Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4628
    • Tampere

    Originally posted by AleRo View Post
    Noniin, googletellut vaan ei ole oikein vastaavaa tullut vastaan.

    Eli 2007 520d, M47. Sammuilee kesken ajon.
    Alkoi toukokuussa, sammui viikon sisään kaksi kertaa. Toisella kerralla vauhtia n. 30kmh, toisella enemmän. Tasaista vauhtia ajoin ja sammui yhtäkkiä. Lähti käyntiin nappia painamalla. Ei vikakoodia.

    Tämän jälkeen muutaman kk tauko. Nyt alkanut taas sammuilemaan. Sammuu vauhdista yhtäkkiä, ja aina lähtee käyntiin nappia painamalla. Auto on manuaali. Ei ole merkitystä onko vauhtia enempi tai vähempi, ei sillä onko tankki täysi vai vähemmän täysi..

    Carlyllä joka kerta heti katsottu vikakoodit eikä löydy mitään. Ei vikavaloja ei mitään..
    Hiukkassuodatin ei ole tukossa. Termostaatit ok ja hehkut joten se palaa kyllä tietyin väliajoin.

    Onko vinkkejä mistä lähtä tutkimaan?:think
    Kun kone sammuu niin näyttääkö kierrolukumittari moottorin kierrokset kuten ne ovat oikeastikin vain vajoaako mittari "kerrasta" pohjaan nopeammin kuin mitä moottorissa oikeasti on kierroksia?

    Jos viisari laskee pohjaan "laakista" niin kyse voi olla sähkökatkoksesta moottorinohjaimelle joka vastaa lähinnä virta-napin käyttämistä, tällöin ei jää myös koodia.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • simppaska
      Newbiemmer
      • Oct 2008
      • 20
      • kouvola

      -- S 0180 No communication possible with safety module/restraint system--

      Eli onko tuo koodi nyt juurikin tuo airbag mööbeli, jota linkin firma korjailisi? :think

      Comment

      • AleRo
        Newbiemmer
        • Mar 2019
        • 6
        • Suomi

        Originally posted by fraatti View Post
        Kun kone sammuu niin näyttääkö kierrolukumittari moottorin kierrokset kuten ne ovat oikeastikin vain vajoaako mittari "kerrasta" pohjaan nopeammin kuin mitä moottorissa oikeasti on kierroksia?

        Jos viisari laskee pohjaan "laakista" niin kyse voi olla sähkökatkoksesta moottorinohjaimelle joka vastaa lähinnä virta-napin käyttämistä, tällöin ei jää myös koodia.
        Kierroslukumittari ei vajoa, näyttää kierrokset. Toki hitaasti laskee ennenkuin kerkeää saada takaisin käyntiin.

        Comment

        • alpine3
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2010
          • 1270
          • Kajjjaani

          Voisi olla polttoainepumppu joka temppuilee noin.
          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4628
            • Tampere

            Originally posted by BMWjunkie View Post
            Voisi olla polttoainepumppu joka temppuilee noin.
            Tätä itsekin mietin mutta eikö tuo anna vikakoodia?
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by AleRo View Post
              Noniin, googletellut vaan ei ole oikein vastaavaa tullut vastaan.

              Eli 2007 520d, M47. Sammuilee kesken ajon.
              Alkoi toukokuussa, sammui viikon sisään kaksi kertaa. Toisella kerralla vauhtia n. 30kmh, toisella enemmän. Tasaista vauhtia ajoin ja sammui yhtäkkiä. Lähti käyntiin nappia painamalla. Ei vikakoodia.

              Tämän jälkeen muutaman kk tauko. Nyt alkanut taas sammuilemaan. Sammuu vauhdista yhtäkkiä, ja aina lähtee käyntiin nappia painamalla. Auto on manuaali. Ei ole merkitystä onko vauhtia enempi tai vähempi, ei sillä onko tankki täysi vai vähemmän täysi..

              Carlyllä joka kerta heti katsottu vikakoodit eikä löydy mitään. Ei vikavaloja ei mitään..
              Hiukkassuodatin ei ole tukossa. Termostaatit ok ja hehkut joten se palaa kyllä tietyin väliajoin.

              Onko vinkkejä mistä lähtä tutkimaan?:think
              Onko autossa virisofta? Ei olisi ensimmäinen, jossa on jonkun "sepän" softa josta on puukotettu vikakoodit pois.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • AleRo
                Newbiemmer
                • Mar 2019
                • 6
                • Suomi

                Originally posted by HTK12 View Post
                Onko autossa virisofta? Ei olisi ensimmäinen, jossa on jonkun "sepän" softa josta on puukotettu vikakoodit pois.
                Ei minun aikana ole ainakaan ohjelmoitu, ja tuntuu kyllä täysin vakiolta.

                Lisäksi kaiken muun hyvän lisäksi alkoi eilen hävittämään jäähdytinnestettä ja savuttamaan valkoista. Eli taitaa tulla sitä kautta ulos.

                003f57 ja 004191 vikakoodit antoi. Charge pressure actuator ja boost pressure plate.

                Levisikö tästä nyt sitten turbo? Illalla tutkimaan... Tehot kuitenkin on tallessa.

                Kilometrejä 328 tuhatta.

                Comment

                • huotski
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2013
                  • 126
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by AleRo View Post
                  Ei minun aikana ole ainakaan ohjelmoitu, ja tuntuu kyllä täysin vakiolta.

                  Lisäksi kaiken muun hyvän lisäksi alkoi eilen hävittämään jäähdytinnestettä ja savuttamaan valkoista. Eli taitaa tulla sitä kautta ulos.

                  003f57 ja 004191 vikakoodit antoi. Charge pressure actuator ja boost pressure plate.

                  Levisikö tästä nyt sitten turbo? Illalla tutkimaan... Tehot kuitenkin on tallessa.

                  Kilometrejä 328 tuhatta.
                  Veikkaisin vuodon olevan egr coolerissa, tulppaa siitä vesiputket ja käy ajelulla niin näkee loppuuko savutus.
                  e65 730d lci
                  ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

                  Comment

                  • okkraj
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2011
                    • 95
                    • Espoo

                    EDIT: ratkaistu, sitä pulttia kun pisti takas kiinnipäin niin rautakangella sai väännettyä pulttia öljynsuodatinta vasten . sitten vähän taas pulttia auki ja uudestaan, kunnes koko pultti oli auki. siltikin oli piukassa, sitten sai kammettua jo rullan puolelta.

                    Millä helvetillä se moniurahihan kiristäjän rulla lähtee irti? Pitääkö se rullan varsi olla jossain tietyssä asennossa, ei kait??? Uudet osat on pyödällä ja kiristäjän ja rullan sovite ei ole edes piukka. Pultti on kiristäjän päästä löysätty (heiluu tyhjää - ei saa pois kun ottaa lohkoon kiinni)...

                    Tota oon nyt yrittänyt käsin kiskoa, auto tulee mukana. Ulovetäjää tms. tuohon ei saa mitenkään. Lenkkiavaimestakaan vipuvartena ei ole mitään apuja... Pitääkö odottaa huomiseen josko motti olisi täysin kylmä.

                    Tilaahan tuolla kiristäjän puolella ei ole tehdä oikein yhtään mitään, TIS ei ainakaan sano että ohjaustehostimen pumppua pitäisi irroittaa.
                    Last edited by okkraj; 30-08-2019, 18:55.
                    E61 530dA LCI 6/2007

                    Comment

                    • okkraj
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2011
                      • 95
                      • Espoo

                      Seuraava "typerä kysymys". Piti vesipumppukin vaihtaa ja kun syylärin muovista tyhjäysruuvia väänsi auki niin sehän napsahti poikki. Liemet pysyy sisällä...

                      Otetaanko vasemmalpuolelta ylin letku irti (joka menee tuulettimen alalaitaa kuskin puolelle ja tyhjennetään sieltä?

                      Vastakierretappi sarjakin olisi eli 99% tuon muovisen tulpankin tuolta _ehkä_ saisi pois, mutta jos sen avaa niin milläs sen tulppaat sitten uudelleen?

                      Menee kyllä taas niiiiiiin nappiin rempat.
                      E61 530dA LCI 6/2007

                      Comment

                      • JAK85
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2015
                        • 210
                        • Pello

                        Originally posted by okkraj View Post
                        EDIT: ratkaistu, sitä pulttia kun pisti takas kiinnipäin niin rautakangella sai väännettyä pulttia öljynsuodatinta vasten . sitten vähän taas pulttia auki ja uudestaan, kunnes koko pultti oli auki. siltikin oli piukassa, sitten sai kammettua jo rullan puolelta.

                        Millä helvetillä se moniurahihan kiristäjän rulla lähtee irti? Pitääkö se rullan varsi olla jossain tietyssä asennossa, ei kait??? Uudet osat on pyödällä ja kiristäjän ja rullan sovite ei ole edes piukka. Pultti on kiristäjän päästä löysätty (heiluu tyhjää - ei saa pois kun ottaa lohkoon kiinni)...

                        Tota oon nyt yrittänyt käsin kiskoa, auto tulee mukana. Ulovetäjää tms. tuohon ei saa mitenkään. Lenkkiavaimestakaan vipuvartena ei ole mitään apuja... Pitääkö odottaa huomiseen josko motti olisi täysin kylmä.

                        Tilaahan tuolla kiristäjän puolella ei ole tehdä oikein yhtään mitään, TIS ei ainakaan sano että ohjaustehostimen pumppua pitäisi irroittaa.
                        Eiköstä se koko kiristäjänlimppu pidä irroittaa ja varsi limpusta takaa pultilla irti?
                        Limppu kahdella torxilla motissa..
                        E61 535D 360/750

                        Comment

                        • okkraj
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2011
                          • 95
                          • Espoo

                          Originally posted by JAK85 View Post
                          Eiköstä se koko kiristäjänlimppu pidä irroittaa ja varsi limpusta takaa pultilla irti?
                          Limppu kahdella torxilla motissa..
                          Ei sitä limppua kannata irroittaa ennenkuin tuo varsi (pyörineen) on irti siitä limpusta. Sitten ne 2 torxia auki, ja itse en ainakaan saanut sitä limppu pois pelkästään kallistamalla laturia vaikka kuinka pyöritin. Laturin alempi pulttikin piti irrottaa ja vetää (korjaan: nylkyttään kun ei tuokaan murikka mihinkään helposti liikkunut - yllätys) laturia vähän sivuun (luokkaa 1cm ja sitten kiroilla kun koittaa saada sen alemman pultin takas linjaan )...

                          Se varsi menee lohkon läpi eli kyllä se on irti siitä limpusta saatava . Itse sain sen tosiaan niin irti että pyöritin sitä pulttia takas kiinni siihen varteen että sain sopivan kolon lohkon (vai onko se nyt sitten öljynsuodattimen jalan joku uloke) ja pultin väliin. Koloon sorkkarauta ja sorkkiksen varsi päin suodattimen runkoa (tuskin kestää mitä ihan sika runnomista) ja pieni tölväsy sorkkiksen päähän sai varren liikkeelle. Sitten taas ruuvia vähän lisää auki ja toistoa kun pultti ei enää ottanut ollenkaan varteen kiinni, sitten sen sai etupuolelta kinkeämällä irti.

                          Se tässä nyt jälkikäteen tuli mieleen että TIS ohje sanoo kasatessa kiinnittämään limpun löysästi ja sitten varsi kiinni ja loppukiristys. Näin toimien tuo varsi voi krinnata eli ehkä se limppu kantsii löysätä myös purkaessa ihan aavistuksen (mutta tätähän TIS ei taas kerro).

                          Itse kasasin tuon niin että limppu löysästi kiinni, varsi sisään, sitten toinen ruuvi (alempi, siihen pääsee kätevästi käsiksi) kireelle. Varsi ulos ja toisen ruuvin kiristys. Limppu kireellä ja varsi menee nätisti sisään joten olettavasti seuraava saa sen nätisti myös ulos...
                          Last edited by okkraj; 30-08-2019, 21:41.
                          E61 530dA LCI 6/2007

                          Comment

                          • okkraj
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2011
                            • 95
                            • Espoo

                            Originally posted by okkraj View Post
                            Seuraava "typerä kysymys". Piti vesipumppukin vaihtaa ja kun syylärin muovista tyhjäysruuvia väänsi auki niin sehän napsahti poikki. Liemet pysyy sisällä...

                            Otetaanko vasemmalpuolelta ylin letku irti (joka menee tuulettimen alalaitaa kuskin puolelle ja tyhjennetään sieltä?

                            Vastakierretappi sarjakin olisi eli 99% tuon muovisen tulpankin tuolta _ehkä_ saisi pois, mutta jos sen avaa niin milläs sen tulppaat sitten uudelleen?

                            Menee kyllä taas niiiiiiin nappiin rempat.
                            Ei auennut vastakierretapilla (2 kierrosta väänsin) tai sitten en vaan uskaltanut vääntää tarpeeksi, ajattelin että hajoaa/räjähtää koko ruuvi tai vaihtoehtoisesti laajenee päin kierteitä ja vetää enemmän jumiin. Googlasin ja ehdoteltiin talttapäämeisselin lämmittämistä ja työntää sen sinne proppuun -> eipä auttanut tämäkään... Eli se proppu lienee aika huolella jumissa.

                            Sen propun alumiini rungonlämmittäminen tuskin auttaa erityisesti jos on liemet sisällä tai ehkä auttaisikin, mutta ei oikein saa lämmitettyä kuin yhdeltä puolelta... On kyllä ihan vitun välkky idea joltain inssiltä työntää joku muovin palanen tollaseen paikkaan. Jos propun rikkoo niin auto jää siihen kun uutta proppua ei mistään saa, huomenna tarttis olla 1500 ajossa .

                            250tkm ajettu, mielellään tuon vesipumpun vaihtas tässä samalla, mutta pumpun hihnapyörässä ei oo klappia oikeastaan uutta enempää että pitäisikö vain jättää "seuraavan murheeksi" ja pistää hihnat paikalleen, kaippa tuolla yhden 50-100tkm ajaa joka riittänee omiin ajoihin ko. autolla . 5 tuntia ährännyt taas tuon paskan kanssa ja "parin tunnin" homma piti olla. Oikeastaan koko homma vaikuttaa ihan turhalta, kaikki rullat mielestäni ihan ok kunnossa eikä ole ikinä vaihdettu.
                            Last edited by okkraj; 30-08-2019, 21:44.
                            E61 530dA LCI 6/2007

                            Comment

                            • Kiding
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2015
                              • 189
                              • Tamperkele

                              Mites toi takakontin sivuverhoilu (vasen puoli) irtoaa?
                              BMW E61 530D 2008

                              Comment

                              • AleRo
                                Newbiemmer
                                • Mar 2019
                                • 6
                                • Suomi

                                Originally posted by huotski View Post
                                Veikkaisin vuodon olevan egr coolerissa, tulppaa siitä vesiputket ja käy ajelulla niin näkee loppuuko savutus.
                                Tulppasin vesiletkut ja käytin pihassa jonkinaikaa. Ei vähentynyt savutus, valkoista höyryä tuli myös egr termostaatin paikasta sekä alapuolen vesiletkun paikasta..?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎