Originally posted by vekkuli
View Post
E60 facelift valot pre-facelift:iin
Collapse
X
-
ovat nuo mailmalla noita päivityksiä tehneet ilman OPS :sää, mutta PROGMAN :in se kuitenki vaatii.
-
Onko BMW merkkihuolloliike ainut paikka missä voi päivittää softaa kun on vaihtanut kaikki valot ja valomoduuli uuteen?Originally posted by vekkuli View PostJep eli tarvit uuden valomudulin ja sitten sen retrofit kaapeli setin. Paitsi jos autosi on 09/2005 tai uudempi, tarvit vain johtosarjan. Käytännössä johtosarjassa tulee yksi johto kummaltakin takavalolta valomudulille, paitsi tietenkin touringissa 4.
Kaapeli setti maksoi muistaakseni n.30€ tiskillä.
Sehän kannaattaa vaihtaa se valomuduli ja johtosetti ja sitten päivitykseen, saa esim. parkit syttymään kun avaa ovet napista ja muuta mukavaa.
Nuihin kurvivaloihin en ota kantaa kun en asiasta tiedä, mutta riippuu vissiin auton iästä että joutuuko vaihtamaan rattiakselin sun muuta...
Oletkos lukenut E60 fuurumia siellähän on painittu asian kanssa jo pitkää?
Epäilenpä että päivitys maksaisi satoja euroja?!
Leave a comment:
-
Kiitos neuvoista. Löysinkin valomoduulia, mutta piti ruuvata useita ruuveja pois nii saa polvisuojuksen irti.
Muuten, onko kukaan asentanut pdc-antureita E60een? Onko helppo homma?
Olisi kiva saada tommonen ominaisuus käyttöön autossani, koska joudun usein taskupysäköimään ahtaille paikoille helsingin keskustassa.
Leave a comment:
-
Selkkkis. Kiitos vastauksistaOriginally posted by vekkuli View PostTakana on ns. välipalat ja sieltä vedetään kaksi uutta piuhaa valomodulille, yksi per puoli. Edessä liittimet katkaistaan ja liitetään uudet liittimet, ovat myös erilaiset faceliftissä, tulevat siinä johtosarjassa. Valomoduli löytyy ratin alta vasemmalta, musta pieni laatikko.
Mikä on helpoin tapa vetää johtoa auton läpi? Pitääkö irrottaa sisämatot?
Leave a comment:
-
Takana on ns. välipalat ja sieltä vedetään kaksi uutta piuhaa valomodulille, yksi per puoli. Edessä liittimet katkaistaan ja liitetään uudet liittimet, ovat myös erilaiset faceliftissä, tulevat siinä johtosarjassa. Valomoduli löytyy ratin alta vasemmalta, musta pieni laatikko.Originally posted by masiaro View PostKiitos koodista, löytyi ja ne ovat tilauksessa. Valomoduulia en vielä uskaltanut tilata, kun ajattelin jos täältä löytyisi halvemmalla.
Myisikö joku valomoduuliaan? Tai jos sulla facelift-korimallilla varustettu auto ja niihin olet vaihtanut pre-faceliftin valot, niin myy facelift-valomoduulisi mulle ja vaihdoissa annan vaikka omani pre-facelift-mallinen välirahoineen
EDIT: toinen kysymys, oliko nää johtosarjat sellaiset välipalat, millä alkuperäinen liitin saadaan kytkemään facelift-takavaloihin (kun liitimet ovat erilaisia)? Vai pitääkö "unohtaa" alkuperäiset liitimet ja rakentaa kokonaan uudet johdot valomoduuliin asti?
Ja niin, typerä kysymys, missä se valomoduuli oikeasti sijaitsee?
Leave a comment:
-
Kiitos koodista, löytyi ja ne ovat tilauksessa. Valomoduulia en vielä uskaltanut tilata, kun ajattelin jos täältä löytyisi halvemmalla.Originally posted by vekkuli View PostMeneppäs sinne laakkoselle ja sano sille varaosamyyjälle että menee koulutukseen jos ei löydä varaosanumeroita, johtosarja E60 6112 0 432 110 tai E61 6112 0 432 397. Valomoduli taas riippuu autosi varusteista ja tulevista etuvaloista bi-xenon vai kääntyvät ja löytyykö hudia? Vaatii sitten vielä pienen päivityksen tuohon perään, jotta uusi valomoduli toimii.
Myisikö joku valomoduuliaan? Tai jos sulla facelift-korimallilla varustettu auto ja niihin olet vaihtanut pre-faceliftin valot, niin myy facelift-valomoduulisi mulle ja vaihdoissa annan vaikka omani pre-facelift-mallinen välirahoineen
EDIT: toinen kysymys, oliko nää johtosarjat sellaiset välipalat, millä alkuperäinen liitin saadaan kytkemään facelift-takavaloihin (kun liitimet ovat erilaisia)? Vai pitääkö "unohtaa" alkuperäiset liitimet ja rakentaa kokonaan uudet johdot valomoduuliin asti?
Ja niin, typerä kysymys, missä se valomoduuli oikeasti sijaitsee?Last edited by masiaro; 24-04-2009, 16:51.
Leave a comment:
-
Meneppäs sinne laakkoselle ja sano sille varaosamyyjälle että menee koulutukseen jos ei löydä varaosanumeroita, johtosarja E60 6112 0 432 110 tai E61 6112 0 432 397. Valomoduli taas riippuu autosi varusteista ja tulevista etuvaloista bi-xenon vai kääntyvät ja löytyykö hudia? Vaatii sitten vielä pienen päivityksen tuohon perään, jotta uusi valomoduli toimii.Originally posted by masiaro View PostMistä oot löytänyt johtosarjan?
Mulla suunnittelmissa:
uudet takavalot saapuivat jo. valomoduuli ja etuvalot yhä etsinnässä. kun oon löytänyt niitä, on tarkoitus vaihtaa valomoduulia ja valot. mutta johtosarja ja itse valomoduuli on esteenä, kun en löytänyt mistään. Ei edes laakkonen osannut neuvoa johtosarjasta (paitsi valomoduuli maksaa siel 400e luokkaa).
Osaako kukaan neuvoa hieman?
Leave a comment:
-
Mulla olisi 08 mallin etuvalotOriginally posted by masiaro View PostMistä oot löytänyt johtosarjan?
Mulla suunnittelmissa:
uudet takavalot saapuivat jo. valomoduuli ja etuvalot yhä etsinnässä. kun oon löytänyt niitä, on tarkoitus vaihtaa valomoduulia ja valot. mutta johtosarja ja itse valomoduuli on esteenä, kun en löytänyt mistään. Ei edes laakkonen osannut neuvoa johtosarjasta (paitsi valomoduuli maksaa siel 400e luokkaa).
Leave a comment:
-
Mistä oot löytänyt johtosarjan?Originally posted by vekkuli View PostJep eli tarvit uuden valomudulin ja sitten sen retrofit kaapeli setin. Paitsi jos autosi on 09/2005 tai uudempi, tarvit vain johtosarjan. Käytännössä johtosarjassa tulee yksi johto kummaltakin takavalolta valomudulille, paitsi tietenkin touringissa 4.
Kaapeli setti maksoi muistaakseni n.30€ tiskillä.
Sehän kannaattaa vaihtaa se valomuduli ja johtosetti ja sitten päivitykseen, saa esim. parkit syttymään kun avaa ovet napista ja muuta mukavaa.
Nuihin kurvivaloihin en ota kantaa kun en asiasta tiedä, mutta riippuu vissiin auton iästä että joutuuko vaihtamaan rattiakselin sun muuta...
Oletkos lukenut E60 fuurumia siellähän on painittu asian kanssa jo pitkää?
Mulla suunnittelmissa:
Leave a comment:
-
Nosteenpas ylös.
Laatikoissa olisi LCI xenon valot ja johtosarja bmw:ltä.
Valomodulia mulla ei ole,mitä ongelmia tulee eteen jos vaihdan nuo valot nyt pre facelift valojen tilalle ?
Lähinnä tuleeko herjaus palaneista polttimoista tai enkelit ei pala tms ??
Leave a comment:
-
Mistä muuten hommasit nuo valot? Oliko pahan hintaiset? Itseänikin himaottais LCI:n takavalot laittaa.Originally posted by SammyY View PostMulla on 04:nen 530DA ja led takavalot odottavat tallissa asennusta. Eli onnistuuko homma valomoduulin vaihdolla ja kaapelisarjoilla vai täytyykö tilailla Brucelta muutosjohtosarjat?
Tarkoitus on pitää etuvalot ennallaan (xenonit) Eli toimivatko päivitetyllä moduulilla?
Mitä moduuli maksaa?
Leave a comment:
Leave a comment: