Palstalta varmaankin irtoaa vastaus pieneen ihmetyksen aiheeseeen...Eli ostin hiljattain 525i E60 biimerin, ja autossa on irroitettava vetokoukku. Sovitin kuulapäätä (alhaalta ylös "pesään" nostettava malli) ja räpläsin pikalukitusta, mutta en saanut koukkua kiinnitettyä. Onko vinkkiä, mitä kuulapään kiinnityksessä tulee huomioida, kun minulla ei ole ohjetta koukun kiinnitykseen, enkä löytänyt ohjetta netistäkään...Kuulapään lukitusmekanismissa on avain paikallaan.
Palstalta varmaankin irtoaa vastaus pieneen ihmetyksen aiheeseeen...Eli ostin hiljattain 525i E60 biimerin, ja autossa on irroitettava vetokoukku. Sovitin kuulapäätä (alhaalta ylös "pesään" nostettava malli) ja räpläsin pikalukitusta, mutta en saanut koukkua kiinnitettyä. Onko vinkkiä, mitä kuulapään kiinnityksessä tulee huomioida, kun minulla ei ole ohjetta koukun kiinnitykseen, enkä löytänyt ohjetta netistäkään...Kuulapään lukitusmekanismissa on avain paikallaan.
Nyt on koukku bemarissa.. koukku, sähkösarja ja takadiffu piti tilata. Asennus oli aika helppo. Mitään ohjelmointeja ei tarvinnu, takatutkakin älyää hypätä pois päältä itsestään kun kytkee kärryn pistokkeeseen.
Eli nätti homma ja hintakin jäi ihan inhimilliseksi
Paljonko jäi koko paketille hintaa,asensitko itse koukun+sähkösarjan ?
Kärry tulee komiasti perässä liukkaallakin, auto kitkarenkain. Tosin vain pikkukärryä (max ~700kg) nyt vetänyt. Syksyllä liikahti trailerikin.
M-sportille on oma koukkumallinsa, ja sen kun laittaa ei vakiopuskuria tarvitse näkyviltä osin loveta. M-sport puskuri toki tarvitsee luukullisen diffuusorin.
Asennus oli helppo, jos yhtään pysyy työkalut käsissä.
Koukun laatu on ollut sitä mitä Westfalialta (sama mitä tehtaallakin laittavat) odottikin. Hintapolitiikasta sen verran, jäi noin kolmanneksen ja puolen väliin marmorin tarjoamasta kulungista.
Oulussa saa Feloxilta e61een irroitettavan saksalaisen laatukoukun ja alkuperäisen sähkösarjan asennettuna 650 sis alv. Saa valita koukun, joka tulee puskurin alta kiinni, ei tartte leikata puskuria jos ei ole sellainen valmiiksi lovettu malli.
Tuohon hintaan ei kannata kyllä omia sormia liata.
Tuo siis perustuu omaan kokemukseen, en ole ko. liikkeen työntekijä.
Nyt on koukku bemarissa.. koukku, sähkösarja ja takadiffu piti tilata. Asennus oli aika helppo. Mitään ohjelmointeja ei tarvinnu, takatutkakin älyää hypätä pois päältä itsestään kun kytkee kärryn pistokkeeseen.
Eli nätti homma ja hintakin jäi ihan inhimilliseksi
Onko siis tosi että M-sport takapuskurilla varustettuun autoon (sedan) ei saa sitä Westfalian koukkua (irrotettavaa mallia) joka "koukkaa" sieltä puskurin alta ilman että puskuriin tarvii tehdä mitään reikiä??
Siis ainoastaan tuo alkupereinen westfalia käy m-sporttiin. Joudut vaihtamaan diffun luukulliseen.
Onko siis tosi että M-sport takapuskurilla varustettuun autoon (sedan) ei saa sitä Westfalian koukkua (irrotettavaa mallia) joka "koukkaa" sieltä puskurin alta ilman että puskuriin tarvii tehdä mitään reikiä??
Elikkä ajonvakautukseen kärry perässä tulee ilmeisesti eri moodi päälle,
mutta vaikuttaako moottorinohjaukseen tai automaattilaatikon ohjelmaan mitenkään?
Tuli vaan mieleen että voiko tuolla ohjelmoinnilla säästää myös konetta ja laatikkoa ohjelmalla mikä on optimoitu vetoon?
Tokihan jo liikenneturvallisuuden kannalta kannatta ohjelmointi tehdä että
auto ei lähde lapasesta jos ajonvakautus ei toimi toivotulla tavalla.
Tuossa linkissä olevan koukun ohjeessa tosiaan mainitaan että vikakoodit tulisi poistaa ja tarvittaessa päivittää ohjelmistoa? Ja jatkossa boksi tulisi irroittaa ennen johdon päässä tehtäviä diagnostiikka yms. ja päivityksiä.
Muuten erittäin hyvät ja selkeät ohjeet +++ !
Jos koneelle / vaihteistolle menee eri moodi, tarkoittaisiko se sitä että kun perässä on painava kärry ja meno muutenkin vaisua niin vääntöä rajoitettaisiin? En oikein usko että olisi noin.
Momentinmuuntimen lukittumisen estäminen olisi kyllä asiaa.
Tuo ajonvakautus taitaa mennä pois tai muuttuu kärryn kanssa?
Leave a comment: