Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4627
    • Tampere

    Originally posted by TailuKruu View Post
    Moi. Minkänimiseen osaan narinahela tulee kiinni? Vaihdatin nuo helat 6kk sitten ja natina on jälleen infernaalinen. Toisenpuolen peti, mihin hela tulee, oli hoonattu väljäksi ainakin. Mikähän lie narinqn aiheutti terveellä puolella :0?huonolaatuset helatko?
    Omien kokemuksien mukaan uudet osat kannattaa rasvata vesivaseliinilla hyvin ennen asennusta. Eli ruutata sinne kumien sisään reilusti lisää vaseliinia. Eräässä autossa myös tuo narina alkoi alle vuoden päästä osan vaihdon jälkeen.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4627
      • Tampere

      Originally posted by trimmeriE61 View Post
      Pitääkin tarkistaa. Nuo sulakkeet siis löytyy sieltä raitisilma suodattimen alta kuvan mukaan?
      Eiköhän se löydy sieltä (F01).
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • LongJohn
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2017
        • 269
        • Kuopio

        Kannttaako / täytyykö varoitinjohdot uusia takajarrupalojen vaihdon yhteydessä?

        Jotain luin että km määrä näkyny osalla hassusti iDrivessa jos vanhoilla johdoilla kytkenyt.

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3310
          • Kajjjaani

          Originally posted by LongJohn View Post
          Kannttaako / täytyykö varoitinjohdot uusia takajarrupalojen vaihdon yhteydessä?

          Jotain luin että km määrä näkyny osalla hassusti iDrivessa jos vanhoilla johdoilla kytkenyt.
          Ehjänä noita vaikee irroittaa ja ei tuo iso kustannus ole uusia niitä.:think
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • LongJohn
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2017
            • 269
            • Kuopio

            Originally posted by Arnolds View Post
            Ehjänä noita vaikee irroittaa ja ei tuo iso kustannus ole uusia niitä.:think
            Ei toki. Lähinnä vaan mietin kun osassa tapauksia myydään X ja N kilkkeitä jarruremontin yhteydessä ja puolet niistä on ylimääräisiä ja entiset menee ihan täydelleen.

            Comment

            • rotaN
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2015
              • 211
              • -

              e61 iskarinyläpään vaihto eteen ja taakse, onnistuuko ilman että irrottaa iskaria? edessä bc racingit, onko suunnattava vielä vaihdon jälkeen?

              Comment

              • Juuså
                BTCF Member
                • Oct 2009
                • 207
                • Kuopio

                Originally posted by rotaN View Post
                e61 iskarinyläpään vaihto eteen ja taakse, onnistuuko ilman että irrottaa iskaria? edessä bc racingit, onko suunnattava vielä vaihdon jälkeen?
                Onnistuu, mutta helpompi ottaa ne etuiskarit irti ja sitten vaihtaa. Teoriassa pitäs suunnata, mutta bcssä kun ei ole sitä keskitystappia yläpään laakereille, nii merkkaa vaa yläpään kohdan ennen kuin irrottaa, niin pitäs kulmat pysyä kohdillaan. Olettaen, että yläpäät on suorella jousella eikä e61 omalla yläpäällä.
                G31 540d xDrive -18

                Comment

                • 523i
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 319
                  • Iisalmi

                  n52 -06 ruennu vuotamaan nestettä syylärin pohjasta, onko vaikutusta jos lisätään raakaa nestettä eikä laimennettua, että sen takia nyt vuotaa jostain kennosta?

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4627
                    • Tampere

                    Originally posted by 523i View Post
                    n52 -06 ruennu vuotamaan nestettä syylärin pohjasta, onko vaikutusta jos lisätään raakaa nestettä eikä laimennettua, että sen takia nyt vuotaa jostain kennosta?
                    ei....
                    Last edited by fraatti; 11-05-2019, 18:49.
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • kalevik
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 957
                      • Salo

                      Originally posted by trimmeriE61 View Post
                      Kirjoitan tänne jos täältä kummiskin saisi apua.

                      Eli tuli startti vaihdettua kun aikasemmin temppuili starttaamista. Viikon verran oli akku irti ja uuden startin tultua ei muutakun paketti kasaa. Nyt Starttaa nätisti mutta ei käynnisty, ei edes lupaile.

                      Irroitin imusarjan jotta sain Startin vaihdettua. Myös jäähdytin neste letku moottorista oli irti.

                      Vikakooditkin saatiin INPAlla luettua. Ja toistuvasti tuli:
                      4321 - Quantity Regulation valve - Short Circuit to B-
                      4351 - Rail Pressure Regulation Valve - Short Circuit to B-
                      4191 - Boost Pressure Actuator - Short Circuit to B-
                      43E2 - Throttle Valva Actuator - Open Circuit
                      Jokos tämä ongelma on ratkennut?
                      E61 525i, Suzuki VS1400
                      Exät: Jaana, Susanna, Maija

                      Comment

                      • Habaku75
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2017
                        • 35
                        • Tornio

                        Morot. En muutakaan paikkaa keksinyt tälle kysymykselle, niin tässä treadissa ei varmaan olla väärässä paikassa. Eikä vastauksiakaan ole saanut/löytänyt mistään.

                        Elikkäs olisi turbon huollon yhteydessä mahdollisesti haluja vaihtaa ainakin kompurasiipi billettiin. Tiedän kyllä, että myös turbiini olisi hyvä vaihtaa jos maximaalista potkua hakee.

                        Mutta onko pelkästä kompuran vaihdosta mitään "iloa" miedossa virissä.

                        Auto siis 530d lci

                        Comment

                        • AnttiJuhani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 2056
                          • Kittilä

                          Kaverin E61 525da lci, ajettu vajaan 300tkm. Kun moottorijarrutuksen tai tasaisen menon jälkeen kun painaa kaasua niin kierrokset käy nopeasti +500rpm ja laskee yhtä nopeasti alas, ei vaihda pienemmälle, ja kiihdytys on hieman vetelää kunnes lopulta vaihde vaihtuu ja meno maistuu. Onko ominaisuus tälle laatikolla vai alkavaa vikaa? Ei sattunut inpa mukaan että olisi saanut koodit ulos ja adaptaatiot nollille. Ei ole vikavaloja sytytellyt.

                          Comment

                          • majavamies
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2009
                            • 480
                            • Lohja

                            Mistä työkalu?

                            2005 535d. Lähdin hihnoja vaihtamaan ja AC stretch fit hihnan asennukseen kun pääsin niin huomasin ettei dampperia voikaan kuningaspultista pyörittää kun dampperi on 4 pienellä kiinni. Eli mistä työkalua jolla pyörittää konetta jotta saa tuon ilmastoinnin kompuran venyvän hihnan paikalleen?
                            Privaankin voi laittaa.
                            Kiitos.

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              Originally posted by majavamies View Post
                              2005 535d. Lähdin hihnoja vaihtamaan ja AC stretch fit hihnan asennukseen kun pääsin niin huomasin ettei dampperia voikaan kuningaspultista pyörittää kun dampperi on 4 pienellä kiinni. Eli mistä työkalua jolla pyörittää konetta jotta saa tuon ilmastoinnin kompuran venyvän hihnan paikalleen?
                              Privaankin voi laittaa.
                              Kiitos.
                              Ihan oon niistä torxeista pyörittäny. Tyttöpäinen meisseli vaan kaveriks ni kyllä se mänöö.
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              • majavamies
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2009
                                • 480
                                • Lohja

                                Jotenkin kun on pultit niin kovin pieniä niin hirvitti mut kai ne sit kestää

                                Edit. Sinne sujahti
                                Last edited by majavamies; 14-05-2019, 10:20.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎