Aika harvalla taitaa olla jarrullinen kärry mutta tiedoksi kaiken varulta.
Vuosiluvusta en ole varma mutta olikohan -15 kun jarrullisiin kärryihin tuli peruutusvalot pakolliseksi. Tarkoittaa myös sitä että pistoke on noissa 13 napainen.
Jututtamani katsastusmiehen mukaan jos vetää tuollaista kärryä -15 tai uudemmalla autolla, pitää autossakin olla 13 napainen pistoke. Tämähän ei koska E6x sarjaa kun ovat sen verran vanhoja mutta F ja G sarjoissa voi tulla vastaan.
E60 / E61 vetokoukku?
Collapse
X
-
Täältä itse tilasin westfalian irrotettavan koukun e61 m-sporttiin 13-napaisella sähkösarjalla, 13->7pin adapteri sisältyi hintaan. Hinta oli edullisin toimituskuluineen ja mukana tuli hyvät asennusohjeet joilla asennus onnistui vaivatta. Pf-jonesilta olisi muistaakseni saanut hieman edullisemmin 7-napaisella sarjalla, mutta sellaista ei enää nykypäivänä ole mielestäni järkeä asentaa mihinkään autoon. On tuo 13-napainen kuitenkin paljon toimintavarmempi kun ei roiku täysin pinnien varassa. Lisäksi uudet perävaunutkin tulevat suoraan tuolla 13-napaisella pistokkeella, ainakin jarrulliset.Originally posted by andyman View PostPitäisi tilata koukku 08 LCI E60 M-sporttiin. Irroitettava Westfalia ilmeisestikkin edelleen paras vaihtoehto?
Mistä nämä olisi nykyään hyvä tilata että tulisi kerralla oikeat johtosarjat yms? Ja että hintakin olisi kilpailu kykyinen.
Kiitos vastauksista, tiedän että asiaa on tuolla käsitelty, mutta siitä on jo aika paljon vuosia.
Leave a comment:
-
Pitäisi tilata koukku 08 LCI E60 M-sporttiin. Irroitettava Westfalia ilmeisestikkin edelleen paras vaihtoehto?
Mistä nämä olisi nykyään hyvä tilata että tulisi kerralla oikeat johtosarjat yms? Ja että hintakin olisi kilpailu kykyinen.
Kiitos vastauksista, tiedän että asiaa on tuolla käsitelty, mutta siitä on jo aika paljon vuosia.
Leave a comment:
-
-
Boxi rikki...Originally posted by Keskiaho View PostCan- purkissako vika va missä lie? Olisiko joku törmännyt vastaavaan? Kiitokset avusta jo etukäteen.
Edit: eipä näemmä herää jarruvalo vaikka ottaisi lampun kannalta suoraan.
Leave a comment:
-
Jarruvalo kannattaa ottaa lisäjarruvalolle menevältä johdolta, ei takavalolle menevältä johdolta. On mustakeltainen johto ja parhaiten löytää takakontin oikealla puolella olevasta johtonipusta. Mustakeltaisia nipussa oli muistaakseni 3 kpl, yksi paksumpi joka menee kontin alle ja kaksi ohuempaa. Näistä ohuemmista toinen on oikea. Saa testattua kun yleismittarilla painaa kärjellä johdon eristeen läpi ja jarrua painaessa katsoo että tuleeko virtaa. Itsellä sattui kerralla oikein vaikkakin tuli metsästettyä johtoa kunnolla ajan kanssa.Originally posted by Keskiaho View PostKysytäänpä kokeneempien neuvoa.
Olen asentamassa Westfalian koukkua ja merkkikohtaista johtosarjaa -08 E61:een. Kaikki ok muuten mutta en saa jarruvaloa toimimaan. Olen kokeillut liittää piuhan molempien puolien sekä takavalon johtoon (kokeilin kaikkia mihin jännite tuli jarrua painettaessa) että takapenkkien poskissa olevien johtosatsien keltamustiin. Ei lähde. Kärryn valot ok, purin jo pistokkeenkin ja mittasin johdon päästä.
Can- purkissako vika va missä lie? Olisiko joku törmännyt vastaavaan? Kiitokset avusta jo etukäteen.
Edit: eipä näemmä herää jarruvalo vaikka ottaisi lampun kannalta suoraan.Last edited by permanent; 16-09-2017, 12:02. Reason: Olikin vanha postaus, mutta vinkkinä jos ei ole ratkennut kahden vuoden aikaan =)
Leave a comment:
-
Tuo irrotettavan koulun luukku?
Mistähän löytäis ton irrotettavan koukun luukun halvimmalla? Oma lähteny irti näköjään ajon aikana? Auto on 523i 2007/05 M-sport.
Leave a comment:
-
Kysytäänpä kokeneempien neuvoa.
Olen asentamassa Westfalian koukkua ja merkkikohtaista johtosarjaa -08 E61:een. Kaikki ok muuten mutta en saa jarruvaloa toimimaan. Olen kokeillut liittää piuhan molempien puolien sekä takavalon johtoon (kokeilin kaikkia mihin jännite tuli jarrua painettaessa) että takapenkkien poskissa olevien johtosatsien keltamustiin. Ei lähde. Kärryn valot ok, purin jo pistokkeenkin ja mittasin johdon päästä.
Can- purkissako vika va missä lie? Olisiko joku törmännyt vastaavaan? Kiitokset avusta jo etukäteen.
Edit: eipä näemmä herää jarruvalo vaikka ottaisi lampun kannalta suoraan.Last edited by Keskiaho; 07-09-2015, 06:16.
Leave a comment:
-
Kiitokset linkistä,täytyy tutkia kun pääsee paremman koneen ääreen.
Leave a comment:
-
Originally posted by Wangel436 View PostTulee keltainen ja musta johto(jotka on kierretty toisiinsa),jotka ilmeisesti on väylän piuhat? Helpottais vaan asennusta,jos jostain löytäis kytkentäkaavion tai joku jolla orkkis koukku niin katsois mihinkä johdot menee...
Leave a comment:
-
Tulee keltainen ja musta johto(jotka on kierretty toisiinsa),jotka ilmeisesti on väylän piuhat? Helpottais vaan asennusta,jos jostain löytäis kytkentäkaavion tai joku jolla orkkis koukku niin katsois mihinkä johdot menee...Originally posted by MajorDrake View PostKai sinne purkkiin tulee myös CAN-väylä?
Leave a comment:
-
Liitin mysteeri selvitetty,menevät suoraan sulakkeille. Mutta sitten mihinkä kytketään tuo paksu punakelta(oikea oppisesti),tuon boksin virtahan se on.
Sitten uupuu enää tuo siniruskea ja mustakelta, toinen on jarruvalo ja toinen virtalukon 15,ilmeisesti?? jos olen oikein ymmärtänyt,mutta kummin päin vai pitääkö vaan testata kylmästi.
Leave a comment:
-
E61 täytyis saada koukkuasenneltua.
Löytyiskö keneltäkään kytkentäohjetta tuollaiseen sähkösarjaan(13napainen)ilmeisesti ollut tehdasasenteinen?
Käytettynä tuli hommattua,mutta ainakaan värit ei täsmää westfalian ohjeeseen.
Ja sitten tuo hämää vähän mistä löytyy vastakappale tuolle liittimelle,joka on vasemmassa ylänurkassa 2johtoa siitä lähtee johtosarjaan ja loput katkottu?? ilmeisesti ylimääräiset tässä hommassa.
Poksilta lähtevät johdot on ilmeisesti can-väylän johdot, mutta vielä on muutama ylimääräinen pää jäljellä.
Tulipas vähän sekava teksti,mutta toivon mukaan joku edes saa selvää

Leave a comment:
-
Järkevältä tuntuva selitys ja näinhän se vikakoodikin sieltä hävisi. Valot kyllä pelasivat moitteetta kärryssä ja autossa koko ajan.Originally posted by MajorDrake View PostJarruvalon heräte pitää ottaa sellaisesta piuhasta joka menee
erilliselle jarruvalolle,
esim. sedanissa takavalot palaa himmeästi kun jarrua ei paineta
ja kirkastuu kun jarrua painetaan. Jos tuosta ottaa herätteen
niin kärryn jarruvalo palaa koko ajan. Sen takia ne ohjeistetaan
ryöstämään sieltä vasemmalta takaa penkin kupeesta,
sieltä kun menee piuha lisäjarruvalolle...
Leave a comment:
Leave a comment: