Koukku
Asennutin just omaan E61:seen irroitettavan tarvikekoukun, tais olla just Westfalia. Puskuriin ei tule mitään reikiä ym. vaan koukku kiertää puskurin alta. Mulla vaan ei ole M-sport malli vaan tavallinen. Sinällänsä tuo M-sport ei ole sen kummempi koska siinä vaan tuo koukku on hieman eri tavalla muotoiltu, näin ainakin koukun asentanut kaveri kertoili.
Ainut "mutta" tässä tarinassa on se että asennus tapahtui Ruotsissa ja hintaa tuli 7900 SEK eli reilut 700 eskoa. Siinä mielessä kuulostaa tuo Suomen merkkihuollon asennushinta aikamoiselta ryöstöltä, eipä siinä, saman verran se olis täälläkin maksanut merkkikorjaamossa tehtynä.
Asennus oli aika simppelin näköinen vierestä katsottuna, kaveri tuli pihaan ja 1.5 tunnissa homma oli paketissa. Tietty tuossakin pitää tehdä mitä on tekemässä, erityisesti noiden sähköhommien kanssa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 / E61 vetokoukku?
Collapse
X
-
Minäkin olen etsinyt E61:seen vetokoukkua ja ns. "tarvikekokkuna" en ole löytänyt M-puskuriin muuta sopivaa kuin Westfalian valmistava koukku. Eli melko suurella varmuudella voisin sanoa että on ihan sama koukku kuin se joka saat marmoritiskiltä, BMW ei tietenkään itse valmista koukkuja ollenkaan. Westfalian koukut tuo ainakin Atoy Oy maahan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spark View PostKovil näyttäisi ainakin tarjoavan E61:een irrotettavaa koukkua. Siihenhän jää se levy näkyviin vaikka koukku on irti. Miltä sitten näyttää M-Sportin yhteydessä ja paljonko maksaa :think
- M-sportti koukulla
- Irroitettava tarvikekoukku.
M-sporttiin saanee tuon koukullisen diffuusorin ostettua,
sehän pitää orkkikseenkin ostaa. En tiedä onko orkkiksen ei m-sport koukku
eri kuin normaali, tuskin... Retrofitissä lienee eroja.
Eli kyselet mitä se diffuusori maksaa,
ja sen jälkeen mitot orkkiskoukun ja jälkiasennettavan eroja että
mallaako ne tuon diffuusorin kanssa...
Ilman vaivaa ei saa säästöäkään...
Jos tarvikekoukkuja on useampaa merkkiä tarjolla,
kannattaa valita kunnon kuumasinkitty tai muuten tuppaa ruostumaan
muutamassa vuodessa...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by a.i.h View PostEli auto E61 jossa täys M varustelu ja vetoluokkua olen siihen laittamassa,
siihen saa vain ilmeisesti alkuperäistä koukkua vai ?
Koukku pitää kuitenkin olla irroitettavaa mallia.
Tuntuu vain suolaiselta tuo "marmoritiskin" hinta kuin puhutaan 1300-1400e asennettuna.
Eli nyt jos joku tietää mistä saa koukun järkevämmin niin linkkiä tai vihjettä tulemaan..
Kiitos jo etukäteen !
Leave a comment:
-
-
En osaa sanoa tarkemmin tarvikekoukkujen saatavuudesta, mutta tuosta marmoritiskiversiosta M-Sportin yhteydessä on kokemusta.
Tehdasasennettuna se on täysin huomaamaton. Puskuriin tulee erillinen irrotettava "luukku", joka otetaan pois kun koukku laitetaan paikoilleen. Erittäin hyvä, ja jopa hintansa väärti tehdasasennettuna. Lähinnä mietin että mitenköhän jälkiasennus tässä onnistuu - tuskin tulee yhtä siistiä jälkeä kun joudutaan puskuria silpomaan?
Kovil näyttäisi ainakin tarjoavan E61:een irrotettavaa koukkua. Siihenhän jää se levy näkyviin vaikka koukku on irti. Miltä sitten näyttää M-Sportin yhteydessä ja paljonko maksaa :think
Leave a comment:
-
-
E61 vetokoukku apua kaivataan !
Eli auto E61 jossa täys M varustelu ja vetoluokkua olen siihen laittamassa,
siihen saa vain ilmeisesti alkuperäistä koukkua vai ?
Koukku pitää kuitenkin olla irroitettavaa mallia.
Tuntuu vain suolaiselta tuo "marmoritiskin" hinta kuin puhutaan 1300-1400e asennettuna.
Eli nyt jos joku tietää mistä saa koukun järkevämmin niin linkkiä tai vihjettä tulemaan..
Kiitos jo etukäteen !
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Masatus View PostOn se tämä bemistius vaan kallista aina välillä...
Wetterillä tosiaan olis e60 irroitettava koukku asennettuna 1500e ja sähköinen 2000e vertailuna kaverin uusi Kia kiinteä koukku itse asennettuna alle 300e.
Osaako kukaan sanoa että voiko tuota irroittavaa koukkua laittaa hiilikuitu diffuusorin kaveriksi eli saako tuohon hiilari malliin sitä läppää joka joka irroitetaan aina koukun käytön ajaksi.
Entä ootteko laitellu noita tarvikeliikkeiden myymiä irroitettavia koukkuja, nuokin olisi varmaan helppo asentaa itse kuhan jättää vaan sähköasennukset ammattilaisille.
Minkälaisista osista tuo sähkökoukku koostuu ja miten se on suojattu kun aika rankasti tuota suolaa puskevat tielle että miten tuo toimintavarmuus ja kestävyys.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vasara View PostTuossa kyselin lisää hintoja eri paikoista ja eräässä täkäläisessä, valtuutetussa bmw-huollossa tarjosivat 8500 SEK (900€) kiinteää koukkua tourinkiin. Kertoivat, että saa toimimaan oikein parkkitutkan kanssa.
Teitkö homman ihan perus autotallissa/pihalla ja perustyökaluilla?
Leave a comment:
-
-
On se tämä bemistius vaan kallista aina välillä...
Wetterillä tosiaan olis e60 irroitettava koukku asennettuna 1500e ja sähköinen 2000e vertailuna kaverin uusi Kia kiinteä koukku itse asennettuna alle 300e.
Osaako kukaan sanoa että voiko tuota irroittavaa koukkua laittaa hiilikuitu diffuusorin kaveriksi eli saako tuohon hiilari malliin sitä läppää joka joka irroitetaan aina koukun käytön ajaksi.
Entä ootteko laitellu noita tarvikeliikkeiden myymiä irroitettavia koukkuja, nuokin olisi varmaan helppo asentaa itse kuhan jättää vaan sähköasennukset ammattilaisille.
Minkälaisista osista tuo sähkökoukku koostuu ja miten se on suojattu kun aika rankasti tuota suolaa puskevat tielle että miten tuo toimintavarmuus ja kestävyys.Last edited by Masatus; 23-08-2008, 13:22.
Leave a comment:
-
-
Tuossa kyselin lisää hintoja eri paikoista ja eräässä täkäläisessä, valtuutetussa bmw-huollossa tarjosivat 8500 SEK (900€) kiinteää koukkua tourinkiin. Kertoivat, että saa toimimaan oikein parkkitutkan kanssa.
Originally Posted by JNIJNI
Suosittelen eBaytä. Itse ostin alkuperäisen koukun ja sähkösarjan E91:een 400e:lla sieltä ja asensin itse. Homma ei ole paha, kun on BMW:n omat ohjeet.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Matula View PostNykyään tietokoneita saa jo aika paljon halvemmallakin kuin tuo arvioimasi 15-20k€. Siinä koneessa, joka autoosi yhdistetään ei välttämättä tarvitse lukea BMW.
Koukku Ebaysta: 400€
Kannettava Huuto.net:stä: 100€
Johto+purkki Ebaysta: 100€
Ohjelmisto netistä: 5€
BMW tarra kannettavaan: 3€
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 180578 View PostVoi harmi! Itse asennettuna kustannukset nousevat siis ehkä jonnekin 15-20k euron paikkeille? Vai riittääkö sekään? Tuo Laakkosen 1500 euroa alkaa tuntua halvalta.
Koukku Ebaysta: 400€
Kannettava Huuto.net:stä: 100€
Johto+purkki Ebaysta: 100€
Ohjelmisto netistä: 5€
BMW tarra kannettavaan: 3€
Asuntovaunun hinaaminen: priceless
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 180578 View PostVoi harmi! Itse asennettuna kustannukset nousevat siis ehkä jonnekin 15-20k euron paikkeille? Vai riittääkö sekään? Tuo Laakkosen 1500 euroa alkaa tuntua halvalta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: