Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • gabrield
    replied
    No joo tajuuhan sen kun tarpeeksi kauan ihmettelee... Ne on näköjään saksaksi...

    Leave a comment:


  • gabrield
    replied
    Pitääpi mitata kun pääsen "kotikonttorille". koitin katella tuota kaaviota, mutta en saa selkoa, että mistä löysit nuo piuhojen värikoodit?

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Originally posted by gabrield View Post
    Moro joo näin minäkin kuivittelin ja luulin, että tuo keltamusta piuha joka oli ohjeissa on juurikin jaruvalojen piuha. Peruutusvalo ei sinällään haittaa vaikka ei toimisikaan. Onko tietoa mikä mikä tuo mustakeltainen piuha on? Löytyykö jostain sähkökaavioita, joista vois selvitä tarkemmin.


    Mustakeltainen tuo näyttäs olevan. Mittaa yleismittarilla tuleeko siihen 12V kun painaa jarrua.

    Leave a comment:


  • gabrield
    replied
    Moro joo näin minäkin kuivittelin ja luulin, että tuo keltamusta piuha joka oli ohjeissa on juurikin jaruvalojen piuha. Peruutusvalo ei sinällään haittaa vaikka ei toimisikaan. Onko tietoa mikä mikä tuo mustakeltainen piuha on? Löytyykö jostain sähkökaavioita, joista vois selvitä tarkemmin.

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Originally posted by gabrield View Post
    Onko kellään tietoa että mistä johtuu kun peräkärryn peruutusvalo ja jarruvalo ei syty?
    Jarruvalon piuha kytketään suoraan jarruvaloon, se ei tule väylän kautta.

    Leave a comment:


  • gabrield
    replied
    Peräkärryn jarruvalot / e61

    Onko kellään tietoa että mistä johtuu kun peräkärryn peruutusvalo ja jarruvalo ei syty? Asentelin Westfalian koukun e61:een ja noudatin johtosarjan asennusohjetta. Kaikki muut valot toimii ongelmitta, peruutustutka kytkeytyy pois päältä kun kärry on kiinni, jne.... Johtosarja tuli mukana, mutta ei ole BMW originaali. En tiedä onko kellään kokemusta vastaavanlaisen koukun asennuksesta? Jos joku on asentanut vastaavanlaisen niin kertokaa kokemuksia. Ohjeessa oli oranssimusta piuha joka piti yhdistää mustakeltaiseen piuhaan ja ymmärsin, että tämä on nimenomaan jarruvalojen kytkentä??? Kärryn valot on ok, se on uusi ja tarkistin vielä, että lamput on ok.

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Originally posted by ekuusyks View Post
    Kyllä mulla ainakin diffun saa irti ilman läskin irrotusta, on kaks diffua joita voi vahdella paikalleen halutessaan..
    Siis orkkisdiffu kaikilla ruuveilla kiinnitettynä...? Miten hemmetissä ne ylemmät mahtuu ruuvaamaan?

    Leave a comment:


  • ekuusyks
    replied
    Originally posted by MakeH View Post
    Diffua ei saa irti ilman puskurin nahan irroitusta, eli melkoinen operaatio olisi joka kerta.

    Varmaan viisain ratkaisu olisi vaihtaa alkuperäiseen irrotettavaan koukkuun, peittyy luukun taa. Joku maksaisi vielä hyvin tuosta sähköisestä koukusta.
    Kyllä mulla ainakin diffun saa irti ilman läskin irrotusta, on kaks diffua joita voi vahdella paikalleen halutessaan..

    Leave a comment:


  • Proaudio
    replied
    Originally posted by A-Lo View Post
    Onko kelleen sattunut vastaavanlaista tilannetta eteen? Tilasin E61 eräältä välittäjältä Saksasta ja yksi suurimmista kriteereistä oli irrotettava vetokoukku autossa. No varusteissa oli koukku ilmoitettu ja vin koodilla tarkistettuna se siinä on tehtaalta lähtiessä ollut. Kappas vaan kun auto saapui Saksasta Suomeen niin aloin sitä tarkemmin tutkimaan ja heti pisti silmään ettei tässä mitään koukkua ole... mhh.. mihin vi***n se on kadonnut? Välittäjä ei ole hoksannut asiaa sen kummemin tarkistaa. Puskurin alla ei ole edes sitä koukkurunkoa, johtosarjaakaan en sieltä äkkiseltään löytänyt kun raotin diffua vain sieltä alapuolelta.

    Mitä olette mieltä onko välittäjällä mitään vastuuta tapahtuneesta? Välittäjä yrittänyt asiaa siellä paikanpäällä selvitellä, mutta vielä ainakin tuloksetta.

    Olenkin täältä foorumilta jo kysellyt koukkua ja muita härpäkkeitä siihen. Mutta taitaa maksumies kuitenkin istua täällä
    Kun suorittaa pari hakua ebay.de:hen niin näkyy käytettyjä koukkuja olevan tarjolla, jostain ne on irroitettu. Monessa ei tule johtosarjaa mukana (liekö se turhan työläs irroittaa ja sitten vielä tukkia reikää). Nyt näkyy olevan runsaasti sähköisiä koukkuja tarjolla, liekö sakemanni vaihtanut uudempaan korimalliin ja riisunut entistä arvovarusteista...

    Leave a comment:


  • A-Lo
    replied
    Onko kelleen sattunut vastaavanlaista tilannetta eteen? Tilasin E61 eräältä välittäjältä Saksasta ja yksi suurimmista kriteereistä oli irrotettava vetokoukku autossa. No varusteissa oli koukku ilmoitettu ja vin koodilla tarkistettuna se siinä on tehtaalta lähtiessä ollut. Kappas vaan kun auto saapui Saksasta Suomeen niin aloin sitä tarkemmin tutkimaan ja heti pisti silmään ettei tässä mitään koukkua ole... mhh.. mihin vi***n se on kadonnut? Välittäjä ei ole hoksannut asiaa sen kummemin tarkistaa. Puskurin alla ei ole edes sitä koukkurunkoa, johtosarjaakaan en sieltä äkkiseltään löytänyt kun raotin diffua vain sieltä alapuolelta.

    Mitä olette mieltä onko välittäjällä mitään vastuuta tapahtuneesta? Välittäjä yrittänyt asiaa siellä paikanpäällä selvitellä, mutta vielä ainakin tuloksetta.

    Olenkin täältä foorumilta jo kysellyt koukkua ja muita härpäkkeitä siihen. Mutta taitaa maksumies kuitenkin istua täällä

    Leave a comment:


  • vihtori
    replied
    koukkupajalla oli 750e irroitettava koukku asennettuna. sai vielä valita muutamasta eri merkistä mieleisensä.

    Leave a comment:


  • Larzza
    replied
    e61 koukku

    Itse olen viemässä tuusulan rangaskeskukseen irroitettavan koukun asennukseen.Töineen kaikkineen 1000e.

    Leave a comment:


  • Rimmon
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    On kyllä ollut varsinainen 'bargain' (jos irrotettava koukku), omasta muistaakseni maksoin 415€ kuluineen ja pidin sitä halpana.


    Ja ainakin tuo Westfalia on täysin plugnplay, ei tarvi koodata tms, ja parkkitutka & valoasiat toimii niin kuin kuuluukin.
    Irroitettava westfalia tuo on

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Rimmon View Post
    Tilasin sitten westfalian koukun ja sähkösarjan http://www.pfjones.co.uk/ hintakaan ei ollut paha, 385.90e posteineen.
    On kyllä ollut varsinainen 'bargain' (jos irrotettava koukku), omasta muistaakseni maksoin 415€ kuluineen ja pidin sitä halpana.

    Originally posted by petrolhead View Post
    Jos saa topikkia kommentoida tälleen sivusta ihan yleisesti, niin yksikään koukku ei oo jääny mulla asentamatta kun on noudattanut ohjeita. Jossain Kovilin satseissa on pieniä fiboja ohjeissa (johtimien värit auton sähköverkossa esim), mutta toi homma on tosiaan "seuraa ohjeita askel askeleelta ja noudata niitä"-tyyppinen.

    Toinen juttu on tietysti jos auton sähköverkolle / ohjainlaitteille pitää kertoa testerillä että nyt siellä on koukku ja ei vehkeet riitä siihen. Mut voihan sen teettää korjaamolla , halvemmaksi sekin tulee jos ruuvausosion pystyy hoitaan ite.

    Noita on tullut x kpl laitettua x eri merkkiseen ropposeen.
    Ja ainakin tuo Westfalia on täysin plugnplay, ei tarvi koodata tms, ja parkkitutka & valoasiat toimii niin kuin kuuluukin.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Jos saa topikkia kommentoida tälleen sivusta ihan yleisesti, niin yksikään koukku ei oo jääny mulla asentamatta kun on noudattanut ohjeita. Jossain Kovilin satseissa on pieniä fiboja ohjeissa (johtimien värit auton sähköverkossa esim), mutta toi homma on tosiaan "seuraa ohjeita askel askeleelta ja noudata niitä"-tyyppinen.

    Toinen juttu on tietysti jos auton sähköverkolle / ohjainlaitteille pitää kertoa testerillä että nyt siellä on koukku ja ei vehkeet riitä siihen. Mut voihan sen teettää korjaamolla , halvemmaksi sekin tulee jos ruuvausosion pystyy hoitaan ite.

    Noita on tullut x kpl laitettua x eri merkkiseen ropposeen.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎