Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5428
    • S:t Karins

    #91
    Originally posted by Jube View Post
    Jos KW tai oikeastaan mikä tahansa coilover sarja niin kannattaa sijoittaa hieman enemmän että saa niitä säätöjä, jousijäykkyyksiäkin kannattaa miettiä sen mukaan millaiseen ajoon alustaa suunnittelee :think
    Päivittäis käyttöautossa pintakovaa alustaa ei kauan jaksa kun hampaat tippuu suusta hidasteissa ym. epätasaisuusksissa mitä täällä meidän tiepiirissä riittää
    Ihan mielenkiinnosta, pystyykö noita iskarien säätöjä käytännössä mitenkään muuttamaan kun ovat kiinni autossa? Iskarien yläpäät on piilossa (edessä ja takana), jouset osittain sisälokasuojien sisällä...
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • 5er
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 208
      • Savo

      #92
      Tulossa olisi Koni Sport iskarit ja H&R -50mm jouset. Pystyykö näitten kanssa käyttämään vielä M-Sportin pohjaanlyöntikumeja vai pitääkö olla lyhyempää versiota?
      ex E60 530iA -07 M-Sport
      ex E39 528iA -99

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        #93
        Originally posted by Malax View Post
        hohhohhooo

        tehdashan EI ole testannut noita jousia ja korkeuksia ollenkaan...
        Mättävät ihan suolesta noita jousia m-sport varusteisiin...
        pikkupajat sitten tekevät parempia jousia... makunsa kullakin?
        Je
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • thoai
          Bimmer Rookie
          • Nov 2009
          • 69
          • Vantaa

          #94
          Originally posted by thoai View Post
          nyt tarvis hieman apua...elikkäs eibach taikka H&R tilaaminen saksasta. ja autohan on siis tuo ym. e60 530D.

          eibach <-- noi siis passaa tuohon mun autoon? ja mukaan tulee Tüv:it, et katsastus onnistuu?
          laitetaan nyt tähänkin, ett tuolta tilasin ja tuli 1,5 vk:ssa, tavara sitä mitä sovittu (tosin ilman TÜv-papereita) mut nehän saa netistä PDF:nä. Nyt vaan joutaa oottaa keli, ett voi nakata kesärenkaat alle ja samalla vaihtais noi jouset.

          Suosittelen
          E91 318i LCI Bluewater
          - E60 530D, 218hv@500Nm

          Comment

          • E60JR
            Bimmer Rookie
            • Feb 2012
            • 57
            • Kuopio

            #95
            Madallus for dummies? Eli uudet jouset (vaikkapa nämä sigun autoon. Sitten auto ja jouset pajalle. Muita osia ei tarvitse? Camper-kulmat? Millanen homma vaihto on ammattimiehelle eli millaista laskua osaa odottaa? Vaikuttaako rengastus? Mulla on kesällä edessä 245/40/18 ja takana muistaakseni 275/35/18, talvella kaikissa joku 225/xx/16.
            523 iA -08

            Comment

            • p.d
              BTCF Member
              • Jan 2012
              • 17
              • E-Suomi

              #96
              Konin -30 jouset tilattu eteen sekä taakse.
              Kellään kokemusta että mihin todellisuudessa asettuu????
              Alle tulee pyörimään 20".
              Iskareiksi eteen valikoitui konin sportit,ja takana mennään vakkareilla.

              Comment

              • AlpinWeiss
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 927
                • West coast

                #97
                Noniin, elikkäs halpana kokeiluna alle heitetty eilen alle Ta-technix säädettävät. Mahtaako olla ominaisuus vai vika, kun alustan vaihdon jälkeen tuntuu tasanopeuksilla ajettaessa sellainen "jyrinä" koko koriin? Kiihdytyksissä ym. menee nätisti. Alustasta sen verran, että kova siitä ainakin tuli! Vois sitä kohta kokeilla pikkasen nostaa, meni aikas matalalle.

                Onko muuten ollut ongelmia renkaiden ottamisesta kiinni tolppaan? Talvivanteiden kanssa sinne jää ehkä 1mm. rakoa. toivotaan että nuo 19" kesävanteet ei leviä sisäänpäin ollenkaan, tai joutuu vannekaupoille.
                MBCLK240 -02
                E36 318 -93
                E46 320 Ci -01
                E46 330 CiA -01
                E60 520i -04
                E93 325i -07
                F36 420xi -16

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  #98
                  Originally posted by AlpinWeiss View Post
                  Noniin, elikkäs halpana kokeiluna alle heitetty eilen alle Ta-technix säädettävät. Mahtaako olla ominaisuus vai vika, kun alustan vaihdon jälkeen tuntuu tasanopeuksilla ajettaessa sellainen "jyrinä" koko koriin? Kiihdytyksissä ym. menee nätisti. Alustasta sen verran, että kova siitä ainakin tuli! Vois sitä kohta kokeilla pikkasen nostaa, meni aikas matalalle.

                  Onko muuten ollut ongelmia renkaiden ottamisesta kiinni tolppaan? Talvivanteiden kanssa sinne jää ehkä 1mm. rakoa. toivotaan että nuo 19" kesävanteet ei leviä sisäänpäin ollenkaan, tai joutuu vannekaupoille.
                  Sillä alustalla menee e60 kyllä niin totaalisen pilalle kun vain voi. Ilmeisesti toimii kevyemmissä vehkeissä jotenkin, mutta e60 tapauksessa lopputulema on julmettu pintakovuus ja tärinä perseeseen, paitsi kun tuo pintakovuus murtuu jossain kaivonkannen kolossa, pohjaa alusta samalla sekunnilla
                  Tuli nimittäin joskus kans koitettua, pääsiskö halvalla.. halvalla pääsi semmoset 100km jonka jälkeen vaihtui vanha alusta takaisin

                  Tuo "kiinni ottaminen" on ihan normaalia about kaikilla coili alustoilla. Paitsi H&R:n monotubeissa joissa säätömutteri ja jousi jäävät renkaan yläpuolelle.
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • racediesel
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 248
                    • porvoo

                    #99
                    oletteko mittailleet niitä korkeuksia autoistanne?.(lokasuojan reunasta vanteen keskiöön).toisessa topicissa oli vain E36 ja E46 autoja.

                    millaisiin arvoihin olette säädättäneet (lähinnä Camber edessä/takana) pyöränkulmanne madalluksen jälkeen?.

                    T:Pasi
                    Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                    Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                    Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                    Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                    Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                    BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                    BMW 330D-05 vakio 2005
                    BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                    BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                    BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                    Comment

                    • Anzafin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 3747
                      • Kajaani

                      Originally posted by racediesel View Post
                      oletteko mittailleet niitä korkeuksia autoistanne?.(lokasuojan reunasta vanteen keskiöön).toisessa topicissa oli vain E36 ja E46 autoja.

                      millaisiin arvoihin olette säädättäneet (lähinnä Camber edessä/takana) pyöränkulmanne madalluksen jälkeen?.

                      T:Pasi
                      Minulla KW Street Comfort -coiloverit ja korkeus tällä hetkellä about 35cm edessä ja takana. Kulmat on laitettu msport-alustan lukemiin, joita en muista. Näissä säädöissä ollut nyt kolme vuotta eikä ongelmia.

                      - Antti -

                      Comment

                      • pete-91
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2011
                        • 38
                        • Keski-Suomi

                        Morjesta, lueskelin foorumeita aika paljon ja mietin sopivia madallusjousia omaan autoon : 530d e60 (ei M-sport) rengastus liian kapeat mutta 225/35/20 riittääkö -30mm jouset eteen/taakse että näyttää sopivalta?

                        mitenkähän mahtuu jos laittaisi -50mm molempiin ?

                        Comment

                        • röllykkä
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2008
                          • 131
                          • Mäntsälälä

                          Juuri turailin 40mm madalluksen, joka teki vakiota huomattavasti miellyttävämmän näköisen autosta. Enempää en ainakaan itse haluaisi madaltaa.. Enkä kyllä vähempääkään.

                          Eikä tuo nyt loppujen lopuksi kovin ihmeellinen projekti ollut.
                          Takaa ei tarvitse ottaa sisälokariakaan pois, kun irrotin ylätukivarren ulomman pään, ja puristin jousta pikkasen kasaan. Mielestäni etupää oli helpompi vaihtaa, kun takapää (porrasperä). Hankalinta rojektissa oli saada taka-iskarin yläkiinnitys kohdalleen, kun sisälokasuoja oli paikallaan.
                          Noin tunti per kulma vei projekti.

                          Varmaan tarvii käyttää suunnattavana pyörät.. :think
                          ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
                          F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

                          Comment

                          • bemarikari5
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 167

                            Originally posted by röllykkä View Post
                            Juuri turailin 40mm madalluksen, joka teki vakiota huomattavasti miellyttävämmän näköisen autosta. Enempää en ainakaan itse haluaisi madaltaa.. Enkä kyllä vähempääkään.

                            Eikä tuo nyt loppujen lopuksi kovin ihmeellinen projekti ollut.
                            Takaa ei tarvitse ottaa sisälokariakaan pois, kun irrotin ylätukivarren ulomman pään, ja puristin jousta pikkasen kasaan. Mielestäni etupää oli helpompi vaihtaa, kun takapää (porrasperä). Hankalinta rojektissa oli saada taka-iskarin yläkiinnitys kohdalleen, kun sisälokasuoja oli paikallaan.
                            Noin tunti per kulma vei projekti.

                            Varmaan tarvii käyttää suunnattavana pyörät.. :think
                            Kannattaa ehdottomasti ottaa sisälokari pois, niin ei tarvii irroitella tukivarsia eikä puristella jousia. Helpottaa huomattavasti kasausta.
                            -04 e60 530da
                            ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                            Comment

                            • röllykkä
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2008
                              • 131
                              • Mäntsälälä

                              Originally posted by bemarikari5 View Post
                              Kannattaa ehdottomasti ottaa sisälokari pois, niin ei tarvii irroitella tukivarsia eikä puristella jousia. Helpottaa huomattavasti kasausta.
                              Joo, ens kerralla kokeilen sitä.
                              Tukivarren toisen pään irrotus vaan tuntui näppärämmältä ajatukselta, kun jousi oli jo puristettu kasaan, ja siinä sisälokarissa oli niin hirrrveen monta kiinnikettä..

                              Mutta kasausvaihetta helpottaa 100% varmasti.
                              ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
                              F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

                              Comment

                              • röllykkä
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2008
                                • 131
                                • Mäntsälälä

                                Tjaa.. Karu totuus paljastui madallusprojektista, kun pääsin työmatkaa kurvailemaan routaisella tiellä..

                                Kyllä vaan ajomukavuudesta joutuu aika paljon kärsimään ulkonäön vuoksi.
                                Kauheaksi kivireeksi muuttui ajokki madalluksen myötä.
                                Olihan se osin tiedossakin, mutta että näin jäpäkäksi..
                                En uskalla edes ajatella, mitä se on kun saa kesäkumit alle.

                                Toisaalta, ehkä se on kesällä kivampi kurvailla mutkaan tuolla alustalla.
                                ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
                                F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎