Vajaa kuukausi sitten laitoin omaan E90:een Thulen koukun ja sähkösarjan. Sähkösarjassa tuli asennusohjeet myös E60 ja E61 malleihin, eli sama setti niissäkin.
Toimii suoraan ilman koodausta ja juuri noin kuin Touring39 sanoi, kärryn töpseli kytkettynä parkkitutkan taka-anturit ei ole toiminnassa, eli ei hälyttele turhia.
Inpalla tuohon perävaunumoduuliin ei kyllä pääse käsiksi, ilmeisesti siksi kun se ei ole OEM valmistetta :think
Mutta pääsi eli ei, kärryn valot toimii ja check control ilmoittaa jos kärrystä on joku poltin palanut...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 / E61 vetokoukku?
Collapse
X
-
Originally posted by viktor View PostKoukku paikallaan jos peruuttelee varmaan voi parkkitutkat huudella omiaan. No ne saa onneksi napista pois =)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Esal View PostKyllä, tuosta minäkin sen päättelin...luulisi niiden tietävän kun kerran sähkösarjan on tehneet.
Koukku paikallaan jos peruuttelee varmaan voi parkkitutkat huudella omiaan. No ne saa onneksi napista pois =)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ziffy View PostMulle sanottiin myös että E60/E61 vaatisi ohjelmoinnin ja että koukun sekä asennuksen hinnasta suurin osa tulee tuosta sähkösarjan ja ohjelmoinnin osuudesta. Kuulemma päivä voi tuohon ohjelmointiin ja sähkösarjan asennukseen mennä. Tiedä sitten mikä on totuus kun en ollut paikalla tapahtumaa näkemässä.
Westfalian ohjeessa oli muuten testerin kuva ja raksi siitä yliSähkösarjaa ei montaa tuntia ohjeiden perusteella asentele, toki tämä riippuu mitä on elonsa aikana puuhaillut. Koukkua itsessään asentaessa aikaa menee vielä vähemmän.
Taitaa mennä itselläkin koukun ostoksi nyt kun alkaa selkiämään että hinta on todellisuudessa ihan toinen kuin merkkiliikkeen hinta. Niin ja se orkkiskoukkukaan ei sitten ole mitään alumiinia vaikka sellainenkin huhu jossain kiersi.
Leave a comment:
-
-
Mulle sanottiin myös että E60/E61 vaatisi ohjelmoinnin ja että koukun sekä asennuksen hinnasta suurin osa tulee tuosta sähkösarjan ja ohjelmoinnin osuudesta. Kuulemma päivä voi tuohon ohjelmointiin ja sähkösarjan asennukseen mennä. Tiedä sitten mikä on totuus kun en ollut paikalla tapahtumaa näkemässä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zao View PostMulle sanottiin viimme kesänä, että auto on ensin ohjelmoitava koukkua varten ja sitten vasta saa/voi asentaa varsinaisen koukun, paikallisen merkkihuollon mukaan ohjelmointi voi viedä jopa päivän, eräässä tapauksessa oli mennyt kolme päivää. hinta ohjelmointiin oli kiinteä muistaakseni 550€ ja siihen sähkösetti noin 500€ ja tietenkin vielä itse koukku.
E9x meni ilman mitään ohjelmointeja, ei ennen eikä jälkeen. Sähkösarja ja koukku yhteensä 400€, orkkis ja uudet(eBay).
Leave a comment:
-
-
Mulle sanottiin viimme kesänä, että auto on ensin ohjelmoitava koukkua varten ja sitten vasta saa/voi asentaa varsinaisen koukun, paikallisen merkkihuollon mukaan ohjelmointi voi viedä jopa päivän, eräässä tapauksessa oli mennyt kolme päivää. hinta ohjelmointiin oli kiinteä muistaakseni 550€ ja siihen sähkösetti noin 500€ ja tietenkin vielä itse koukku.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by A62 View PostMites se nyt menee. Jos asennuttaa koukun johtosarjoineen, pitääkö autoa (E61-05) käyttää vielä erikseen ohjelmointijohdon päässä, vai tunnistaako tietokoneet koukun ja siihen mahdollisesti kytketyn vaunun väylän kautta ihan automaattisesti.
Sivuilta selviää myös nämä "M" jutut, joihin ei mielestäni ole mitään erikseen muotoiltua koukkuansa. Ei ollut e46 touringiin myöskään missä ylimääräinen vekki diffuusorissa, vaan 2cm piti sahata pois.
Leave a comment:
-
-
Mites se nyt menee. Jos asennuttaa koukun johtosarjoineen, pitääkö autoa (E61-05) käyttää vielä erikseen ohjelmointijohdon päässä, vai tunnistaako tietokoneet koukun ja siihen mahdollisesti kytketyn vaunun väylän kautta ihan automaattisesti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Masatus View PostEntä ootteko laitellu noita tarvikeliikkeiden myymiä irroitettavia koukkuja, nuokin olisi varmaan helppo asentaa itse kuhan jättää vaan sähköasennukset ammattilaisille.
Leave a comment:
-
-
Siis Kovil:in koukut eivät sovi kuin vakiopuskurin kanssa, mikäli ne halutaan koukku irroitettuna saada täysin piiloon(M-Sport diffusorin luukku ei mene kovilin kanssa kiinni) .
Eli M-Sport puskurin kanssa ainoa piiloon jäävä vaihtoehto on Westfalian koukku joka on myös se marmoritiskin orggiskoukku.
Sähköt melkein joutuu joka tapauksessa hakemaan marmoritiskiltä alustanumerolla, rippuen hieman vuosimallista, onko neli vai kaksivetoinen ja onko farkku vai sedan.
Leave a comment:
-
-
Onko siinä "sähkökoukussa" manuaalista toimintoa että jos koukku on ylhäällä eikä halua koetaulun napista tulla alas niin sen saisi käsin sieltä ruuvattu vetoasentoon?
Leave a comment:
-
-
Lue tuokin threadi läpi jos siitä olis mitään iloa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: