Xenon valojen jälkiasennus E60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MiiHuh77
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 4
    • Turku

    #46
    E60 / E61 umpioiden vaihto halogen --> xenon

    Ostin auton. E61 vm 2004. Ikävöin vanhassa autossa olleita ksenoneita. Tässä muutama kysymys, jospa jollakin olisi vastauksia.

    1. Saksan ebay on pullollaan uusia xenonumpioita. Sopivatko nuo suoraan vanhojen halogeniumpioiden tilalle sekä fyysisesti että johdotuksiltaan? Sopiiko 2004-malliin suoraan myös facelift-malliset umpiot?

    2. Herjaako auton elektroniikka jotenkin, jos halogenit vaihtuu ksenoneihin?
    Jos herjaa, niin mitä asialle pitäisi voisi tehdä?

    3. Onko umpioiden irroitus ja vaihto työnä tehtävissä kotipihalla?

    4. Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?

    5. Sattuuko jollakin olemaan ylimääräisiä xenonumpioita nurkissa pyörimässä sopuhintaan?

    Comment

    • viktor
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1272
      • ...

      #47
      Originally posted by MiiHuh77 View Post
      Ostin auton. E61 vm 2004. Ikävöin vanhassa autossa olleita ksenoneita. Tässä muutama kysymys, jospa jollakin olisi vastauksia.

      1. Saksan ebay on pullollaan uusia xenonumpioita. Sopivatko nuo suoraan vanhojen halogeniumpioiden tilalle sekä fyysisesti että johdotuksiltaan? Sopiiko 2004-malliin suoraan myös facelift-malliset umpiot?

      2. Herjaako auton elektroniikka jotenkin, jos halogenit vaihtuu ksenoneihin?
      Jos herjaa, niin mitä asialle pitäisi voisi tehdä?

      3. Onko umpioiden irroitus ja vaihto työnä tehtävissä kotipihalla?

      4. Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?

      5. Sattuuko jollakin olemaan ylimääräisiä xenonumpioita nurkissa pyörimässä sopuhintaan?
      Käsittääkseni jos laittaa 2004 vm autoon facelift xenonit halogeenien tilalle, pitää vaihtaa myös takavalot ja valomoduuli.
      Pre-facelift xenonit kai menee pari johtoa katkaisemalla.

      Umpioiden irroitus on helppoa, ohjeet löytyy haulla muutamaankin otteeseen.

      Elektroniikka herjaa jos muutoksia ei tee oikein.

      Umpio on fyysisesti samanlainen, jopa liittimet ovat pre-facelift xenonissa ja halogeenissa samat, ilmeisesti myös facelift keskenään.

      Oletko miettinyt ihan jonkun kiinan xenonsarjan laittoa? Yksinkertaista ja edullista.
      Tulee meinaan laskua jos lähtee muutosta toteuttamaan merkkihuollossa. Lisäksi xenonit tarvitsee ajovalopesurit ja automaattisen tasonsäädön. Pesurit voi retrofitata, tosin en tiedä meneekö samalla puskurin nahka vaihtoon jos haluaa orkkisnäköiset pesurit. Pesurien lisäys vaatii koodauksen, joka pitää sisällään riskit jos autoa ei ikinä ole päivitetty. Tämä myös valomoduulin muutoksen ollessa kyseessä. Jos joku moduuli jumahtaa niin laskua voi tulla tuhansissa euroissa.

      Mulla vois olla käytetyt pre-facelift xenonit kaikkine kiluineen sopuisasti myynnissä. Kannattaa vaan haulla etsiä oliko niin että menee vain johtoja katkomalla paikkaansa. Muistelen tästä juttua olleen.
      ///M5
      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #48
        Originally posted by viktor View Post
        Käsittääkseni jos laittaa 2004 vm autoon facelift xenonit halogeenien tilalle, pitää vaihtaa myös takavalot ja valomoduuli.
        Pre-facelift xenonit kai menee pari johtoa katkaisemalla.

        Umpioiden irroitus on helppoa, ohjeet löytyy haulla muutamaankin otteeseen.

        Elektroniikka herjaa jos muutoksia ei tee oikein.

        Umpio on fyysisesti samanlainen, jopa liittimet ovat pre-facelift xenonissa ja halogeenissa samat, ilmeisesti myös facelift keskenään.

        Oletko miettinyt ihan jonkun kiinan xenonsarjan laittoa? Yksinkertaista ja edullista.
        Tulee meinaan laskua jos lähtee muutosta toteuttamaan merkkihuollossa. Lisäksi xenonit tarvitsee ajovalopesurit ja automaattisen tasonsäädön. Pesurit voi retrofitata, tosin en tiedä meneekö samalla puskurin nahka vaihtoon jos haluaa orkkisnäköiset pesurit. Pesurien lisäys vaatii koodauksen, joka pitää sisällään riskit jos autoa ei ikinä ole päivitetty. Tämä myös valomoduulin muutoksen ollessa kyseessä. Jos joku moduuli jumahtaa niin laskua voi tulla tuhansissa euroissa.

        Mulla vois olla käytetyt pre-facelift xenonit kaikkine kiluineen sopuisasti myynnissä. Kannattaa vaan haulla etsiä oliko niin että menee vain johtoja katkomalla paikkaansa. Muistelen tästä juttua olleen.
        Tässäpä kerrankin rehellinen myyntipuhe.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • MiiHuh77
          Newbiemmer
          • Jan 2010
          • 4
          • Turku

          #49
          Xenon korkeudensäätökysymys

          Ihmetyttää hiukan tuo keskustelu xenonvalojen vaatimasta korkeudensäädöstä. Tai lähinnä se ihmetyttää, että kun useissa farkkumalleissa (Kaikissa?) on tuo omasta autostakin löytyvä perän tasonsäätö, joka pitää auton perän vakiokorkeudella, niin miohin tuota valojen korkeudensäätöä silloin enää tarvitaan?
          Vastatkaahan viisaammat, kiitos.

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #50
            Originally posted by MiiHuh77 View Post
            Ihmetyttää hiukan tuo keskustelu xenonvalojen vaatimasta korkeudensäädöstä. Tai lähinnä se ihmetyttää, että kun useissa farkkumalleissa (Kaikissa?) on tuo omasta autostakin löytyvä perän tasonsäätö, joka pitää auton perän vakiokorkeudella, niin miohin tuota valojen korkeudensäätöä silloin enää tarvitaan?
            Vastatkaahan viisaammat, kiitos.
            Heiluuhan autosi siitä huolimatta teiden epätasaisuuksissa ja esim. kiihdyttäessä, joten anturit huolehtii, ettei heilunta-aikana xenon-valot häikäise vastaantulijoita. Anturi on myös edessä.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              #51
              Originally posted by Rahu View Post
              Tässäpä kerrankin rehellinen myyntipuhe.
              No helppo se prokkis ei ole Yhden tuollasen tiedän tehdyn tuossa "lähipiirissä", ja ongelmia oli kehitellä mitä asentelee ja miten. Eikä autoa edes faceliftattu valojen osalta.

              Tuli vielä mieleen että yleismallista valopesurisarjaa taitaa hellalta saada, en tiedä miten usein pesee ja saako toimimaan alkuperäisten suuttimien kanssa vai pitääkö laittaa sellaset tötsät kuin vanhoissa autoissa. Orkkisjärjestelmä taitaa pestä valot joka viidennen lasinpesun kohdalla, eli älyä on mukana siinäkin systeemissä, niinkun vähän kaikessa.

              Ja oikeesti laita ne pesurit jos xenonit isket paikkaan, säädät valot kunnolla jne, ja sitten kirjautat muutokset rekisteriotteelle. Ei tarvitsis näihin vielä teinivirityksiä alkaa tekemään tyyliin että vaihtaa leimalle polttimot/umpiot. Kuitenkin jopa orkkisjärjestelmä on saatavilla. Mutta se vaan on oma mielipide ja jokainen miettii sen mukaan mihin on varaa ja haluaa ryhtyä yms.
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              • EPDM
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2005
                • 4624
                • Lahti.

                #52
                Originally posted by buksin-1 View Post
                Heiluuhan autosi siitä huolimatta teiden epätasaisuuksissa ja esim. kiihdyttäessä, joten anturit huolehtii, ettei heilunta-aikana xenon-valot häikäise vastaantulijoita. Anturi on myös edessä.
                Ei ne hellan jälkiasennus automaatti eikä alkuperäiset sarjat toimii niiiiin nopeasti että ne pytyy säättä valot joka töysin kohdallaan....
                Last edited by EPDM; 30-01-2010, 11:47.
                Viviendo en Lahiti
                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                Vw Corrado vr6

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #53
                  Originally posted by EPDM View Post
                  Ei ne hellan jälkiasennus automaatti eikä alkuperäiset sarjat toimii niiiiin nopeasti että ne pytyy säättä valot jok atöysin kohdallaan....
                  No ei varmaankaan pysty, mutta luulis olevan nopeempi säätö kuin ilmajousitus. Ja jos homman kunnolla tekee niin katsuri nuo vaatii jos yhtään tietää mitä on tekemässä. Vaaditaan leimalle muutenkin paljon kaikkea "turhaa".
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7551
                    • Jyväshyvä

                    #54
                    Originally posted by Animali View Post
                    Onko Bi-Xenoneissa 2 ballastia ja polttimoa per umpio?
                    Ei löydy. Äkkiseltään ei tule yhtään autoa mieleen jossa tehdasasenteisena olisi vakiona 4 kpl xenoneita (polttimoita)

                    Bi-xenon meinaa sitä että sekä lyhyet että pitkät on xenonit,
                    ja tuo hoidetaan joko varjostimella tai umpion ja polttimon "sijaintia" toisiinsa nähden liikuttamalla...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      #55
                      Originally posted by viktor View Post
                      Ja oikeesti laita ne pesurit jos xenonit isket paikkaan, säädät valot kunnolla jne, ja sitten kirjautat muutokset rekisteriotteelle.

                      Miten/miksi kirjautat otteelle? Ei orginaaleistakaan ole mitään mainintaa.
                      Tien päällä poliisisetä ei voi tietää onko valot lailliset (ts. löytyykö automaattinen korkeudensäätö), jos umpiot on xenon hyväksytyt
                      niin se jo riittää.

                      Katsastuksessa inssi voi huomata ettei etu/taka-akselilla ole niitä automaatisen korkeudensäädön antureita, mutta aika pieni riski se sielläkin on jos on
                      orkkis-xenon-umpiot paikallaan ja on poistanut hytistä sen korkeudensäätöpyörän...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • viktor
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1272
                        • ...

                        #56
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Miten/miksi kirjautat otteelle? Ei orginaaleistakaan ole mitään mainintaa.
                        Tien päällä poliisisetä ei voi tietää onko valot lailliset (ts. löytyykö automaattinen korkeudensäätö), jos umpiot on xenon hyväksytyt
                        niin se jo riittää.

                        Katsastuksessa inssi voi huomata ettei etu/taka-akselilla ole niitä automaatisen korkeudensäädön antureita, mutta aika pieni riski se sielläkin on jos on
                        orkkis-xenon-umpiot paikallaan ja on poistanut hytistä sen korkeudensäätöpyörän...
                        Niin, tämä on ihan samaa sarjaa muidenkin puljauksien kanssa. Jokainen tekee -omantuntonsa- mukaan. Jotkut laittaa turbon ja ottaa sen aina leimalle pois, toinen ehkä muokkailee turvavyöt.. Ei ole tarkoitus jeesustella, on itsekin tullut joskus ehkä jotain sääntöjä hiukan leimalla venytettyä. Mutta en silti suoraan halua antaa vinkkiä laittomiin viritelmiin, varsinkin kun puhutaan nyt tämän laatuluokan autoista.

                        Omasta mielestä E60/E61 ei tarvitsisi tulla tuolla tienpäällä vastaan ylösnäyttävin xenonvaloin kuin joku teinikorolla. Jos se perän tasonsäätö pitää farkussa auton tasassa niin ok, sitten ehkä muut säädöt on turhat. Sedanissa taas ei ole mitään peränsäätöjä joten korollaefekti on taattu, varsinkin jos se manuaalisäätökin poistetaan.

                        Taitaa olla halogeeniumpioissakin xenonhyväksyntä jo, kun kerran ovat projektorilliset? Kannattanee tarkistaa. Ainakin joissain muissa merkeissä on ollut, mutten ole tuollaisiin umpioihin perehtynyt. Eli jos kiinanxenonit laittaa.
                        Noita xenonsarjojakin saa jo hyväksyttyjä jotka voi laillisesti muutoskatsastaa kunhan löytyy pesurit jne.

                        Jos autoon muutoskatsastaa xenonit, tulee otteelle merkintä.
                        ///M5
                        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                        Comment

                        • TH88
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 127
                          • Isojoki

                          #57
                          Noniin terveppä terve.

                          Tässä olen jo jonkin aikaa pyöritellyt asiaa mielessä jos laittaisi autoon xenonit.

                          Eli mitä tarvitaan tai pitää vaihtaa itse muutos sarja lisäksi jotta saisin ne lailliseksi ja toimimaan ja vielä sellaiseksi että menisivät leimalta läpi.

                          Sen tiedän että pitäisi olla autom.korkeuden säätö + pesurit, no pesurit löytyy muttei autom.korkeus säätöä vaan manuaalinen.

                          Ja autona on E60 -05.
                          E60 530 xda -08
                          E46 330 ci -02

                          EX E36 325i Cabriolet -95 Individual

                          Ex: E60 530d -05, E36 316 Ti Compact -97.

                          Comment

                          • mikkod
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 5204
                            • Stadi

                            #58
                            Originally posted by TH88 View Post
                            Noniin terveppä terve.

                            Tässä olen jo jonkin aikaa pyöritellyt asiaa mielessä jos laittaisi autoon xenonit.

                            Eli mitä tarvitaan tai pitää vaihtaa itse muutos sarja lisäksi jotta saisin ne lailliseksi ja toimimaan ja vielä sellaiseksi että menisivät leimalta läpi.

                            Sen tiedän että pitäisi olla autom.korkeuden säätö + pesurit, no pesurit löytyy muttei autom.korkeus säätöä vaan manuaalinen.

                            Ja autona on E60 -05.
                            Retrofit + umpiot + koodaus. Eipä juuri muuta. Kai? Näillä ajattelin itse mennä.
                            Helkama S3000
                            Myydään kutosen alustaosia
                            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                            Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                            Comment

                            • TH88
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2008
                              • 127
                              • Isojoki

                              #59
                              Onko olemassa mitään sellaista tapaa jonka voisin itse pihassa laittaa suht helposti ettei tarvisi mitään johtoja poikkoolla tai kolvailla ym. ym.

                              Tuo koodaus kun ei ole se mun juttu vaikkakin foorumilta varmaan löytyy pätevää väkeä tähänkin.

                              Semmonen viä että, kertokaa nyt tälläselle ei niin paljon tietävälle että mikäs toi Retrofit oikeen on
                              E60 530 xda -08
                              E46 330 ci -02

                              EX E36 325i Cabriolet -95 Individual

                              Ex: E60 530d -05, E36 316 Ti Compact -97.

                              Comment

                              • vesa73
                                Newbiemmer
                                • Oct 2004
                                • 6

                                #60
                                Apua tarvitaan

                                Ostin keväällä vuosimallin -05 E60:n. Edellinen omistaja on asentanut siihen Xenonit ja eilen katsastuksessa selvisi, että pitäisi olla myös automaattinen korkeussäätö. Katsastajan mukaan umpioihin käy myös H7 halogeenit, mutta saattaa tarvita jonkin asennussarjan. Eli onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan?

                                Vaihtoehdot:

                                1) Vaihtaa katsastuksen ajaksi halogeenipolttimot. Onnistuuko kuinka helposti ja onko tietoa tarvitaanko mitään sovitekappaletta tms.?

                                2) Asennuttaa korkeussäätö. Itse en varmaan osaa, eli paljonko suunnilleen tulisi maksamaan merkkiliikkeessä?

                                Comment

                                Working...
                                X