilmat laskettua pois..? -Kuten sanottua,aloittelija kysyy.
    Kaikista helpoin on testerillä laskea ilmat pois, silloin ei tarvitse purkaa mitään (esim. ISTA). Ellei testeriä löydy, niin sisälokari pitää raottaa sen verran, että pääsee jakotukkiin käsiksi, sieltä löysää ilmaletkua. Arnottin pussin vaihto-ohje, jossa vielä kuvat mitä tehdään ilmojen laskemiseksi.

    Edit: Jäi näköjään se linkki laittamatta, eli se arnott ohje: http://arnottinfo.com/manuals/A-2755.pdf
    Last edited by HTK12; 02-07-2017, 10:00. Reason: Lisäystä
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      Originally posted by |vallu View Post
      Pitääkö koodailla jos vaihtaa ibs kaapelin autoon? olis purkuautosta kaapeli mitä vois kokeilla
      Ei tarvitse koodata. Vikakoodien nollaus riittää.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • kimmog
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 67
        • Salo

        Pakosarjaa vaihtamassa 530D:hen ja siinä kolmiosaiset peltitiivisteet jossa toisella puolella kaks ohutta peltiä ja toisella yks, kumpi pakosarjaan päin vai onko käytännön väliä?
        Ex
        E60 530d
        E46 330d touring M-sport
        E46 325Ci M-Sport
        E39 530i M-Sport

        Comment

        • revote
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2013
          • 1886
          • Hollola

          Miten tuollainen BC Racingin tolppa pitäisi kasata?

          Minulla on alimmaisena rikka jonka jälkeen ylätuki ja sen päällä on rikka ja ylimmäisenä on mutteri. Kuuluuko ollakin näin? En löydä räjäytyskuvaa mistään.

          Huomasin, että yläpää on ilmeisesti vähän löysällä koska rattia käännettäessä narisee ja siellä tuntuu muutenkin pientä välystä. Jos sitä kiinnitystä vähän ropailee niin hetken aikaa toimii hyvin.

          Yläpään mutteri tulee juuri ja juuri kierteistä "läpi" ja tuntuu, että sen pitäisi tulla läpi ihan kunnolla.

          Mutteritkin ovat tällaisia outoja.
          Last edited by revote; 12-07-2019, 11:37.
          | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

          Comment

          • ohraniemi
            Newbiemmer
            • Apr 2017
            • 4
            • suomi

            Originally posted by jjanii View Post
            Löytyisköhän jostain tarkempia ohjeita

            Etummainen lasi menee naputtelemalla nappia, mutta taempi vain tampilla ja vasaralla lyömällä kiskoilta alas
            Tuosta viimesellä sivulla ohjeet. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=183952

            Comment

            • kimmog
              Bimmer Rookie
              • Nov 2011
              • 67
              • Salo

              Originally posted by revote View Post
              Miten tuollainen BC Racingin tolppa pitäisi kasata?

              Minulla on alimmaisena rikka jonka jälkeen ylätuki ja sen päällä on rikka ja ylimmäisenä on mutteri. Kuuluuko ollakin näin? En löydä räjäytyskuvaa mistään.

              Huomasin, että yläpää on ilmeisesti vähän löysällä koska rattia käännettäessä narisee ja siellä tuntuu muutenkin pientä välystä. Jos sitä kiinnitystä vähän ropailee niin hetken aikaa toimii hyvin.

              Yläpään mutteri tulee juuri ja juuri kierteistä "läpi" ja tuntuu, että sen pitäisi tulla läpi ihan kunnolla.

              Mutteritkin ovat tällaisia outoja.
              Äkkiseltään kuullostaisi että tolppa kasattu oikein.

              Kuvan mutterit näyttäis aivan normaaleilta kuusikulmasilta, joskin jotain iskua saaneet päälle ja lytyssä. Kannattaa hakea vastaavat uudet ja varmasti kiristyvät enemmän ja ongelmat ratkee sillä.
              Ex
              E60 530d
              E46 330d touring M-sport
              E46 325Ci M-Sport
              E39 530i M-Sport

              Comment

              • Fooni
                Newbiemmer
                • Feb 2014
                • 21
                • 00150

                Teen kauppaa e61 535D -05 pelistä, kilsoja 326tkm.

                Toimii muuten normaalisti, mutta alhaalta vedot täysin pois. Reilussa 3000rpm alkaa vetoa löytymään, kun ilmeisesti isompi turbo alkaa avittamaan?
                Ei tietoa että olisi pikkuturboa näillä kilsoilla vielä vaihdettu, joten alkaa varmasti olemaan finaalissa. Voiko tässä joku muu olla vai laitetaanko suosiolla fööniä tilaukseen?
                Eilen "kunnon koeajelun" jälkeen auto savutti aika voimakkaasti ja öljy haisi, tuli konehuoneen vasemmasta osasta edestä katottuna. Voiko olla jotain huomattavasti radikaalimpaa kuin turbovikaa? Molemmat turbot ajattelin uusia.

                Antaa vikakoodia P2620 Throttle Position Output Circuit/Open

                Ja kyllä, haluan ottaa tästä murheenkryynin itselleni, ei tarvi ehdottaa että ostaisin ehjän :think:think
                Ei bemaria :(

                - w212 250cdi amg päckiits

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3308
                  • Kajjjaani

                  Kellän laittaa linkkiä tai ohjetta mistä löytyy fyysisesti E60:n antennivahvistin ja/tai vaihto ohjeet?
                  Ilmeisesti se on siellä lisäjarruvalon huudeill:think
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • levis69
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 186
                    • Etelä-Savo

                    Originally posted by Fooni View Post
                    Teen kauppaa e61 535D -05 pelistä, kilsoja 326tkm.

                    Toimii muuten normaalisti, mutta alhaalta vedot täysin pois. Reilussa 3000rpm alkaa vetoa löytymään, kun ilmeisesti isompi turbo alkaa avittamaan?
                    Ei tietoa että olisi pikkuturboa näillä kilsoilla vielä vaihdettu, joten alkaa varmasti olemaan finaalissa. Voiko tässä joku muu olla vai laitetaanko suosiolla fööniä tilaukseen?
                    Eilen "kunnon koeajelun" jälkeen auto savutti aika voimakkaasti ja öljy haisi, tuli konehuoneen vasemmasta osasta edestä katottuna. Voiko olla jotain huomattavasti radikaalimpaa kuin turbovikaa? Molemmat turbot ajattelin uusia.

                    Antaa vikakoodia P2620 Throttle Position Output Circuit/Open

                    Ja kyllä, haluan ottaa tästä murheenkryynin itselleni, ei tarvi ehdottaa että ostaisin ehjän :think:think
                    Oletko lukaissut tuolta?

                    E63 M6

                    "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

                    ex:
                    e21 323i
                    e30 316
                    e30 M3
                    e34 524td
                    e34 520i
                    e39 530da
                    e39 540i 6v.
                    E61 535d

                    Comment

                    • revote
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2013
                      • 1886
                      • Hollola

                      Mikäs tuli nyt kun ei puhalla kylmää eikä kuumaa? Kova puhina kuuluu mutta mitään ei tapahdu. Tuulilasiasennossa kuuluu puhina, muissa asennoissa ei mitään.

                      Autona E61 ja noin 6kk sitten vaihdettu lämppärin puhallin ja siili.
                      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                      Comment

                      • Miroshima
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2017
                        • 48
                        • Palokka

                        Auto pitää kylmäkäynnistyksessä kohtalaista sirkutusta, katoaa parin kilsan ajon jälkeen. Mikähän moisen voisi aiheuttaa.

                        kylmänä


                        lämpimänä

                        Comment

                        • AndyLove
                          Newbiemmer
                          • Jul 2017
                          • 18
                          • Riihimäki

                          Uusi kirjoittaja täällä moro. Olen vuosikausia ajaellut liikenteessä kuin kokovartaloky**ä ja nyt ihan näinä päivinä saan vihdoin auton vastaamaan tuota asennetta - elämäni ensimmäisen BMW:n!

                          No, leikki sikseen, mutta tosiaan ensimmäinen BMW on oikeasti tulossa ja tämä tapahtui perheen uudemman auton vaihdossa olosuhdesyistä kahteen vanhempaan vähän puoli vahingossa ja tosiaan mitään kokemusta ei näistä ole, joten täältä kyselisinkin mitä tälläisen "saksasta aikoinaan tuodun" kanssa pitäisi alkuun tarkastella, lähinnä ennaltaehkäiseviä tarkastuksia / osien vaihtoja?

                          Auto on siis 2005 vuoden farmari 525, eli onko tämä nyt sitten E61 kori? *edit. Ja autolla ajettu ~250tkm.* Ajovalot olivat ainakin siinä kunnossa, että paljon hämärässä pitkiä työmatkoja ajavana ne olisi ihan ekana kiva hoitaa ensimmäisenä, mutta kuten meillä on Suomessa tapana niin halvalla pitäisi saada - parasta laatua tottakai. Suoraan uudet lyhdyt kokonaisuudessaan, pelkkien muovikuorien vaihto (omat taidot autojen kanssa tasoa nolla) vai auttaako pelkkä hionta tms?

                          Rekisterinumerolla löytynyt vanha nettiauto.com ilmoitus paljasti, että siinä on joku "johtosarja takaluukusta" juuri silloin vaihdettu ja nyttemmin eräästä isosta liikkeestä ostettuna kunnostavat toimimattoman ilmastoinnin, jonka korjaukseen onkin kyllä mennyt jo tovi..

                          Sitten mikäli aikoinaan tulevaisuudessa on rahaa - ja toivottavasti on - niin itseä vanhana GTI lehden intohimoisena fanina tieysti kiinnostaisi vähän kohentaa auton ulkonäköä, kun siihen ne taidot vielä riittävät ja ehkä sitten jotain teknistäkin parannusta liikkeessä. Googlettamalla en löytänyt ko. autoon tummennettuja takavaloja, kun sopisivat hyvin mustaan väriin, joten löytyykö noita edes mistään?
                          Last edited by AndyLove; 05-07-2017, 12:01.

                          Comment

                          • pyroz
                            BTCF Member
                            • Nov 2002
                            • 6698
                            • PK-seutu

                            Originally posted by AndyLove View Post
                            Uusi kirjoittaja täällä moro. Olen vuosikausia ajaellut liikenteessä kuin kokovartaloky**ä ja nyt ihan näinä päivinä saan vihdoin auton vastaamaan tuota asennetta - elämäni ensimmäisen BMW:n!

                            No, leikki sikseen, mutta tosiaan ensimmäinen BMW on oikeasti tulossa ja tämä tapahtui perheen uudemman auton vaihdossa olosuhdesyistä kahteen vanhempaan vähän puoli vahingossa ja tosiaan mitään kokemusta ei näistä ole, joten täältä kyselisinkin mitä tälläisen "saksasta aikoinaan tuodun" kanssa pitäisi alkuun tarkastella, lähinnä ennaltaehkäiseviä tarkastuksia / osien vaihtoja?

                            Auto on siis 2005 vuoden farmari 525, eli onko tämä nyt sitten E61 kori? *edit. Ja autolla ajettu ~250tkm.* Ajovalot olivat ainakin siinä kunnossa, että paljon hämärässä pitkiä työmatkoja ajavana ne olisi ihan ekana kiva hoitaa ensimmäisenä, mutta kuten meillä on Suomessa tapana niin halvalla pitäisi saada - parasta laatua tottakai. Suoraan uudet lyhdyt kokonaisuudessaan, pelkkien muovikuorien vaihto (omat taidot autojen kanssa tasoa nolla) vai auttaako pelkkä hionta tms?

                            Rekisterinumerolla löytynyt vanha nettiauto.com ilmoitus paljasti, että siinä on joku "johtosarja takaluukusta" juuri silloin vaihdettu ja nyttemmin eräästä isosta liikkeestä ostettuna kunnostavat toimimattoman ilmastoinnin, jonka korjaukseen onkin kyllä mennyt jo tovi..

                            Sitten mikäli aikoinaan tulevaisuudessa on rahaa - ja toivottavasti on - niin itseä vanhana GTI lehden intohimoisena fanina tieysti kiinnostaisi vähän kohentaa auton ulkonäköä, kun siihen ne taidot vielä riittävät ja ehkä sitten jotain teknistäkin parannusta liikkeessä. Googlettamalla en löytänyt ko. autoon tummennettuja takavaloja, kun sopisivat hyvin mustaan väriin, joten löytyykö noita edes mistään?
                            Kokeile hioa, tai hiotuttaa valojen umpiot. Ei kannata noin vanhaan uusia ostella. Onko auto bensa vai diesel? 250k ajettuna on alusta joko laitettu jo kertaalleen kuntoon, tai sitten ihan loppu tai vähintäänkin viittä vaille loppu.

                            Valojen tummennuksia jos teet niin auton arvo tippuu kuin lehmän häntä. Pidä orkkiksena ja aja.
                            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                            Comment

                            • AndyLove
                              Newbiemmer
                              • Jul 2017
                              • 18
                              • Riihimäki

                              Originally posted by pyroz View Post
                              Kokeile hioa, tai hiotuttaa valojen umpiot. Ei kannata noin vanhaan uusia ostella. Onko auto bensa vai diesel? 250k ajettuna on alusta joko laitettu jo kertaalleen kuntoon, tai sitten ihan loppu tai vähintäänkin viittä vaille loppu.

                              Valojen tummennuksia jos teet niin auton arvo tippuu kuin lehmän häntä. Pidä orkkiksena ja aja.
                              Auto on diesel, alustan laittelusta ei myyntipuheessa mitään mainittu, mutta koeajossa tuntu kyllä todella hyvältä ja jämäkältä.

                              Edit. Toisena vaihtoehtona oli aavistuksen paremmin varusteltu, mutta enemmän ajettu ja heikossa kunnossa ollut 530. Miten nuo teknisesti eroaa toisistaan ja kumpi on parempi? Siinä olisi ollut kyllä paljon pikkukunnostettavaa ihan repsottavista sisustoista ja toimimattomasta radiosta, sekä temppuilevasta kattoluukusta lähtien..
                              Last edited by AndyLove; 05-07-2017, 13:21.

                              Comment

                              • A^A
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 2168
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by pyroz View Post
                                Kokeile hioa, tai hiotuttaa valojen umpiot. Ei kannata noin vanhaan uusia ostella.

                                Valojen tummennuksia jos teet niin auton arvo tippuu kuin lehmän häntä. Pidä orkkiksena ja aja.
                                Tulipas mahtavia neuvoja.. Tässä nyt varmaan ei ole ajatuksena tehdä bisnestä autokaupalla vaan ajella mahd siistillä käyttiksellä joka on omaan silmään hieno?
                                Ja ajetaan pappa lookilla ettei arvo laske, saahan ne varmaan irti kaikki kalvot ja tuunaukset kun myynnin aika tulee? Ja olen siitäkin kyllä eri mieltä että arvoa laskee joku takavalojen tummennus tai muuten auton ulkonäön kohennus, toki päin persettä jos kaikki on laitettu niin asia erikseen.

                                Originally posted by AndyLove View Post
                                Uusi kirjoittaja täällä moro............
                                Hionta ja kunnostus tietenkin kannattaa kokeilla, monessa tapauksessa kuten omassakin oli pleksit sisäpuoleltakin jo huonot jolloin kunnostamalla niistä ei kovin kauniita enää saanut. Orkkikset toki on kalliit mutta käyttikseen varmasti asiansa ajavat tarvike umpiot on suomessa n.400€ luokkaa, mikä ei mielestäni ole älytön panostus. Fiksarilla kun vanhojen umpioiden hionta/fiksaus maksaa helposti 200€..

                                Ja ilman muuta kevyt tummennuskalvo takavaloihin jos semmoisista tykkää, helppo itsekkin laittaa eikä tarvi panostaa uusiin takavaloihin.

                                Muilta osin E6x on loistava käyttis ja erittäin hyvä ajettava kunnossa ollessaan. M57 myös luotettavaa tekniikkaa. Tekniikan sekä e6x sarjan korjailuista löytyy foorumilta paljon juttua..
                                Onnittelut hyvästä valinnasta ja tervetuloa foorumille
                                Last edited by A^A; 05-07-2017, 14:30.
                                EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎