Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

    Originally posted by makek87 View Post
    Minkälaista käyttöikää kierroksia "humppaavalle" 530d vaihdelaatikolle voi povata? Onko syytä varautua tonnien remonttiin lähitulevaisuudessa? Vaihteisto on tehnyt sitä kuulemma jo 80tkm.. Autolla ajettu n. 440tkm.
    Soita Jarkolle http://www.siekkinen.net/yhteystiedot/ niin saat arviot kestävyydestä ja hinnasta.
    Parempi korja heti kun liian myöhään selviät halvemmalla.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2712
      • Tampere

      Originally posted by makek87 View Post
      Minkälaista käyttöikää kierroksia "humppaavalle" 530d vaihdelaatikolle voi povata? Onko syytä varautua tonnien remonttiin lähitulevaisuudessa? Vaihteisto on tehnyt sitä kuulemma jo 80tkm.. Autolla ajettu n. 440tkm.
      Laatikon humppaus todennäköisesti pahenee vähitellen, mutta kyllä sillä ajaakin voi jos tilanne ei mahdottomasti häiritse. Korjattava se laatikko on joka tapauksessa.

      Paljon ajettuun humppaavaan laatikkoon tehty remontti kustantaa oman arvioini mukaan noin 2500-3000 euroa, josta työn osuus on jotain 1000-1300 euron luokkaa. Nämä siis suuntaa antavia arvioita.

      Ehdotan pyytämään tarjouksia kotimaisilta tekijöiltä (on useita) ja Baltian puolellakin noita on huollatettu, niin saat vähän käsitystä mitä tuollainen "total rebuild" kustantaa. Lopullinen hinta on laskettavissa todennäköisesti vasta sitten, kun on tarkalleen tiedossa mitä tarpeen uusia.

      Tyypillisesti näissä laatikoissa ainakin mekatroniikka täytyy kunnostaa ja turbiini vaihtaa kunnostettuun, oletettavasti ainakin yksi solenoidi uusittava ja kitkalevyt tyypillisesti E-kytkimeen. Uusi öljypohja suodattimella ja uudet öljyt, sekä joitakin pisteosia.
      Last edited by JaniLap; 15-09-2019, 23:17.
      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • makek87
        Bimmer Rookie
        • Dec 2013
        • 101
        • Helsinki

        Kiitos kattavasta vastauksesta. Taitaa jäädä nämä humppa-autot ostamatta sitten.. Tajuan kyllä että se on yleinen vika, mutta tuossa hommassa äkkiä auton hinta tuplaantuu.. Tai sitten ajellaan humpaten..

        Edit. Kyseiseen autoon on tehty laatikon öljyjen vaihto huuhtelemalla niihin aikoihin kun tuo humppaus on ilmeisesti alkanut.. Olisko siinä öljynvaihdossa kussut jokin...
        Last edited by makek87; 15-09-2019, 23:32.

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          Originally posted by makek87 View Post
          Kiitos kattavasta vastauksesta. Taitaa jäädä nämä humppa-autot ostamatta sitten.. Tajuan kyllä että se on yleinen vika, mutta tuossa hommassa äkkiä auton hinta tuplaantuu.. Tai sitten ajellaan humpaten..

          Edit. Kyseiseen autoon on tehty laatikon öljyjen vaihto huuhtelemalla niihin aikoihin kun tuo humppaus on ilmeisesti alkanut.. Olisko siinä öljynvaihdossa kussut jokin...
          Recro:lla 6HP26 turbiineineen maksaa 1800e täysin kunnostettu ja 2vuoden takuulla.
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2712
            • Tampere

            Originally posted by makek87 View Post
            Edit. Kyseiseen autoon on tehty laatikon öljyjen vaihto huuhtelemalla niihin aikoihin kun tuo humppaus on ilmeisesti alkanut.. Olisko siinä öljynvaihdossa kussut jokin...
            Öljynvaihto on paikallaan kulumista ja toiminnanhäiriöitä ehkäisevänä ja hidastavana toimenpiteenä, mutta silloin kun vaihteisto on jo merkittävästi kulunut mekaanisten osiensa kohdalla, niin öljynvaihdosta ei ole enää hyötyä.

            Öljynvaihtohuolto ei tuota humppausta ole mielestäni aiheuttanut, vaan todennäköisesti se vain sattui sopivasti alkamaan samoihin aikoihin. Toki jos teoretisoidaan, niin se likainen ja metallihiukkasia sisältävä vanha laatikkoöljy on saattanut lisätä vaihteistossa kitkaa sen verran, että humppausta ei ole havaittu kuin vasta tuoreen öljyn kanssa. Rivien välistä ehkä tulkittavissa, että rikki mikä rikki - oli vanhaa tai uutta öljyä.
            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3310
              • Kajjjaani

              Originally posted by makek87 View Post
              Kiitos kattavasta vastauksesta. Taitaa jäädä nämä humppa-autot ostamatta sitten.. Tajuan kyllä että se on yleinen vika, mutta tuossa hommassa äkkiä auton hinta tuplaantuu.. Tai sitten ajellaan humpaten..

              Edit. Kyseiseen autoon on tehty laatikon öljyjen vaihto huuhtelemalla niihin aikoihin kun tuo humppaus on ilmeisesti alkanut.. Olisko siinä öljynvaihdossa kussut jokin...
              No jos tuota et ole vielä ostanut niin tinkaat hintaa alemmas ja laitat kuntoon. Sen jäkeen toimii ja kestää sen mitä tarvii.
              Kunten JaniLap jo mainitsi niin toimijoita on useita jotka tuon tekee. Buksin-1 kertoi Regron hinnat mutta laatikko tekee mutkan ulkomailla ja taitaavat :think kunnosaa laatikon vain ns tehdas moodiin?
              Omat kokemukset ovat Siekkiseltä ja ainakin häneltä toiveiden mukaan laatikon joko ns normaaliksi korjattuna tai vahvistettuna(kestää sitten ottaa voimaa tarvittaessa). Jarkolla myös palvelu toimii ihan ensimmäisellä kotimaisella.
              Last edited by Arnolds; 16-09-2019, 10:04.
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • AleRo
                Newbiemmer
                • Mar 2019
                • 6
                • Suomi

                Originally posted by AleRo View Post
                Irrotin molemmat coolerille tilevat vesiletkut ja tulppasin, eli siitä ei mennyt enää vesi läpi.

                Tosin en pitänyt käynnissä viittä minuuttia kauempaa. Tilasin purkuosan ja kokeilen auttaako asiaan..
                Nyt on vaihdetulla coolerilla ajettu n. 400km.

                Ensimäiset 30km savutti välillä enemmän ja välillä vähemmän.
                Pikkuhiljaa hiipui savutus kokonaan.

                Nyt tänään kuitenkin taas puski savuja ajon loppupäässä. Lähdin takaisinpäin jonkin ajan kuluttua, ja nyt taas ei mitään savua.

                Nestettä ei ole pitänyt lisätä 400km aikana yhtään.

                Voiko tosiaan olla vielä 400km ajon jälkeen putkistossa/jossakin muualla rikkinäisen coolerin jäljiltä jäähdytinnestettä?

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by AleRo View Post
                  Nyt on vaihdetulla coolerilla ajettu n. 400km.

                  Ensimäiset 30km savutti välillä enemmän ja välillä vähemmän.
                  Pikkuhiljaa hiipui savutus kokonaan.

                  Nyt tänään kuitenkin taas puski savuja ajon loppupäässä. Lähdin takaisinpäin jonkin ajan kuluttua, ja nyt taas ei mitään savua.

                  Nestettä ei ole pitänyt lisätä 400km aikana yhtään.

                  Voiko tosiaan olla vielä 400km ajon jälkeen putkistossa/jossakin muualla rikkinäisen coolerin jäljiltä jäähdytinnestettä?
                  Haiseeko se pakokaasu glykolille? Ellei haise, niin se on vettä. Kyllähän sitä vettä syksy keleillä kertyy putkistoon herkästi, jos tulee lyhyempää ajoa. Usein näkee autoja, joiden pakoputkistoista tulee ihan vettä pisaroina ulos kun lähtevät liikkeelle jne.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • makek87
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2013
                    • 101
                    • Helsinki

                    Kuinka nopeasti vaihdelaatikko russaantuu rikki liian vähillä öljyillä? Erästä yksilöä on ajettu 1500km 2l liian vähäisellä öljymäärällä.. Onko hankala lisätä vai pitääkö huuhtoa koko laatikko uusiksi?

                    Comment

                    • Jarsse
                      BTCF Member
                      • Apr 2007
                      • 1519
                      • Kymenlaakso

                      Originally posted by makek87 View Post
                      Kuinka nopeasti vaihdelaatikko russaantuu rikki liian vähillä öljyillä? Erästä yksilöä on ajettu 1500km 2l liian vähäisellä öljymäärällä.. Onko hankala lisätä vai pitääkö huuhtoa koko laatikko uusiksi?

                      En tiedä tuosta lootasta mutta seiskan lootassa oli kanssa 2-3 litraa vajautta n.2000km, ei luistanut vielä siinä vaiheessa kun öljy saatiin oikeaksi, mutta siitä tonnin sisään rupesi luistamaan 1 ja 2 siihen malliin että ei käytännössä päässyt eteenpäin.
                      E91 325xi vm07
                      E60 530xd vm06 stage X

                      Comment

                      • sakke39
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2014
                        • 60
                        • Finland, Salo

                        Kävi tuo mun auto akkukaapelin tarkistuksessa. Asentaja huomas samalla että edessä, vasemmalla taaempi tukivarren pusla on loppu. Kolinan oon kuullukkin mutten oo ite ehtiny perehtymään vielä.

                        Muuttuuko melutaso paljonkin jos laittais uretaaniset puslat vs orkkis? Entä ajettavuus muuten? Uretaanipusla ilmeisesti ainakin helpompi asentaa paikalleen. Mukavuus olis kyllä ensisijainen asia, kun päivittäisessä ajossa auto kuitenkin.

                        Comment

                        • alpine3
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2010
                          • 1269
                          • Kajjjaani

                          Jos auto on normaalissa ajossa, halutaan mukavuutta eikä autolla kierretä rataa niin ainakin itse pitäytyisin ihan tavallisissa puslissa. Kyllä nekin siellä kestää.
                          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                          Comment

                          • p0ks
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2013
                            • 80
                            • lahti

                            2005 vuoden xenonit lyhkäsissä niin kuskin puoli pimeenä vaikka on uusi polttimo ja tänään kokeiltu uudella ballastillakin, mistä vikaa etsimään? Onko kuskin puolelle oma sulake? Entä saako näihin vaihdettua umpion etumuovia?

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by p0ks View Post
                              2005 vuoden xenonit lyhkäsissä niin kuskin puoli pimeenä vaikka on uusi polttimo ja tänään kokeiltu uudella ballastillakin, mistä vikaa etsimään? Onko kuskin puolelle oma sulake? Entä saako näihin vaihdettua umpion etumuovia?
                              Kuinka pitkään se kuskin puoli on ollut pimeänä? Näissä on laskuri valomoduulissa, joka laittaa linjan lukkoon, jos liian monta epäonnistunutta sytys kertaa tulee. Löytyy toki vikakoodeista kun lukee.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • p0ks
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2013
                                • 80
                                • lahti

                                Auto ollut vasta 2vk mulla ja oli pimeä tullessaan eli on varmasti ollut pitempäänki pimeänä kun vanha ballasti oli täynnä vettä. Vuodot korjattu umpiosta nyt.
                                Mulla on kiinan autocom lukija niin saako sillä kaivettua jtai nollattua tuota asiaa?
                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Kuinka pitkään se kuskin puoli on ollut pimeänä? Näissä on laskuri valomoduulissa, joka laittaa linjan lukkoon, jos liian monta epäonnistunutta sytys kertaa tulee. Löytyy toki vikakoodeista kun lukee.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎