Vetokoukun laittoa Kuopiossa??
Aiheeseen liittyen, onko hyviä ehdotuksia, missä Kuopiossa vois laitattaa vetokoukkua?? Avainvaunulla hintaa irrotettavalle koukulle 1700e joka on aika suolainen hinta. Autona olis 2008 E61 520d.
E60 / E61 vetokoukku?
Collapse
X
-
Tää tuli mulakin mieleen heti seuraavana päivänä, mutta ei olla viikon aikana päästy työreissujen vuoksi kokeilee.Originally posted by HessuM View PostOlettako kokeilleet vaihtaa bokseja keskenään?
Nettiä tutkimalla selvisi, että väylän perusjännite on ilmeisesti toi 2,5V molemmissa johdoissa. Kun väylässä kulkee data niin jännite muuttuu 1V ja 4V!? Vai onko toi kelta-musta väylä PT-CAN väylä?

Motonetti tilaa uuden boxin, jota kokeillaan ensiviikonloppuna. Samalla mittaillaan jännitteitä tarkemmin ja testataan tota mun boxia.
Leave a comment:
-
Toissa päivänä asensin just saman setin omaan -05 e61:een. Mulla toimii normaalisti. Olettako kokeilleet vaihtaa bokseja keskenään?
Leave a comment:
-
THULE 703323 johtosarjan kanssa ongelmia...
Kaveri osti Motonetistä Thulen johtosarjan nro 703323 e60 3/2008.
asennusohje tässä: http://www.thuletowbars.com/upload/m...05%20serie.pdf
Satsi on vastaava (kytkennät smat) kuin Brinkin sarja, jonka asensin omaan e60 7/2007 1½ vuotta sitten. Molemmilla on toi "älyboxi" Jaegerin CFC moduli, kaverilla on vaan uudempi, jossa on led valot osottamaan boxin statusta. Kaverin boxi numeroltaan 52026503.
Asennus sujui ongelmitta alusta loppuun. Johdot löytyivät ja kaiken piti olla kunnossa, kunnes laitettiin kärry perään ja todettiin seuraavaa:
1 jarruvalot toimii
2 valot ei syty kärryyn ollenkaan vaikka autossa valot on päällä
3 vasen vilkku ei toimi kärryssä, autossa toimii
4 kun vilkuttaa oikealla, kärryssä vilkkuu molemmat vilkut. autossa toimii oikea vilkku
5 auto ei herjaa mitään vikoja valoissa
Mitattiin sitten kaikki kytkennät moneen kertaan ja virta kulkee ok, paitsi:
- omassani keltainen CAN piuha antaa 4,5V ja kaverilla 2,3V
- musta CAN piuha antaa omassani 0,3-0,4V ja kaverilla 2,0-2,3V
- tinattiin CAN johdot, ei muutosta.
Löysin netistä Kovilin sivuilta tämmösen:
- Kummallakaan ei näytä menevän oikein, ainakaan tän ohjeen mukaan, noi CAN voltit...??? Ohjeen "Reset" ei auttanut.
- Lisäksi ohjeesta poiketen boxin pistokkeen terminaaliin 11 tulee ruske/sininen johto, joka ryöstetään oikealle takavalolle menevästä nipusta (tarkastuksien mukaan ajovalojen parkki ledeiltä).
- Myäs toi peruutusvalojen piuha 5 puuttuu meidän molempien johtosarjasta.
Boxin punainen ledi vilkuttaa, mikä ohjeiden mukaan tarkoittaa sitä, että boxi ei saa oiken 12V virtaa (johto poikki tai sulake palanut). Molemmat boxin +12V johdot ja maa on mitattu ja ovat kunnossa.
- Onko jollakin ollut vastaavia ongelmia?
- Voiko CAN väylissä olla eroja mun ja kaverin vuosimallien välillä (ei tietääkseni)?
- INPA ei löytänyt mitään vikaa kaverin autosta. Nollattiin muutamat herjat pois, mutta eivät uusiutuneet.
- Kaverilla ei ole esim. parkkitutkaa... voiko vaikuttaa.
- Onko Boxi vaan paskana? (joo, ja kyllä oli miinus kenkä irti akusta asennuksen ajan
)
Last edited by Aksa P; 27-05-2012, 02:14.
Leave a comment:
-
Ei tarvi koodausta, originaali johtosarja tarvinnee.Originally posted by cocy35 View PostKiitokset tästä! Eli tarkoitus on vain vetää peräkärryä. Onko nuo autokohtaiset plug'n play mallia vai pitääkö tehdä jotain koodausta? Vai onko se vain sähköperäkoukku, joka vaati koodauksen?
Noissa merkkikohtaisissa tulee can-väylää haisteleva purkki
varapyörän koteloon,
johon ryöstetään can-väylä signaalit (parkkitutkan boxin piuhoista esim.),
lisäksi tarvitaan virran syöttö (suoraan valmis piuha sulaketauluun tai x2 jos 13 pin) ja maadoistus. Ja jarruvaloille heräte,
voi ottaa suoraan jarruvalon piuhalta.
Ainakin minulle tulleet ohjeet oli muuten selvät mutta tuo jarruvalon varastus oli tehty epäselväksi, piuhassa kun oli 3 kpl saman värisiä johtoja. Otin sitten suoraan valolle menevästä.
Ero originaaliin on se että originaalissa mm. automaattilaatikko haistelee että onko koukku perässä,
ja purkki on diagnostiikan piirissä, nämä tarvike can-sarjat ei.Last edited by MajorDrake; 11-05-2012, 14:57.
Leave a comment:
-
Kiitokset tästä! Eli tarkoitus on vain vetää peräkärryä. Onko nuo autokohtaiset plug'n play mallia vai pitääkö tehdä jotain koodausta? Vai onko se vain sähköperäkoukku, joka vaati koodauksen?Originally posted by MajorDrake View PostNo se riippuu minkälaisen haluat.
jos vain vedät peräkärryä, osta 7 napainen,
AUTOKOHTAINEN sarja,
ei siis Universal Electrics Kits With Bypass:ia.
Jos taas vaunuilet, osta 13-napainen,
ja lisäksi adapteri 13->7 napainen.
Leave a comment:
-
No se riippuu minkälaisen haluat.
jos vain vedät peräkärryä, osta 7 napainen,
AUTOKOHTAINEN sarja,
ei siis Universal Electrics Kits With Bypass:ia.
Jos taas vaunuilet, osta 13-napainen,
ja lisäksi adapteri 13->7 napainen.
Leave a comment:
-
Sähköt
Mikä on helpoin tapa selvittää minkälainen sähkösarja pitää westfelian koukulle tilata? On 7 napaista ja 13 napaista. Sitten on Universal Electrics Kits With Bypass ja siinäkin useampi vaihtoehto.
Tuolta siis katselin, mutta ei ummarra.
Leave a comment:
-
En tiedä kumpi on kumpi,Originally posted by kvesku View PostVarsinkin muutaman minuutin, kun yrittää olla rikkomatta mitään...
Jos vielä osaat kertoa kumpi väri on kumpi, (eikös CAN:ssä ole +/- eli napaisuus pitää olla oikein) niin pääsenkin aika helpolla
kiitos etukäteen
vesku
noissa minun laittamissa sarjoissa värit oli kohdalleen.
tietysti päättelemällä keltainen on plussa ja musta maa...
Leave a comment:
-
Varsinkin muutaman minuutin, kun yrittää olla rikkomatta mitään...Originally posted by MajorDrake View PostSiellä varapyörän kotelossa. Verhoilu pitää ottaa pois, muutaman minuutin homma...
Jos vielä osaat kertoa kumpi väri on kumpi, (eikös CAN:ssä ole +/- eli napaisuus pitää olla oikein) niin pääsenkin aika helpolla
kiitos etukäteen
vesku
Leave a comment:
-
Siellä varapyörän kotelossa. Verhoilu pitää ottaa pois, muutaman minuutin homma...Originally posted by kvesku View PostJaahas, missäs se moduuli peräkontissa on? Ei viittis turhaan kaikkia verhoiluja ja paneeleita irrotella. Hyvä vinkki joka tapauksessa!
Leave a comment:
-
Jaahas, missäs se moduuli peräkontissa on? Ei viittis turhaan kaikkia verhoiluja ja paneeleita irrotella. Hyvä vinkki joka tapauksessa!Originally posted by MajorDrake View PostVasta asentelin LCI malliin, eli sama ohje pätee 2006 ->
Parkkitutkallisessa väylä ryöstettiin peräkontissa olevalta pdc-moduulilta,
1. liittimen musta ja keltainen johto.
Leave a comment:
-
Vasta asentelin LCI malliin, eli sama ohje pätee 2006 ->Originally posted by kvesku View PostSattuisko kukaan tietämään mihin oheinen kuva oikein viittaa? Elikkä missä kuvan mukaan CAN-väylä liitos tehdään, kun en löydä kuvan mukaista paikkaa mistään ja tuskin se etuovessa on, kuten kuva suunnilleen näyttää...
Parkkitutkallisessa väylä ryöstettiin peräkontissa olevalta pdc-moduulilta,
1. liittimen musta ja keltainen johto.
Leave a comment:
-
Leave a comment: