E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 325E
    replied
    Kertokaas miten menettelen...

    Miten menettelen kun ostin tänään Motonetista Bosch Silver 105A AGM akun ja autossani E60 530D 2008 autossa on vakio 80A akku joka on jo yli 5-vuotta vanha ja en tiedä onko se AGM. kysymys kuuluu miten nyt auto pitää koodata kun tietoni mukaan autoon voi maksimissaan koodata 95A AGM akun ja vakio mallin 110A akun.
    Voiko nyt auton koodata vakio 110A akulle ja siihen tulisi tuo mainitsemani 105A AGM akku. Onko kellän tullut vastaavaa asiaa eteen. Tuleeko em. ongelmia. Autossani ei ole minkaanlaista webasto lisälämmitintä.




    Originally posted by Mikiis View Post
    Agmhän mulla on paikoillaan koodattuna, siksipä aloin epäileenkin tuota jännitettä.
    Last edited by 325E; 11-12-2013, 21:27.

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    pelkkiä hiiliä löytyy tarvittaessa ja vaihto onnistuu JOS joskus tinakolvia käyttänyt.
    Jännitteet oikeat normi lyijy akulle kylmänä. Ylärajana normilyijyakulle on juuri tuo 15,2V ja AGM.lle 14,6V
    Agmhän mulla on paikoillaan koodattuna, siksipä aloin epäileenkin tuota jännitettä.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Mikiis View Post
    No nyt kävi, niin hassusti, etten saanut tarvikeliikkeestä laturin hiili/säädin pakettia, kun oli maahantuojalta loppu, eikä tiedä milloin tulee uutta. Oisko heittää linkkiä/vinkkiä mistä sais hommattua tuon? Hirveää kiirettä ei ole, kun salavalikon mukaan lataa oikein. Vai saako käydä yli 15 voltin? Siinä se vilkkuu 14,7/15,2 välillä...
    pelkkiä hiiliä löytyy tarvittaessa ja vaihto onnistuu JOS joskus tinakolvia käyttänyt.
    Jännitteet oikeat normi lyijy akulle kylmänä. Ylärajana normilyijyakulle on juuri tuo 15,2V ja AGM.lle 14,6V

    Leave a comment:


  • Kosta87
    replied
    Originally posted by Mikiis View Post
    No nyt kävi, niin hassusti, etten saanut tarvikeliikkeestä laturin hiili/säädin pakettia, kun oli maahantuojalta loppu, eikä tiedä milloin tulee uutta. Oisko heittää linkkiä/vinkkiä mistä sais hommattua tuon? Hirveää kiirettä ei ole, kun salavalikon mukaan lataa oikein. Vai saako käydä yli 15 voltin? Siinä se vilkkuu 14,7/15,2 välillä...
    Mulla ainakin täysin samat voltit salavalikosta kattellen..

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Ei mahda näistä löytyä enään mistään varsinaista herätevirtaa,vaan laturia ohjaa BSD interface.

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    No nyt kävi, niin hassusti, etten saanut tarvikeliikkeestä laturin hiili/säädin pakettia, kun oli maahantuojalta loppu, eikä tiedä milloin tulee uutta. Oisko heittää linkkiä/vinkkiä mistä sais hommattua tuon? Hirveää kiirettä ei ole, kun salavalikon mukaan lataa oikein. Vai saako käydä yli 15 voltin? Siinä se vilkkuu 14,7/15,2 välillä...

    Leave a comment:


  • JCi
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Laturilta puuttuu heräte virta...
    Eli käytännössä, joku johto huonosti vai kuinka tuo heräte laturissa toimii?

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Laturilta puuttuu heräte virta...

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by JCi View Post
    Nyt pari viikkoa tuota latausongelmaa salavalikosta seuranneena, huomiot lähinnä siinä, että kylmänä startatessa ei tosiaan alkuun lataa ollenkaan, vaan jännite siellä 11-12v välillä. Yleensä hetken ajon jälkeen lähtee lataamaan sitä normaalia 14.7-15v, ja tänä aamuna ennen käynnistystä laitoin tuon jännitenäytön päälle, ja alkuun ei ladannut ollenkaan, kunnes jännite hyppäsi yli 17 voltin, ja kaikki mahdolliset vikavalot tauluun. Tämän jälkeen tasoittui sinne 15v paikkeille, ja toimi taas normaalisti.

    Eli jännitteensäätimeltä vialta tuo mielestäni vaikuttaisi?

    Erikoisen tilanteesta tekee se, että autoon vaihdettu Valeon laturi sekä uusi akku viime talvena edellisomistajan toimesta, ja kuitin mukaan hinta laturille (Valeo 170A) 370€. Mietin, että tuohon hintaan ei taida uutta laturia saada, joten olisikoi tuo joku kunnostettu (paska) ja jälleen lopussa?

    Asiantuntijoilta kaivattaisiin mielipidettä, vaihtaakko tuonne nyt sitten jännitteensäädin, vai suosiolla koko laturi uuteen?

    Miten noissa Valeon (170A) latureissa, käykö se yksi ja sama jännitteensäädinpaketti kaikkiin? Pystyyko tuota säädintä ottamaan ehjänä tuolta pois, että tutkisi miltä tuo liukurengas esimerkiksi vaikuttaa?
    Tuohon laturi hommaan, sen verran, että kaverin kanssa(töissä tarvikeliikkeessä) kateltiin tuota laturia, niin sama hinta kun sulla, ja se on ihan uusi Valeon vehje, ei kunnostettu. Kunnostettu Valeo peräti 80 senttiä halvempi, kuin uusi

    No tilasin säädinpaketin, pyörijä pitää tarkistaa,sitten kun vaihtaa tuon paketin.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Janne S View Post
    Saa kait sen säätimen tuolta pois, mutta samalla vaivalla sinne laittaa sit uuden jos kerta purkaa pitää. Säätimen rakenne on sellanen, että takaisin laittaminen ilman laturin irroitusta voi olla hieman haastavaa. Liukurenkaan vaihto onkin sitten jo astetta vaativampi toimenpide.
    Mikäs ongelma siinä on virittää käytetystä ne hiilet uudelleen nippuun, kuten uudessakin?

    Leave a comment:


  • Janne S
    replied
    Originally posted by JCi View Post
    Nyt pari viikkoa tuota latausongelmaa salavalikosta seuranneena, huomiot lähinnä siinä, että kylmänä startatessa ei tosiaan alkuun lataa ollenkaan, vaan jännite siellä 11-12v välillä. Yleensä hetken ajon jälkeen lähtee lataamaan sitä normaalia 14.7-15v, ja tänä aamuna ennen käynnistystä laitoin tuon jännitenäytön päälle, ja alkuun ei ladannut ollenkaan, kunnes jännite hyppäsi yli 17 voltin, ja kaikki mahdolliset vikavalot tauluun. Tämän jälkeen tasoittui sinne 15v paikkeille, ja toimi taas normaalisti.

    Eli jännitteensäätimeltä vialta tuo mielestäni vaikuttaisi?

    Erikoisen tilanteesta tekee se, että autoon vaihdettu Valeon laturi sekä uusi akku viime talvena edellisomistajan toimesta, ja kuitin mukaan hinta laturille (Valeo 170A) 370€. Mietin, että tuohon hintaan ei taida uutta laturia saada, joten olisikoi tuo joku kunnostettu (paska) ja jälleen lopussa?

    Asiantuntijoilta kaivattaisiin mielipidettä, vaihtaakko tuonne nyt sitten jännitteensäädin, vai suosiolla koko laturi uuteen?

    Miten noissa Valeon (170A) latureissa, käykö se yksi ja sama jännitteensäädinpaketti kaikkiin? Pystyyko tuota säädintä ottamaan ehjänä tuolta pois, että tutkisi miltä tuo liukurengas esimerkiksi vaikuttaa?
    Saa kait sen säätimen tuolta pois, mutta samalla vaivalla sinne laittaa sit uuden jos kerta purkaa pitää. Säätimen rakenne on sellanen, että takaisin laittaminen ilman laturin irroitusta voi olla hieman haastavaa. Liukurenkaan vaihto onkin sitten jo astetta vaativampi toimenpide.

    Leave a comment:


  • Saarikoski
    replied
    Itse ainakin ymmärsin, että myyvät marmorilla aina sen tuoreimman numeron mukaan eli uusi numero korvaa vanhan, haisee vähän sille että on ollu ongelmia noitten kans...joissain sitten boscin laturia kans, mut siihen ei muistaakseni säädintä edes saa..

    omassa oireili hiilien loppumista juuri noin, että välillä latas ja välillä ei, sallii suhteellisen pitkiäkin aikoja lataamatonta käyntiä ennenku sytyttää tauluun akunkuvan..

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Pystyy, helppoa ku heinänteko eikä mene ku vartti ehkä... Tuossa pari kuvaa. MajorDrakelta ite ostin viime talvena tuon säätimen nii oli ainaki oikianlainen.
    Liukurengas http://aijaa.com/LJFK23
    Hiilet: http://aijaa.com/d1VlMF

    Leave a comment:


  • JCi
    replied
    Nyt pari viikkoa tuota latausongelmaa salavalikosta seuranneena, huomiot lähinnä siinä, että kylmänä startatessa ei tosiaan alkuun lataa ollenkaan, vaan jännite siellä 11-12v välillä. Yleensä hetken ajon jälkeen lähtee lataamaan sitä normaalia 14.7-15v, ja tänä aamuna ennen käynnistystä laitoin tuon jännitenäytön päälle, ja alkuun ei ladannut ollenkaan, kunnes jännite hyppäsi yli 17 voltin, ja kaikki mahdolliset vikavalot tauluun. Tämän jälkeen tasoittui sinne 15v paikkeille, ja toimi taas normaalisti.

    Eli jännitteensäätimeltä vialta tuo mielestäni vaikuttaisi?

    Erikoisen tilanteesta tekee se, että autoon vaihdettu Valeon laturi sekä uusi akku viime talvena edellisomistajan toimesta, ja kuitin mukaan hinta laturille (Valeo 170A) 370€. Mietin, että tuohon hintaan ei taida uutta laturia saada, joten olisikoi tuo joku kunnostettu (paska) ja jälleen lopussa?

    Asiantuntijoilta kaivattaisiin mielipidettä, vaihtaakko tuonne nyt sitten jännitteensäädin, vai suosiolla koko laturi uuteen?

    Miten noissa Valeon (170A) latureissa, käykö se yksi ja sama jännitteensäädinpaketti kaikkiin? Pystyyko tuota säädintä ottamaan ehjänä tuolta pois, että tutkisi miltä tuo liukurengas esimerkiksi vaikuttaa?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by JCi View Post
    Kellään neuvoa latausongelmaan? Keväällä muutaman kerran ilmestyi mittaristoon latauksen vikailmoitus, kuitenkin lämpimien säiden tullessa nuo ilmoitukset katosivat. Nyt kylmillä ilmoilla ruvennut taas tekemään samaa. Olen seurannut salavalikosta latausjännitettä, ja vaikuttaa siltä että kylmänä ei lähde lataamaan ollenkaan (jännite noin 11.8v) ja laskee hiljakseen kunnes muutaman minuutin kuluttua hyppää tuonne normaaliin noin 14.8-15v. Laturi ja akku vaihdettu viime talvena. Lataus reistaa siis ainoastaan kylmänä, lämmettyään lähtee lataamaan normaalisti. Kellään heittää vinkkiä mistä vikaa lähtisi etsimään?
    On noihin jouduttu lataussäädintä vaihtamaan, hiilet tulee samassa nipussa... Hyllystä löytyy esim. allekirjoittaneelta...

    Leave a comment:

Working...
X