Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiJuhani
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 2056
    • Kittilä

    E61 LCI 525da m-sport vm08, onko tämä oikea koukku kyseiseen autoon? Tuolla sanotaan että puskuria pitää leikata, pitääkö paikkansa? Onko olemassa sarjaa jonka kanssa ei tarvitsisi leikata msport puskuria?

    Comment

    • AnttiJuhani
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 2056
      • Kittilä

      Duplikaatti

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        Originally posted by AnttiJuhani View Post
        E61 LCI 525da m-sport vm08, onko tämä oikea koukku kyseiseen autoon? Tuolla sanotaan että puskuria pitää leikata, pitääkö paikkansa? Onko olemassa sarjaa jonka kanssa ei tarvitsisi leikata msport puskuria?
        M-sport:lle oma versio.



        Mjaa, kyllähän tuossa sinunkin linkissä näyttäis olevan juuri M-sport:lle tarkoitettu.
        Last edited by Clavurion; 27-03-2019, 19:56.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Juuså
          BTCF Member
          • Oct 2009
          • 207
          • Kuopio

          Originally posted by AnttiJuhani View Post
          E61 LCI 525da m-sport vm08, onko tämä oikea koukku kyseiseen autoon? Tuolla sanotaan että puskuria pitää leikata, pitääkö paikkansa? Onko olemassa sarjaa jonka kanssa ei tarvitsisi leikata msport puskuria?
          Tarkoittaa sitä, että se puskurin alaosan diffuseri pitää vaihtaa luukulliseen versioon tai sitten vaihtoehtoisesti teurastaa olemassa olevaa. Itse ostin luukullisen diffuserin ihan marmoritiskiltä.
          G31 540d xDrive -18

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2016
            • Kangasala

            Ei sitä puskuria tarvitse leikata kun hommaa koukulliseen tarkoitetun diffuusorin, osat # 4 ja 6. Osimoilleen satasen pieti plus maalaus.
            Last edited by schwarze; 30-03-2019, 22:45.
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • AnttiJuhani
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 2056
              • Kittilä

              Kiitoksia tiedosta!

              Comment

              • jouniu
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 36
                • Kangasala

                Originally posted by permanent View Post
                Jarruvalo kannattaa ottaa lisäjarruvalolle menevältä johdolta, ei takavalolle menevältä johdolta. On mustakeltainen johto ja parhaiten löytää takakontin oikealla puolella olevasta johtonipusta. Mustakeltaisia nipussa oli muistaakseni 3 kpl, yksi paksumpi joka menee kontin alle ja kaksi ohuempaa. Näistä ohuemmista toinen on oikea. Saa testattua kun yleismittarilla painaa kärjellä johdon eristeen läpi ja jarrua painaessa katsoo että tuleeko virtaa. Itsellä sattui kerralla oikein vaikkakin tuli metsästettyä johtoa kunnolla ajan kanssa.
                Nostetaampa vanhaa threadia.
                Potilas siis E61 LCI ja westfalian koukku westfalian johtosarjalla.
                Näillä ohjeilla en ite saa pelaamaan.
                Löysin nuo 3 musta/kelta johtoa.
                Yhdessä menee virta paino jarrua tai ei, 2 muussa ei mene vaikka jarrua painaisikin. Nämä siis kaivettuna paksusta nipusta ihan takaa oikean takavalon yläpuolelta.

                Liitin siniruskean lampulle menevään siniruskeaan, onko se oikein?

                PDC kytkeytyy pois päältä ja vilkut toimii mutta jarruvalo ei eikä parkit.

                Nuo westfalian ohjeet on kyllä luokattoman surkeat.

                EDIT:
                Homma selkis. se oike musta/keltanen löytyy kun menee sitä johtosarjaa kohti keulaa sen haarautumisen toiselle puolelle.
                ja ne äärivalotkin sytty kun laitto ajovalot päälle.
                Last edited by jouniu; 30-08-2020, 12:38.
                F07 535xd -11

                Comment

                • pablo
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 732
                  • Pirkanmaa

                  Mahtaakos tällä setillä lähinnä johtosarjan takia ampua itseään jalkaan



                  Pitäs Msportti puskimeen löytää koukku/johtosarja, mut näyttävät tarjoavan noita universaali settejä. Tosin westfalian sivuilta kattelin ohjetta, niin aika samannäköstä huttua sielläki oli🤔🤔

                  -Anssi

                  Comment

                  • abject
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 378
                    • Vähäkyrö

                    Originally posted by pablo View Post
                    Mahtaakos tällä setillä lähinnä johtosarjan takia ampua itseään jalkaan



                    Pitäs Msportti puskimeen löytää koukku/johtosarja, mut näyttävät tarjoavan noita universaali settejä. Tosin westfalian sivuilta kattelin ohjetta, niin aika samannäköstä huttua sielläki oli����

                    -Anssi
                    Jos tähän päädyt niin kuittaa toki miten istuu.

                    Itse päässen tuossa kevään tienoilla varmasti samoille savotoille sedanin kanssa, ellei sitä joku halua ostaa. Kiinnostaa vaan että miten tuo m-sport tuohon vaikuttaa - mutulla tekis mieli sanoa että sporttipuskimen diffuusori on pyöreämpi kuin normipuskurin joten tilaa olis enemmän. Mutta harvoinhan sitä mutulla oikeeseen osuu, muutenhan tuo sporttisempi voi olla paksumpi.

                    Tuon linkkaamasi koukun hinta alkaa olemaan sillä tasolla ettei paljon inspiroi ainakaan käytettyjä kyttäilemään. Pinnejä ottaisin sähkösarjaan sen 13 ja tuo nimenomainen artikkeli oli jo eBaystä loppunutkin.
                    F11 525dx M-Sport ’14
                    w123 240D Lang MR '81

                    Comment

                    • markok
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 3018
                      • Kuopio

                      Originally posted by abject View Post
                      Jos tähän päädyt niin kuittaa toki miten istuu.

                      Itse päässen tuossa kevään tienoilla varmasti samoille savotoille sedanin kanssa, ellei sitä joku halua ostaa. Kiinnostaa vaan että miten tuo m-sport tuohon vaikuttaa - mutulla tekis mieli sanoa että sporttipuskimen diffuusori on pyöreämpi kuin normipuskurin joten tilaa olis enemmän. Mutta harvoinhan sitä mutulla oikeeseen osuu, muutenhan tuo sporttisempi voi olla paksumpi.

                      Tuon linkkaamasi koukun hinta alkaa olemaan sillä tasolla ettei paljon inspiroi ainakaan käytettyjä kyttäilemään. Pinnejä ottaisin sähkösarjaan sen 13 ja tuo nimenomainen artikkeli oli jo eBaystä loppunutkin.
                      M-Sport puskurin sisällä on vähemmän tilaa koukun kiinnityspisteen kohdalla eli M-Sport puskurin diffuusori on lähempänä auton koria kuin normi puskurin alaosa. Tuonne ei siis mahdu siististi muu kuin tähän suunniteltu koukku.
                      BMW 530iA Touring -05

                      Comment

                      • abject
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 378
                        • Vähäkyrö

                        Originally posted by markok View Post
                        M-Sport puskurin sisällä on vähemmän tilaa koukun kiinnityspisteen kohdalla eli M-Sport puskurin diffuusori on lähempänä auton koria kuin normi puskurin alaosa. Tuonne ei siis mahdu siististi muu kuin tähän suunniteltu koukku.
                        Ai, siis näin päin. Kuullostaa loogiselta.
                        F11 525dx M-Sport ’14
                        w123 240D Lang MR '81

                        Comment

                        • pablo
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 732
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by abject View Post
                          Jos tähän päädyt niin kuittaa toki miten istuu.

                          Itse päässen tuossa kevään tienoilla varmasti samoille savotoille sedanin kanssa, ellei sitä joku halua ostaa. Kiinnostaa vaan että miten tuo m-sport tuohon vaikuttaa - mutulla tekis mieli sanoa että sporttipuskimen diffuusori on pyöreämpi kuin normipuskurin joten tilaa olis enemmän. Mutta harvoinhan sitä mutulla oikeeseen osuu, muutenhan tuo sporttisempi voi olla paksumpi.

                          Tuon linkkaamasi koukun hinta alkaa olemaan sillä tasolla ettei paljon inspiroi ainakaan käytettyjä kyttäilemään. Pinnejä ottaisin sähkösarjaan sen 13 ja tuo nimenomainen artikkeli oli jo eBaystä loppunutkin.
                          En päätynyt tuohon. Otin westfalian autokohtasella 13napasella johtosarjalla. Makso 450e, niin aattelin et erotus tuohon on kuitenki aika pieni suhteessa jos joutuu enemmänki asennusta kuutioimaan.

                          -Anssi

                          Comment

                          • Fubar
                            BTCF Member
                            • Aug 2003
                            • 195
                            • Kuopio

                            Tuli ostettu e61 m-sportiin irrotettava koukka ja johtosarja purkuautosta.
                            Tuo johtosarja tuottaa nyt hieman pään vaivaa joten kysytään viisaammilta.
                            Myyjän mukaan pitäisi asentua tämän ohjeen mukaan https://www.google.com/url?sa=t&sour...eznEDYHaQX8VRL

                            Kun tuota harakanpesää nyt tallin lattialle levittelin näyttäisi että piuhaa ja liittimiä on huomattavasti enemmän kuin ohjeessa.
                            Tässä kuva itse johtosarjasta levällään:


                            Tällaisia liittimiä on läpivientikumin/läpiviennin "ulkopuolella" 13-pinnisen liittimen lisäksi:
                            https://www.dropbox.com/s/whe3pkbkor...lella.jpg?dl=0 -->Mitähän nämä on kun ei kai koukun johtosarjan pitäisi tuolla puskurin puolella mihinkään kiinnittyä?

                            Boksissa on bemarin osanumero:


                            Boksilta lähtevistä piuhoista nämä on irtonaisia:
                            https://www.dropbox.com/s/p57snucrfb...silta.jpg?dl=0 Nämä käsittääkseni kytketään autoon.

                            Tämä liitin löytää myös varmaan paikkansa autosta:


                            Tämmäiset piuhat on läpiviennin sisäpuolella irtaallaan:

                            Ainakin osa tulee noilta "mysteeriliittimiltä" läpiviennin ulkopuolelta.

                            On kenelläkään vinkkiä että mitä ihmeen liittimiä nuo irtonaiset oikein on. Jatkanko niiden ihmettelemistä vai voiko ne suoraan sivuuttaa? Oletan tällä hetkellä että eivät liity koukun sähköihin mitenkään, mutta olenko oikeassa?
                            E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
                            ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

                            Comment

                            • vekkuli
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 1333
                              • Liminka

                              Siinä on ainakin pdc piuhat myös ja olisiko myös kompuran?
                              E93 ///M3
                              E60 530dA aka M5
                              F11 525dA Xdrive
                              Tesla model 3 LR MY22

                              Comment

                              • Fubar
                                BTCF Member
                                • Aug 2003
                                • 195
                                • Kuopio

                                Originally posted by vekkuli View Post
                                Siinä on ainakin pdc piuhat myös ja olisiko myös kompuran?
                                Kiitokset. Nyt kun hieman enemmän vielä tutkin niin noiden kahden pienemmän liittimen piuhat on kaikki poikki/irti läpiviennin jälkeen. Tuo monipinninen on suoraan kiinni poksissa joten se kuuluu koukun sähköihin. Hieman epäselvää yhä on että mihin liittimeen se pitäisi laittaa kiinni kun yksikään kolmesta netistä löytämästäni sähkössarjan kytkentäohjeesta ei ole täysin yhtenevä tuon sähkösarjan kanssa.
                                Täytyy yrittää lähipäivinä ottaa autokin talliin ja purkaa puskuri yms. pois niin pääsee auton päässä kytkentöjä ihmettelemään.
                                E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
                                ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎