E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikko1979
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 65
    • Siilinjärvi

    Moro, nyt tarviis oikeesti tietoa, että mikä alusta on toimiva näihin 530XD autoihin. tuntuu että tämä "vakio" on tosi huono ja pohjaa tosi herkästi, onko samoja ongelmia ollu muilla ??tarkoitus olis laittaa koko alusta kuntoon jotta autosta saadaan hyvä ja jämäkkä ajaa, siis vaihdan sinne kaikki alustan osat mitä vaatii, siis kaikki puslat, nivelet, tangot, koiranluut, yms, niin eteen kun taaksekkin, myös jouset ja iskarit menee vaihtoon. eli mitkä alustat oikeesti toimii ja pystyykö sinne vaihtamaan mitään jämäkämpää tavaraa esim. m5 mallista ???

    Kiitos

    Mikko

    ps. ainakin KW 3 näyttäs tarjoavan alustaa näihin, onko kellään kokemusta näistä ????
    BMW E61 530 xd LCI 2007

    Comment

    • Paarma78
      BTCF Member
      • Jun 2014
      • 295
      • Klaukkala

      Originally posted by Mikko1979 View Post
      Moro, nyt tarviis oikeesti tietoa, että mikä alusta on toimiva näihin 530XD autoihin. tuntuu että tämä "vakio" on tosi huono ja pohjaa tosi herkästi, onko samoja ongelmia ollu muilla ??tarkoitus olis laittaa koko alusta kuntoon jotta autosta saadaan hyvä ja jämäkkä ajaa, siis vaihdan sinne kaikki alustan osat mitä vaatii, siis kaikki puslat, nivelet, tangot, koiranluut, yms, niin eteen kun taaksekkin, myös jouset ja iskarit menee vaihtoon. eli mitkä alustat oikeesti toimii ja pystyykö sinne vaihtamaan mitään jämäkämpää tavaraa esim. m5 mallista ???

      Kiitos

      Mikko

      ps. ainakin KW 3 näyttäs tarjoavan alustaa näihin, onko kellään kokemusta näistä ????
      Ilmeisesti kovin veltto vakiona tämä X-Drive. Omassa vastaavassa on alla Bilstein B6 iskarit vakiojousilla. On jo suht jämäkkä vaan ei ollenkaan kova, parantui ilmeisesti vakioon on verrattuna reippaasti (muutos tehty edellisen omistajan toimesta). Nyt tallissa odottaa H&R 35mm jouset asennusta loppukuusta. 20" vanne tulossa myös hivenen ylikoon rengastuksella, toivotaan ettei mene älyttömän kovaksi (vähän saa omaan makuun nykyisestä jämäköityäkkin). Kokeillaan nyt näin. Jostain keskustelusta luin ainakin yhdessä farmarissa olleen samanlaista setuppia. Aika niukasti taitaa olla vaihtoehtoja näihin saatavilla...
      BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
      BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
      ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
      ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1228
        • LAHTI

        Voi laittaa kun selvittää käyvyyden..

        Katso yllä laittamani kuva joka on sovitettu E60 530D malliin vakaaja on E61 M5 Touring takavakaaja, huom vakaajalla kallistelu saadaan hallintaan tuli todella hyvä tuota vakaaja settiä ei ennen ollut tilattu Suomeen siis uniikki alusta tuli..iskarit Sasch Sport ja orginaal jouset niihin...


        Originally posted by Mikko1979 View Post
        Moro, nyt tarviis oikeesti tietoa, että mikä alusta on toimiva näihin 530XD autoihin. tuntuu että tämä "vakio" on tosi huono ja pohjaa tosi herkästi, onko samoja ongelmia ollu muilla ??tarkoitus olis laittaa koko alusta kuntoon jotta autosta saadaan hyvä ja jämäkkä ajaa, siis vaihdan sinne kaikki alustan osat mitä vaatii, siis kaikki puslat, nivelet, tangot, koiranluut, yms, niin eteen kun taaksekkin, myös jouset ja iskarit menee vaihtoon. eli mitkä alustat oikeesti toimii ja pystyykö sinne vaihtamaan mitään jämäkämpää tavaraa esim. m5 mallista ???

        Kiitos

        Mikko

        ps. ainakin KW 3 näyttäs tarjoavan alustaa näihin, onko kellään kokemusta näistä ????

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10111
          • KVLA

          Originally posted by Paarma78 View Post
          Ilmeisesti kovin veltto vakiona tämä X-Drive.
          Jep,hieman outo yhdistemä mielestäni tämä orkkisalusta.Se on melkoisen löysä/veltto,mutta siitä huolimatta aika pintakova.Että jollain alustapaketilla saisi varmasti ajettavuutta/jämäkkyyttä,mutta tuo pintakovuus poistuisi.Tiedä sitten miten noiden kaksivetoisten spciaaliosat (esim.tuo mainittu M5:n kall.vakaaja) niitä halutessaan tuohon nelikkoon asettuu.
          Last edited by Heguli 31; 12-07-2014, 17:42.

          Comment

          • 325E
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1228
            • LAHTI

            olis pitänyt..

            Tuli tuossa toissa päivänä ajettua täältä Nastolasta Kouvolan läpi olisit päässyt testaamaan kuinka hyvä voi tulla näillä osilla ei pintakova siis Spot alusta Sasch ja nuo mainitsemani E61 M5 Touringin vakaajat etu ja taka. Voi sitä tulla tänne katsoo ja testaa alustaani niin saat kuvan mikä on normaaliin ajoon sopiva ajoalusta ja myös sopii sporttiseen ajoon..
            Niin laitoinhan minä takakelkan molemmin puolin pääpusliin PowerPlex Uretaani insertit PFR5-721 ja PFR5-723, siis 8-kpl kelkan pääpuslien kahtapuolta olevat uretaanikumit rauhoittamaan kelkan heiluntaa autonkoriin nähden ja varsinkin kun tuli niin huima sportti tason takavakaaja muutoin se ei olisi päässyt oikeuksiinsa, olisi vaan ollut ensimmäinen asia mitä olisi tapahtunut mutkissa olisi ollut takapalkin ja rungon välinen rako joka jossakin vaiheessa olisi vastannut toisiinsa välissä ollen orggis naurettava kuraläppä ja nyt kun kallistusta tapahtuu reagoi takavakaaja heti ilman turhia löysiä palkin ja rungon välillä.



            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Jep,heman outo yhdistemä mielestäni tämä orkkisalusta.Se on melkoisen löysä/veltto,mutta siitä huolimatta aika pintakova.Että jollain alustapaketilla saisi varmasti ajettavuutta/jämäkkyyttä,mutta tuo pintakovuus poistuisi.Tiedä sitten miten noiden kaksivetoisten spciaaliosat (esim.tuo mainittu M5:n kall.vakaaja) niitä halutessaan tuohon nelikkoon asettuu.
            Last edited by 325E; 12-07-2014, 08:06.

            Comment

            • j3cc3
              Bimmer Rookie
              • Feb 2010
              • 89
              • Savonlinna

              Itsellä olisi E60 sedaniin alustan vaihto projekti edessä!

              Uudeksi alustaksi tulee BcRacingin BR alustasarja,
              kysymys kuuluu?

              Tarvitseeko samalla vaihtaa lyhyemmät koiranluut, mukana niitä ei ollut ainakaan!

              Mistä niitä löytää?

              Comment

              • Paarma78
                BTCF Member
                • Jun 2014
                • 295
                • Klaukkala

                Itselle tuli tehtyä alustaan jousipäivitys. Auto siis E60 530d X-Drive LCI.

                Oli:
                - Bilstein B6 iskarit
                - Normijouset
                - 18" kiekot 245/40/18 tuoreet Rainsport 3

                Nyt:
                - Bilstein B6 iskarit
                - H&R -35mm jouset
                - Eteen 235/35/20 Nankang NS-20, 8.5" vanne ET35
                - Taakse 275/30/20 Nankang NS-20, 10" vanne ET40

                Oli melkoinen yllätys että tasaisella auto ei tunnu niin pintakovalta kuin vakiojousilla aiemmassa setupissa. Ilmeisesti H&R jousen progressiivisuus tähän suurimpana syynä. Sitten terävämpään monttuun kyllä töksähtää merkittävästi terävämmin.

                Muutoskatsastuksessa otteeseen tuli 350mm navasta kaareen joka kulmassa. Harmikseni unohdettiin mitata alkuperäinen korkeus ennen jousien vaihtoa. Näyttäis että jää sen ~14mm korkeammalle kuin takavetoset eli saman mitä normi alustojen erokin (voiko joku tämän vielä vahvistaa)?
                EDIT: löytyi tuolta aikaisemmasta postauksesta että takavetoisessa H&R -35mm asennuksen jälkeen oli edessä 335mm. ja takana 345mm. M-sport oli 350mm edessä ja 360mm takana, eli aika lähelle tuli M-sportin korkeutta. ja tuon 5-15mm jäi korkeammaksi vs. takavetoiset H&R:llä.

                Voisiko joku jolla on vakioalusta (xd) vielä mitata tuon mitan jotta nähdään todellinen madallus (en nyt kahlaamalla löytänyt sellaista tietoa tästä ketjusta)?
                Last edited by Paarma78; 29-07-2014, 15:39.
                BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                Comment

                • ekaBMW
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 456
                  • Oulu

                  Originally posted by Paarma78 View Post
                  Voisiko joku jolla on vakioalusta (xd) vielä mitata tuon mitan jotta nähdään todellinen madallus (en nyt kahlaamalla löytänyt sellaista tietoa tästä ketjusta)?
                  Vain kuskin puolelta mitattuna kun toisella puolella seinä edessä (liekö jouset kuinka paljon kuoleutuneet 6 vuoden aikana...)
                  - edessä 38.5cm
                  - takana 36.2cm
                  Mitattu BMW logon keskeltä kaareen.
                  Ai niin, kontissa tällä hetkellä paljon työkaluja (maalipurkki, pari poraa, saha, ruuveja, sähkökaapelia....). Voisi selittää miksi perä alempana.

                  Tuossa on tehdaskoukku joten takana jäykemmät jouset (jotkin muutkin varusteet vaikuttaa jousiin). Sitä en tiedä muuttuuko samalla jousen pituus.
                  F11 530d xDrive 09/16
                  Ex E60 530d xDrive A 10/08
                  Ex E60 520dA 09/08 liisari
                  Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                  Ex Opel Kadett 1.6 -89

                  Comment

                  • Paarma78
                    BTCF Member
                    • Jun 2014
                    • 295
                    • Klaukkala

                    Originally posted by ekaBMW View Post
                    Vain kuskin puolelta mitattuna kun toisella puolella seinä edessä (liekö jouset kuinka paljon kuoleutuneet 6 vuoden aikana...)
                    - edessä 38.5cm
                    - takana 36.2cm
                    Mitattu BMW logon keskeltä kaareen.
                    Ai niin, kontissa tällä hetkellä paljon työkaluja (maalipurkki, pari poraa, saha, ruuveja, sähkökaapelia....). Voisi selittää miksi perä alempana.

                    Tuossa on tehdaskoukku joten takana jäykemmät jouset (jotkin muutkin varusteet vaikuttaa jousiin). Sitä en tiedä muuttuuko samalla jousen pituus.
                    Kiitos! Tästä tulkiten niin kyllä se luvattu -35mm tais tuolla H&R setillä tulla!
                    BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                    BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                    ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                    ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                    Comment

                    • [[henkka
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 89
                      • ylivieska

                      http://www.ebay.de/itm/H-R-Federn-50...-/320941824418 Sopiihan nämä e60 535d:hen ja tuleehan tossa eteen ja taakse toi -50mm?

                      -Henkka
                      Skoda octavia rs -15
                      Ex: e60 535d mysticblau

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17571
                        • Turku

                        Originally posted by [[henkka View Post
                        http://www.ebay.de/itm/H-R-Federn-50...-/320941824418 Sopiihan nämä e60 535d:hen ja tuleehan tossa eteen ja taakse toi -50mm?

                        -Henkka
                        Ilmoituksen mukaan tulee. Kannattaa katsoa myös Cartuningpointin hinta.
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • miguel123
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 64

                          Originally posted by Paarma78 View Post
                          Itselle tuli tehtyä alustaan jousipäivitys. Auto siis E60 530d X-Drive LCI.

                          Voisiko joku jolla on vakioalusta (xd) vielä mitata tuon mitan jotta nähdään todellinen madallus (en nyt kahlaamalla löytänyt sellaista tietoa tästä ketjusta)?
                          Ittelläni on edessä 380-385 ja takana 380. H&R 35mm tulee joku päivä alle kun jaksan vaihtaa. katotaan mikä tulee tähän korkeudeksi.

                          Comment

                          • SettarI
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2009
                            • 56
                            • Seinäjoki

                            Mittasin omasta e60 m-sportistani eilen vanteen keskeltä kaaren reunaan
                            edestä: 375mm ja takaa: 380mm. Onkohan tuohon joskus vaihdettu normaali vakio alusta? Eikös porukka oo mittaillut sellaisia 365mm korkeuksia m-sport alustoista? Toki erittäin "pintakovan" tuntuinen tuo autoni on..

                            Mitenköhän tuo H&R -50mm jouset toimisi m-sport iskareiden kaverina? ( jos nuo nyt sellaiset iskarit on)

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17571
                              • Turku

                              Originally posted by SettarI View Post
                              Mitenköhän tuo H&R -50mm jouset toimisi m-sport iskareiden kaverina? ( jos nuo nyt sellaiset iskarit on)
                              Toimii hyvin, minulla juurikin nuo alla. Auto tosin tulee reilun matalaksi, joten en suosittele, jos haluat vain pientä madallusta. Takapäätä sai laskea pusseja 25mm, jonka jälkeen stance oli ok. Nyt vaan nelipyöräsäätö vaatii lähes koko takapään hilppeiden uusimista .
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • BmwPunisher
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 7629
                                • Lemu

                                Onko kellään kokemuksia tälläsistä Ta-technixin säädettävistä E61 keulilla?

                                Tai mistä järkevän hintainen keulan tiputus kun eilisessä katsastuksessa huomattiin toinen etuiskari huonoksi joten pelkät jouset ei auta..

                                Miten muuten saako pappa mallin perää tiputettua samalla tavalla kuin m-sporttia? Onko eri iskarit?
                                E70 X5 30d

                                Comment

                                Working...
                                X