Originally posted by böntti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 Akku asiaa.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by böntti View PostSgm-moduuli jumissa. Käytä akun miinuskenkää irti. Muutaman aikaisemman postin kun jaksat tästä topikista lukea, löytyy selitys myös tuohon aktiiviohjaukseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nasislike View PostApua kaivattais, auto oli pois käytöstä muutaman viikon ja akku oli päässyt tyhjenemään. Nyt sitten laiton sen lataukseen ja koitin käynnistää niin ilmeni vaikka mitä valoja ym. Ikkkunoita ei saa laskettua tai nostettua, airbag valot palaa, turvavyönkiristimistä valittaa. Aktiiviohjauksesta moittii ja käskee käynnistämään auton uudelleen jos mahdollista. Kyseessä siis 530d 2004 jos jotain merkitystä sillä.
Leave a comment:
-
-
Apua kaivattais, auto oli pois käytöstä muutaman viikon ja akku oli päässyt tyhjenemään. Nyt sitten laiton sen lataukseen ja koitin käynnistää niin ilmeni vaikka mitä valoja ym. Ikkkunoita ei saa laskettua tai nostettua, airbag valot palaa, turvavyönkiristimistä valittaa. Aktiiviohjauksesta moittii ja käskee käynnistämään auton uudelleen jos mahdollista. Kyseessä siis 530d 2004 jos jotain merkitystä sillä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEli ilman apuvirtaa akkua vaihdettaessa ei mitään muuta "katoa",kuin kelloaika?Kaikki eri kaket pysyy muisteissa ja kaikki niiden asetukset(kin).Tarviipa joskus käydä keskustelemassa akun vaihdoista vielä uudelleen samassa pajassa.
Leave a comment:
-
-
Eli ilman apuvirtaa akkua vaihdettaessa ei mitään muuta "katoa",kuin kelloaika?Kaikki eri kaket pysyy muisteissa ja kaikki niiden asetukset(kin).Tarviipa joskus käydä keskustelemassa akun vaihdoista vielä uudelleen samassa pajassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by suppari View PostMiksi e60 pitäisi antaa virtaaa kun vaihdon yhteydessä/irroittaessa? Mä oon kanssa sen about 100 vaihtanut ilman virtaa, ja suurin harmi on hävinnyt kellonaika mittaristossa.
Aktiivi ohjauksen joutuu intialisoimaan uudelleen jos semmonen on. Eli rattia pitää kääntää laidasta laitaan ja auton joutuu sammuttaan yhen kerran akun vaihon jälkeen "turhaa"
Tosi suuri huoli tuoki.
Leave a comment:
-
-
Juu, en ole siis itsekkään koskaan käyttänyt mitään apuvirtaa kun on tullut akun kaapelia tai akkua irroiteltua. Kerran F11 soitti hätänumeroon kun laitoin akun takaisin, muuta ongelmaa ei ole ollut. Vähintään kymmeniä kertoja on tullut käytettyä piuhaa irti eri BMW-malleissa.
Leave a comment:
-
-
Miksi e60 pitäisi antaa virtaaa kun vaihdon yhteydessä/irroittaessa? Mä oon kanssa sen about 100 vaihtanut ilman virtaa, ja suurin harmi on hävinnyt kellonaika mittaristossa.
Leave a comment:
-
-
Jos virtalähteessä ei riitä potku, jännite putoaa ja siitä voi tulla ongelmia. Vasta oli yks E60 missä oli akku tyhjentynyt kun oli ollut takaluukku auki. Akku oli sitten ladattu paikallaan, ja taulu oli täynnä vikavaloja. SGM-purkin turvalaitepuoli oli jumissa, ja oikeni sulaketta irti käyttämällä. Tietyille moduuleille tulee jatkuva syöttö ja ne voi jumia alijännitteen vuoksi. Jos ei ole käytössä toista akkua tai vähintään 40A/12.5v virtalähdettä, melkein parempi vaihtaa akku ilman lisävirtaa.
Onko kenelläkään ollut ikinä ongelmaa jos on käyttänyt akun irti ilman apuvirtaa? En ole moista nähnyt tai kuullut.
Leave a comment:
-
-
Varmaan satoja akkuja vaihdettu/otettu irti milloin mistäkin syystä, eikä ikinä mitään ongelmia moottorin ohjainlaitteen kanssa, tai edes mitään sinne päin.
Leave a comment:
-
-
Tänään kävin yhdessä paikallisessa varaosa myymälässä,jolla on oma korjaamo "kyljessä".Jutut jotenkin kääntyi Bemarien akkujen vaihtoon.Kaveri tiskillä väitti,että heillä on joissain E60:ssä mennyt moottorinohjaus-boksi jumiin akkua vaihdettaessa.
Vaihdettaessa on ollut lisävirta käytössä.Eli minkäänlaista "nollaantumista" ei olisi pitänyt tapahtua missään.Autot on sitten jouduttu viemään hinaamalla merkkiliikkeeseen,jossa autoon on ajettu joku päivitys.Ja samaa kuulemma merkkiliikkeessäkin käynyt.Tästä päivityksen asentamisesta ei vaan ole merkkarilla asiakkalle infottu.Kyse ei siis ole tuosta akun koodaamisesta.
Tuntuu uskomattomalle.Onko kukaan kuullut mitään vastaavaa.Last edited by Heguli 31; 04-02-2015, 04:53.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by marsep View PostMites tämän liittäminen e61 menee? Autossa on lohko ja sisätilanlämppäri. Tarvitsenko jotain muita defan liittimiä/kaapeleita?
Mihin olette maadoituksen liittänyt?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/45494...uri-1204-4A12V
Miinus (maadoitus) auton runkoon.Näin omassa on CTEK Ylläpitolaturi MXS10 12V/10A kytketty.
Leave a comment:
-
Leave a comment: