Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HC-Tuning
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 267
    • Itärajalla

    Niinhän se kuuluisa dampperi näytti omassa -08 525xd:ssä olevan melko pykinyt ja uutta hihnapyörää nyt metsästän. Bemariosilta näyttää saavan Continental/cortecoa. Ilmeisesti vahvistettu ja hyvä osa? Mitä muuta kuin hihnat ja pultit kannattaa samalla uusia? Autolla nyt rullattu reilu 400tkm.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9156
      • Oulu

      Originally posted by HC-Tuning View Post
      Niinhän se kuuluisa dampperi näytti omassa -08 525xd:ssä olevan melko pykinyt ja uutta hihnapyörää nyt metsästän. Bemariosilta näyttää saavan Continental/cortecoa. Ilmeisesti vahvistettu ja hyvä osa? Mitä muuta kuin hihnat ja pultit kannattaa samalla uusia? Autolla nyt rullattu reilu 400tkm.
      Corteco pitäisi olla hyvä valinta. Niillähän on tarjolla myös setti, jossa mukana uudet pultit. Hihnat luonnollisesti uusiksi. Ohjainrullien kanssa vähän niin ja näin, kannattaako ennakoivasti joka tapauksessa uusia.

      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • why_bmw
        Newbiemmer
        • Oct 2018
        • 3
        • Finland

        e60 ''driving and braking system failure''

        Aamulla töihin lähtiessä ilmotteli tommosta ”driving and braking system failure” ja poltti abs valoa!? Anto startin pyöriä ja otti virrat normaalisti muttei käynnisty!? Ajonesto? Onko kenelläkään kokemusta moisesta ja tietoa yhtään mistä kyseinen voisi johtua? Ei oo kerenny vielä piuhan päässä käyttää kun aamulla vasta ilmeni.. kyseessä siis e60 manuaali

        Comment

        • sakke39
          Bimmer Rookie
          • Aug 2014
          • 60
          • Finland, Salo

          Olisko vinkkiä antaa mitä tällä kertaa ruveta vaihtamaan / korjaamaan??
          Auto on 520d ajettu n.275tkm ja nyt kostealla kelillä on alkanut pitää edestä jonkinlaista "narinaa"...
          Kuuluu hyvin kun ajaa esim hidastetöyssyyn.
          Eteen vaihdettu aiemmin iskarin yläpäät, koiranluut ja vakaajantangon kiinnikekumit.

          Comment

          • Jondis
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 698
            • Tuusula

            Osaakos joku arpoa mikä e61 pyyhkijöitä vaivaa? Sadetunnistin päällä toimii ehkä 10-15min normaalisti ja sitten yhtäkkiä lopettaa pyyhkimisen(pyyhkijät jää ala-asentoon). Tällöin ei siis tapahtu kerta pyyhkäsystä tai muistakaan asennoista mitään. Saattaa lopettaa toimisen myös jos pitempään ajelee jatkuva pyyhintä päällä ja sitten kun kytkee pois niin on taas hetken mykkänä. Ista antoi koodin 00A428 KBM: interlock, windscreen wiper motor. Meinaako tuo nyt, että pyyhkijän moottori ylikuumenee jolloin katkaisee virransyötön? Jolloin vika lienee moottorissa? Vai voisiko sadetunnistin sotkea toimintaa tai joku muu?
            Last edited by Jondis; 07-07-2019, 17:32.
            MB E55 AMG -05
            E36 318TiA -96
            E34 535i -89 imolarot
            Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16351
              • Leppävirta

              Originally posted by Jondis View Post
              Osaakos joku arpoa mikä e61 pyyhkijöitä vaivaa? Sadetunnistin päällä toimii ehkä 10-15min normaalisti ja sitten yhtäkkiä lopettaa pyyhkimisen(pyyhkijät jää ala-asentoon). Tällöin ei siis tapahtu kerta pyyhkäsystä tai muistakaan asennoista mitään. Saattaa lopettaa toimisen myös jos pitempään ajelee jatkuva pyyhintä päällä ja sitten kun kytkee pois niin on taas hetken mykkänä. Ista antoi koodin 00A428 KBM: interlock, windscreen wiper motor. Meinaako tuo nyt, että pyyhkijän moottori ylikuumenee jolloin katkaisee virransyötön? Jolloin vika lienee moottorissa? Vai voisiko sadetunnistin sotkea toimintaa tai joku muu?
              Minusta tuo nyt liittyy suoraan pyyhkijöiden moottoriin. Ei sadetunnistimeen.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Jondis
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 698
                • Tuusula

                Siltä tuo munkin mielestä vaikuttaa, täytynee ruveta selvittämään mistä löytyisi uusi moottori. Bemarilta kun saa pelkästään vivustoineen päivineen eikä näytä tarvikkeenakaan oikeen löytyvän..
                MB E55 AMG -05
                E36 318TiA -96
                E34 535i -89 imolarot
                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                Comment

                • Kiding
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2015
                  • 189
                  • Tamperkele

                  Koneen lämpöjen seuraaminen (530d)

                  Onko kukaan laittanut jotain digitaalista lämpömittaria tällaiseen?
                  Olisi mukavempi seurata koneen lämpöjä.
                  Tiedän kyllä mistä ne voi tarkistaa, sen lisäksi löytyy myös iobd mini, mutta tuollainen olisi mukavampi.
                  BMW E61 530D 2008

                  Comment

                  • permanent
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 299

                    Originally posted by fraatti View Post
                    4kpl torxeja uroskannalla. Veikkaisin e14 tai e12 hylsyä näin ulkomuistista. Virallinen työkalu pyörittää noista kaikista pulttien kannoista.

                    Mikähän on noiden reikien keskikohtien väli? Voisi tehdä pyöritystyökalun.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9156
                      • Oulu

                      Originally posted by permanent View Post
                      Mikähän on noiden reikien keskikohtien väli? Voisi tehdä pyöritystyökalun.
                      Vaihtoehtoisesti teet työkalun, jolla saa pyöritetty noista huulloksen koloista. Sopiva halpishylsy, johon hitsaat pikku palikat noiden kolojen kohdalle tai rälläköit hylsyn reunasta siivut pois.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4627
                        • Tampere

                        Originally posted by permanent View Post
                        Mikähän on noiden reikien keskikohtien väli? Voisi tehdä pyöritystyökalun.
                        Tuo klimppi on jo roskissa.

                        Pari latanpalaa hitsattuna hylsyyn ristiin toimii varsin hyvin eikä tarvi etukäteen mittoja. Kone pyörii tuolta päästä yllättävän helposti.

                        Noista torxeista uskaltaa varmaan myös pyörittää konetta koska kiinniväännettäessäkin starttikehästä tai muulta on pidettävä hyvin kiinni jos meinaa ettei kone pyöri mukana. Muistaakseni tuossa oli alkuun joku momentti ja perään vielä asteet pariin kertaan.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9156
                          • Oulu

                          Originally posted by fraatti View Post
                          Noista torxeista uskaltaa varmaan myös pyörittää konetta koska kiinniväännettäessäkin starttikehästä tai muulta on pidettävä hyvin kiinni jos meinaa ettei kone pyöri mukana. Muistaakseni tuossa oli alkuun joku momentti ja perään vielä asteet pariin kertaan.
                          Tätähän minä tuolla edellä jo koitin sanoa. Koneen pyörittämiseen tarvittava momentti on pienempi kuin noiden dampperin pulttien todellinen kiristysmomentti.

                          Itse olen dampperin pultteja kiristäessä punonut vanhan hihnan dampperin ja ohjaustehostimen pumpun ympäri ja puristanut lukkopihdeillä linttaan.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • okkraj
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2011
                            • 95
                            • Espoo

                            Olisiko ideaa mistä saisi lauantai aamuksi lemföderin (tai vastaavan) kokoraidetangon (sis&ulko) 2kpl? Ja vielä järkihintaan (joku 70-80e kpl), aikataulusyistä amazon/ebay on pois suljettava...
                            E61 530dA LCI 6/2007

                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2017
                              • Kangasala

                              Originally posted by permanent View Post
                              Mikähän on noiden reikien keskikohtien väli? Voisi tehdä pyöritystyökalun.
                              Mä pyöritin tuota aikoinaan 1/2" vääntiöön sopivalla hylsyllä. Hylsy meni tuon torx "kehän" ympärille sopivasti. Nyt en valitettavasti muista mikä koko ja monikulmainenko oli. Mun pakissa 36mm taitaa olla maksimi, mutta kannattaa sovitella pakki läpi, ennen isompia manööverejä.
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              • daro
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2010
                                • 113
                                • Oulu

                                Tulipa eilen tehtyä pikakorjaus takalasin lämppäriin näiden ohjeiden mukaan:
                                E61 Touring Discussion - E61 - Heated Rear Window - cheap and easy fix - Hello Forum members! My name is Paul and I'm a new member as I joined yesterday (!) to look at a pdf. file on how to get at the heated rear window (HRW) wiring on my newly acquitted 2005 535d. After disconnecting the HRW from the harness feed and...


                                Nyt sitten radio lakkasi kuulumasta ja takalasin lämppäri toimii, onko jollain vinkkiä mikä tuon voisi aiheuttaa? Kuulumiseen ei vaikuta lämmittimen käyttö.

                                Tuolle katkaistun johdon toiselle päälle (joka sukeltaa saranaa kohden) en tehnyt mitään, olisiko sekin tullut maadoittaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎