E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JCi
    replied
    Kellään neuvoa latausongelmaan? Keväällä muutaman kerran ilmestyi mittaristoon latauksen vikailmoitus, kuitenkin lämpimien säiden tullessa nuo ilmoitukset katosivat. Nyt kylmillä ilmoilla ruvennut taas tekemään samaa. Olen seurannut salavalikosta latausjännitettä, ja vaikuttaa siltä että kylmänä ei lähde lataamaan ollenkaan (jännite noin 11.8v) ja laskee hiljakseen kunnes muutaman minuutin kuluttua hyppää tuonne normaaliin noin 14.8-15v. Laturi ja akku vaihdettu viime talvena. Lataus reistaa siis ainoastaan kylmänä, lämmettyään lähtee lataamaan normaalisti. Kellään heittää vinkkiä mistä vikaa lähtisi etsimään?

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by WarHead View Post
    Mullois IBS-hässäkkä paketissa, itellä ei sille käyttöä, paanko Savoon tulemaan...? Jos et oo jo testannu?
    Mulla vois kiinnostaa, mutta pitäis lukea vikakoodit, kun se on jossain vaiheessa herjannu, muttei ole nyt vähän aikaan tullut perehdyttyä mokomaan ongelmaan, kun vaihdettiin akku...

    Marmorillahan puhuivat ko. piuhan hinta ois 200e pinnassa, mitä oisit vailla tuosta?

    Millähän tuon toiminta testataan? Siis onko kunnossa...

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Originally posted by WarHead View Post
    Mullois IBS-hässäkkä paketissa, itellä ei sille käyttöä, paanko Savoon tulemaan...? Jos et oo jo testannu?
    Äääh, toi on jo uusittu toissavuonna..

    Leave a comment:


  • WarHead
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Mikä perkele riivattu maanantaiyksilö mulla on..
    Mullois IBS-hässäkkä paketissa, itellä ei sille käyttöä, paanko Savoon tulemaan...? Jos et oo jo testannu?

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by Chrispe View Post
    Lisäillään kysymys tänne kun en pitkästä foorumilla kahlaamisesta huolimatta löytänyt tietoa että näkisiko inpa:lla että mikä akku autoon on koodattu?

    Tässä kohta vuosi kitkuteltu ehtoopuolella olevan akun kanssa mutta nyt alkaa olla vaihto väkisinkin edessä. Autoon on joskus aikanaan vaihdettu tarvikeakku ja kun en ole varma että onko akkua aikanaan koodattu, niin tekisi mieli selvittää että mikä siellä pitäisi auton mukaan olla ja hankkia juuri sellainen.

    Kyllä sen sieltä näkee. Esim. 91Ah on AGM ja 90Ah normiakku jne.

    Leave a comment:


  • djs^
    replied
    Eikös tuonki pysty jotenkin nollaamaan että se ettii sen akun?

    Leave a comment:


  • Chrispe
    replied
    Lisäillään kysymys tänne kun en pitkästä foorumilla kahlaamisesta huolimatta löytänyt tietoa että näkisiko inpa:lla että mikä akku autoon on koodattu?

    Tässä kohta vuosi kitkuteltu ehtoopuolella olevan akun kanssa mutta nyt alkaa olla vaihto väkisinkin edessä. Autoon on joskus aikanaan vaihdettu tarvikeakku ja kun en ole varma että onko akkua aikanaan koodattu, niin tekisi mieli selvittää että mikä siellä pitäisi auton mukaan olla ja hankkia juuri sellainen.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Nojoo, oli siellä muuten yksi koodi micropowermodulestakin, joten pitänee ottaa se irti ja puhdistella.

    Tonnilla kohta muutenkin remppaa tiedossa, etupää kolisee, iskarit meni särki ja jarrut täristää taas..

    Leave a comment:


  • Saarikoski
    replied
    Originally posted by djs^ View Post
    Mulla tuli kans noita jännite vikakoodeja, puhaltimelta, cd vaihtajalta yms yms. Partyilläkin jouduttii hälyttämään ylivieskan herrasmies lauantai aamuna antamaan boosterilla virtaa ja lukemaa vikakoodeja. Aikaisempana iltana availtii kerran-kaks ovia ja pari kertaa kuunneltiin musaa, niin tuli idrivee teksti "gearbox maybe fault, drive nearest bmw service" tai jotai. Aamul ku laitettii käyntii nii ei mitään.
    Kuuluu asiaan tuo herja kun liian alhaisella jännitteellä sahaa käyntiin.

    Leave a comment:


  • djs^
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Jeeps, tänään mitattiin akku, testeri sano että 85% kunnossa, mitä lie tarkoittaakaan.

    Vikakoodia oli puhaltimelta (jännite), Throttle valvelta (ollu ennenkin..pitää tutkia joskus), ja pari muuta pikkujuttua.

    Auto kyllä koisii sillä valot katoaa vaihdekepin vierestä ajan päästä. Jännite itse asiassa tuntuu vain paranevan yön aikana..

    Pitää tarkistaa laturin liitäntä ja latailla tuo akku täyteen. Defan 10A kiinteähän tuossa nokalla on...
    Mulla tuli kans noita jännite vikakoodeja, puhaltimelta, cd vaihtajalta yms yms. Partyilläkin jouduttii hälyttämään ylivieskan herrasmies lauantai aamuna antamaan boosterilla virtaa ja lukemaa vikakoodeja. Aikaisempana iltana availtii kerran-kaks ovia ja pari kertaa kuunneltiin musaa, niin tuli idrivee teksti "gearbox maybe fault, drive nearest bmw service" tai jotai. Aamul ku laitettii käyntii nii ei mitään.

    Leave a comment:


  • Saarikoski
    replied
    Viisaammat osaa varmaan vastata tähän tarkentavasti, mutta edellisessä e60:ssä loppui hiilet 250tkm kohdilla ja jännitettä mittaillessa ja vikaa hakiessa auto antoi aika pitkiäkin aikoja ajella että laturi ei ladannut lainkaan, vasta kun oli ihan finaalissa akku ja lataus oli tosi heittelevää sytytti punasen akun kuvan mittaristoon.. myös nykyisestä oli jännitteensäädin/hiilipaketissa noin milli hiilipintaa jäljellä kun vaihdoin 230tkm kohdilla..

    Noita säädinpakettejahan on valeon laturiin vaikka kuinkamontaa eri versiota...liekö ollut vikasia tms vai minkätakia muutettu useaankertaan jotain ja itseäni toistaen vaihtaisin sen aina jos ei tietoa onko vaihdettu ja kilsoja yli 200tkm..

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Jeeps, tänään mitattiin akku, testeri sano että 85% kunnossa, mitä lie tarkoittaakaan.

    Vikakoodia oli puhaltimelta (jännite), Throttle valvelta (ollu ennenkin..pitää tutkia joskus), ja pari muuta pikkujuttua.

    Auto kyllä koisii sillä valot katoaa vaihdekepin vierestä ajan päästä. Jännite itse asiassa tuntuu vain paranevan yön aikana..

    Pitää tarkistaa laturin liitäntä ja latailla tuo akku täyteen. Defan 10A kiinteähän tuossa nokalla on...

    Leave a comment:


  • Saarikoski
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Mikä perkele riivattu maanantaiyksilö mulla on..
    Taas tyhjeni akku kun siivosin auton. Tunnin oli luukut selällään, ilman virtoja niin eipä vain lähdetty ilman starttikaapeleita liikkeelle.

    Akku on vaihdettu kahdesti, varta silver 100. Koodattu on. Ibs vaihdettu toissa talvena.

    Latasin lennokin akkuja 300w laturilla ja sain yhdet pikkuakut täyteen ja sit pit startata kaapeleilla. Nyt sen jälkeen oli matka ajoa 200km ja ei sitä siivousta kestänyt tyhjentymättä..

    Latausjännite salavalikosta 14.4-14.6 , talvella oli lähempänä 15v mutta oisko nytniin tyhjä pakka että jätti jänöt alemmas. Akusta mitattu 12.7v seisonnassa ja 14.2-14.35 käynnissä juuri nyt.

    Johtosarjatkin voipi vittuilla, mutta talvella meni akku pari kertaa webakäytössä tyhjäksi, ja kun oli sillon startti paskana niin vei virtaakin. Voiko akku olla taas sökö vai mikä mättää? Jännitteensäädin oireilisi kai erilailla?

    Edit: Dissiä vilautin autolle.. olihan siellä kaikenlaista throttle valvea yms muuta..
    Tein testin jossa auton virtapuoli ja ajosyklit katsellaan ja akku näyttää koko ajan keskimäärin 50% alle .. eli ei lataa tai lataudu täyteen.. kai?
    Aikanaan onnistuin tyhjentämään uudesta työautostani vebaston kans sähläämisellä akun ja laitoin auton kaapeleilla käyntiin ja ajoa tuli n.10h ja 400km.. silti jouduin käynnistämään kolmena aamuna peräjälkeen kaapeleilla.. epäiltiin rikkinäistä akkua mutta akkuliikkeen mukaan tollanen täysin tyhjentyny akku pitäis ladata verkkovirtalaturilla kunnolla uudestaan täyteen koska ei ota oikeen virtaa tolla kaapeleilla käyntiin ja ajoa tyylillä..
    Latasin akkua vuorokauden 5a laturilla ja ongelmia ei ikinä ollut enää... en tiiä mihin tuo perustuu mutta toimi vaikka olin 100% varma että akku rikki..
    Last edited by Saarikoski; 15-07-2013, 18:05.

    Leave a comment:


  • djs^
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Mikä perkele riivattu maanantaiyksilö mulla on..
    Taas tyhjeni akku kun siivosin auton. Tunnin oli luukut selällään, ilman virtoja niin eipä vain lähdetty ilman starttikaapeleita liikkeelle.

    Akku on vaihdettu kahdesti, varta silver 100. Koodattu on. Ibs vaihdettu toissa talvena.

    Latasin lennokin akkuja 300w laturilla ja sain yhdet pikkuakut täyteen ja sit pit startata kaapeleilla. Nyt sen jälkeen oli matka ajoa 200km ja ei sitä siivousta kestänyt tyhjentymättä..

    Latausjännite salavalikosta 14.4-14.6 , talvella oli lähempänä 15v mutta oisko nytniin tyhjä pakka että jätti jänöt alemmas. Akusta mitattu 12.7v seisonnassa ja 14.2-14.35 käynnissä juuri nyt.

    Johtosarjatkin voipi vittuilla, mutta talvella meni akku pari kertaa webakäytössä tyhjäksi, ja kun oli sillon startti paskana niin vei virtaakin. Voiko akku olla taas sökö vai mikä mättää? Jännitteensäädin oireilisi kai erilailla?

    Edit: Dissiä vilautin autolle.. olihan siellä kaikenlaista throttle valvea yms muuta..
    Tein testin jossa auton virtapuoli ja ajosyklit katsellaan ja akku näyttää koko ajan keskimäärin 50% alle .. eli ei lataa tai lataudu täyteen.. kai?
    Lueppa vikakoodit. Itellä nimittäin teki ihan samaa, kävin liikkeessä kyselemässä akkua ja ne mittasvat kaiken mahdollisen ja akussa/latauksessa ei ollut mitään vikaa. Loppujen lopuks tultiin siihen, että ohjainlaitteessa oli häikkää, ja jätti jotain auton mekanismeja päälle kun ei ovet ollut lukossa, joka taas purki akun n. 15-30minuutissa.
    Eli auto ei selkokielellä käy nukkumaan.

    Leave a comment:


  • JJtalo
    replied
    Tai päävirtajohdon läpivienti konttiin hapettunut ? Kannattaa tarkistaa nimenomaan sieltä vittumaisemmalta puolelta eli pohjasta.

    Leave a comment:

Working...
X