Originally posted by [[henkka
View Post
E60 madallus?
Collapse
X
-
http://www.ebay.de/itm/H-R-Federn-50...-/320941824418 Sopiihan nämä e60 535d:hen ja tuleehan tossa eteen ja taakse toi -50mm?
-Henkka
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ekaBMW View PostVain kuskin puolelta mitattuna kun toisella puolella seinä edessä (liekö jouset kuinka paljon kuoleutuneet 6 vuoden aikana...)
- edessä 38.5cm
- takana 36.2cm
Mitattu BMW logon keskeltä kaareen.
Ai niin, kontissa tällä hetkellä paljon työkaluja (maalipurkki, pari poraa, saha, ruuveja, sähkökaapelia....). Voisi selittää miksi perä alempana.
Tuossa on tehdaskoukku joten takana jäykemmät jouset (jotkin muutkin varusteet vaikuttaa jousiin). Sitä en tiedä muuttuuko samalla jousen pituus.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Paarma78 View PostVoisiko joku jolla on vakioalusta (xd) vielä mitata tuon mitan jotta nähdään todellinen madallus (en nyt kahlaamalla löytänyt sellaista tietoa tästä ketjusta)?
- edessä 38.5cm
- takana 36.2cm
Mitattu BMW logon keskeltä kaareen.
Ai niin, kontissa tällä hetkellä paljon työkaluja (maalipurkki, pari poraa, saha, ruuveja, sähkökaapelia....). Voisi selittää miksi perä alempana.
Tuossa on tehdaskoukku joten takana jäykemmät jouset (jotkin muutkin varusteet vaikuttaa jousiin). Sitä en tiedä muuttuuko samalla jousen pituus.
Leave a comment:
-
-
Itselle tuli tehtyä alustaan jousipäivitys. Auto siis E60 530d X-Drive LCI.
Oli:
- Bilstein B6 iskarit
- Normijouset
- 18" kiekot 245/40/18 tuoreet Rainsport 3
Nyt:
- Bilstein B6 iskarit
- H&R -35mm jouset
- Eteen 235/35/20 Nankang NS-20, 8.5" vanne ET35
- Taakse 275/30/20 Nankang NS-20, 10" vanne ET40
Oli melkoinen yllätys että tasaisella auto ei tunnu niin pintakovalta kuin vakiojousilla aiemmassa setupissa. Ilmeisesti H&R jousen progressiivisuus tähän suurimpana syynä. Sitten terävämpään monttuun kyllä töksähtää merkittävästi terävämmin.
Muutoskatsastuksessa otteeseen tuli 350mm navasta kaareen joka kulmassa. Harmikseni unohdettiin mitata alkuperäinen korkeus ennen jousien vaihtoa. Näyttäis että jää sen ~14mm korkeammalle kuin takavetoset eli saman mitä normi alustojen erokin (voiko joku tämän vielä vahvistaa)?
EDIT: löytyi tuolta aikaisemmasta postauksesta että takavetoisessa H&R -35mm asennuksen jälkeen oli edessä 335mm. ja takana 345mm. M-sport oli 350mm edessä ja 360mm takana, eli aika lähelle tuli M-sportin korkeutta. ja tuon 5-15mm jäi korkeammaksi vs. takavetoiset H&R:llä.
Voisiko joku jolla on vakioalusta (xd) vielä mitata tuon mitan jotta nähdään todellinen madallus (en nyt kahlaamalla löytänyt sellaista tietoa tästä ketjusta)?Last edited by Paarma78; 29-07-2014, 15:39.
Leave a comment:
-
-
Itsellä olisi E60 sedaniin alustan vaihto projekti edessä!
Uudeksi alustaksi tulee BcRacingin BR alustasarja,
kysymys kuuluu?
Tarvitseeko samalla vaihtaa lyhyemmät koiranluut, mukana niitä ei ollut ainakaan!
Mistä niitä löytää?
Leave a comment:
-
-
olis pitänyt..
Tuli tuossa toissa päivänä ajettua täältä Nastolasta Kouvolan läpi olisit päässyt testaamaan kuinka hyvä voi tulla näillä osilla ei pintakova siis Spot alusta Sasch ja nuo mainitsemani E61 M5 Touringin vakaajat etu ja taka. Voi sitä tulla tänne katsoo ja testaa alustaani niin saat kuvan mikä on normaaliin ajoon sopiva ajoalusta ja myös sopii sporttiseen ajoon..
Niin laitoinhan minä takakelkan molemmin puolin pääpusliin PowerPlex Uretaani insertit PFR5-721 ja PFR5-723, siis 8-kpl kelkan pääpuslien kahtapuolta olevat uretaanikumit rauhoittamaan kelkan heiluntaa autonkoriin nähden ja varsinkin kun tuli niin huima sportti tason takavakaaja muutoin se ei olisi päässyt oikeuksiinsa, olisi vaan ollut ensimmäinen asia mitä olisi tapahtunut mutkissa olisi ollut takapalkin ja rungon välinen rako joka jossakin vaiheessa olisi vastannut toisiinsa välissä ollen orggis naurettava kuraläppä ja nyt kun kallistusta tapahtuu reagoi takavakaaja heti ilman turhia löysiä palkin ja rungon välillä.
Originally posted by Heguli 31 View PostJep,heman outo yhdistemä mielestäni tämä orkkisalusta.Se on melkoisen löysä/veltto,mutta siitä huolimatta aika pintakova.Että jollain alustapaketilla saisi varmasti ajettavuutta/jämäkkyyttä,mutta tuo pintakovuus poistuisi.Tiedä sitten miten noiden kaksivetoisten spciaaliosat (esim.tuo mainittu M5:n kall.vakaaja) niitä halutessaan tuohon nelikkoon asettuu.Last edited by 325E; 12-07-2014, 08:06.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Paarma78 View PostIlmeisesti kovin veltto vakiona tämä X-Drive.Last edited by Heguli 31; 12-07-2014, 17:42.
Leave a comment:
-
-
Voi laittaa kun selvittää käyvyyden..
Katso yllä laittamani kuva joka on sovitettu E60 530D malliin vakaaja on E61 M5 Touring takavakaaja, huom vakaajalla kallistelu saadaan hallintaan tuli todella hyvä tuota vakaaja settiä ei ennen ollut tilattu Suomeen siis uniikki alusta tuli..iskarit Sasch Sport ja orginaal jouset niihin...
Originally posted by Mikko1979 View PostMoro, nyt tarviis oikeesti tietoa, että mikä alusta on toimiva näihin 530XD autoihin. tuntuu että tämä "vakio" on tosi huono ja pohjaa tosi herkästi, onko samoja ongelmia ollu muilla ??tarkoitus olis laittaa koko alusta kuntoon jotta autosta saadaan hyvä ja jämäkkä ajaa, siis vaihdan sinne kaikki alustan osat mitä vaatii, siis kaikki puslat, nivelet, tangot, koiranluut, yms, niin eteen kun taaksekkin, myös jouset ja iskarit menee vaihtoon. eli mitkä alustat oikeesti toimii ja pystyykö sinne vaihtamaan mitään jämäkämpää tavaraa esim. m5 mallista ???
Kiitos
Mikko
ps. ainakin KW 3 näyttäs tarjoavan alustaa näihin, onko kellään kokemusta näistä ????
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikko1979 View PostMoro, nyt tarviis oikeesti tietoa, että mikä alusta on toimiva näihin 530XD autoihin. tuntuu että tämä "vakio" on tosi huono ja pohjaa tosi herkästi, onko samoja ongelmia ollu muilla ??tarkoitus olis laittaa koko alusta kuntoon jotta autosta saadaan hyvä ja jämäkkä ajaa, siis vaihdan sinne kaikki alustan osat mitä vaatii, siis kaikki puslat, nivelet, tangot, koiranluut, yms, niin eteen kun taaksekkin, myös jouset ja iskarit menee vaihtoon. eli mitkä alustat oikeesti toimii ja pystyykö sinne vaihtamaan mitään jämäkämpää tavaraa esim. m5 mallista ???
Kiitos
Mikko
ps. ainakin KW 3 näyttäs tarjoavan alustaa näihin, onko kellään kokemusta näistä ????
Leave a comment:
-
-
Moro, nyt tarviis oikeesti tietoa, että mikä alusta on toimiva näihin 530XD autoihin. tuntuu että tämä "vakio" on tosi huono ja pohjaa tosi herkästi, onko samoja ongelmia ollu muilla ??tarkoitus olis laittaa koko alusta kuntoon jotta autosta saadaan hyvä ja jämäkkä ajaa, siis vaihdan sinne kaikki alustan osat mitä vaatii, siis kaikki puslat, nivelet, tangot, koiranluut, yms, niin eteen kun taaksekkin, myös jouset ja iskarit menee vaihtoon. eli mitkä alustat oikeesti toimii ja pystyykö sinne vaihtamaan mitään jämäkämpää tavaraa esim. m5 mallista ???
Kiitos
Mikko
ps. ainakin KW 3 näyttäs tarjoavan alustaa näihin, onko kellään kokemusta näistä ????
Leave a comment:
-
-
Tämä meni nyt tuningiksi tämä minun koirankuskaus auto..
Nyt pitäs suunnitella alustaa, tätä topiccia on 35sivua joten oikasen.
Mikä on tällä hetkellä hinta-laadultaan paras alusta e61 tourinkiin, mulla on pussit takana tuossa.
Saako tuonne taakse esimerkiksi KYB AGX iskaria mistään?
Leave a comment:
-
-
Kokeilin joskus tätä...
Kokeilin joskus sellaista iskarien ylään kiristysjärjestystä, että kun esim. aloin kiristää kuskinpuolen perssonin yläpään muttereita käänsin silloin ohjauksen oikealle tappiin ja kiristin mutterit ja oikealle puolelle tein vastaavasti käänsin ohjauksen vasemalle tappiin ja kiristin perssonin yläpään mutterit. Idea on että tulee ns. jännitys auton keskelle päin eli ei tule ns. jännitys haritusta ja ohjauksen palauttaminen on tulla tapaa parempaa jos vertaa yläpään kiristyksiin renkaat suorassa.
Nyt on alusta päivitys menossa Sasch Sport ja tärkein on vakaajat tässä kuvaa E61 M5 Touring takavakaajista ja autoni on speksit eli, Vakio takavakaaja 13.5mm (E60 530D LCI 2008) ja em. takavakaajan tilalle M5 Touring takavaakaja 20mm ja jossa sedan olisi vaan 18mm ja sen M5 vastaava 28mm tulee eteen.
Kuvat vakio E60 530D LCI takavakaajasta vakio 13.5mm ja sininen on M5 E61 Touring takavakaaja 20mm.
[QUOTE=thoai;2679836]itse en vaihtaessani tehnyt mitään, mutta suuntauksessa etupäässä löysättiin ne yläpäässä olevat 3 mutteria, jonka jälkeen säädettiin arvot kohdilleen ja kiristettiin.Last edited by 325E; 03-11-2017, 22:43.
Leave a comment:
-
Leave a comment: