Originally posted by MajorDrake
View Post
E60 / E61 vetokoukku?
Collapse
X
-
Originally posted by atcc View PostItse vedin johdot parkkitutkien johtosarjan kanssa samasta läpiviennistä niin ei tarvinnu uusia reikiä tehdä.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Tofu View PostPaljonko orkkis koukun moduuli maksaa? Tarvis sellaiset että voisi testata onko oma rikki.
Ois saanu varmaan 3 satsia tarvikekoukkuja moduuleineen tuolla hinnallaMercedes
Comment
-
-
Originally posted by Hessu Hopo View PostMulla tais maksaa orkkis moduuli 13 napaisella johtosarjalla lähemmäs 500€ ja orkkis irroitettava koukku toisen mokoman. Siihen vielä asennuksesta ja ohjelmoinnista kolmas viissatanen. Ihanan kallista merkkiliikkeessä, mutta hienosti toimii tutkat sun muut. Vaihteistokin vissiin osaa käyttäytyä erilailla, kun on kärry perässä.
Ois saanu varmaan 3 satsia tarvikekoukkuja moduuleineen tuolla hinnalla
ts. auto älyää jos siihen pistetään kärry perään ja mm. mittaristossa näkyy kärryn palaneet valot ja ei edes tarvi koodailla mitään...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostIhan samalla tavalla se auto toimii jos sinne lykkää can-väyläisen ei-merkkisarjan,
ts. auto älyää jos siihen pistetään kärry perään ja mm. mittaristossa näkyy kärryn palaneet valot ja ei edes tarvi koodailla mitään...
Kummiski ne sitä piuhassa käytti ja mukamas jotain tehtiin? Ihan sama... ostakoon köyhät alennusmyynnistä! Mie olen maksanu täyden hinnanMercedes
Comment
-
-
Originally posted by Tofu View PostMikäs tuon moduulin osanumero on? Koitin RealOEM:stä kattoa, mutta en löytänyt tai osannut ettiä.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...38&hg=71&fg=10
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostKertokaas nyt tyhmälle mitä tuossa 13 pinnisessä on eroa vanhaan 7 pinniseen ja kumpi noista johtosarjoista kannattaa tilata?
Comment
-
-
13 napaisessa on mm 2 virtajohtoa (ja maa johtoa), tulikohan toinen laturilta ja toinen virtalukon kautta... En muista tarkemmin. Näille lienee enemmän käyttöä vaunujen vetäjillä.
Oleellisempi juttu on peruutusvalot. Ne on nykyään pakolliset jarrullisissa kärryissä joten niissä on käsittääkseni aina 13 napainen pistoke.
Tietääkö joku että saako tuommoista uudempaa jarrullisissa kärryä vetää 7 napaisella autolla (eli välissä adapteri)? Vai onko tuohon poikkeus että peruutusvalojen ei tarvi toimia.
13 napaisessa on myös pinni jonka avulla tunnistetaan onko pistoke (kärry) kytketty autoon. Eli vedettävän laitteen puolella ko pinni on kytketty maihin.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Joo, sähköisesti paljon toimivampi.
Mekaanisesti on yksi ongelma. Kierrettävä lukitus tahtoo jäätyä. Yleensä auttaa kun pitää pistoketta vähän aikaa käsien välissä mutta olen joutunut käyttämään lämpöpuhallintakin kun meinasi omat kädet jäätyä. Tästä huolimatta käytän mieluummin tätä 13 napaista eli jäätyminen ei ole iso ongelma ainakaan minulle. Toki tuo jäätyminen on säilytystavastakin kiinni.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Jaha, uusi E61-kuski liittyy joukkoon ja koukku pitää saada. Eri viestiketjut on tullut luettua ja tällainen tilaus äsken lähti (E61 2004 ei M-Sport):
BMW 5 Series Touring 06/2004-08/2010 Bosal Swan Neck Towbar CODE: 033-281
BMW 5 Series Dedicated Electrics: 7 Pin E60/E61 2003-2010 All Models 303460300107 (+£92.00)
Koko lystille hintaa £198.56 ja se minkä saan asennuksessa rikottuaE61 530dA 2004 "velipojan (rip) vanha"
Comment
-
-
Eipä siinä paljon tainnut hajota... hiukan turhan paljon purin verhoiluja pois ja takaisin laitettaessa joku klipsu hajosi, tuskinpa haittaa.
Toista päivää meni sateiden ja muiden viivytysten takia. Mekaanisesti erittäin helppo homma, johtosarjan asennuksessa oli apuna kolme eri asennusohjetta ja toisella kerralla ei sen kanssakaan kauaa puuhailtaisi.
Westfalian 7-napainen sarja oli, oranssi johto jäi käyttämättä kun en oikein keksinyt mihin sitä tarvitaan (sytytysvirta se kai oli). Ainakin vilkut toimivat oikein, valoja en oikein päivällä nähnyt mutta nyt pimeässä voi kokeilla uudelleen ja verrata vanhaan autoon myös.E61 530dA 2004 "velipojan (rip) vanha"
Comment
-
Comment