Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwe61lci
    Bimmer Rookie
    • Oct 2017
    • 102
    • Kokkola

    Originally posted by HTK12 View Post
    Onko tuo Carly todella noin huono, ettei se anna lisätietoja koodista? Tuo koodi tulee kun DPF laskennallinen ikä on täynnä. Eli ilmoita DPF vaihdetuksi.

    Jotain se lataili vielä, mutta nämä sain esille. Nuohan on vain dataa eri kohteista, mitään tarkempaa selitystä vikakoodille en saanut Carlyn kautta:think

    Kiitos avusta, ehkäpä sitä voisi tosiaan käydä piuhan päässä, jotta saa huijattua autoa luulemaan dpf vaihdetuksi. Paikka tiedossa ja tekijä on vanha tuttu, joten se ei ole ongelma.

    Entä jos en tee mitään, ja ajan menemään kuten ennenkin? poltto kuitenkin toimii normaalisti, alkaako tulla vakavempaa herjaa tms?


    Faultcode: (0x452A) Info - particulate filter system
    ** Faultset 1:
    ** (appeared at: 204968.0km)
    ***** Ash in the particulate mass:
    ****** 47,95 g
    ***** Differential pressure by particulate:
    ****** 9,85 mbar
    ***** Injection quantity:
    ****** 13,00 mg/Hub
    ***** engine coolant temperature:
    ****** 86,26 °C
    ***** Boost pressure actual value:
    ****** 1073,23 mbar
    ***** Air mass per cylinder:
    ****** 289,87 mg/Hub
    ***** Engine speed:
    ****** 1158,46 1/min
    ***** Rail Pressure Is:
    ****** 346,58 bar
    ***** Russ mass in the particulate filter:
    ****** 2,00 g
    ***** ambient pressure:
    ****** 1014,15 mbar

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by bmwe61lci View Post
      Jotain se lataili vielä, mutta nämä sain esille. Nuohan on vain dataa eri kohteista, mitään tarkempaa selitystä vikakoodille en saanut Carlyn kautta:think

      Kiitos avusta, ehkäpä sitä voisi tosiaan käydä piuhan päässä, jotta saa huijattua autoa luulemaan dpf vaihdetuksi. Paikka tiedossa ja tekijä on vanha tuttu, joten se ei ole ongelma.

      Entä jos en tee mitään, ja ajan menemään kuten ennenkin? poltto kuitenkin toimii normaalisti, alkaako tulla vakavempaa herjaa tms?


      Faultcode: (0x452A) Info - particulate filter system
      ** Faultset 1:
      ** (appeared at: 204968.0km)
      ***** Ash in the particulate mass:
      ****** 47,95 g
      ***** Differential pressure by particulate:
      ****** 9,85 mbar
      ***** Injection quantity:
      ****** 13,00 mg/Hub
      ***** engine coolant temperature:
      ****** 86,26 °C
      ***** Boost pressure actual value:
      ****** 1073,23 mbar
      ***** Air mass per cylinder:
      ****** 289,87 mg/Hub
      ***** Engine speed:
      ****** 1158,46 1/min
      ***** Rail Pressure Is:
      ****** 346,58 bar
      ***** Russ mass in the particulate filter:
      ****** 2,00 g
      ***** ambient pressure:
      ****** 1014,15 mbar
      No ei kyllä todellakaan vakuuta tuo Carly, jos se ei osaa sanoa, että DPF laskennallinen ikä on täynnä. En ole varma mitä tapahtuu, jos tuon antaa vaan olla siellä. Kenties voi vaikuttaa polttojen väliin tms. Kuitenkin sen verran simppeli tuo kuitata vaihdetuksi, että kannattaa hoitaa kuntoon, niin ei tarvitse arpoa sen kanssa. Itse olen näissä aina kuitannut vaihdetuksi, jos tuo on niin päsee koodista eroon. Jos vastapaineet ja polttovälit on järkevät niin nollauksen jälkeen voi huoletta ajella.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • HC-Tuning
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 267
        • Itärajalla

        Minkälainen homma on vaihtaa perään vetoakselin stefa? Vuotanut jo jonkun aikaa kun perämurikka öljymönjässä oikealta puolelta. Autohan on -08 525xd.

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3310
          • Kajjjaani

          Originally posted by zakspeed View Post
          82 tai 88
          88 näky olevan palanut ja nyt toimii taas pistokkeet.
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • Nicsyy
            Newbiemmer
            • Dec 2010
            • 15
            • E-P

            Näkyykö lci-mallien varustelistauksessa ollenkaan, jos auto on otettu servotronicilla vai onko se vakiona uudemmissa? Yhdenkään tiedoista en ole tavoittanut tuota varustetta vaikka eri vaihtoehtoja olen tässä tutkinut jokusen tovin.

            Lienee aktiiviohjaus ollut kallis tehtaalta päin, kun kovilla myrkyillä ladatuissakaan yksilöissä ei läheskään kaikissa ole sitä vaikka e60 paskaan ohjaukseen ainakin ite tuohtuneena olisi nro1 optio...

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2712
              • Tampere

              Originally posted by Nicsyy View Post
              Lienee aktiiviohjaus ollut kallis tehtaalta päin, kun kovilla myrkyillä ladatuissakaan yksilöissä ei läheskään kaikissa ole sitä vaikka e60 paskaan ohjaukseen ainakin ite tuohtuneena olisi nro1 optio...
              Vajaa 1500 euroa maksanut Suomessa ja noin 1300 euroa Saksassa kyseinen lisävaruste auton hankintavaiheessa.
              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • prh'
                Bimmer Rookie
                • May 2018
                • 122
                • Seinäjoki

                LCI e60 m57 - moottorilla, uhka vaiko mahdollisuus?
                Lähinnä kiinnostaisi mahdolliset tyyppiviat.

                Koskeekos tuo plussa kaapelin läpivienti ongelma myös sedania?

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16351
                  • Leppävirta

                  Originally posted by prh' View Post
                  LCI e60 m57 - moottorilla, uhka vaiko mahdollisuus?
                  Lähinnä kiinnostaisi mahdolliset tyyppiviat.

                  Koskeekos tuo plussa kaapelin läpivienti ongelma myös sedania?
                  Kaikki E6X sarjan autot eli myös 6-sarja. Koskee kaikkia.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • Elätti
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2009
                    • 159
                    • Great Kuopio Area

                    Osaisiko joku kertoa vinkkejä mistä lähteä vikaa etsimään. Veljen auto alkoi moottoritiellä kiihdyttäessä savuttamaan melko tukevasti vaaleaa/harmaata savua ja vedot ei ole enää entisellään. Tämän lisäksi vekotin höyryttää vahvasti öljykorkin kautta. Mitähän tässä osaisi alkaa epäilemään? EGR? Huohotin? Kansipahvi?



                    Linkistä löytyy video tuosta höyrykoneesta.



                    https://drive.google.com/file/d/13WkGjs6XFdvb-k3Un7hh3iVdMPG12E86/view?usp=sharing

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2712
                      • Tampere

                      Originally posted by Elätti View Post
                      Osaisiko joku kertoa vinkkejä mistä lähteä vikaa etsimään.
                      Näin alkuun vikakoodit suosittelen lukemaan merkkikohtaisella testerillä, kurkkaamaan miltä näyttää jäähdytinnestesäiliön sisältö ja öljymäärän tarkastustikusta moottoriöljyn koostumus.

                      Vikaa voi olla erilaista, myös ahtimessa. Oireetkin sen verran diffuuseja, ettei ilman tarkempaa selvittelyä osaa sanoa tämän kummempaa.

                      Itselläni on sattumalta ylihuomenna sunnuntaina asiaa Kuopioon ja tarvittaessa voisin tarjota sillä suunnalla diagnostiikka-apuja, mikäli asialla on merkitystä. Tilanteen mukaan ole yhteyksissä.
                      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by Elätti View Post
                        Osaisiko joku kertoa vinkkejä mistä lähteä vikaa etsimään. Veljen auto alkoi moottoritiellä kiihdyttäessä savuttamaan melko tukevasti vaaleaa/harmaata savua ja vedot ei ole enää entisellään. Tämän lisäksi vekotin höyryttää vahvasti öljykorkin kautta. Mitähän tässä osaisi alkaa epäilemään? EGR? Huohotin? Kansipahvi?



                        Linkistä löytyy video tuosta höyrykoneesta.



                        https://drive.google.com/file/d/13WkGjs6XFdvb-k3Un7hh3iVdMPG12E86/view?usp=sharing
                        Huohottaa aika reippaasti videolla, mittaisin seuraavaksi puristukset.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • p0ks
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2013
                          • 80
                          • lahti


                          2005 vuoden xenon umpiossa 2kpl kuvassa näkyviä liittimiä irrallaa ja ei käy toisiisan, liittyneen palamattomiin parkkeihin, mihkä kuuluu yhdistää?

                          Comment

                          • buubaa
                            Bimmer Rookie
                            • May 2013
                            • 140
                            • Lahti

                            Mistä vois johtua et 525d (2.5l) vetää vikatilaan jos on pidempään tyhjäkäynnillä? Muuten ei oo minkäänlaista vikaa havaittavissa.

                            Mikä olis järkevin tapa hommata uus avain? Kyseessä vm06 eli startti napilla mut ilman comfort accessia.

                            Comment

                            • Jarsse
                              BTCF Member
                              • Apr 2007
                              • 1519
                              • Kymenlaakso

                              Onko muilla ollut samaa ongelmaa että etupuskuri "roikkuu" jostain syystä niin että konepellin etureunassa on iso väli,näyttää niinkuin konepelti olisi rakosillaan,mistä voisi johtua? Puskurikin heiluu kuin jokin lasikuitu viritys, on kuitenkin ylhäältä kaikilla kiinni ja lokasuojissa myös kiinni.
                              E91 325xi vm07
                              E60 530xd vm06 stage X

                              Comment

                              • makek87
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2013
                                • 101
                                • Helsinki

                                Minkälaista käyttöikää kierroksia "humppaavalle" 530d vaihdelaatikolle voi povata? Onko syytä varautua tonnien remonttiin lähitulevaisuudessa? Vaihteisto on tehnyt sitä kuulemma jo 80tkm.. Autolla ajettu n. 440tkm.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎