E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hietase
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 593
    • Espoo

    #1336
    Mikä kytkin on LCI:n kuskin puolen kick panelissa? Minulla on siinä suorakaiteen muotoisessa pienessä levyssä pyöreä painokytkin, mutta realoemissa on vain levy, "blind panel" osanumerolla 51457068754.

    Comment

    • vekkuli
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1350
      • Liminka

      #1337
      Originally posted by hietase View Post
      Mikä kytkin on LCI:n kuskin puolen kick panelissa? Minulla on siinä suorakaiteen muotoisessa pienessä levyssä pyöreä painokytkin, mutta realoemissa on vain levy, "blind panel" osanumerolla 51457068754.
      Takakontin aukaisu.
      E93 ///M3
      E60 530dA aka M5
      F11 525dA Xdrive
      Tesla model 3 LR MY22

      Comment

      • JiiVee92
        BTCF Member
        • Mar 2017
        • 996
        • Kouvola/Myllykoski

        #1338
        Tosin se takakontin aukaisun namiskuukkeli ei ole pyöreä. Kuulostaa siis jälkiasennusnapilta.
        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03 R.I.P
        NYT: E61 530xd -08 käyttis
        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

        Comment

        • torppa47523
          Bimmer Rookie
          • Feb 2013
          • 76
          • Helsinki

          #1339
          Lopputulos: Uusi akku, VARTA AGM 95Ah (2v takuu), ollut nyt 2kk kontissa ja kaikki toimii hienosti. 90 Ah AGM arvoa ei voi koodata NCSExpertillä muuksi, resetoin vain INPAlla vaihdon ja se oli siinä. Kun vanha akku antoi varaustilahälyytyksen (jännite n. 12,2V) laturin latausvirta oli vain 37A, josta auto käytti 33A. Kun olin räplänyt INPAa uuden akun varassa tunnin ja sitten kone tulille, niin latausvirta lähti putoamaan170Asta. Joten IBS ja DMEn energy management ohjelmiston SoC ja SoH algoritmit näyttäisi olevan täydessä iskussa Yli 18v vanha alkuperäinen kannatti vaihtaa :-).

          Comment

          • hietase
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 593
            • Espoo

            #1340
            Originally posted by JiiVee92 View Post
            Tosin se takakontin aukaisun namiskuukkeli ei ole pyöreä. Kuulostaa siis jälkiasennusnapilta.
            Takakontin avausnappi on siinä oven pielessä, en tarkoita sitä.

            Tämä on siellä rattiputken alla, ei mitenkään ergonomisesti, eikä näy ellei sinne jalkatilaan sukella. Löysin koko katkaisimen kun kiinnitin opetuspolkimen vaijeria.

            Comment

            • Magirus
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 879
              • Keski-Suomi und Sawo

              #1341
              Myöhäistä iltaa foorumilaisille.

              Ajattelin vihdoin tarttua oljenkorteen ja kysyä ajatuksia E61 M57 ongelmaan. Eli ajossa on tullut heti auton minulle tultua huomattua epämääräistä humpausta sekä kulutus on korkeahko. Tiedossa jo tarve käyttää DPF pesurissa (ketjupolttaa ajossa) ja senkin aika koittaa kunhan saa jonkun kipon tilapäiseksi kulkineeksi.

              Mutta varsinainen kysymys koskee MAFin näyttämää. Olin melko varma, että orkkis anturi parin vuosikymmenen takaa olisi ollut finaalissa (tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla sahaa eestaas). Mutta nyt uuden OEM boschilaisen kanssa ilmiö on ja pysyy yhtälailla.

              Sellaisen huomion korvalla tehnyt, että tuo humpaus kuuluu melkeinpä korvalla turbon (joo sekin tiensä päässä) vislauksesta tasakaasulla pienillä nopeuksilla.

              mä en jymmärrä…

              edit: enpä saanutkaan kuvaa tähän hätään. Koitan paremmalla aikaa keksiä minne pudottaa ja sitten postaa näytille

              edit2: niin ja tulin todenneeksi että humpaus sekä kulutus vähenee huomattavasti MAF piuha irti. Tietysti sit tankillisella verran kun päästeli kokeilu mielessä tyytyväisenä, meni DPF niin totaalisen tukkoon, ettei puolen tunnin maantieajolla ja jatkuvalla kuittailullakaan lähde auki/polttamaan.
              Last edited by Magirus; 15-12-2025, 23:45.

              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


              O: E24 osasia

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2555
                • Vantaa

                #1342
                Vikakoodejako ei ole? Varmaan oikea marssijärjestys on saada dpf puhtaaksi, syy sen tukkeutumiseen selville ja sitten jos vielä hummailee niin sitten lisää tutkimusta.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • Magirus
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 879
                  • Keski-Suomi und Sawo

                  #1343
                  Originally posted by VilleP View Post
                  Vikakoodejako ei ole? Varmaan oikea marssijärjestys on saada dpf puhtaaksi, syy sen tukkeutumiseen selville ja sitten jos vielä hummailee niin sitten lisää tutkimusta.
                  Ei ole vikakoodeja ollut muuta kun liian tiheästä polttosyklistä aiemmin ja nyt lopulta totaaliblokki, kun ajelin johto irti mittarista eikä päässyt polttamaan tankillisella kertaakaan. 247tkm mittarissa mutta ken tietää todellisia. Ja DPF menossa kyllä pesuun. Se ei tosin selitä miksi MAF mittaus sahaa eestaas.

                  enpä keksinyt mihin nykyään olis hyvä kuva upata. Kaikki palvelut lähestulkoon maksullisia tai haluaa käyttöoikeudet kaikkiin 18t kuvaan. Mutta epämääräistä sahaamista joka välillä tasaantuu kuitenkin lyhyeksi hetkeksi

                  M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                  M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                  M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                  M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                  O: E24 osasia

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16485
                    • Leppävirta

                    #1344
                    Originally posted by Magirus View Post
                    Ei ole vikakoodeja ollut muuta kun liian tiheästä polttosyklistä aiemmin ja nyt lopulta totaaliblokki, kun ajelin johto irti mittarista eikä päässyt polttamaan tankillisella kertaakaan. 247tkm mittarissa mutta ken tietää todellisia. Ja DPF menossa kyllä pesuun. Se ei tosin selitä miksi MAF mittaus sahaa eestaas.

                    enpä keksinyt mihin nykyään olis hyvä kuva upata. Kaikki palvelut lähestulkoon maksullisia tai haluaa käyttöoikeudet kaikkiin 18t kuvaan. Mutta epämääräistä sahaamista joka välillä tasaantuu kuitenkin lyhyeksi hetkeksi
                    Provides free image uploading and hosting integration for forums. Free picture hosting and photo sharing for websites and blogs.


                    Tuossa on ilmainen kuvapankki
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E32 Diamantscwharz 750iL '94

                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • azlakki
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2015
                      • 136
                      • Tampere

                      #1345
                      Originally posted by Magirus View Post
                      Myöhäistä iltaa foorumilaisille.

                      Ajattelin vihdoin tarttua oljenkorteen ja kysyä ajatuksia E61 M57 ongelmaan. Eli ajossa on tullut heti auton minulle tultua huomattua epämääräistä humpausta sekä kulutus on korkeahko. Tiedossa jo tarve käyttää DPF pesurissa (ketjupolttaa ajossa) ja senkin aika koittaa kunhan saa jonkun kipon tilapäiseksi kulkineeksi.

                      Mutta varsinainen kysymys koskee MAFin näyttämää. Olin melko varma, että orkkis anturi parin vuosikymmenen takaa olisi ollut finaalissa (tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla sahaa eestaas). Mutta nyt uuden OEM boschilaisen kanssa ilmiö on ja pysyy yhtälailla.

                      Sellaisen huomion korvalla tehnyt, että tuo humpaus kuuluu melkeinpä korvalla turbon (joo sekin tiensä päässä) vislauksesta tasakaasulla pienillä nopeuksilla.

                      mä en jymmärrä…

                      edit: enpä saanutkaan kuvaa tähän hätään. Koitan paremmalla aikaa keksiä minne pudottaa ja sitten postaa näytille

                      edit2: niin ja tulin todenneeksi että humpaus sekä kulutus vähenee huomattavasti MAF piuha irti. Tietysti sit tankillisella verran kun päästeli kokeilu mielessä tyytyväisenä, meni DPF niin totaalisen tukkoon, ettei puolen tunnin maantieajolla ja jatkuvalla kuittailullakaan lähde auki/polttamaan.
                      Kun MAF piuha irti humppaus rauhoittuu niin throttle body on elinkaarensa päässä, uutta VDO:ta tilalle.

                      Comment

                      Working...
                      X