Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ricracing
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 45
    • Helsinki

    E60 madallus?

    Onko täällä kukaan madaltanut E60:stä?

    Ajatuksena olisi pitää alkuperäiset iskarit ja hankkia H&R 30mm madaltavat jouset.

    Kokemuksia - näkemyksiä, kiitos!

    T. Ricracing
  • vekkuli
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1330
    • Liminka

    #2
    Itsellä on tuo Eibach sportline madallusta ~50mm aika hyvä ajaa vaikka vakio iskarit.
    Vaihtuu kesällä Bilsteinin säädettävään, koska madallus ei riitä.
    E93 ///M3
    E60 530dA aka M5
    F11 525dA Xdrive
    Tesla model 3 LR MY22

    Comment

    • Ricracing
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 45
      • Helsinki

      #3
      Kiitos vastauksesta vekkuli.

      Tuolla e60.net puolella tuntuvat kovasti suosittelevan Eibach Pro-Kit jousia 30mm/30mm madalluksella.

      Ebayssä maksaa 179 egee (+ postitus) mutta esim. Königillä Suomessa 345!

      Lähetin myös tarjouspyynnön jenkkeihin r1racerille, dollari kun on halpa.
      Mitenköhän tullimaksujen yms. kanssa jos jenkeistä tilasi?

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #4
        Originally posted by Ricracing View Post
        Kiitos vastauksesta vekkuli.

        Tuolla e60.net puolella tuntuvat kovasti suosittelevan Eibach Pro-Kit jousia 30mm/30mm madalluksella.

        Ebayssä maksaa 179 egee (+ postitus) mutta esim. Königillä Suomessa 345!

        Lähetin myös tarjouspyynnön jenkkeihin r1racerille, dollari kun on halpa.
        Mitenköhän tullimaksujen yms. kanssa jos jenkeistä tilasi?
        rahti on niin kallis ja siitäkin menee alvi, niin ei tollasia palikoita kyllä kannata jenkkilästä tilata, jos vaan saksasta löytyy...
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Anzafin
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 3747
          • Kajaani

          #5
          Mites näin ricracing kun olet ollut niin OEM-mies ?

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #6
            Alla 30 mm H&R jouset ja toimivat pirun hyvin vakio tuubien kanssa.
            Ainut miinus ettei tahdo tulla ajettua normi nopeuksia jos ei vakkaria käytä
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • Anzafin
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 3747
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by Ricracing View Post
              Kiitos vastauksesta vekkuli.

              Tuolla e60.net puolella tuntuvat kovasti suosittelevan Eibach Pro-Kit jousia 30mm/30mm madalluksella.

              Ebayssä maksaa 179 egee (+ postitus) mutta esim. Königillä Suomessa 345!

              Lähetin myös tarjouspyynnön jenkkeihin r1racerille, dollari kun on halpa.
              Mitenköhän tullimaksujen yms. kanssa jos jenkeistä tilasi?
              Itsekin olen kyllä tuota Eibachin Pro-Kit:a harkinnut... Mitenkähän ne orkkisiskareiden kanssa toimisivat?

              Comment

              • Ricracing
                Bimmer Rookie
                • Dec 2005
                • 45
                • Helsinki

                #8
                Moi Anzafin,

                Nimenomaan vakio iskareiden kanssa! Tsekkaa e60.net.

                Oon tässä kahden vaiheilla, BMW jouset olisivat hiukan kalliimmat...

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1968
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Millainen työ on vaihtaa e60 jouset? Kun e39 takapään kanssa on ainakin aika kova homma, miten toteutettu e60 kohdalla?
                  Vaihtoehdot taitaa lähinnä olla H&R -35 sarja ympäri auton (jääkö perä typerästi keulaa alemmaksi??) tai sitten KW variante 2/3? noita ainakin näyttäis olevan e60 saatavilla... Mites saako noita kw tolppia säädettyä silloin kun ne on autossa paikoillaan?

                  Ja osaako kukaan sanoa millainen laite tuo dynamic drive on, eli voiko alustan vaihdella ihan vapaasti ettei niissä ole eroja? Eli mihin sen toiminta ylipäätään perustuu?
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • rakentamo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 258
                    • espoo

                    #10
                    Originally posted by veku View Post
                    Alla 30 mm H&R jouset ja toimivat pirun hyvin vakio tuubien kanssa.
                    Ainut miinus ettei tahdo tulla ajettua normi nopeuksia jos ei vakkaria käytä

                    Samanlainen setti ja toimii myös. Madallus juuri sopiva rengaskoolle 245/35 ja 255/35/20. Pienemmällä kumilla voisi tietysti kyykyttää enemmän
                    991 S + talviauto hakusessa

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1968
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by rakentamo View Post
                      Samanlainen setti ja toimii myös. Madallus juuri sopiva rengaskoolle 245/35 ja 255/35/20. Pienemmällä kumilla voisi tietysti kyykyttää enemmän
                      Millainen homma oli vaihtaa, eli miten paljon pitää autoa purkaa peräpäästä että pääsen iskarien yläpäihin käsiksi?
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1400
                        • Kuopio

                        #12
                        Ei ole e60 kokemuksia Eibachin kanssa, mutta E46 325Ci:n madalsin niillä. Alusta oli jämäkkä mutta silti mukava. Eikä olleet kalliit, sekä orkkisiskarit pelasi hyvin niiden kanssa. Laatu on hyvä. Saksasta kannattaa tilata, niin tein itsekin.

                        Nykyinen sigun kärry on ja pysyy M-sport alustaisena, turha tuosta epämukavaa tehdä... Liian matalalla alustalla ja isolla rengastuksella pilaa vain ajonautinnon..
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • PeSe
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 116
                          • Vlk

                          #13
                          Itsellä tarkoitus madaltaa myös pelkillä jousilla
                          E60 530da Sedan -04
                          Tähän keräsin hieman listaa laadukkaimmista sarjoista:
                          KW Suspension -30mm/-30mm 25020083 224€
                          Weitec Suspension -30mm/-30mm 28220083 173€
                          H&R -35mm/-35mm 29255-2 355€
                          Eibach Pro Kit -30mm/-30mm 355€
                          Eibach Sportline -45-50mm/-30mm 341€
                          Koni Sport -30mm/-30mm 1020-6031 205€

                          Ehkä eniten kiinnostaa tällä hetkellä Eibach Sportline, suositus on vissiin orggis iskareilla max. -40mm ja tuo lupailee eteen 45-50mm ja taakse -30mm, mutta mitähän todellisuudessa?
                          Toinen olis sit H&R -35, mutta jääkö liian ylös?
                          Löytyykös porukalla kuvia e60 madalluksilla ja kokemuksia muutenkin?
                          Voisi lisäillä tähän threadiin.
                          E70 X5 30d -07
                          E60 520i -03

                          Comment

                          • FastDsl
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2003
                            • 178
                            • nollayhdeksän

                            #14
                            Originally posted by PeSe View Post
                            Itsellä tarkoitus madaltaa myös pelkillä jousilla
                            E60 530da Sedan -04
                            Tähän keräsin hieman listaa laadukkaimmista sarjoista:
                            KW Suspension -30mm/-30mm 25020083 224€
                            Weitec Suspension -30mm/-30mm 28220083 173€
                            H&R -35mm/-35mm 29255-2 355€
                            Eibach Pro Kit -30mm/-30mm 355€
                            Eibach Sportline -45-50mm/-30mm 341€
                            Koni Sport -30mm/-30mm 1020-6031 205€

                            Ehkä eniten kiinnostaa tällä hetkellä Eibach Sportline, suositus on vissiin orggis iskareilla max. -40mm ja tuo lupailee eteen 45-50mm ja taakse -30mm, mutta mitähän todellisuudessa?
                            Toinen olis sit H&R -35, mutta jääkö liian ylös?
                            Löytyykös porukalla kuvia e60 madalluksilla ja kokemuksia muutenkin?
                            Voisi lisäillä tähän threadiin.
                            Noista mä valitsisin H&R jos laatua haluaa. Kuvia löytyy parhaiten www.e60.net-->forum
                            Musta 335i E91 N55
                            Musta 520d F11
                            Musta 535d E60
                            Musta 320d E91
                            Musta 330d E46

                            Comment

                            • Masatus
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 867
                              • Haukipudas

                              #15
                              Niin paljonkohan se kw streetcomfortti madalsikaan kun näkyy olevan kahta tietoa että laskis 45mm tai 35mm?

                              Ja paljonko tuommosta e60 tarttis madaltaa kun käyttää 20" vanteita jotta lokasuojan kaari on kivasti matalaprofiilisen kumen "päällä" jotta siinä välissä ei olisi sitä rakoa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎