Xenon valojen jälkiasennus E60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TH88
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 127
    • Isojoki

    #61
    Noniin tänään tuli haettua itselle xenon umpiot ja pikkasen vilkuillut foorumia aiheeseen liittyen.
    Eli tarvitseeko jotakin muuta viä väsätä jotta saadaan valot pelittään.

    Itse polttimot tarvitaan (tottakai ) vaihtoehdot ovat vissiin D1S ja D2S ja todennäköisesti hommaan ekaksi mainitun.

    Sitten pikkusen poikkoollaan johtoja ja laitellaan rosvoliittimiä

    Sitten se vaastus sinne oikeeseen paikkaan.

    Ja lopuksi pitäisi saada lisä maadoitus sinne auton puoleiseen liittimeen. tähän vissiin pitää hankkia johto sarja vai onko jokin sanut toteutettua ilman sarjan ostoa?

    Viä voisitte viisaammat kertoa minkälaiset polttimot sumareissa on jos niillekkin tulevaisuudessa tekis jotaki
    Last edited by TH88; 27-11-2010, 17:58.
    E60 530 xda -08
    E46 330 ci -02

    EX E36 325i Cabriolet -95 Individual

    Ex: E60 530d -05, E36 316 Ti Compact -97.

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5466
      • S:t Karins

      #62
      Originally posted by TH88 View Post
      Itse polttimot tarvitaan (tottakai ) vaihtoehdot ovat vissiin D1S ja D2S ja todennäköisesti hommaan ekaksi mainitun
      Eiköhän tuon kuitenkin määrää ballastin tyyppi joka on valaisimen pohjassa...
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4624
        • Lahti.

        #63
        Originally posted by TH88 View Post
        Noniin tänään tuli haettua itselle xenon umpiot ja pikkasen vilkuillut foorumia aiheeseen liittyen.
        Eli tarvitseeko jotakin muuta viä väsätä jotta saadaan valot pelittään.

        Itse polttimot tarvitaan (tottakai ) vaihtoehdot ovat vissiin D1S ja D2S ja todennäköisesti hommaan ekaksi mainitun.

        Sitten pikkusen poikkoollaan johtoja ja laitellaan rosvoliittimiä

        Sitten se vaastus sinne oikeeseen paikkaan.

        Ja lopuksi pitäisi saada lisä maadoitus sinne auton puoleiseen liittimeen. tähän vissiin pitää hankkia johto sarja vai onko jokin sanut toteutettua ilman sarjan ostoa?

        Viä voisitte viisaammat kertoa minkälaiset polttimot sumareissa on jos niillekkin tulevaisuudessa tekis jotaki
        Jos on msport puskuri niin sumuvalojen poltin on 9006 jo snormi puskuri niin muistaakseni h11 ( en ole varma).
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • TH88
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 127
          • Isojoki

          #64
          Originally posted by kt0510 View Post
          Eiköhän tuon kuitenkin määrää ballastin tyyppi joka on valaisimen pohjassa...
          Niin mikä ballisti????? kun semmoista ei ole kummassakaan umpiossa.......

          Se musta iso johtonippu missä on sellainen matala levee liitin, tulee suoraan liittimeltä mihin tulee autonpään johot. Niin ilmeisesti pitäisi olla ton johon jälkeen se ballisti???
          Last edited by TH88; 28-11-2010, 00:42.
          E60 530 xda -08
          E46 330 ci -02

          EX E36 325i Cabriolet -95 Individual

          Ex: E60 530d -05, E36 316 Ti Compact -97.

          Comment

          • erese
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 478
            • Vantaa

            #65
            Originally posted by TH88 View Post
            Niin mikä ballisti????? kun semmoista ei ole kummassakaan umpiossa.......

            Se musta iso johtonippu missä on sellainen matala levee liitin, tulee suoraan liittimeltä mihin tulee autonpään johot. Niin ilmeisesti pitäisi olla ton johon jälkeen se ballisti???
            Kyllä sen ballastin kuuluisi olla joko kiinni siinä umpiossa tai muualla siinä umpion lähettyvillä. Ballastihan pitää sisällään yleensä sytyttimen ja muuta elektroniikkaa mikä mahdollistaa sen xenon polttimon syttymisen ja palamisen. On yleensä sellainen metallinen laatikko. Ilman ballastia ei xenon valot worki.

            Tuossa kuvia erilaisista ballasteista
            Last edited by erese; 28-11-2010, 00:49.
            F40 -20
            F20 -13
            E46 320D Touring -01
            E36 "nokivasara" Touring -99

            Comment

            • TH88
              Bimmer Rookie
              • Apr 2008
              • 127
              • Isojoki

              #66
              Originally posted by erese View Post
              Kyllä sen ballastin kuuluisi olla joko kiinni siinä umpiossa tai muualla siinä umpion lähettyvillä. Ballastihan pitää sisällään yleensä sytyttimen ja muuta elektroniikkaa mikä mahdollistaa sen xenon polttimon syttymisen ja palamisen. On yleensä sellainen metallinen laatikko. Ilman ballastia ei xenon valot worki.

              Tuossa kuvia erilaisista ballasteista
              http://www.google.fi/images?hl=fi&q=...og&sa=N&tab=wi
              En mäkään nut ihan noin tyhmä ole.....

              Kai se siä voi olla umpion sisällä JOS se ballisti olis sormenpään kokoonen kun tos on kohta mistä johot menee minne ei taho nähä tota sormenpään kokoosta aluetta.

              Valot on ilmeisesti ostettu romuttamolta edellisen omistajan toimesta ja joko silloin niitä ei jo ole ollut tai sitten ne on revitty irti ja myyty pois tai jotakin
              E60 530 xda -08
              E46 330 ci -02

              EX E36 325i Cabriolet -95 Individual

              Ex: E60 530d -05, E36 316 Ti Compact -97.

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5466
                • S:t Karins

                #67
                Originally posted by TH88 View Post
                En mäkään nut ihan noin tyhmä ole.....

                Kai se siä voi olla umpion sisällä JOS se ballisti olis sormenpään kokoonen kun tos on kohta mistä johot menee minne ei taho nähä tota sormenpään kokoosta aluetta.

                Valot on ilmeisesti ostettu romuttamolta edellisen omistajan toimesta ja joko silloin niitä ei jo ole ollut tai sitten ne on revitty irti ja myyty pois tai jotakin
                Tuossa myynti-ilmoituksessa on kuva myös lampun alta, siinä näät ballastin (Ds2 mallia):

                tästä
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • TH88
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2008
                  • 127
                  • Isojoki

                  #68
                  Originally posted by kt0510 View Post
                  Tuossa myynti-ilmoituksessa on kuva myös lampun alta, siinä näät ballastin (Ds2 mallia):

                  tästä
                  Joo ei ole näkyny noita ballisteja kylläkään. No olivatpa sen verran halvat ettei mitään haittaa vaikkei niitä ole

                  No nyt sitten viä lisää kysymyksiä.

                  Pitääkö mun hommata sitten minkälaista ballistia ja polttimoa? Oman järjen juoksun mukaan ostan D1S mallin (vai oliko se tolla nimellä) kun muistaisin että jostakin olen kuullut/lukenut että siinä olis ballisti integroituna.... tosin nyt menee pikkasen yli hilseen kun katseli tota myynti-ilmoituksen kuvaa....

                  Täällä foorumilla oli kyllä juttua ja linkkejä tollasiin ballisteihin ym. mutta kun ei nyt sattunut silmään et mikäs ketju mahto olla.
                  E60 530 xda -08
                  E46 330 ci -02

                  EX E36 325i Cabriolet -95 Individual

                  Ex: E60 530d -05, E36 316 Ti Compact -97.

                  Comment

                  • erese
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 478
                    • Vantaa

                    #69
                    Originally posted by TH88 View Post
                    Joo ei ole näkyny noita ballisteja kylläkään. No olivatpa sen verran halvat ettei mitään haittaa vaikkei niitä ole

                    No nyt sitten viä lisää kysymyksiä.

                    Pitääkö mun hommata sitten minkälaista ballistia ja polttimoa? Oman järjen juoksun mukaan ostan D1S mallin (vai oliko se tolla nimellä) kun muistaisin että jostakin olen kuullut/lukenut että siinä olis ballisti integroituna.... tosin nyt menee pikkasen yli hilseen kun katseli tota myynti-ilmoituksen kuvaa....

                    Täällä foorumilla oli kyllä juttua ja linkkejä tollasiin ballisteihin ym. mutta kun ei nyt sattunut silmään et mikäs ketju mahto olla.
                    Kait se olis helpointa aloittaa siitä että minkälaiset ballastit niissä umpioissa on alunperin ollut. D1S ja D2S polttimoiden ero on se, että D1S:ssä sytytin on polttimon yhteydessä ja D2S:n tapauksessa sytytin on ballastin yhteydessä. Molemmat vaativat ballastin. Ja tärkeää on huomata, että ballast tai ballast+sytytin yksikkö on erilainen riippuen polttimotyypistä.

                    Siitä vaan hakua pystyyn ja kahlaamaan niin varmasti löytyy yhtä ja toista
                    Last edited by erese; 28-11-2010, 19:13.
                    F40 -20
                    F20 -13
                    E46 320D Touring -01
                    E36 "nokivasara" Touring -99

                    Comment

                    • tuumas
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2564
                      • Lapland, Finland

                      #70
                      En nyt tästäkään löytänyt selvää tietoa että vaatiiko pre-lci halogeeni -> pre-lci xenon konversio jotakin koodausta? Täältä lähimpään paikkaan missä saan koodattu on n. 200 km
                      Pitäiskö meijän kt0510 tehä kaupat nuista sinun xenoneista..? :think Taas on niin pimeää että vituttaa nuo halogeenit.

                      Comment

                      • TH88
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2008
                        • 127
                        • Isojoki

                        #71
                        Originally posted by erese View Post
                        Kait se olis helpointa aloittaa siitä että minkälaiset ballastit niissä umpioissa on alunperin ollut. D1S ja D2S polttimoiden ero on se, että D1S:ssä sytytin on polttimon yhteydessä ja D2S:n tapauksessa sytytin on ballastin yhteydessä. Molemmat vaativat ballastin. Ja tärkeää on huomata, että ballast tai ballast+sytytin yksikkö on erilainen riippuen polttimotyypistä.

                        Siitä vaan hakua pystyyn ja kahlaamaan niin varmasti löytyy yhtä ja toista
                        Kiitos tämä selventi taas paljon
                        E60 530 xda -08
                        E46 330 ci -02

                        EX E36 325i Cabriolet -95 Individual

                        Ex: E60 530d -05, E36 316 Ti Compact -97.

                        Comment

                        • enins
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2009
                          • 521
                          • Rauma

                          #72
                          Ei vielä ihan tarkkaa tietoa, missä meni vikaan, mutta oma -03 E60 on juuri liikkeessä xenonpäivityksessä. Piti saada perjantaina pois, mutta "ohjainlaitteiden päivitysongelmien" vuoksi ei tällä hetkellä tietoa valmistumisesta .
                          BMW myy xenonien retrofit-sarjaa (korkeudensäätöanturit, johdot, valomoduulit, yms. tarvittavat osat) noin 1 k€ hintaan. Tuon sarjan lisäksi tarvitaan ajovalojen pesimet ja siinäkin BMW ojentaa auttavan kätösensä retrofit-sarjan muodossa (n. 200 €). Nämä siis asennuksessa omaan kärryyn.

                          Minun tapauksessa homma meni niin, että ostin auton xenoneilla ja katsastuksessa selvisi pelkkien umpioiden vaihdetun, -automaattinen korkeudensäätö ja pesurit puuttuivat. Paljastuipa xenonmuutos entisen omistajan aikaansaamaksi. Minulle autoliike on vastuullinen, mutta varmastikin homman maksaa entinen omistaja (kyseessä on petos). Kaikille ei taida olla ihan selvää, että auton pitää myytäessä olla tieliikennelain mukainen tai poikkeamat on ilmoitettava ostajalle.

                          Yhtä kaikki, 2500 euron paikkeille näyttäisi tulevan hintaa xenonmuutokselle.
                          Autokalusto: 320d f30

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5466
                            • S:t Karins

                            #73
                            Originally posted by tuumas View Post
                            Pitäiskö meijän kt0510 tehä kaupat nuista sinun xenoneista..? :think Taas on niin pimeää että vituttaa nuo halogeenit.
                            Laitappas privaan yhteystietoja tulemaan niin eiköhän noista kauppoihin päästä...
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • TH88
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2008
                              • 127
                              • Isojoki

                              #74
                              Noniin pikkasen venähtäny tää xenon muutos projekti, mutta nyt on sävelet selvät.....

                              viä pitäisi ostaa toi kondensaattori mutta kun ei taho löytyä oikeen kokosia. Eli kun pitäisi olla 4700uf 35v tai 40v konkka, kyllähän noita 25v löytyy, riittääkö tämä vai pitäiskö olla järeempi?

                              Mistä olette ostaneet noita konkkia te ketkä olette vaihdelleet noita valoja?
                              E60 530 xda -08
                              E46 330 ci -02

                              EX E36 325i Cabriolet -95 Individual

                              Ex: E60 530d -05, E36 316 Ti Compact -97.

                              Comment

                              • buksin-1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 4592
                                • Keski-Pohjanmaa

                                #75
                                Originally posted by TH88 View Post
                                Noniin pikkasen venähtäny tää xenon muutos projekti, mutta nyt on sävelet selvät.....

                                viä pitäisi ostaa toi kondensaattori mutta kun ei taho löytyä oikeen kokosia. Eli kun pitäisi olla 4700uf 35v tai 40v konkka, kyllähän noita 25v löytyy, riittääkö tämä vai pitäiskö olla järeempi?

                                Mistä olette ostaneet noita konkkia te ketkä olette vaihdelleet noita valoja?

                                Ostin tuolta stadin Kallion sähköliikkeestä.
                                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                                SISUSTAT modaukset

                                Comment

                                Working...
                                X