Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Ettei kyse olisi jarruvalon johdosta?
    Ne nimittäin eivät mene can-väylässä,
    ja muutamissa eri sarjoissa joita olen asentanut pitää ottaa heräte
    jarruvalolta, helpointa se on ottaa läheltä takavaloa...

    Leave a comment:


  • Ironic32
    replied
    E60 520d LCI 2008 pitäisi löytää T15 (terminal 15) heräte yhdelle piuhalle. Westfalian irrotettava koukku ja Can-väylän piuhat on löydetty ja jarrulle menevä heräte, mutta Westfalian ohjeen mukaan yksi oranssi piuha westfalian johtosarjasta pitäisi kytkeä T15:lle menevään johtoon, jonka pitäisi löytyä takapenkin matkustajan puolelta. Johdon väriksi ohje ehdottaa vihreä/harmaata.

    Tuollaista piuhaa ei kuitenkaan tuosta nipusta löydy, joten osaisiko joku sanoa, mistä löytäisi tuon T15 piuhan kontista tai tuosta selkänojan nipusta?

    Kokeiltiin mittarilla muutamat kontin sulaketaulun pistokkeiden paikat, mutta sinne tuli vaan jatkuva virta tai ei virtoja ollenkaan.

    Käsittääkseni tuo on sellainen johto, johon tulee virta vain kun avaimet on paikallaan.

    WDS:stä yritettiin kattoa, mutta ei kyllä äkkiseltään tuollaista löydetty.

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    Tökätään ny oma kauha tähän soppaan.. eli asensin tuon Westfalian koukun, CAN väyläisen johtosarjan kera. Lisäksi ostin m-sport diffusorin vetokoukun luukulla (luukkuhan on manuaalinen, eli otetaan konttiin kun koukku on paikallaan ja painetaan takaisin kiinni kun koukkua ei ole).

    pari kuvaa:




    Ja itsellä vielä diffuusori pohjamaalissa Koukkuhan asennetaan suoraan alhaalta päin ylös MUTTA jos tekisi orkkis diffuun reijän, niin asennus näkyisi törkeästi omasta mielestäni kun joutuisi tekemään tilaa myös johtopistokkeelle sivusuunnassa. Ja tuo lähes tonni ei ole paha koko hommasta asennuksineen Tulee siisti ja alkuperäinen

    Leave a comment:


  • Budder
    replied
    vetokoukku ja kärrin led-valot

    Toimiiko (E60/E61) auton vetokoukun sähköt(boksi) suunnitellulla tavalla jos kärrissä on ledeillä valot?
    Vai tuleeko herjaa palaneista polttimoista.

    Leave a comment:


  • Larzza
    replied
    Originally posted by Tepe1 View Post
    Jeps, Kovilin koukku taisi olla jota ehdottivat. Hyvä, että tuli puheeksi!

    Ilman muuta Westfalian koukkua peliin jos jää mahdollisimman hyvin piiloon. Mahtavatkohan suorittaa asennuksia Schmiedmannilla? Heiltä näyttäisi löytyvän valikoimista ko. mallia.
    Kyseleppäs Bemu oy hinnat tuohon schmiedmaniin verrattuna hillitymmät
    esimerkiksi takaluukun johdotus schmiedman 400€ ja bemu 250-300€

    onhan schmiedmannilla siistit tilat mutta siihen se sitten jääkin.

    Leave a comment:


  • Tepe1
    replied
    Jeps, Kovilin koukku taisi olla jota ehdottivat. Hyvä, että tuli puheeksi!

    Ilman muuta Westfalian koukkua peliin jos jää mahdollisimman hyvin piiloon. Mahtavatkohan suorittaa asennuksia Schmiedmannilla? Heiltä näyttäisi löytyvän valikoimista ko. mallia.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ja kyllähän se koukun reikä jää ilkeästi näkyviin kun puskurin pinta ei ole suoraan alaspäin vaan hieman vino,
    näkyy se originaalikin koukullisen pieni pullistus jos on diffu vaihdettu,
    kannattaa vielä harkita mitä sinne laittaa...
    Juuri noin. Jos pitää olla M-sport, kun se on niin hieno, pitää laittaa koukku myös "samaa paria".

    Jossakin tojotassa tuollainen Kovilin mölö melkein kaunistaa takapäätä...
    Suomalian kartelleista:
    Olisi hauska tietää orggiskoukkujen hinnoittelu eri automerkeillä, miksi ne ovat ainakin aikaisemmin maksaneet ihan älyttömyyksiä. Ettei siinäkin ole takana se, että Kovil oli aikaisemmin jotenkin sidoksissa Laakkosen tms omistukseen ja näin saatiin kätevästi Kieltolan asiakas valitsemaan "parempi" kotimainen vaihtoehto...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Tepe1 View Post
    Kokonaishinta asennettuna 750EUR, ei paha mielestäni

    Diffuusoria ei vaihdeta, vaan siihen tehdään reikä, koska koukkuasetelma tulee jonkin verran diffuusorin ulkopuolelle. Ja kyseessä irroitettava sellainen. Mutta miltähän moinen mahtaa näyttää, ovatko alkuperäiset myös vastaavasti ulkopuolella vai jäävätkö diffuusorin sisäpuolelle jonkin kannen taakse? :think
    Eli laittavat sinne "väärän" koukun.
    Originaalissa, joka on Westfalian koukku,
    koko koukku jää sinne kannen alle piiloon.

    Ja kyllähän se koukun reikä jää ilkeästi näkyviin kun puskurin pinta ei ole suoraan alaspäin vaan hieman vino,
    näkyy se originaalikin koukullisen pieni pullistus jos on diffu vaihdettu,
    kannattaa vielä harkita mitä sinne laittaa...

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    M-diffu menee aikalailla kiinni varapyöräkoteloon, mihin sieltä koukku mahtuu tulemaan:think

    Leave a comment:


  • Miky
    replied
    Ainakin mun koukku laitetaan paikalleen suoraan alhaalta päin. Ei siis välttämättä M-sport difussa paljon reikä näy. Kannattaa tosin varmistaa miten ja mihin reiän tekevät.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by Tepe1 View Post
    Diffuusoria ei vaihdeta, vaan siihen tehdään reikä, koska koukkuasetelma tulee jonkin verran diffuusorin ulkopuolelle. Ja kyseessä irroitettava sellainen. Mutta miltähän moinen mahtaa näyttää, ovatko alkuperäiset myös vastaavasti ulkopuolella vai jäävätkö diffuusorin sisäpuolelle jonkin kannen taakse?
    Siis minkä koukun sinne laittavat? Jos Kovil, niin sehän on suunnittelultaan täysi perse. Sellainen naurettava mölöpatti aina esillä (kukahan senkin on suunnitellut). Westfalia varmasti jää piiloon, koska se runkoistukka on todella ylhäällä puskirirakenteen sisällä.

    Leave a comment:


  • Tepe1
    replied
    Originally posted by Tepe1 View Post
    Kiitos kommenteista! Pitäneekin huomenissa soitella Koukkupajalle.
    Kokonaishinta asennettuna 750EUR, ei paha mielestäni

    Diffuusoria ei vaihdeta, vaan siihen tehdään reikä, koska koukkuasetelma tulee jonkin verran diffuusorin ulkopuolelle. Ja kyseessä irroitettava sellainen. Mutta miltähän moinen mahtaa näyttää, ovatko alkuperäiset myös vastaavasti ulkopuolella vai jäävätkö diffuusorin sisäpuolelle jonkin kannen taakse? :think

    Leave a comment:


  • Tepe1
    replied
    Kiitos kommenteista! Pitäneekin huomenissa soitella Koukkupajalle.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    M-sporttiin ei saa taittuvaa koukkua,
    vain irroitettavan, ja senkin pitää olla nimenomaan M-Sporttiin.
    Ja lisähintaa tuo se että joutuu hommaammaan uuden diffuusorin
    (hintaa ~100€) ja maalauttamaan sen (~100€).

    Ja kyseinen koukku on hivenen kalliimpikin,
    koko rojektiin kun tonnin varaa niin aika lähelle osuu,
    ainakin meillä Jyvässeudulla ;-)

    Leave a comment:


  • karjjuss
    replied
    Asennutin farmari 525:een irroitettavan koukun Tampereen Koukkupajalla hintaan 750€. Nopeaa ja huolellista työtä, voin suositella. Heillä näyttäisi olevan useita asennuspisteitä.

    AIKAINEN JOULU ON SAAPUNUT! Alennuskoodilla aikainen50 Varaa aika heti Suoraan laajasta varastostamme Suomessa on saatavissa heti yleisimpien automerkkien vetokoukut. Uuden vetokoukun hankkiminen on…

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎