Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A^A
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2168
    • Seinäjoki

    Originally posted by toNmbbA View Post
    Ilmeisesti nuo on rakenneltu noista vakioruoreista, eli oletettavasti käy.
    Vähän sekava silti tuo sopivuustaulukko koska eikös se ratin sopivuus vaihdu 09/2005, kun tuon mukaan käy kaikkiin 03 - 10 malleihin..
    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

    Comment

    • vekkuli
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1324
      • Liminka

      Originally posted by A^A View Post
      Vähän sekava silti tuo sopivuustaulukko koska eikös se ratin sopivuus vaihdu 09/2005, kun tuon mukaan käy kaikkiin 03 - 10 malleihin..
      Eiköhän heiltä kumminkin löydy kumpaakin vaihtoehtoa. Tuohon hintaan pitää lisätä sitten pantti 100€, jonka toki saa takaisin kun lähettää vanhan ratin heille.
      E93 ///M3
      E60 530dA aka M5
      F11 525dA Xdrive
      Tesla model 3 LR MY22

      Comment

      • teemu.k
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 489
        • raahe

        Originally posted by vekkuli View Post
        Eiköhän heiltä kumminkin löydy kumpaakin vaihtoehtoa. Tuohon hintaan pitää lisätä sitten pantti 100€, jonka toki saa takaisin kun lähettää vanhan ratin heille.
        + sitten 17e euroa posteja suuntaansa jos lähettää vanhan ratin takasin. Eli 149e + 34e

        Comment

        • zorb
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2015
          • 211
          • Lahti

          Löytyykö suosituksia mistä ja minkälainen korjaussarja kannattaa hankkia E61:n takaluukun johtoja varten?
          Olisi kiva saada takalasinlämmitin ja -pyyhin toimimaan talveksi...

          Comment

          • niko123
            Bimmer Rookie
            • Jun 2012
            • 148
            • Kesälahti

            Voiko ccc cd/dvd aseman pyöriminen tyhjentää akkua reilusti? Eli asema jää selvästi pyörimään yksinään sammutettua auton, ja huomaa myös kun ollut levy soimassa menee se yksinään eteen päin. Kerran on tyhjentynyt akku täysin, ja huomaa kun seisoo yön ei käynnisty niin kuin pitäisi, aivan kuin virta vähissä.

            Ja sitten onko tietoa mistä vika johtuu, voiko olla vikaa muussakin kuin ccc yksikössä?

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              Originally posted by niko123 View Post
              Voiko ccc cd/dvd aseman pyöriminen tyhjentää akkua reilusti? Eli asema jää selvästi pyörimään yksinään sammutettua auton, ja huomaa myös kun ollut levy soimassa menee se yksinään eteen päin. Kerran on tyhjentynyt akku täysin, ja huomaa kun seisoo yön ei käynnisty niin kuin pitäisi, aivan kuin virta vähissä.

              Ja sitten onko tietoa mistä vika johtuu, voiko olla vikaa muussakin kuin ccc yksikössä?
              Voi ja vika 99% ccc:ssä.
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • Janna
                BTCF Member
                • Dec 2013
                • 1061
                • Rovaniemi

                Originally posted by zorb View Post
                Löytyykö suosituksia mistä ja minkälainen korjaussarja kannattaa hankkia E61:n takaluukun johtoja varten?
                Olisi kiva saada takalasinlämmitin ja -pyyhin toimimaan talveksi...
                Tästä löytyy kokonainen ketju ...
                Omaan just parsittu johdot, tilattiin metritolkulla silikonipiuhaa, liittimiä ja asentajalle laatikko olutta.
                Tämä ehkä se halvin vaihtoehto, ehkä.

                Comment

                • änd1
                  BTCF Member
                  • Sep 2013
                  • 31
                  • Iisalmi

                  Rojektina hommattu tommonen -03 530da eli koneena m57n. Tyhjäkäynti todella epätasaista mutta tasottuu kun kierroksia ~1500 tai yli. Suuttimia koneella tutkailtiin ja vitossuutin meni vaihtoon mutta ei tunnu juuri merkitystä olevan. Lykkää kaasuttaessa jonkun verran sinistä/tummaa savua putkesta. Nesteet pysyy kyllä kaikki omilla paikoillaan ja maffilla ei vaikutusta. Korvakuulolla ihan terveen kuulonen eli ei mitään kolinoita tai kilinöitä.
                  Mitähän tuosta vielä kannattais tsekata ennenkuin rupee kattilaa aukomaan? Loppuviikosta pääsis taas piuhan päähän :think

                  Comment

                  • Hege95
                    Newbiemmer
                    • Aug 2017
                    • 4
                    • Kuopio

                    Vaihdoin e61 -04 530d automaattiin rättinivelen, unohtui katsoa kardaanin ja vaihdelaatikon oikeat asennot kun kardaania pyöritin. En löydä mitään merkintöjä näistä. Mitenkähän sen saa oikeaan asentoon nyt?
                    Last edited by Hege95; 08-09-2017, 18:46.

                    Comment

                    • disme
                      BTCF Member
                      • Dec 2015
                      • 69
                      • Tampere

                      Quaifen periähän näihin on jengi aika paljon vaihdellut, mutta onko tällaista kitkalukko-viritelmää kukaan testannut E60 530d? :think

                      Olisi kuitenkin tonnin verran halvempi

                      http://racingdiffs.com/index.php/en/...onversion-sets

                      Comment

                      • Marduk
                        Bimmer Rookie
                        • May 2003
                        • 129
                        • -

                        Originally posted by Stroop View Post
                        Veikkaan että tangon voitelu auttoi. Mulla oli repullinen vikakoodeja koska kun turbo ei toiminut oikein, anturit ennen ja jälkeen laski yhteen että paineet ei ollut oikein eli loukku tukossa. Siksipä polttokaan ei lähtenyt päälle jne. Kun tanko oli voideltu, kaikki lähti rokkaamaan eikä vikakooditkaan uusineet enää. Tässä kohtihan helposti lähtee vaihtelemaan turboa, hiukkasloukkua ja antureita koska koodit tulee niille. Mulla kone veti vielä hetkellisesti vikatilaankin kun vedätti. Kun auton sammutti niin turbon säädin jäi hakemaan rajojaan ja raksutteli jonkin aikaa ennen kuin antoi periksi. Lähtöön toimenpidelistalla oli turbon vaihto, hiukkasloukun tyhjennys ja ohjelmointi sekä parin anturin vaihto. Kuitenkin kaikki ongelmat poistui parilla suihkautuksella ja ovat myös pysyneet pois.
                        Mistä tämä tanko löytyy ja kuinka tämän voitelun saa suoritettua (purkaminen)?

                        Comment

                        • Stroop
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 284
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Marduk View Post
                          Mistä tämä tanko löytyy ja kuinka tämän voitelun saa suoritettua (purkaminen)?
                          Kun löydät turbon, löydät myös tangon. Välttämättä ei tarvitse purkaa mitään, riippuu vähän auton mallista. Tarkoitus ei ole viisastella vaan asia on näin.

                          Comment

                          • Shatter
                            BTCF Member
                            • Mar 2013
                            • 902
                            • Oulu

                            visainen kyssäri egr/maf kytköksistä, auto -06 530d.. Moottoritiellä pintakaasulla ilmenee ajoittain pientä nykimistä kun kaasun käyttö on minimaalista (EGR:hän on aktiivisena juurikin osakaasulla?) Äkkiseltään testattuna kun egrltä irroittaa alipaineletkun niin nykimiset katoaa. Nyt kokeilin vielä ajella MAFin johto irti niin tehoissa ei ole muutosta, mutta laatikko pelaa paljon loogisemmin ja kaikki satunnaiset pienet häröt häviää.

                            Pähkäilin tuossa että eikö egr ohjaus ole jotenkin kytköksissä myös massamittariin? Eli nyt kun mafin johto on irti niin periaatteessa egr pitäisi olla myös ns. "pimeänä"? MAF tässä nyt näyttäisi olevan uusittavana kuitenkin kun johto irti toimii ainakin laatikko paremmin, mutta mikäli jatkaa nykimistä uudella mittarilla niin lienee seuraavaksi pitää kääntää katseet takaisin egr:n puolelle

                            vanhankin massamittarin live-arvot ovat kuitenkin raja-arvoissa niin tiedä sitten :think

                            ps. Laatikko käynyt juuri Siekkisellä, joten perinteinen turbiini rikki diagnoosia ei tarvitse antaa
                            Last edited by Shatter; 09-09-2017, 18:40.
                            Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                            E91 330dA xDrive M-Sport '09
                            VW Golf mk4 1.6 '03
                            Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                            MB W108 250S '67 x2

                            Comment

                            • cape
                              Newbiemmer
                              • Aug 2012
                              • 25
                              • Riihimäki

                              Ilmajousi

                              Löytyiskö keltään e61 ilmajousen mittoja? Ei jaksaisi irrottaa vain mittausta varten.

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2693
                                • Tampere

                                Originally posted by cape View Post
                                Löytyiskö keltään e61 ilmajousen mittoja? Ei jaksaisi irrottaa vain mittausta varten.
                                Millaisia mittoja tarvitset, ja jos saa olla utelias niin miksi?
                                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎