Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samies
    Bimmer Rookie
    • Jul 2011
    • 175
    • Seinäjoki

    E61 530d heitti keltaisen moottorivalon mittaristoon ja näyttöön tekstin: Increased emissions. Lisäksi MAFilta vikakoodia. Onko massamittari rikki vai mikä vikana? Massamittari alkuperäinen(?) auto 01/05 ja 226 tkm ajettu.
    E61
    B8
    PV50

    Comment

    • asdteme
      BTCF Member
      • Mar 2015
      • 756
      • P-Savo

      Originally posted by samies View Post
      E61 530d heitti keltaisen moottorivalon mittaristoon ja näyttöön tekstin: Increased emissions. Lisäksi MAFilta vikakoodia. Onko massamittari rikki vai mikä vikana? Massamittari alkuperäinen(?) auto 01/05 ja 226 tkm ajettu.
      Mitä vikakoodia antaa? Voi olla myös EGR puolella vika, sillon antaa myös koodia maffin suuntaan.
      better late than never

      E90 325i
      E30 M3
      E92 M3 Competition

      Comment

      • samies
        Bimmer Rookie
        • Jul 2011
        • 175
        • Seinäjoki

        Originally posted by asdteme View Post
        Mitä vikakoodia antaa? Voi olla myös EGR puolella vika, sillon antaa myös koodia maffin suuntaan.
        3FF1 (3264) Luftmassenmesser
        E61
        B8
        PV50

        Comment

        • Paarma78
          BTCF Member
          • Jun 2014
          • 291
          • Klaukkala

          Ilmastointilaitteeseen tehty viikko sitten täyttöhuolto. 200g meni ainetta, ei muita havaintoja. Viilennysteho ei kuitenkaan parantunut niin vikakoodit tzekkasin (Carly):
          009C54: ACC sensor/motor stratification rear right/Autoaddressing (LID)/reserve 1/reserve 3
          009C55: Fresh air motor/PTC heaters/fogging sensor/Fresh air damper motor

          Eli esim kun laittaa maksimiviilennykselle niin tulee viileähköä mutta ei oikeestaan kylmää mitä normaalisti tulis (siis yleensä perkeleen kylmää). Sitten laittaa vaikka 20c asetuksen niin hiljalleen puhaltaa vähän viileetä mutta ei kylmää, sekeesti lämmin vielä autossa.

          Tuo 009C54 taitaa olla sellainen joka liittyy yleensä sisäilman kierrättämiseen ja sen sensori (jota ei ilmeisesti tartte vaihdella jos sitä ei käytä)? Mutta toi toinen on muistaakseni uus koodi.
          BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
          BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
          ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
          ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

          Comment

          • ///THe
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 840
            • Espoo

            Originally posted by Paarma78 View Post
            Ilmastointilaitteeseen tehty viikko sitten täyttöhuolto. 200g meni ainetta, ei muita havaintoja. Viilennysteho ei kuitenkaan parantunut niin vikakoodit tzekkasin (Carly):
            009C54: ACC sensor/motor stratification rear right/Autoaddressing (LID)/reserve 1/reserve 3
            009C55: Fresh air motor/PTC heaters/fogging sensor/Fresh air damper motor

            Eli esim kun laittaa maksimiviilennykselle niin tulee viileähköä mutta ei oikeestaan kylmää mitä normaalisti tulis (siis yleensä perkeleen kylmää). Sitten laittaa vaikka 20c asetuksen niin hiljalleen puhaltaa vähän viileetä mutta ei kylmää, sekeesti lämmin vielä autossa.

            Tuo 009C54 taitaa olla sellainen joka liittyy yleensä sisäilman kierrättämiseen ja sen sensori (jota ei ilmeisesti tartte vaihdella jos sitä ei käytä)? Mutta toi toinen on muistaakseni uus koodi.
            Katsoppas idrivestä onko keskisuulakkeiden puhallus kuumalla. Siellä on säätö jossa voi valita, olikohan nyt neljä pykälää kuumalla väliltä 4 pykälää kylmällä.

            Oli itsellä talven jäljiltä 2 pykälää punaisella, niin tuntui ettei sisätilat jäähdy ollenkaan, mutta kun siirti pari pykälää siniselle, niin johan alkoi hönkimään viileää.
            X5 F15 ///Msport
            CRX 2gen +25psi

            Comment

            • Paarma78
              BTCF Member
              • Jun 2014
              • 291
              • Klaukkala

              Originally posted by ///THe View Post
              Katsoppas idrivestä onko keskisuulakkeiden puhallus kuumalla. Siellä on säätö jossa voi valita, olikohan nyt neljä pykälää kuumalla väliltä 4 pykälää kylmällä.

              Oli itsellä talven jäljiltä 2 pykälää punaisella, niin tuntui ettei sisätilat jäähdy ollenkaan, mutta kun siirti pari pykälää siniselle, niin johan alkoi hönkimään viileää.
              Siellähän se syy oli. Eli pari pykälää lämpösellä ja kun laitto viileen puolelle niin johan alkoi kylmää myös tuleen! Muistan säätäneeni tuota talvella, mutta ei tullut mieleenkään nyt. Kiitos kovasti!!!
              BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
              BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
              ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
              ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

              Comment

              • ///THe
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 840
                • Espoo

                Originally posted by Paarma78 View Post
                Siellähän se syy oli. Eli pari pykälää lämpösellä ja kun laitto viileen puolelle niin johan alkoi kylmää myös tuleen! Muistan säätäneeni tuota talvella, mutta ei tullut mieleenkään nyt. Kiitos kovasti!!!
                Ei mitiä. Joskus onneksi löytyy myös helppoja/halpoja ratkaisuja.
                X5 F15 ///Msport
                CRX 2gen +25psi

                Comment

                • PacoCrunz
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2016
                  • 82
                  • Vantaa

                  Kysymys koskien 523i ja 525i moottoreita eli:

                  523i N53-B25A 140kw
                  525i N53-B25A 160kw

                  Miten tuo erillainen teho on toteutettu? Onko se toteutettu vain ohjelmoimalla vai mekaanisesti ja onko 523i mahdollista muuttaa 525i teholukemiin?
                  E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
                  Ex: E39 520i Sedan -99'

                  Comment

                  • toNmbbA
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2009
                    • 2329
                    • Espoo

                    Originally posted by toNmbbA View Post
                    https://www.youtube.com/watch?v=zum--nol1fY

                    Mikäs nyt antautunut? Kuinka korjata? Vittumaisesti rämisee liikkellelähdössä ym. Ratin säätö on ns lukittu, ei liiku kuin tuon verran, säätölukituksen avattua normaalisti. Asennolla ei ole merkitystä, silti lukittuna liikkuu tuon verran.

                    Foorumilta / googlesta en vastausta löytänyt.








                    Vika paikallistettu tuohon lasikuituiseen? osaan tuossa akselin yläpäässä. Onko tuohon korjauskeinoa vai uusi tilaukseen? :think
                    Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                    Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                    Comment

                    • pet_su
                      Newbiemmer
                      • Jul 2011
                      • 23
                      • Lappeenranta

                      530D näyttää Carlylla ash massia 104g, poltolla ei lähde pois ja kasvaa vaan jatkuvasti. Soot massi palaa kyllä. Onko jotain vikana vai anturiongelma?

                      Ja mitä ahtopaineita seuraillut Torquella, vedossa 1.3 bar(hyvin nopeasti satunnaisesti 1.4) ja kaasun nostamalla tippuu n. 0.3 ja siitä laskee nolliin todella todella hitaasti, onko tämä normaalia?
                      Tänään myös kiihdytyksessä hävisi vedot vajaa sekunniksi ja koko auto "nytkähti", melkeen kun ois ajanut jonkuin yli, loppupäivästä toimi normaalisti enkä huomannut mitään sen kummempia.

                      Comment

                      • samppa.re
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2015
                        • 100
                        • Oulu

                        Originally posted by pet_su View Post
                        530D näyttää Carlylla ash massia 104g, poltolla ei lähde pois ja kasvaa vaan jatkuvasti. Soot massi palaa kyllä. Onko jotain vikana vai anturiongelma?
                        Soot = noki, palaa hiukkassuodattimessa tuhkaksi = ash. Kun pönttö on tarpeeksi täynnä tuhkaa, se ei enää virtaa kunnolla ja tarvitsee ihan mekaanisen puhdistuksen. Tuhka ei siis pala enää mihinkään sieltä.
                        530d E61 Saphirschwarz

                        Comment

                        • -challenger-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 2148
                          • L a h t i

                          Kone otti päivällä lämpöä korkeelle ja tuli ilmotus drive moderate.. Nyt illalla viileellä ajoin ni pelas ok mut annoin hanaa lämmöt nous 100 mut flekti ei lähteny pyörimää kyllä.
                          Sulakkeet näyttäis olevan ok sen mitä niistä näkee..
                          Missä flektin sulakkeet releet ? Millä sitä voi testata ?
                          Näkeekö sen toimimattomuuden lukijalla ??

                          Comment

                          • Jokke79
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2016
                            • 92
                            • Honkajoki

                            Meneekö lci 530D ja 535D sama downpipe?

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by -challenger- View Post
                              Kone otti päivällä lämpöä korkeelle ja tuli ilmotus drive moderate.. Nyt illalla viileellä ajoin ni pelas ok mut annoin hanaa lämmöt nous 100 mut flekti ei lähteny pyörimää kyllä.
                              Sulakkeet näyttäis olevan ok sen mitä niistä näkee..
                              Missä flektin sulakkeet releet ? Millä sitä voi testata ?
                              Näkeekö sen toimimattomuuden lukijalla ??
                              Muistaakseni flektin pitäisi lähteä heti päälle kun ilmaistointi on päällä. Testerillä voi testata flektin toiminnan.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • raatis
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2014
                                • 47
                                • Lappeenranta

                                Olisi suunnitelmissa vaihtaa -05 320d E91, e60 530i -04.
                                Yksilöllä on ajettu 298tkm, onko se paljon vai vähän? Hintaa näyttäisi olevan 8500€.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎