Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemarikari5
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 167

    Originally posted by röllykkä View Post
    Tjaa.. Karu totuus paljastui madallusprojektista, kun pääsin työmatkaa kurvailemaan routaisella tiellä..

    Kyllä vaan ajomukavuudesta joutuu aika paljon kärsimään ulkonäön vuoksi.
    Kauheaksi kivireeksi muuttui ajokki madalluksen myötä.
    Olihan se osin tiedossakin, mutta että näin jäpäkäksi..
    En uskalla edes ajatella, mitä se on kun saa kesäkumit alle.

    Toisaalta, ehkä se on kesällä kivampi kurvailla mutkaan tuolla alustalla.
    Mitkä jouset laitoit?
    -04 e60 530da
    ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

    Comment

    • röllykkä
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 131
      • Mäntsälälä

      AP:n jouset on nyt alla...
      ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
      F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

      Comment

      • Matson^
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2113
        • Seinäjoki

        Originally posted by röllykkä View Post
        Joo, ens kerralla kokeilen sitä.
        Tukivarren toisen pään irrotus vaan tuntui näppärämmältä ajatukselta, kun jousi oli jo puristettu kasaan, ja siinä sisälokarissa oli niin hirrrveen monta kiinnikettä..

        Mutta kasausvaihetta helpottaa 100% varmasti.
        Helpoin konsti on olla tekemättä kumpaakaan noista ja kangottaa esim rautakangella jarrusatulasta ja apurungosta napaa alemmas niin tolppa sopii pois ilman mitään extra purkamisia.
        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
        | Nissan Navara TREK-1 |
        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

        Comment

        • YRP
          Newbiemmer
          • Mar 2012
          • 16
          • .

          Originally posted by röllykkä View Post
          Tjaa.. Karu totuus paljastui madallusprojektista, kun pääsin työmatkaa kurvailemaan routaisella tiellä..

          Kyllä vaan ajomukavuudesta joutuu aika paljon kärsimään ulkonäön vuoksi.
          Kauheaksi kivireeksi muuttui ajokki madalluksen myötä.
          Olihan se osin tiedossakin, mutta että näin jäpäkäksi..
          En uskalla edes ajatella, mitä se on kun saa kesäkumit alle.

          Toisaalta, ehkä se on kesällä kivampi kurvailla mutkaan tuolla alustalla.
          Oho !

          Itse laitatin H&R -35mm etujouset ja huollossa perä samaan korkeuteen.

          En huomannut mitään eroa aikaisempaan....
          BMW 520da LCI 2007

          Comment

          • AlpinWeiss
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2007
            • 927
            • West coast

            Originally posted by röllykkä View Post
            Tjaa.. Karu totuus paljastui madallusprojektista, kun pääsin työmatkaa kurvailemaan routaisella tiellä..

            Kyllä vaan ajomukavuudesta joutuu aika paljon kärsimään ulkonäön vuoksi.
            Kauheaksi kivireeksi muuttui ajokki madalluksen myötä.
            Olihan se osin tiedossakin, mutta että näin jäpäkäksi..
            En uskalla edes ajatella, mitä se on kun saa kesäkumit alle.

            Toisaalta, ehkä se on kesällä kivampi kurvailla mutkaan tuolla alustalla.
            Se alkukovuus kyllä siitä pikkusen vielä lievittyy, ja tottuminen on se eniten vaikuttava asia. Itsekin tuossa juuri kovuutta kauhistelin että vaihtoon menee, mutta nyt jo muutaman viikon jälkeen alkanut tykkäämään! Jos vakio lullaan hyppää, niin kaipaa jo kovuutta. Nättihän se on jämäkällä kurvailla, ku ei ota peili kiinni tiehen mutkissa.
            MBCLK240 -02
            E36 318 -93
            E46 320 Ci -01
            E46 330 CiA -01
            E60 520i -04
            E93 325i -07
            F36 420xi -16

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5428
              • S:t Karins

              Originally posted by röllykkä View Post
              Toisaalta, ehkä se on kesällä kivampi kurvailla mutkaan tuolla alustalla.
              Tuota varten on tehty Dynamic Drive, ei kallistele pätkääkään mutta mukavuus on tallella
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Jarppa63
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 758
                • Kerava

                pakko kompata Tommixia: DD rokkaa!
                BMW i4M50 individual -23
                exiä: BMW 545e -21
                BMW F33 435xd -15
                M550xd-12
                e93 330da -08
                Dodge Stealth RT/TT -91
                Ford Thunderbird SC -91
                Olds Supreme avo -71
                Chevy Chevelle 2d HT -72

                Comment

                • E60JR
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2012
                  • 57
                  • Kuopio

                  Originally posted by E60JR View Post
                  Madallus for dummies? Eli uudet jouset (vaikkapa nämä sigun autoon. Sitten auto ja jouset pajalle. Muita osia ei tarvitse? Camper-kulmat? Millanen homma vaihto on ammattimiehelle eli millaista laskua osaa odottaa? Vaikuttaako rengastus? Mulla on kesällä edessä 245/40/18 ja takana muistaakseni 275/35/18, talvella kaikissa joku 225/xx/16.
                  Niin meneekö homma tähän tyyliin? Pitääkö jotain muuta ottaa huomioon? Tavoitteena saada pikkusen alas ilman että ajo-ominaisuudet kauheasti kärsii.
                  Last edited by E60JR; 31-03-2012, 16:28.
                  523 iA -08

                  Comment

                  • thoai
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2009
                    • 69
                    • Vantaa

                    kysytääs täältä, kuuluuko OEM jousissa olla mitään merkintöjä? eilen irrotin vanhat jouset irti ja koitin kattella oisko mitään merkkejä, mut ei ollut. Pelkään 3 väriympyrä. OEM vai ei? myyntiä aatellen:think

                    ps. ois tarjolla 100tkm ajetut, halvat normi jouset
                    E91 318i LCI Bluewater
                    - E60 530D, 218hv@500Nm

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5428
                      • S:t Karins

                      Originally posted by thoai View Post
                      Pelkään 3 väriympyrä. OEM vai ei?
                      Tuo on ainut merkintä = OEM.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • thoai
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2009
                        • 69
                        • Vantaa

                        Originally posted by Tommix View Post
                        Tuo on ainut merkintä = OEM.
                        ok. kiitos
                        E91 318i LCI Bluewater
                        - E60 530D, 218hv@500Nm

                        Comment

                        • E60JR
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2012
                          • 57
                          • Kuopio

                          Originally posted by E60JR View Post
                          Niin meneekö homma tähän tyyliin? Pitääkö jotain muuta ottaa huomioon? Tavoitteena saada pikkusen alas ilman että ajo-ominaisuudet kauheasti kärsii.
                          Hirveesti jengi madaltaa mutta kukaan ei tiedä miten se tehdään? Sanovat ettei tyhmiä kysymyksiä olekkaan...
                          523 iA -08

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5428
                            • S:t Karins

                            Originally posted by E60JR View Post
                            Hirveesti jengi madaltaa mutta kukaan ei tiedä miten se tehdään? Sanovat ettei tyhmiä kysymyksiä olekkaan...
                            Karrikoidusti:
                            Ostat jouset, muista hyväksyntälappu tarviit sen katsastuksessa.
                            Pyörät pois, iskaritolpat pois etupäästä. Mittaa/merkkaa/huomioi iskarin paikka pesäänsä nähden. Purat jouset pois jousipuristimia hyväksikäyttäen.
                            Uusit pohjaanlyöntikumit (matalammat), sekä kaikki rekkulat iskarin yläpäästä (ei pakolista). Uudet jouset paikoilleen ja paketi paikoileen. Takapään jouset vaihtoon.
                            Menet 4-pyöräsuuntaukseen ja pyydät todistuksen mukaan.
                            Katsastat auton ko. jousilla, ota mukaan TUV- ja pyöränsuuntaus todistukset.
                            Viisaammat lisätkööt vielä jos jotain uupuu/meni päin honkia selostus .
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • E60JR
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2012
                              • 57
                              • Kuopio

                              Kiitos Itse en ala noita vaihtamaan vaan joku joka osaa ja jolla on välineet saa tehdä sen. Missä ton nelipyöräsuuntauksen voi tehdä?
                              523 iA -08

                              Comment

                              • bemarikari5
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2004
                                • 167

                                Riippuen paljonko ajettu, niin kannattaa samalla vaihtaa iskarit. Omassani oli 170tkm ajettuna etuiskarit kuin polkupyöränpumput.
                                Suuntaus esim. Euromaster
                                -04 e60 530da
                                ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎