Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yason
    Bimmer Rookie
    • Feb 2016
    • 180
    • Helsinki

    Originally posted by skubbe View Post
    Halvemmaksi/helpommaksi tulee ostaa vaihtomoottori ja tehä vanahasta vaikka viinipullontellinki.. Ite hakkasin monta kuukautta päätä seinään, vaihoin separaattoreita ja liuottelin männänrenkaita petroolilla ja kaikella mahollisella.. ei vaan auttanu 1l/400km kokkeilin ajaa 10w60 castrolillaki vaa sama tarina..
    Litra per 400km? No huh, toi on jo paalikamaa! Omalla kohdalla kuitenkin puhutaan 2-3 tonnista, joten ongelma ei ole mitenkään sietämätön, vaikka toki öljynkulutusta haluaisinkin vähentää. Lähinnä niin, että onhan toi nyt aika nujua, kun olin tottunut 0.0-0.5 litraan per kymppitonni muiden autojen kanssa.

    Mutta entä se vaihtomoottori? Samaa konstruktiota vai onko ne männänrenkaat päivitetty jossain vaiheessa? Eli saitko öljynkulutusta vain vähennettyä vai poistettua kokonaan?

    Comment

    • Micce///M
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2008
      • 3552
      • Hämeenlinna

      22tkm ajettu nyt 2007 N52B25 moottorilla ja nyt olisi tarkoitus öljyt vaihdella. Kaksi kertaa olen litran lisännyt, vaihdossa meni shellin 5W40 ja olen täydentänyt ne kaksi litraa diamondilla. Vaihdan varmaan 5W40 diamondiin.

      Comment

      • juzba
        Bimmer Rookie
        • Jun 2007
        • 118
        • E-P:n emäpitäjä

        .....
        Last edited by juzba; 08-10-2017, 01:15.
        Sillälailla eletähän nottei tartte vanhainkoris valehrella

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          Eikös kaikki moottorit kuluta öljyä, toiset vähemmän toiset enemmän. Öljy vaan korvautuu sekaan tiivistyvällä polttoaineella, jos taso laskee kulutus voi olla reilunpikin. Dieselilläkin voi pösöttää 25000km ja öljytaso on ihan sama kuin laitettaessa, öljy vaan on sellaista polttoaineella lantrattua lirua kun sen päästää pihalle. Bensakoneessa polttoaine voi haihtua öljyn seasta äkkiäikin jos ajaa pitempään vaikka motaria tai muuten että öljyt ehtii kuumeta kunnolla. Tuossa tilanteessa tulee äkkiä kylmä hiki otsalle, kun tuntuu että jokin meni koneesta...
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • Shatter
            BTCF Member
            • Mar 2013
            • 902
            • Oulu

            Onko automaatin käytöksessä normaalia että paikaltaan kiihdyttäessä reilulla kaasulla ei anna kaikkea tehoa ykkösellä, mutta heti kakkoselle vaihdettaessa tulee ns. muulinpotku jolloin kaikki menohalut löytyy kuin napista painettaisiin? jos kiihdyttää täysin kaasupohjassa niin silloin kyllä lähtee liukkaasti heti ykkösellä.

            E: vähän asian ohi, minkälaiset parametrit imusarjanläpillä on? onko milloin kiinni/auki jne..
            Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

            E91 330dA xDrive M-Sport '09
            VW Golf mk4 1.6 '03
            Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
            MB W108 250S '67 x2

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4595
              • Tampere

              Originally posted by Görandd View Post
              Terve! Eli E61 535d ja EGR:n haitariputki taas halki, vaihdoin sinne, "uuden" käytetyn ja nyt hiukan pidemmän reissun jälkeen alkoi pieni suhina taas pellin alta kuulua niin sielähän oli taas pieni halkeama.

              Eli auto on harisen toimesta vanhalla omistajalla ohjelmoitu, DPF ja EGR poistettu ilmeisesti ohjelmasta, eli voisiko tuon EGRn nyt vain lyödä laipan pakosarjan päätyyn ja tukkia sen? Ilman että lyö autoa vikatilaan?
              Tuon pajan jäljiltä ainakin tälläinen on mahdollista...
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • yason
                Bimmer Rookie
                • Feb 2016
                • 180
                • Helsinki

                Originally posted by Shatter View Post
                Onko automaatin käytöksessä normaalia että paikaltaan kiihdyttäessä reilulla kaasulla ei anna kaikkea tehoa ykkösellä, mutta heti kakkoselle vaihdettaessa tulee ns. muulinpotku jolloin kaikki menohalut löytyy kuin napista painettaisiin? jos kiihdyttää täysin kaasupohjassa niin silloin kyllä lähtee liukkaasti heti ykkösellä.
                Mulla samankaltainen käytös. Kevyellä kaasulla nostattaa kierroksia helpolla, kunnes veto jossain vaiheessa löytyy, minkä jälkeen vaihdot napsahtavat täsmällisesti kukin vuorollaan ylöspäin ja auto kiihtyy hyvin. Jos antaa heti terävästi hiukan reilummin monoa, veto löytyy melkein heti. Kaasu pohjassa en ole tainnut koittaa lähteä liikkeelle :-)

                Kyse ei välttämättä ole 1->2 -vaihdosta vaan olen itse olettanut, että tuo muulinpotku tulee siitä, kun turbiinilukko menee päälle. Kun öljynvatkain vaihtuu kiinteään välitykseen, auto alkaa viedä.

                Comment

                • Maddiih
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2016
                  • 30
                  • Lahti

                  Originally posted by Maddiih View Post
                  N. Reilu vuosi sitten diagnosoitu e61 dieselin orggis webaston piirikortin olevan kaput, niin kysymykseni kuuluu toimiiko jos ostan korjatun kortin paskana olevan tilalle?
                  EDIT: samaan aiheeseen jatkoa. Ois käytetty e39 weba myynnissä ja itellä e61 ni onkohan tämä ns. plug and play vai joutuuko jotai räpeltämään että toimii? thermo top c molemmat

                  Ois vaan suunnilleen samaa hintaa kun tuo piirikortin korjaus.. tai jos täällä joku innokas piirikortin korjaaja ni nostaa käden ylös
                  Last edited by Maddiih; 13-09-2017, 09:06.
                  Bmw e61 530d -04

                  Comment

                  • vekkuli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1324
                    • Liminka

                    Originally posted by Maddiih View Post
                    EDIT: samaan aiheeseen jatkoa. Ois käytetty e39 weba myynnissä ja itellä e61 ni onkohan tämä ns. plug and play vai joutuuko jotai räpeltämään että toimii? thermo top c molemmat

                    Ois vaan suunnilleen samaa hintaa kun tuo piirikortin korjaus.. tai jos täällä joku innokas piirikortin korjaaja ni nostaa käden ylös
                    E6X orggis webasto on väyläohjattu toisin kuin E39.
                    E93 ///M3
                    E60 530dA aka M5
                    F11 525dA Xdrive
                    Tesla model 3 LR MY22

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by vekkuli View Post
                      E6X orggis webasto on väyläohjattu toisin kuin E39.
                      Alkupään E39:ssä on jänniteohjattu, 3/99 -> väyläohjattu.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Maddiih
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2016
                        • 30
                        • Lahti

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Alkupään E39:ssä on jänniteohjattu, 3/99 -> väyläohjattu.
                        Nii eli vaan kun löytäs esim. 2000 vm e39 weban niin toimis? Perkele siinä onkii sit varmasti ettiminen :think
                        Bmw e61 530d -04

                        Comment

                        • skubbe
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 30
                          • Oulu, Finland

                          Originally posted by yason View Post
                          Litra per 400km? No huh, toi on jo paalikamaa! Omalla kohdalla kuitenkin puhutaan 2-3 tonnista, joten ongelma ei ole mitenkään sietämätön, vaikka toki öljynkulutusta haluaisinkin vähentää. Lähinnä niin, että onhan toi nyt aika nujua, kun olin tottunut 0.0-0.5 litraan per kymppitonni muiden autojen kanssa.

                          Mutta entä se vaihtomoottori? Samaa konstruktiota vai onko ne männänrenkaat päivitetty jossain vaiheessa? Eli saitko öljynkulutusta vain vähennettyä vai poistettua kokonaan?
                          Joo, vaihtmoottorilla korjaantui, nyt päästelly 8tkm eikä ole öljyä vaatinut..

                          Jotain sakemannifoorumia opiskelin niin siellä meinas Grûber että ei se tuo N52b25 moottorin ongelma on huolto-ohjelman (ylipitkä öljynvaihtoväli) ja sitten noiden männänrenkaiden yhteisvaikutus mikä tuon öljynsyönti ongelman laukaisee.

                          Comment

                          • Kissvesala
                            Moderator
                            • Jun 2010
                            • 3110
                            • Liminka

                            Originally posted by Maddiih View Post
                            Nii eli vaan kun löytäs esim. 2000 vm e39 weban niin toimis? Perkele siinä onkii sit varmasti ettiminen :think
                            Ei.
                            E39ssä on aivan eri väylätekniikka ku e60
                            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                            Kissvesala.fi
                            Priva tai o443424479

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by Maddiih View Post
                              Nii eli vaan kun löytäs esim. 2000 vm e39 weban niin toimis? Perkele siinä onkii sit varmasti ettiminen :think
                              Kuten tuossa edellä jo todettiin, niin ei. Sähköt muuttui melko totaalisesti mukaan lukien väylät tuossa välillä (e39->60).
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Rey
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2016
                                • 73
                                • Moon

                                Ei liity pelkästään E60-malliin, mutta tekeekö monikin lastutus-paja pyydettäessä säätöjä automaatin turbiinin luistoon? Lähinnä siis turbiinin luiston vähentäminen, jotta kone hyödyntäsi paremmin alavääntöä. Ainoastaan yhden toiminimen olen nähnyt mainostavan kyseistä toimenpidettä. @Kissvesala?
                                Last edited by Rey; 15-09-2017, 09:23.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎