Originally posted by toNmbbA
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by A^A View PostVähän sekava silti tuo sopivuustaulukko koska eikös se ratin sopivuus vaihdu 09/2005, kun tuon mukaan käy kaikkiin 03 - 10 malleihin..E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Comment
-
-
Voiko ccc cd/dvd aseman pyöriminen tyhjentää akkua reilusti? Eli asema jää selvästi pyörimään yksinään sammutettua auton, ja huomaa myös kun ollut levy soimassa menee se yksinään eteen päin. Kerran on tyhjentynyt akku täysin, ja huomaa kun seisoo yön ei käynnisty niin kuin pitäisi, aivan kuin virta vähissä.
Ja sitten onko tietoa mistä vika johtuu, voiko olla vikaa muussakin kuin ccc yksikössä?
Comment
-
-
Originally posted by niko123 View PostVoiko ccc cd/dvd aseman pyöriminen tyhjentää akkua reilusti? Eli asema jää selvästi pyörimään yksinään sammutettua auton, ja huomaa myös kun ollut levy soimassa menee se yksinään eteen päin. Kerran on tyhjentynyt akku täysin, ja huomaa kun seisoo yön ei käynnisty niin kuin pitäisi, aivan kuin virta vähissä.
Ja sitten onko tietoa mistä vika johtuu, voiko olla vikaa muussakin kuin ccc yksikössä?Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by zorb View PostLöytyykö suosituksia mistä ja minkälainen korjaussarja kannattaa hankkia E61:n takaluukun johtoja varten?
Olisi kiva saada takalasinlämmitin ja -pyyhin toimimaan talveksi...
Omaan just parsittu johdot, tilattiin metritolkulla silikonipiuhaa, liittimiä ja asentajalle laatikko olutta.
Tämä ehkä se halvin vaihtoehto, ehkä.
Comment
-
-
Rojektina hommattu tommonen -03 530da eli koneena m57n. Tyhjäkäynti todella epätasaista mutta tasottuu kun kierroksia ~1500 tai yli. Suuttimia koneella tutkailtiin ja vitossuutin meni vaihtoon mutta ei tunnu juuri merkitystä olevan. Lykkää kaasuttaessa jonkun verran sinistä/tummaa savua putkesta. Nesteet pysyy kyllä kaikki omilla paikoillaan ja maffilla ei vaikutusta. Korvakuulolla ihan terveen kuulonen eli ei mitään kolinoita tai kilinöitä.
Mitähän tuosta vielä kannattais tsekata ennenkuin rupee kattilaa aukomaan? Loppuviikosta pääsis taas piuhan päähän :think
Comment
-
-
Quaifen periähän näihin on jengi aika paljon vaihdellut, mutta onko tällaista kitkalukko-viritelmää kukaan testannut E60 530d? :think
Olisi kuitenkin tonnin verran halvempi
http://racingdiffs.com/index.php/en/...onversion-sets
Comment
-
-
Originally posted by Stroop View PostVeikkaan että tangon voitelu auttoi. Mulla oli repullinen vikakoodeja koska kun turbo ei toiminut oikein, anturit ennen ja jälkeen laski yhteen että paineet ei ollut oikein eli loukku tukossa. Siksipä polttokaan ei lähtenyt päälle jne. Kun tanko oli voideltu, kaikki lähti rokkaamaan eikä vikakooditkaan uusineet enää. Tässä kohtihan helposti lähtee vaihtelemaan turboa, hiukkasloukkua ja antureita koska koodit tulee niille. Mulla kone veti vielä hetkellisesti vikatilaankin kun vedätti. Kun auton sammutti niin turbon säädin jäi hakemaan rajojaan ja raksutteli jonkin aikaa ennen kuin antoi periksi. Lähtöön toimenpidelistalla oli turbon vaihto, hiukkasloukun tyhjennys ja ohjelmointi sekä parin anturin vaihto. Kuitenkin kaikki ongelmat poistui parilla suihkautuksella ja ovat myös pysyneet pois.
Comment
-
-
visainen kyssäri egr/maf kytköksistä, auto -06 530d.. Moottoritiellä pintakaasulla ilmenee ajoittain pientä nykimistä kun kaasun käyttö on minimaalista (EGR:hän on aktiivisena juurikin osakaasulla?) Äkkiseltään testattuna kun egrltä irroittaa alipaineletkun niin nykimiset katoaa. Nyt kokeilin vielä ajella MAFin johto irti niin tehoissa ei ole muutosta, mutta laatikko pelaa paljon loogisemmin ja kaikki satunnaiset pienet häröt häviää.
Pähkäilin tuossa että eikö egr ohjaus ole jotenkin kytköksissä myös massamittariin? Eli nyt kun mafin johto on irti niin periaatteessa egr pitäisi olla myös ns. "pimeänä"? MAF tässä nyt näyttäisi olevan uusittavana kuitenkin kun johto irti toimii ainakin laatikko paremmin, mutta mikäli jatkaa nykimistä uudella mittarilla niin lienee seuraavaksi pitää kääntää katseet takaisin egr:n puolelle
vanhankin massamittarin live-arvot ovat kuitenkin raja-arvoissa niin tiedä sitten :think
ps. Laatikko käynyt juuri Siekkisellä, joten perinteinen turbiini rikki diagnoosia ei tarvitse antaaLast edited by Shatter; 09-09-2017, 18:40.Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
E91 330dA xDrive M-Sport '09
VW Golf mk4 1.6 '03
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67 x2
Comment
-
-
Originally posted by cape View PostLöytyiskö keltään e61 ilmajousen mittoja? Ei jaksaisi irrottaa vain mittausta varten.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment