Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenon valojen jälkiasennus E60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    Puhut asiaa, sama ongelma kuin minulla E60 LCI vm-08

    Noi läppävalot on paskat ja pitkien laitto ei juuri valaise ...kyllä on ääliö suunnittelu pitkille pitää saada H7 valot omien lähivalojen lisäksi...Kaikki jauhaa zenoneista kanntaa tulla katsomaan jonkun läppä-zenoneiden onnetonta valotehoa....löysin myynnissä olevia D2S + H7 versiollisia umpioita miten muutos tehään niille...


    Originally posted by XV70D View Post
    Näkee kyllä, mutta ei nokkaansa pitemmälle. Minusta LCI:ssa ei ole kaukovaloja ollenkaan, ja autolla ei saisi ajaa pimeässä yli 80km/h. Hirvi tai poro on keulassa ennen kuin ehdit jarrupolkimeen koskeakaan! Kaukovalojen kantama pitää olla yli 150m jotta niillä mitään tekee. Lisävalot pitää laittaa, ulkonäöstä viis, jos meinaa pimeällä ajella. Mistä noissa herätevirta otetaan, kun ei ole kaukovaloja ollenkaan, vain läppä lähivaloissa joka kääntyilee? Hellat odottaa asennusta...

    Comment

    • 325E
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1227
      • LAHTI

      Miten muutos toteutetaan D2S+ H7:ksi

      Miten muutos tehdään...D2S+H7:ksi nyt on hippa zenon läppävalot..



      Originally posted by sonikk View Post
      LCI:ssä on paremmat lähivalot, pre-LCI:ssä paremmat pitkät halogeenien ansiosta.

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5438
        • S:t Karins

        Originally posted by XV70D View Post
        Näkee kyllä, mutta ei nokkaansa pitemmälle. Minusta LCI:ssa ei ole kaukovaloja ollenkaan, ja autolla ei saisi ajaa pimeässä yli 80km/h. Hirvi tai poro on keulassa ennen kuin ehdit jarrupolkimeen koskeakaan! Kaukovalojen kantama pitää olla yli 150m jotta niillä mitään tekee. Lisävalot pitää laittaa, ulkonäöstä viis, jos meinaa pimeällä ajella. Mistä noissa herätevirta otetaan, kun ei ole kaukovaloja ollenkaan, vain läppä lähivaloissa joka kääntyilee? Hellat odottaa asennusta...
        Totta, täällä etelässä ei pitkillä tee yhtään mitään. Teilläpäin tosiaan pitkiäkin voi käyttää yli 5 sek.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1227
          • LAHTI

          Tulee ajettua kotia pitemmälle

          Tulee vaan ajettua kotia pitemmälle, ei tuo pelkkä kaupunki rassi ole matka vehje....Lahti-Kajaani-Seinäjoki-Tampere-Helsinki-Turku ja noilla reissuilla monesti ehtii jo pimeä tulla ennen kotia tuloa..Mille mahtas Bosch 225 lisäpitkät näyttää keulilla ja niihin paksut johdot ja iso-wattiset polttimot...onko joku E60:seen laitellut lisä-pitkiä, jos niin kuvia näytille..


          Originally posted by Tommix View Post
          Totta, täällä etelässä ei pitkillä tee yhtään mitään. Teilläpäin tosiaan pitkiäkin voi käyttää yli 5 sek.

          Comment

          • foursquare
            Bimmer Rookie
            • Jun 2012
            • 76
            • Lahti

            Eli pitääkö tämän adapterin kanssa olla myös H7 kantainen xenon polttimo? Iteltä löytys yks H1 xenon muutos sarja jo valmiiks ni aattelin että saisko ne polttimot kiinni näillä
            http://www.epdtuning.com/yleis-h7adapterit-saab-volvo-opel-p-834.html

            Autossa halogeeni umpiot.
            530dA E60 -orientblau metallic

            Comment

            • bittivirhe
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 536
              • Pohjois-Savo

              Originally posted by XV70D View Post
              Näkee kyllä, mutta ei nokkaansa pitemmälle. Minusta LCI:ssa ei ole kaukovaloja ollenkaan, ja autolla ei saisi ajaa pimeässä yli 80km/h. Hirvi tai poro on keulassa ennen kuin ehdit jarrupolkimeen koskeakaan! Kaukovalojen kantama pitää olla yli 150m jotta niillä mitään tekee. Lisävalot pitää laittaa, ulkonäöstä viis, jos meinaa pimeällä ajella. Mistä noissa herätevirta otetaan, kun ei ole kaukovaloja ollenkaan, vain läppä lähivaloissa joka kääntyilee? Hellat odottaa asennusta...
              Tuohon valokuviokuvaan vielä 9-5-Saabin valot, joiden kantama on TM:n mukaan 235 metriä....
              G05 45e
              ex: F11 530d xDrive
              ex: E84 X1 xDrive 25d

              Comment

              • bittivirhe
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 536
                • Pohjois-Savo

                Originally posted by XV70D View Post
                Näkee kyllä, mutta ei nokkaansa pitemmälle. Minusta LCI:ssa ei ole kaukovaloja ollenkaan, ja autolla ei saisi ajaa pimeässä yli 80km/h. Hirvi tai poro on keulassa ennen kuin ehdit jarrupolkimeen koskeakaan! Kaukovalojen kantama pitää olla yli 150m jotta niillä mitään tekee. Lisävalot pitää laittaa, ulkonäöstä viis, jos meinaa pimeällä ajella. Mistä noissa herätevirta otetaan, kun ei ole kaukovaloja ollenkaan, vain läppä lähivaloissa joka kääntyilee? Hellat odottaa asennusta...
                Olen tässä ajellut ensimmäiset syyspimeät F11:n adaptiivisilla kääntyvillä tiesmillä hienoilla xenoneilla ja ihmettelen, miten nuo voivat olla lailliset tieliikenteessä, kun ei niillä näe yhtään mitään? Jatkuvasti tulee räpyteltyä silmiä ja ihmeteltyä, mikä tumma kaapu näköä pimentää ja katsottua, onko kaukovalot tosiaan päällä (onneksi niille on merkkivalo!).

                En kyllä käsitä, mitä järkeä on pistää rahaa noihin kääntyviin systeemeihin ym. sen sijaan, että olisi tehty kerralla kunnolliset ajovalot. Vaimon 12-vuotiaan Saabin kääntymättömät perus-bi-xenonit hakkaavat 10-0 nämä hitech-lelut. Kantama 100 metriä pitempi ja valoa tienpinnassa selvästi enemmän.

                Suorastaan pelotti ajaa sateessa, kun tuntuu ettei kerta kaikkiaan näe mitään.

                Niin ja tuo diskovaloassistentti - joka viidennen tienviitan kohdalla se päätti vaihtaa lyhyille valoille. No, sitä ei sentään ole pakko käyttää, mutta valonpuutteesta on pakko kärsiä ellei ota karmean rumia lisäkaukovaloja nokalle.
                G05 45e
                ex: F11 530d xDrive
                ex: E84 X1 xDrive 25d

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1227
                  • LAHTI

                  Puhut asiaa, zenoneilla ei näe mitään...

                  On kai kansan keskuudessa harhaluuo ja ns. pöljyys ihannoida Zenonvaloja se ei tee niitä tehokkaaksi jos 4300K Kelviniä joka on vaan värilämpötila eli vaalea.
                  Jolla on vain suurin orginal teho 35W . Mikään ei voita Watteja ja suuria johtoja. Olen ajatellut E60 laittaa lisäpitkät esim. Bosch 225:set.


                  Originally posted by bittivirhe View Post
                  Olen tässä ajellut ensimmäiset syyspimeät F11:n adaptiivisilla kääntyvillä tiesmillä hienoilla xenoneilla ja ihmettelen, miten nuo voivat olla lailliset tieliikenteessä, kun ei niillä näe yhtään mitään? Jatkuvasti tulee räpyteltyä silmiä ja ihmeteltyä, mikä tumma kaapu näköä pimentää ja katsottua, onko kaukovalot tosiaan päällä (onneksi niille on merkkivalo!).

                  En kyllä käsitä, mitä järkeä on pistää rahaa noihin kääntyviin systeemeihin ym. sen sijaan, että olisi tehty kerralla kunnolliset ajovalot. Vaimon 12-vuotiaan Saabin kääntymättömät perus-bi-xenonit hakkaavat 10-0 nämä hitech-lelut. Kantama 100 metriä pitempi ja valoa tienpinnassa selvästi enemmän.

                  Suorastaan pelotti ajaa sateessa, kun tuntuu ettei kerta kaikkiaan näe mitään.

                  Niin ja tuo diskovaloassistentti - joka viidennen tienviitan kohdalla se päätti vaihtaa lyhyille valoille. No, sitä ei sentään ole pakko käyttää, mutta valonpuutteesta on pakko kärsiä ellei ota karmean rumia lisäkaukovaloja nokalle.

                  Comment

                  • tabasco
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 851
                    • fin

                    Originally posted by 325E View Post
                    On kai kansan keskuudessa harhaluuo ja ns. pöljyys ihannoida Zenonvaloja se ei tee niitä tehokkaaksi jos 4300K Kelviniä joka on vaan värilämpötila eli vaalea.
                    Jolla on vain suurin orginal teho 35W . Mikään ei voita Watteja ja suuria johtoja. Olen ajatellut E60 laittaa lisäpitkät esim. Bosch 225:set.
                    Harhaluulo on se, jos ajattelee, että sähköteho (W) = valoteho, vaikka teknologia vaihtuisi välillä...

                    Comment

                    • markok
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 3018
                      • Kuopio

                      Onko kukaan itse asentanut automaattista korkeudensäätöä xenon retrofitin yhteydessä? Kuinka paljon johtoja on vedettävä tätä varten? Omassa autossa on nyt kaikki palikat kiinni, mutta johdot puuttuvat. Onko johtosarjaa saatavana yksistään vai pitääkö tehdä itse? Saako kaikki prelci valomodulit koodattua prelci xenon valoille niin, että automaatti säätö toimii? Katsastuskin olisi piakkoin niin en sitten tiedä kävisikö katsastamassa tuollaisena. Onko muilla kokemusta miten tarkkaan syynäävät toimiiko automaatti säätö?
                      BMW 530iA Touring -05

                      Comment

                      • Jani_88
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2010
                        • 367
                        • jkl

                        Katsurin mieleniinto herää siihen, jos sulla on sisällä vielä se normi valojen korkeudensäätölaite, mut xenonit keulalla. Sit rupee se automaattinen korkeudensäätö kiinnostaa ainakin. Tekeekö sulla auton käynnistettäessä sitä automaattista korkeudensäätöä?

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3018
                          • Kuopio

                          Originally posted by Jani_88 View Post
                          Katsurin mieleniinto herää siihen, jos sulla on sisällä vielä se normi valojen korkeudensäätölaite, mut xenonit keulalla. Sit rupee se automaattinen korkeudensäätö kiinnostaa ainakin. Tekeekö sulla auton käynnistettäessä sitä automaattista korkeudensäätöä?
                          Kaikki osat on xenoneita vastaavat eli myös valokatkaisija, mutta etuakselin asentoanturin johdotus puuttuu. Senkin liitin on tosin tulpattu siten ettei näe lähteekö siitä oikeasti johtoa vai ei. Pitää tänään tarkastaa tekeekö valot korkeudensäätö testiä käynnistyksessä. Pitäisikö valojen liikkua jo valojen sytytyksen yhteydessä vai vasta auton käynnistyessä?
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • Jani_88
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2010
                            • 367
                            • jkl

                            Tekevät jo ennen käynnistymistä. Jos kaikki hilut esim alustan puolella tosiaan kohdalla, valojen suuntaus on hyvä ja tuo valojen korkeudensäätö tapahtuu niin sit se viimeinen niitti toimiiko järjestelmä vai ei niin jää varmasti toteamatta

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3018
                              • Kuopio

                              Originally posted by Jani_88 View Post
                              Tekevät jo ennen käynnistymistä. Jos kaikki hilut esim alustan puolella tosiaan kohdalla, valojen suuntaus on hyvä ja tuo valojen korkeudensäätö tapahtuu niin sit se viimeinen niitti toimiiko järjestelmä vai ei niin jää varmasti toteamatta
                              Vähän joutui NCSExpertillä koodailemaan ennenkuin korkeussäätö käännettäessä valot päälle alkoi toimimaan, mutta nyt ajaa kerran liikealueen laidasta laitaan kun laittaa valot päälle. Samalla silmiin osui parametri jonka mukaan automaattisäätö ei toimisi alle 10km/h ja yli 170km/h nopeuksissa. Onko kukaan kokeillut jolla on alkuperäiset xenonit, että kääntyykö valot auton ollessa paikallaan ja perästä heiluttaessa tai tunkatessa?

                              Johdotuskin olisi tarkoitus tehdä kuntoon heti kun ehtii joten senkin toteuttamiseen kaipailisin vielä vinkkejä.
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                Nyt on kaavioita tutkittu ja kolmen johdon vedolla anturilta LCM:lle pitäisi homman toimia. Osaisiko joku kertoa mikä pinni on oikea LCM:n liittimeen? Liittimessä on ilmeisesti monenlaisia pinnejä ja mistään en saa selville millainen pinni tuohon kuuluisi. Pinnien numerot ovat 27, 54 ja 66 ja ilmeisesti pieninpiä pinnejä mitä tuossa liittimessä on. Tässä vielä linkki osanumeroihin. Löytyy index 20 alta infosta:

                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎