Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • t-o-m-i
    BTCF Member
    • Sep 2009
    • 308
    • Tornio

    Suositelkaas mikä olis hyä jousisatsi e60 -04 530d. Rengastukseksi tullee ens kesäks 235/35/19 & 275/30/19. Autolla pitäis pystyä vielä ajamaan pikkusen huonommallakin tiellä. Vituttaa vaan ku tällähetkellä naapurinlapset pystyy kävelemään kumartamatta alta... Jos joltakin löytyis kuvaa samalla rengastuksella olevasta laitoksesta esim 35mm h&r jousien kans?
    Tällähetkellä:
    - F15 30D M-Sport
    - F31 316D vaimon säästöpossu
    - E32 750 ial
    Ennen:
    -4xE39, 6xE46, 2xE34, 2xE36, 2xE60, 2xE61, E63, E53, E70,E91,F11

    Comment

    • thoai
      Bimmer Rookie
      • Nov 2009
      • 69
      • Vantaa



      Tossa olis ihan sama auto samoilla rengastuksella (19x8,5 et 15 ja 19x9,5 et 22) eibach prokit -30mm:llä.

      Edessä on ihan passeli, mut takaa voisi vielä tiputtaa pikkasen. Ainakin tähän asti olen päässyt kaikista paikoista mistä ennen pääsin sillä traktorialustalla
      Eikä raavi renkaat missään asennossa. Taakse voisi vielä nakata ehkä 10mm spacerin, niin näyttäis paremmalta :think

      Verrattuna orkkisalustaan (non sport) aivan huippu. Sopivan pintä kireä, ei liian kova , mut ei pehmeäkään. Mukava myös ajaa mukulakivellä. Ja kaarroksiin mentäessä kuskilta loppuu usko ennen autoa

      Tosta h&r -35mm:llä on jollakin kuulemma raapinut eturenkaat monttuun ajaessa renkaat linkussa. Ton takia pelasin varmaan päälle ja otin noi eibach.

      Toivottavasti oli apua

      Edit. ei tuo perä oikeasti ole noin korkea, toi maa valuu pikkasen just tuossa kohdassa. ehkä 0,5-1cm verran matalampi luonnossa toi perä.

      edit 2. jahh.... sulla olikin etuset 235/35. Mulla 245/35 joten kyllä sulle varmaan passaa noi -35mm jouset paremmin.
      Last edited by thoai; 14-04-2012, 08:52.
      E91 318i LCI Bluewater
      - E60 530D, 218hv@500Nm

      Comment

      • t-o-m-i
        BTCF Member
        • Sep 2009
        • 308
        • Tornio

        Kiitoksia! Oli apua kovastikkin! Oon aina ollu sitämieltä että ennemmin perä hiukan ylempänä keulaan verrattuna, kun vertaa jos auto "keulii"... Mistähän tollanen eipahhilainen setti kannattais tilailla? Laitoitko muuten lyhyemmät pohjaanlyöntikumit?
        Tällähetkellä:
        - F15 30D M-Sport
        - F31 316D vaimon säästöpossu
        - E32 750 ial
        Ennen:
        -4xE39, 6xE46, 2xE34, 2xE36, 2xE60, 2xE61, E63, E53, E70,E91,F11

        Comment

        • syncro^^
          BTCF Member
          • Jan 2011
          • 765
          • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

          Originally posted by t-o-m-i View Post
          Suositelkaas mikä olis hyä jousisatsi e60 -04 530d. Rengastukseksi tullee ens kesäks 235/35/19 & 275/30/19. Autolla pitäis pystyä vielä ajamaan pikkusen huonommallakin tiellä. Vituttaa vaan ku tällähetkellä naapurinlapset pystyy kävelemään kumartamatta alta... Jos joltakin löytyis kuvaa samalla rengastuksella olevasta laitoksesta esim 35mm h&r jousien kans?

          itellä tulee sama rengastus ens viikolla hyvällä tuurilla ja D2 säädettävä alle. koitan räpsästä kuvaa miten menee
          Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

          BMW G31 540D x-Drive
          BMW F11 530DA -12

          Ex:
          BMW E61 535da individual -10 340/680nm
          BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
          BMW F30 320Da -12
          Bmw E70 3.0DA -07
          Bmw F10 525DA -10
          Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

          Comment

          • thoai
            Bimmer Rookie
            • Nov 2009
            • 69
            • Vantaa

            Originally posted by thoai View Post
            nyt tarvis hieman apua...elikkäs eibach taikka H&R tilaaminen saksasta. ja autohan on siis tuo ym. e60 530D.

            eibach <-- noi siis passaa tuohon mun autoon? ja mukaan tulee Tüv:it, et katsastus onnistuu?
            Tuolta siis tilasin tuon eibach setin. ~230€ kuluineen. Ja en ole vaihtanut lyhyempiä pohjalyöntikumeja. Parempi pitää normaaleita, et ei pääse raskaan kuorman kanssa liian matalalle tuo auto
            E91 318i LCI Bluewater
            - E60 530D, 218hv@500Nm

            Comment

            • E60JR
              Bimmer Rookie
              • Feb 2012
              • 57
              • Kuopio

              Eibacheihin saa tuv-todistukset valmistajan kotisivuilta pdf:nä.
              523 iA -08

              Comment

              • thoai
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 69
                • Vantaa

                Originally posted by E60JR View Post
                Eibacheihin saa tuv-todistukset valmistajan kotisivuilta pdf:nä.
                jep siis toi queten tarkoituksena oli vaan näyttää t_o_m_i:lle mistä ton eibach sarjan hommasin. TÜV tuli siinä paketin mukana Saksasta
                E91 318i LCI Bluewater
                - E60 530D, 218hv@500Nm

                Comment

                • strait
                  Newbiemmer
                  • Apr 2007
                  • 22
                  • Hollanti

                  Naputtelitko iskarien yläpäistä ne kohdistustapit pois? Vai onko se edes vielä tarpeellista -30mm alustalla että saa kulmat kohdilleen?

                  Originally posted by thoai View Post
                  http://imageshack.us/photo/my-images/17/dsc08992z.jpg/

                  Tossa olis ihan sama auto samoilla rengastuksella (19x8,5 et 15 ja 19x9,5 et 22) eibach prokit -30mm:llä.

                  Edessä on ihan passeli, mut takaa voisi vielä tiputtaa pikkasen. Ainakin tähän asti olen päässyt kaikista paikoista mistä ennen pääsin sillä traktorialustalla
                  Eikä raavi renkaat missään asennossa. Taakse voisi vielä nakata ehkä 10mm spacerin, niin näyttäis paremmalta :think

                  Verrattuna orkkisalustaan (non sport) aivan huippu. Sopivan pintä kireä, ei liian kova , mut ei pehmeäkään. Mukava myös ajaa mukulakivellä. Ja kaarroksiin mentäessä kuskilta loppuu usko ennen autoa

                  Tosta h&r -35mm:llä on jollakin kuulemma raapinut eturenkaat monttuun ajaessa renkaat linkussa. Ton takia pelasin varmaan päälle ja otin noi eibach.

                  Toivottavasti oli apua

                  Edit. ei tuo perä oikeasti ole noin korkea, toi maa valuu pikkasen just tuossa kohdassa. ehkä 0,5-1cm verran matalampi luonnossa toi perä.

                  edit 2. jahh.... sulla olikin etuset 235/35. Mulla 245/35 joten kyllä sulle varmaan passaa noi -35mm jouset paremmin.

                  Comment

                  • thoai
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2009
                    • 69
                    • Vantaa

                    Originally posted by strait View Post
                    Naputtelitko iskarien yläpäistä ne kohdistustapit pois? Vai onko se edes vielä tarpeellista -30mm alustalla että saa kulmat kohdilleen?
                    itse en vaihtaessani tehnyt mitään, mutta suuntauksessa etupäässä löysättiin ne yläpäässä olevat 3 mutteria, jonka jälkeen säädettiin arvot kohdilleen ja kiristettiin. En nyt tiedä tarkoititko tätä, mut.....

                    arvot nyt:

                    camber taka oikea -2,01 vasen -2,02
                    auraus taka oikea 0,08 vasen 0,09

                    camber etu oikea - 0,31 vasen - 0,31
                    auraus etu oikea 0,02 vasen 0,05
                    E91 318i LCI Bluewater
                    - E60 530D, 218hv@500Nm

                    Comment

                    • J0akim
                      Newbiemmer
                      • Oct 2011
                      • 14
                      • Pohjanmaa

                      Madallusta

                      Autoa täytyisi madaltaa hieman. En nyt vain tiedä että vaihdanko vain jouset vai vaihdanko jouset ja iskarit? Olen kysynyt parilta myyjältä apua mutta yks sanoo että vakio iskarit ja h&r jouset. Ja toinen sanoo että säädettävä alustasarja. Kumpi olisi parempi ajettavuudeltaan? Renkaat tällä hetkellä edessä 245/35-19 takana 285/30-19. Ja auto on 530xd.

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        Kai tuo riippuu vähän siitä paljonko on ajettu niillä iskareilla ja paljonko meinaat madaltaa? Jos on ajettu yli 150 tkm vaihtaisin myös iskarit.
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • syncro^^
                          BTCF Member
                          • Jan 2011
                          • 765
                          • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                          Originally posted by J0akim View Post
                          Autoa täytyisi madaltaa hieman. En nyt vain tiedä että vaihdanko vain jouset vai vaihdanko jouset ja iskarit? Olen kysynyt parilta myyjältä apua mutta yks sanoo että vakio iskarit ja h&r jouset. Ja toinen sanoo että säädettävä alustasarja. Kumpi olisi parempi ajettavuudeltaan? Renkaat tällä hetkellä edessä 245/35-19 takana 285/30-19. Ja auto on 530xd.

                          luottasin siihen säädettävään alustaan. jossa riittää säätöjä (jäykkyys) ym...
                          Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                          BMW G31 540D x-Drive
                          BMW F11 530DA -12

                          Ex:
                          BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                          BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                          BMW F30 320Da -12
                          Bmw E70 3.0DA -07
                          Bmw F10 525DA -10
                          Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                          Comment

                          • p.d
                            BTCF Member
                            • Jan 2012
                            • 17
                            • E-Suomi

                            Originally posted by syncro^^ View Post
                            luottasin siihen säädettävään alustaan. jossa riittää säätöjä (jäykkyys) ym...

                            Ite laitoin Konin sportit ja h&r -35 jouset,Alla 20".
                            Just sopivan matala,ja ajoltaan tuli aika jäpäkkä kaikissa "normi" olosuhteissa.
                            Alkuun oli tarkotus laittaa konin vieteritkin,mut niissä tuli konilla toimitus vaikeuksia.

                            Tätä kombinaatiota voi suositella muillekkin.

                            Comment

                            • Ripu
                              Newbiemmer
                              • May 2010
                              • 26
                              • tampere

                              Originally posted by Mlatvala View Post
                              Msport vakiona onkin ihan täysi paska. Liian pintakova.

                              En löytänyt ainakaan kuuklen ekasta linkistä e61 sopivaa etupään sarjaa...
                              Mite on mahollista että tämän luokan autossa on tämmöset jouset? Tuntuu uskomattomalta.

                              Miettiny kans omaan 530xda:han madallusta, mutta en viitsisi pilata sitä millään kovalla alustalla. Tuo vakio on yksi parhaista millän oon koskaan ajanu.

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5428
                                • S:t Karins

                                Originally posted by Ripu View Post
                                Mite on mahollista että tämän luokan autossa on tämmöset jouset? Tuntuu uskomattomalta.

                                Miettiny kans omaan 530xda:han madallusta, mutta en viitsisi pilata sitä millään kovalla alustalla. Tuo vakio on yksi parhaista millän oon koskaan ajanu.
                                Ei nyt kannata suuria johtopäätöksiä tehdä yhden henkilön mielipiteestä...:think
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎