Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petsku333
    BTCF Member
    • Jun 2014
    • 349
    • Kerava

    Originally posted by Rey View Post
    Ei liity pelkästään E60-malliin, mutta tekeekö monikin lastutus-paja pyydettäessä säätöjä automaatin turbiinin luistoon? Lähinnä siis turbiinin luiston vähentäminen, jotta kone hyödyntäsi paremmin alavääntöä. Ainoastaan yhden toiminimen olen nähnyt mainostavan kyseistä toimenpidettä. @Kissvesala?
    Laatikon toiminnallisuuden muuttamiseen on tällä hetkellä ainoastaan yksi toimiva työkalu mikä on tämä http://www.xhpflashtool.com/ jos auto on LCI niin harkitsisin vahvasti flashia.
    Seat Cupra 290

    Ex. F20 118i MHD Stage 2
    E60 2006 525i

    Comment

    • Rey
      Bimmer Rookie
      • Jan 2016
      • 73
      • Moon

      Originally posted by Petsku333 View Post
      Laatikon toiminnallisuuden muuttamiseen on tällä hetkellä ainoastaan yksi toimiva työkalu mikä on tämä http://www.xhpflashtool.com/ jos auto on LCI niin harkitsisin vahvasti flashia.
      Mainitaan nyt sitten yrityksenkin nimi, eli lisäätehoa.fi, joka mainostaa facebookissa melkein jokaisen auton kohalla vähentäneensä turbiinin luistoa, eikä kyseessä voi olla pelkästään xhp:lla tehty ohjelmointi, koska muitakin kuin bemareita tehnyt. Niin jollakin on nyt pakko olla väärää tietoa

      Comment

      • samies
        Bimmer Rookie
        • Jul 2011
        • 175
        • Seinäjoki

        Valomoduulin vaihtoa haaveilen pre-lci:hin.Onko LM2 AHL valomoduuli aina käypä bi-xenon valojen kanssa?
        E61
        B8
        PV50

        Comment

        • Petsku333
          BTCF Member
          • Jun 2014
          • 349
          • Kerava

          Originally posted by Rey View Post
          Mainitaan nyt sitten yrityksenkin nimi, eli lisäätehoa.fi, joka mainostaa facebookissa melkein jokaisen auton kohalla vähentäneensä turbiinin luistoa, eikä kyseessä voi olla pelkästään xhp:lla tehty ohjelmointi, koska muitakin kuin bemareita tehnyt. Niin jollakin on nyt pakko olla väärää tietoa
          Varmaan ne sinne jotain alpina softaa laittaa tai säätää ohjausarvoja huijatakseen laatikkoa. Mutta xHP on ainoa ns. oikea tapa minimoida luisto.
          Seat Cupra 290

          Ex. F20 118i MHD Stage 2
          E60 2006 525i

          Comment

          • yason
            Bimmer Rookie
            • Feb 2016
            • 180
            • Helsinki

            Originally posted by skubbe View Post
            Joo, vaihtmoottorilla korjaantui, nyt päästelly 8tkm eikä ole öljyä vaatinut..

            Jotain sakemannifoorumia opiskelin niin siellä meinas Grûber että ei se tuo N52b25 moottorin ongelma on huolto-ohjelman (ylipitkä öljynvaihtoväli) ja sitten noiden männänrenkaiden yhteisvaikutus mikä tuon öljynsyönti ongelman laukaisee.
            Jaa'a. Aiheuttaako tuo pitkät öljyt + männänrengasvika pysyvän ongelman, vaikka palaisi vielä tiheään öljynvaihtoon?

            Miltä vuodelta tuo vaihtomoottorisi on? Jotain lienee muuttunut alkuperäisen N52B25:n jälkeen, jos jossain vaiheessa lakkasivat syömästä öljyä? Vai oliko tuo yksittäinen yksilö, jonka ei tiedetty syövän öljyä?

            Laitoinkin ne Petskun mainitsemat Castrolin Edget sisään jo nyt, ennen kuin toinen auto alkaa viettämään pidempää laatuaikaa tallissa. En luonnollisesti osaa sanoa öljynkulutuksesta vielä mitään, mutta tossa ajeltiin jokunen satku motaria 110 km/h vauhtia, niin kulutus meni alle kasin. Olisko ollu 7.8 parhaimmillaan. Ei oo ikinä menny noin alas, lähempänä ysiä ollu aina noilla nopeuksilla (ja yli ysin 130 km/h). Liekö öljyillä noin paljon vaikutusta?

            Comment

            • Petsku333
              BTCF Member
              • Jun 2014
              • 349
              • Kerava

              Minulla ainakaan öljynkulutus muuttunut mihinkään kun itse vaihtanut 10tkm välein entinen omistaja 20-30tkm. Eiköhän se ihan pysyvä "vamma" näissä koneissa ole
              Seat Cupra 290

              Ex. F20 118i MHD Stage 2
              E60 2006 525i

              Comment

              • Shatter
                BTCF Member
                • Mar 2013
                • 902
                • Oulu

                autoon tuli hellan alkuperäiset lci halogenit retrofit johtosarjalla missä on AE johdot lyöty yhteen, kun vanhemmassa on 2x5W polttimot ja lcissä vain 1x10W. Muuten pelaa hyvin, mutta valittaa välillä jompaa kumpaa puolta palaneesta parkkipolttimosta.

                LMA moduulista jo koodattu kaikki parkkivalojen seurannat pois niin miksi valittaa vieläkin?

                FEHLERMELDUNG_CC_SL_V_L -> nicht_aktiv
                FEHLERMELDUNG_CC_SL_V_R -> nicht_aktiv
                KALTUEBERWACHUNG_SL_V_L -> nicht_aktiv
                KALTUEBERWACHUNG_SL_V_R -> nicht_aktiv
                WARMUEBERWACHUNG_SL_V_L -> nicht_aktiv
                WARMUEBERWACHUNG_SL_V_R -> nicht_aktiv
                Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                E91 330dA xDrive M-Sport '09
                VW Golf mk4 1.6 '03
                Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                MB W108 250S '67 x2

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2693
                  • Tampere

                  Originally posted by Shatter View Post
                  LMA moduulista jo koodattu kaikki parkkivalojen seurannat pois niin miksi valittaa vieläkin?
                  Oletko kokeillut muuttaa PWM-signaalin arvoja parkeille, josko olisi mitään vaikutusta? Oletettavasti ei, mutta sittenpä kokeiltu sekin.
                  B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • Shatter
                    BTCF Member
                    • Mar 2013
                    • 902
                    • Oulu

                    Originally posted by JaniLap View Post
                    Oletko kokeillut muuttaa PWM-signaalin arvoja parkeille, josko olisi mitään vaikutusta? Oletettavasti ei, mutta sittenpä kokeiltu sekin.
                    Onkohan vanhemmassa moduulissa säädettävää PWM-signaalia ollenkaan?

                    Tässä nyt tuntuu olevan muutenkin jotain hämärää sillä ilmoitus palaneesta polttimosta näyttää tulevan vasta liikkeessä, parkissa kun starttaa ja laittaa valot päälle ei ilmoitusta tule ennenkuin lähtee ajamaan. Ilmoitus myös kuittaantuu itsestään pois eikä tule ennen uudelleenkäynnistystä.
                    Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                    E91 330dA xDrive M-Sport '09
                    VW Golf mk4 1.6 '03
                    Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                    MB W108 250S '67 x2

                    Comment

                    • -BMW-
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 179
                      • Klaukkala

                      Oletteko seuranneet akun jännitteen käyttäytymistä moottorin sammuttamisen jälkeen?

                      Omassa sigussa mainitussa autossa ei nouse akun jännite edes pitkän matkan jälkeen yli 12.7 Voltin.

                      Auto on nyt seissyt 48 tuntia ja jännite on laskenut 12.3 Volttiin. Nyt kun avasin ovet niin näytti enää 12.1 V.

                      Auto ei ole herjannut battey dischargea (olen omistanut noin 1kk) ja lähtenyt hyvin käyntiin (mitenkähän käy talvella).

                      Onko normaalia vai eikö akku jaksa pitää varausta? Se on noin 3-4 vuotta vanha agm.
                      BMW 328 Ci -00

                      Comment

                      • Shatter
                        BTCF Member
                        • Mar 2013
                        • 902
                        • Oulu

                        Originally posted by -BMW- View Post
                        Oletteko seuranneet akun jännitteen käyttäytymistä moottorin sammuttamisen jälkeen?

                        Omassa sigussa mainitussa autossa ei nouse akun jännite edes pitkän matkan jälkeen yli 12.7 Voltin.

                        Auto on nyt seissyt 48 tuntia ja jännite on laskenut 12.3 Volttiin. Nyt kun avasin ovet niin näytti enää 12.1 V.

                        Auto ei ole herjannut battey dischargea (olen omistanut noin 1kk) ja lähtenyt hyvin käyntiin (mitenkähän käy talvella).

                        Onko normaalia vai eikö akku jaksa pitää varausta? Se on noin 3-4 vuotta vanha agm.
                        Oletko tarkistanut laturin toiminnan yleismittarilla? imee akun nopeaa jos ei lataa kunnolla.
                        Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                        E91 330dA xDrive M-Sport '09
                        VW Golf mk4 1.6 '03
                        Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                        MB W108 250S '67 x2

                        Comment

                        • huotski
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 126
                          • Nurmijärvi

                          Näyttäis auto vuotavan vaihteistoöljyä lämmönvaihtimen kohdilta. Mitäs kannatais läheä uusimaan? Laittaako vaan uudet o-renkaat letkuihin vai uudet letkut, tiivisteet ja lämmönvaihdin?
                          e65 730d lci
                          ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by -BMW- View Post
                            Oletteko seuranneet akun jännitteen käyttäytymistä moottorin sammuttamisen jälkeen?

                            Omassa sigussa mainitussa autossa ei nouse akun jännite edes pitkän matkan jälkeen yli 12.7 Voltin.

                            Auto on nyt seissyt 48 tuntia ja jännite on laskenut 12.3 Volttiin. Nyt kun avasin ovet niin näytti enää 12.1 V.

                            Auto ei ole herjannut battey dischargea (olen omistanut noin 1kk) ja lähtenyt hyvin käyntiin (mitenkähän käy talvella).

                            Onko normaalia vai eikö akku jaksa pitää varausta? Se on noin 3-4 vuotta vanha agm.
                            Tarkista latausjännite kierroksilla ja tyhjäkäynnillä. Kuulostaa mielestäni turhan matalilta jännitteiltä.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              Pyyhkijät.

                              Tuulilasinpyyhkijöissä on jotain ongelmaa..
                              Sateella pyyhkijät pysähtyy ala-asentoon ilman mitään varoitusta ja pyyhkijän kytkimestä ei tapahdu pyyhkijöille mitään.
                              Samasta kytkimestä kuitenkin takalasin toimii, sekä pesunesteen ruikkaus.

                              Pyyhkijät joko lähtee tai ei lähde n 10-15min jälkeen toimimaan. Ei jätä vikakoodeja, ei polta sulaketta.


                              Mitään ideaa missä vika?

                              Comment

                              • Shatter
                                BTCF Member
                                • Mar 2013
                                • 902
                                • Oulu

                                Käytin auton ohjelmistopäivityksessä Wetterillä, onkohan tuossa nyt mennyt ihan kaikki putkeen sillä i-level on kyllä uusin mahdollinen, mutta ainut päivitetty moduuli UEFin mukaan on EGS, kaikki muut edelleen vuodelta 2006/2012 kuten ennen viimeisintä reissua :think
                                Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                                E91 330dA xDrive M-Sport '09
                                VW Golf mk4 1.6 '03
                                Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                                MB W108 250S '67 x2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎