H&R -35 jousiin liittyen... olettekos joutuneet lyhyempiä koiranluita näiden kanssa laittamaan vai onko mennyt vakioilla? Itselläni paukkuu Konin keltaisten kanssa, mutta en nyt ole ihan varma onko kyse näistä vai jostain muusta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 madallus?
Collapse
X
-
Originally posted by Pe-te View PostH&R -35 jousiin liittyen... olettekos joutuneet lyhyempiä koiranluita näiden kanssa laittamaan vai onko mennyt vakioilla? Itselläni paukkuu Konin keltaisten kanssa, mutta en nyt ole ihan varma onko kyse näistä vai jostain muusta."Meidän isä tekee teidän äitien lapset"
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
-
Enpä oo kuullu et olis reilumminkaan madallettuihin mitää lyhyempiä koskaa laitettu (korjatkaa jos oon väärässä) mutta kyllä vika on jossain muualla jos -35 madalluksella paukkuu.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Itsellä 50/30 madallus ja ihan vakio koiranluut. Ei pauku tai kolise, eli vika kyllä jossain muualla :thinkNykyiset kuljettimet:
G30 530e M-Sport -19
E36 325i Cabrio -94
Ex:
F32 430D M-Sport -15
F11 530D LCI M-Sport
E70 X5 3.0D
E61 535D M-Sport
E91 320D M-Sport
E60 530D
Skoda Octavia RS Combi
E46 330Ci
E38 740i
E36 325i
E30 325i
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by -rik View PostEnpä oo kuullu et olis reilumminkaan madallettuihin mitää lyhyempiä koskaa laitettu (korjatkaa jos oon väärässä) mutta kyllä vika on jossain muualla jos -35 madalluksella paukkuu.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Tolpat on jo kertaalleen vaihdettu ja kaikki kilkkeet pitäisi olla paikallaan ja vieläpä oikein päin. Pauke tullee siis siitä että jouset pääsevät liikkumaan paikallaan. Asentaja kertoi että nostettaessa ylös jouset jäävät löysälle ja niitä saa suht helpolla käänneltyä. Tätä ei ilmeisesti tapahdu teillä joilla -35 tai -50 jouset alla?
Teillä ei myöskään ilmeisesti ole asenneltu mitään ylimääräisiä kilkkeitä originaalien lisäksi (pakko varmistaa nyt tämäkin)? Entäpä, uusitteko sitä kuperaa prikkaa tai pölykuppia?
Kaikki kilkkeet _pitäisi_ olla useamman tarkistuksen jälkeen paikoillaan ja oikein päin... mutta mikä v***u siellä sitten voi tuon aiheuttaa. Normi ajossa tuota ei juurikaan esiinny, mutta hitaasti ajaessa ja rattia käännettäessä silloin tällöin kylläkin. Yksi arvaus olisi että jouset pääsevät vähän pyörähtämään käännettäessä eli kanittaa mutta mikä jos palikat on oikeassa järjestyksessä ja oikeinpäin?
Mullahan oli siis originaali m-sport alusta ennen tätä, mikäli sillä mihinkään on mitään merkitystä.F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
-
Originally posted by Pe-te View PostTolpat on jo kertaalleen vaihdettu ja kaikki kilkkeet pitäisi olla paikallaan ja vieläpä oikein päin. Pauke tullee siis siitä että jouset pääsevät liikkumaan paikallaan. Asentaja kertoi että nostettaessa ylös jouset jäävät löysälle ja niitä saa suht helpolla käänneltyä. Tätä ei ilmeisesti tapahdu teillä joilla -35 tai -50 jouset alla?
Teillä ei myöskään ilmeisesti ole asenneltu mitään ylimääräisiä kilkkeitä originaalien lisäksi (pakko varmistaa nyt tämäkin)? Entäpä, uusitteko sitä kuperaa prikkaa tai pölykuppia?
Kaikki kilkkeet _pitäisi_ olla useamman tarkistuksen jälkeen paikoillaan ja oikein päin... mutta mikä v***u siellä sitten voi tuon aiheuttaa. Normi ajossa tuota ei juurikaan esiinny, mutta hitaasti ajaessa ja rattia käännettäessä silloin tällöin kylläkin. Yksi arvaus olisi että jouset pääsevät vähän pyörähtämään käännettäessä eli kanittaa mutta mikä jos palikat on oikeassa järjestyksessä ja oikeinpäin?
Mullahan oli siis originaali m-sport alusta ennen tätä, mikäli sillä mihinkään on mitään merkitystä.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Niin kiinni tässäkin on kiristetty kuin saa mutta silti jää löysälle. Ja jouset ovat juuri sen mittaiset kun pitäisikin olla eli ei siitäkään kiinni ole. Oliskohan tuo kupera prikka voinut ottaa itseensä ajan saatossa sen verran että nyt pääsee kanittamaan laakerista ja jousi pyrkii kääntymään mukana...?
Originally posted by Laku View PostEivät jää jouset löysälle. Ei ylimääräisiä kilkkeitä orkkiksen lisäksi. Prikkaa ja pölykuppia ei uusittu. Aiemmin myös orkkis M-sport alusta.F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
-
Myös täällä H&R -35 jouset + normaalit m-sport kilut, eikä jää jousi löysälle kummassakaan päässä. Olikos sulla Konin sportit vai mitkä "keltaiset"?"Meidän isä tekee teidän äitien lapset"
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
-
Juurikin Konin Sportit.
Originally posted by Aksa P View PostMyös täällä H&R -35 jouset + normaalit m-sport kilut, eikä jää jousi löysälle kummassakaan päässä. Olikos sulla Konin sportit vai mitkä "keltaiset"?F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
-
[QUOTE=Mikko1979;3348808]Moro, minun 530 xd e61 meni ainakin tosi surkeaksi etupäästään ku laitoin sinne H&R -35mm jouset ja uudet vakio iskarit. madallus oli maltillinen niikun pitikin mutta jotenkin on pintakova ja sit on kuitenkin pohjaa helposti.
en sit tiedä mut tyytyväinen en ole, joten pois lähtee ja jotain parempaa etsin tilalle. onko muilla ollu samantyyppistä ongelmaa tai jopa ratkaisuja ongelmaan ???
Mulla kans H&R 35mm 530xd:ssä. ollut pari kuukautta ja nyt menee lopullisesti hermo auto on melkein kun jousia ei olisi lainkaan. auto laski maks 20mm edestä kun vaihdoin ja tuli kuin kivireki. voiko jousissa olla joku valmistus vika? ollut monet H&R:t ennenkin mutta ei ikänä noin kovat ole olleet.
Comment
-
-
[QUOTE=miguel123;3442396]Originally posted by Mikko1979 View PostMoro, minun 530 xd e61 meni ainakin tosi surkeaksi etupäästään ku laitoin sinne H&R -35mm jouset ja uudet vakio iskarit. madallus oli maltillinen niikun pitikin mutta jotenkin on pintakova ja sit on kuitenkin pohjaa helposti.
en sit tiedä mut tyytyväinen en ole, joten pois lähtee ja jotain parempaa etsin tilalle. onko muilla ollu samantyyppistä ongelmaa tai jopa ratkaisuja ongelmaan ???
Mulla kans H&R 35mm 530xd:ssä. ollut pari kuukautta ja nyt menee lopullisesti hermo auto on melkein kun jousia ei olisi lainkaan. auto laski maks 20mm edestä kun vaihdoin ja tuli kuin kivireki. voiko jousissa olla joku valmistus vika? ollut monet H&R:t ennenkin mutta ei ikänä noin kovat ole olleet.
Comment
-
-
[QUOTE=Vesa;3442400]Originally posted by miguel123 View Post
Kuulostaa käsittämättömältä. Mulla normi iskarit ja H&R -35 mm edessä. On tosi hyvä eikä yhtään kova. Päinvastoin mukavan pehmeä! Varmaan väärät jouset teillä!
Comment
-
Comment