Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16351
    • Leppävirta

    Originally posted by Arnolds View Post
    Keskikonsolin takaosassa kaksi ns tupakan sytytintä, molemmista puuttuu virta. Onko missä sulakkeet vai mistä noihin virta tulee? Edessä toimii tupakan sytytin normaalisti.
    Takakontissa sulakkeet niille taka pistokkeille
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3310
      • Kajjjaani

      Originally posted by Haju69 View Post
      Takakontissa sulakkeet niille taka pistokkeille
      Satutko muistamaan mitkä numerot?

      :think liekkö numerot 61 ja 82:think
      Last edited by Arnolds; 23-08-2019, 12:25.
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        Originally posted by Arnolds View Post
        Satutko muistamaan mitkä numerot?

        :think liekkö numerot 61 ja 82:think
        82 tai 88
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • daro
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 113
          • Oulu

          Pitäisi vortex asentaa omaan autoon ja ihan mielenkiinnosta yritin googlailla tuon toimintaa siinä onnistumatta.

          Mikä tuon systeemin periaate on? Toimiiko niin että huohotinöljyt menevät sisään kuvassa vasemmalla olevasta reiästä ja oikean puoleisesta "kotelosta" sitten öljy valuu takaisin venttiilikoppaan, noista kahdesta punaisella merkitystä reiästä?

          Onko tuolla keltaisella nuolella varustetulla reiällä jokin funktio vai onko vaan tuon elementin paikoitusta varten?

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            Originally posted by daro View Post
            Pitäisi vortex asentaa omaan autoon ja ihan mielenkiinnosta yritin googlailla tuon toimintaa siinä onnistumatta.

            Mikä tuon systeemin periaate on? Toimiiko niin että huohotinöljyt menevät sisään kuvassa vasemmalla olevasta reiästä ja oikean puoleisesta "kotelosta" sitten öljy valuu takaisin venttiilikoppaan, noista kahdesta punaisella merkitystä reiästä?

            Onko tuolla keltaisella nuolella varustetulla reiällä jokin funktio vai onko vaan tuon elementin paikoitusta varten?
            Separaatori kuvaa tuon laitteen toimintaa. Öljynerotin. Sykloniperiaatteella noi tietty toimii. :think
            Last edited by schwarze; 25-08-2019, 00:15.
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • temexian
              Bimmer Rookie
              • Mar 2012
              • 38
              • suomi

              535d jatkettu tutkimista. Turbojen läpät ajettu testerillä hukkaportti ja turbine control valve ok. Compressor bybass plate ei nähty eikä kuultu liikkuuko.. Tein testin alaväännön puutteen takia ei siis täysin kuollut alakierroksilla mutta ei sielä kaikki ole kotona. Otin etummaisesta kellosta (compressor bybass plate) alipaineletkun irti ja tulppasin letkun ja kävin ajamassa.
              Tämä ei vaikuttanut autoon mitenkään? Voisko olla että tuo läppä on jäänyt raolleen ja siksi ei mene alhaalta ihan normisti? Mitä tuon pitäisi vaikuttaa jos ei ole etummainen läppä käytössä?

              Comment

              • AnttiJuhani
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 2056
                • Kittilä

                Tällainen tuli kaverin autoon eikä saa kuitattua enää. Renkaat laitettu pari viikkoa sitten uudet. Perää laskettiin inpalla pari päivää sitten. Voisiko liittyä niihin?
                Attached Files

                Comment

                • hottientotti
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2011
                  • 107
                  • Keski-Suomi

                  Tulipa sitten pitkästä aikaan laitettua bemari alle, noh sehän ei sitten mennyt ihan suunnitelmien mukaan... katsoin myynti-ilmoitukesta että on matkapuhelinvarustus, mutta eipä tuolta i-drive valikoista löytynyt bluetoottia ollenkaan...

                  Autosta löytyy...
                  S663A Radio BMW Professional
                  S672A CD Changer For 6 CDs
                  S677A HiFi System Professional DSP
                  S698A AreaCode 2 For DVD
                  S6FLA USBAudio Interface
                  S8S8A Countryspecific Nav System Supply
                  S8SAA Navigation Access Requestcountryspec

                  Mutta ei bluetoottia, voisiko sen aktivoida jotenkin ohjelmoimalla(internetistä luin tuollaista)?

                  Ja mielenkiinnosta olisi ollut kiva testata tuota naviakin, mutta näyttää dvd puuttuvan autosta...
                  **Never drive faster than your guardian angel can fly**

                  E61 LCI 530 Xi
                  Jos metsään haluat mennä nyt:Polaris Scrambler 850(Traktori)

                  Comment

                  • huotski
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2013
                    • 126
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by temexian View Post
                    535d jatkettu tutkimista. Turbojen läpät ajettu testerillä hukkaportti ja turbine control valve ok. Compressor bybass plate ei nähty eikä kuultu liikkuuko.. Tein testin alaväännön puutteen takia ei siis täysin kuollut alakierroksilla mutta ei sielä kaikki ole kotona. Otin etummaisesta kellosta (compressor bybass plate) alipaineletkun irti ja tulppasin letkun ja kävin ajamassa.
                    Tämä ei vaikuttanut autoon mitenkään? Voisko olla että tuo läppä on jäänyt raolleen ja siksi ei mene alhaalta ihan normisti? Mitä tuon pitäisi vaikuttaa jos ei ole etummainen läppä käytössä?
                    Kuulostaa hyvin samanlaiselta kuin toi oma, alle 2k kierrokset nii ei ahtoja ollenkaan ja kun iso turbo tuli mukaan niin toimi normaalisti. Sieltä isosta turbosta oli sen läpän akseli katkennut ja vuoti pakokaasut ohi pikku turbon.
                    e65 730d lci
                    ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

                    Comment

                    • markok
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 3018
                      • Kuopio

                      Originally posted by AnttiJuhani View Post
                      Tällainen tuli kaverin autoon eikä saa kuitattua enää. Renkaat laitettu pari viikkoa sitten uudet. Perää laskettiin inpalla pari päivää sitten. Voisiko liittyä niihin?
                      Eikö vierintäkehän aktivointi onnistu i-drivesta? Auto paikallaan käynnissä tuo pitäisi onnistua. Onko kaikki renkaat samanlaiset ja oikea paine? Olen kuullut, että perän laskun jälkeen tämä varoitus tulisi herkemmin, mutta en tiedä mistä tuo sitten johtuu. 9/05 vanhemmat ovat vielä herkempiä tuolle. Softa päivitys kuulemma korjaisi asiaa. Uudet renkaat jos ovat oikein pehmeää kumia niin sekin saattaa aiheuttaa varoituksen. Omassa samaa ilmoitusta tulee pehmeillä talvi renkailla.
                      BMW 530iA Touring -05

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2712
                        • Tampere

                        Originally posted by AnttiJuhani View Post
                        Perää laskettiin inpalla pari päivää sitten. Voisiko liittyä niihin?
                        Kyllä.
                        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • AnttiJuhani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 2056
                          • Kittilä

                          Originally posted by JaniLap View Post
                          Kyllä.
                          Miten asia fiksata jos meni perän laskun ohessa persiilleen? Laskin perän käsisäädöllä ja sit kalibrointi 0/0 ja siinä se sit pysyi. Eka kerta kun tämän tein. Huomasin että arvot oli ainakin päin peetä siinä kalibrointi vaiheessa mutta auto hyvässä tanassa tasaisesti.

                          Originally posted by markok View Post
                          Eikö vierintäkehän aktivointi onnistu i-drivesta? Auto paikallaan käynnissä tuo pitäisi onnistua. Onko kaikki renkaat samanlaiset ja oikea paine? Olen kuullut, että perän laskun jälkeen tämä varoitus tulisi herkemmin, mutta en tiedä mistä tuo sitten johtuu. 9/05 vanhemmat ovat vielä herkempiä tuolle. Softa päivitys kuulemma korjaisi asiaa. Uudet renkaat jos ovat oikein pehmeää kumia niin sekin saattaa aiheuttaa varoituksen. Omassa samaa ilmoitusta tulee pehmeillä talvi renkailla.
                          Autossa on alla 235/45r19 19x9 sekä 265/30r19 19x10 setupilla eli ei pehmeät. Pakkasella on omat e6x ja e9x herjanneet tyhjää rengasta mutta ei muuten. Tuota ei voi nollata koska erroria näyttää, ei tyhjää rengasta.

                          Edit: oli kaveri saanut pois sen vian kun oli käyttänyt virtaa pois. Tuleeko takaisin sitten sitä ei tiedä.
                          Last edited by AnttiJuhani; 25-08-2019, 21:50.

                          Comment

                          • temexian
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2012
                            • 38
                            • suomi

                            Originally posted by huotski View Post
                            Kuulostaa hyvin samanlaiselta kuin toi oma, alle 2k kierrokset nii ei ahtoja ollenkaan ja kun iso turbo tuli mukaan niin toimi normaalisti. Sieltä isosta turbosta oli sen läpän akseli katkennut ja vuoti pakokaasut ohi pikku turbon.
                            Hmm.. Mutta kun toi ei oo kokonaan kuollu alhaalta? Oliko sulla selvä piikki siinä 2000rpm tuo kun ei ihan täysin kuollu oo.

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2712
                              • Tampere

                              Originally posted by AnttiJuhani View Post
                              Miten asia fiksata jos meni perän laskun ohessa persiilleen? Laskin perän käsisäädöllä ja sit kalibrointi 0/0 ja siinä se sit pysyi. Eka kerta kun tämän tein. Huomasin että arvot oli ainakin päin peetä siinä kalibrointi vaiheessa mutta auto hyvässä tanassa tasaisesti.
                              Nämä on välillä vähän mystisiä. Rengaspainevalvonnan voi ainakin kytkeä testerillä päälle uudelleen, jolloin se laskee renkaiden pyörimisnopeudet uudelleen. Voittehan kokeilla tasonsäädön uudelleenkalibrointiakin ensin. Ja vaikka akun miinusnapakin irti vähäksi aikaa, josko sillä asettuisi.
                              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • huotski
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2013
                                • 126
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by temexian View Post
                                Hmm.. Mutta kun toi ei oo kokonaan kuollu alhaalta? Oliko sulla selvä piikki siinä 2000rpm tuo kun ei ihan täysin kuollu oo.
                                Olihan toi kun vapari diisselillä ajais kun pikku turbo ei tominut.
                                e65 730d lci
                                ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎