E60 / E61 vetokoukku?
Collapse
X
-
No eipä tule virtaa siihen piuhaan, vaikka kuinka painelee jarrua. Kattelin sulakkeet läpi ja siellä oli yksi vapaa valojen sulakepaikka (19), kun kaksi 50 ampeerista oli "täytetty". Laitoin tuohon 5 ampeerisen sulakkeen, mutta ei sillä mitään vaikutusta ollut. Takapäässä on vetokoukun sulakkeet paikallaan. Eli sulakkeet, piuhat ja kytkennät tarkistettu. Ei vaan anna virtaa tuohon piuhaan. Meneekö tämä softahommiksi?
-
No joo tajuuhan sen kun tarpeeksi kauan ihmettelee... Ne on näköjään saksaksi...
Leave a comment:
-
Pitääpi mitata kun pääsen "kotikonttorille". koitin katella tuota kaaviota, mutta en saa selkoa, että mistä löysit nuo piuhojen värikoodit?
Leave a comment:
-
Originally posted by gabrield View PostMoro joo näin minäkin kuivittelin ja luulin, että tuo keltamusta piuha joka oli ohjeissa on juurikin jaruvalojen piuha. Peruutusvalo ei sinällään haittaa vaikka ei toimisikaan. Onko tietoa mikä mikä tuo mustakeltainen piuha on? Löytyykö jostain sähkökaavioita, joista vois selvitä tarkemmin.
Mustakeltainen tuo näyttäs olevan. Mittaa yleismittarilla tuleeko siihen 12V kun painaa jarrua.
Leave a comment:
-
Moro joo näin minäkin kuivittelin ja luulin, että tuo keltamusta piuha joka oli ohjeissa on juurikin jaruvalojen piuha. Peruutusvalo ei sinällään haittaa vaikka ei toimisikaan. Onko tietoa mikä mikä tuo mustakeltainen piuha on? Löytyykö jostain sähkökaavioita, joista vois selvitä tarkemmin.
Leave a comment:
-
Peräkärryn jarruvalot / e61
Onko kellään tietoa että mistä johtuu kun peräkärryn peruutusvalo ja jarruvalo ei syty? Asentelin Westfalian koukun e61:een ja noudatin johtosarjan asennusohjetta. Kaikki muut valot toimii ongelmitta, peruutustutka kytkeytyy pois päältä kun kärry on kiinni, jne.... Johtosarja tuli mukana, mutta ei ole BMW originaali. En tiedä onko kellään kokemusta vastaavanlaisen koukun asennuksesta? Jos joku on asentanut vastaavanlaisen niin kertokaa kokemuksia. Ohjeessa oli oranssimusta piuha joka piti yhdistää mustakeltaiseen piuhaan ja ymmärsin, että tämä on nimenomaan jarruvalojen kytkentä??? Kärryn valot on ok, se on uusi ja tarkistin vielä, että lamput on ok.
Leave a comment:
-
Kyllä mulla ainakin diffun saa irti ilman läskin irrotusta, on kaks diffua joita voi vahdella paikalleen halutessaan..Originally posted by MakeH View PostDiffua ei saa irti ilman puskurin nahan irroitusta, eli melkoinen operaatio olisi joka kerta.
Varmaan viisain ratkaisu olisi vaihtaa alkuperäiseen irrotettavaan koukkuun, peittyy luukun taa. Joku maksaisi vielä hyvin tuosta sähköisestä koukusta.
Leave a comment:
-
Kun suorittaa pari hakua ebay.de:hen niin näkyy käytettyjä koukkuja olevan tarjolla, jostain ne on irroitettu. Monessa ei tule johtosarjaa mukana (liekö se turhan työläs irroittaa ja sitten vielä tukkia reikää). Nyt näkyy olevan runsaasti sähköisiä koukkuja tarjolla, liekö sakemanni vaihtanut uudempaan korimalliin ja riisunut entistä arvovarusteista...Originally posted by A-Lo View PostOnko kelleen sattunut vastaavanlaista tilannetta eteen? Tilasin E61 eräältä välittäjältä Saksasta ja yksi suurimmista kriteereistä oli irrotettava vetokoukku autossa. No varusteissa oli koukku ilmoitettu ja vin koodilla tarkistettuna se siinä on tehtaalta lähtiessä ollut. Kappas vaan kun auto saapui Saksasta Suomeen niin aloin sitä tarkemmin tutkimaan ja heti pisti silmään ettei tässä mitään koukkua ole... mhh.. mihin vi***n se on kadonnut? Välittäjä ei ole hoksannut asiaa sen kummemin tarkistaa. Puskurin alla ei ole edes sitä koukkurunkoa, johtosarjaakaan en sieltä äkkiseltään löytänyt kun raotin diffua vain sieltä alapuolelta.
Mitä olette mieltä onko välittäjällä mitään vastuuta tapahtuneesta? Välittäjä yrittänyt asiaa siellä paikanpäällä selvitellä, mutta vielä ainakin tuloksetta.
Olenkin täältä foorumilta jo kysellyt koukkua ja muita härpäkkeitä siihen. Mutta taitaa maksumies kuitenkin istua täällä
Leave a comment:
-
Onko kelleen sattunut vastaavanlaista tilannetta eteen? Tilasin E61 eräältä välittäjältä Saksasta ja yksi suurimmista kriteereistä oli irrotettava vetokoukku autossa. No varusteissa oli koukku ilmoitettu ja vin koodilla tarkistettuna se siinä on tehtaalta lähtiessä ollut. Kappas vaan kun auto saapui Saksasta Suomeen niin aloin sitä tarkemmin tutkimaan ja heti pisti silmään ettei tässä mitään koukkua ole... mhh.. mihin vi***n se on kadonnut? Välittäjä ei ole hoksannut asiaa sen kummemin tarkistaa. Puskurin alla ei ole edes sitä koukkurunkoa, johtosarjaakaan en sieltä äkkiseltään löytänyt kun raotin diffua vain sieltä alapuolelta.
Mitä olette mieltä onko välittäjällä mitään vastuuta tapahtuneesta? Välittäjä yrittänyt asiaa siellä paikanpäällä selvitellä, mutta vielä ainakin tuloksetta.
Olenkin täältä foorumilta jo kysellyt koukkua ja muita härpäkkeitä siihen. Mutta taitaa maksumies kuitenkin istua täällä
Leave a comment:
-
koukkupajalla oli 750e irroitettava koukku asennettuna. sai vielä valita muutamasta eri merkistä mieleisensä.
Leave a comment:
-
e61 koukku
Itse olen viemässä tuusulan rangaskeskukseen irroitettavan koukun asennukseen.Töineen kaikkineen 1000e.
Leave a comment:
-
Irroitettava westfalia tuo onOriginally posted by huupi View PostOn kyllä ollut varsinainen 'bargain' (jos irrotettava koukku), omasta muistaakseni maksoin 415€ kuluineen ja pidin sitä halpana.
Ja ainakin tuo Westfalia on täysin plugnplay, ei tarvi koodata tms, ja parkkitutka & valoasiat toimii niin kuin kuuluukin.
Leave a comment:
-
On kyllä ollut varsinainen 'bargain' (jos irrotettava koukku), omasta muistaakseni maksoin 415€ kuluineen ja pidin sitä halpana.Originally posted by Rimmon View PostTilasin sitten westfalian koukun ja sähkösarjan http://www.pfjones.co.uk/ hintakaan ei ollut paha, 385.90e posteineen.
Ja ainakin tuo Westfalia on täysin plugnplay, ei tarvi koodata tms, ja parkkitutka & valoasiat toimii niin kuin kuuluukin.Originally posted by petrolhead View PostJos saa topikkia kommentoida tälleen sivusta ihan yleisesti, niin yksikään koukku ei oo jääny mulla asentamatta kun on noudattanut ohjeita. Jossain Kovilin satseissa on pieniä fiboja ohjeissa (johtimien värit auton sähköverkossa esim), mutta toi homma on tosiaan "seuraa ohjeita askel askeleelta ja noudata niitä"-tyyppinen.
Toinen juttu on tietysti jos auton sähköverkolle / ohjainlaitteille pitää kertoa testerillä että nyt siellä on koukku ja ei vehkeet riitä siihen. Mut voihan sen teettää korjaamolla , halvemmaksi sekin tulee jos ruuvausosion pystyy hoitaan ite.
Noita on tullut x kpl laitettua x eri merkkiseen ropposeen.
Leave a comment:
Leave a comment: