E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vilsku
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Laturin positiivisen voi kytkeä mihin tahansa plus-kytkentäpaikkaan. Negatiivinen kytkentä mihin tahansa maapisteeseen, ei suoraan akun miinus-napaan, näin laturin virta menee IBS:n kautta.
    Onkos konehuoneessa joku hyvä paikka valmiina mihin sen voi pistää ilman reikien poraamista tms. säätöä? Tulossa toi Calixin ylläpitolaturi itselle...
    e61 siis mutta lienee samaa kauraa.

    Leave a comment:


  • vilivaltteri
    replied
    Omaan autoon tuli nyt uusi akku moniurahihnavaihdon yhteydessä, kun kysyin korjaamolta oliko uusi akku ohjelmoitu autoon vastaus oli kyllä, mutta vaikutti kuitenkin siltä ettei siellä tiedetty mistä puhuin. Onko jotain keinoa millä näkee onko akku ohjelmoitu autolle vaihdon yhteydessä vai pitääkö vain luottaa korjaamon sanaan?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Laturin positiivisen voi kytkeä mihin tahansa plus-kytkentäpaikkaan. Negatiivinen kytkentä mihin tahansa maapisteeseen, ei suoraan akun miinus-napaan, näin laturin virta menee IBS:n kautta.

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    MIKSI ?? Sama potentiaali !! osa nro 4 = http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...cable_starter/
    No niinpä taitaa olla suoraan toisiinsa yhteydessä nuo. Jos näin, niin voi sen kytkeä starttiinkin.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by tabasco View Post

    Laturin plusjohto pitää sitten kytkeä siihen konehuoneen apuvirtapistokkeeseen, ei esim. startille tulevaan jatkuvaan plussaan.
    MIKSI ?? Sama potentiaali !! osa nro 4 = http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...cable_starter/

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by marsep View Post
    Olen itsekin miettinyt tuota 1204 defaa, kun ajo on pääasiassa aika lyhyttä sahausta.

    Hintakaan ei paha n.115€ ja saa suoraan piuhasarjan väliin.

    Onko muilla tätä?
    Minulla on ollut tuollainen pari vuotta autossa ja akkuvirran vähyydestä ei ole tarvinnut kärsiä kovillakaan pakkasilla, toisin kuin aiemmin, jos tuli reilummin pätkäajoa.

    Taloyhtiössä ja työpaikan pihassa on jatkuvasti päälle ja pois katkovat lämmitystolpat, mutta Defa 1204 tuntuisi toimivan niissäkin. Vehjaksen merkkivalo tosin on aina punaisella, en muista koskaan nähneeni, että olisi siirtynyt ylläpitolatauksen puolelle. Laturin lisäämisen jälkeen iDrive alkoi satunnaisesti ilmoitella "increased battery discharge" tai "high rate of battery discharge", kun ollut tolpassa. Tämä voi liittyä IBS:ään tai väärään akun koodaukseen, en ole jaksanut tarkemmin selvittää kun auto toimii ja ilmoitukset ovat lopulta aika harvassa.

    Laturin plusjohto pitää sitten kytkeä siihen konehuoneen apuvirtapistokkeeseen, ei esim. startille tulevaan jatkuvaan plussaan.

    Leave a comment:


  • marsep
    replied
    Olen itsekin miettinyt tuota 1204 defaa, kun ajo on pääasiassa aika lyhyttä sahausta.

    Hintakaan ei paha n.115€ ja saa suoraan piuhasarjan väliin.

    Onko muilla tätä?

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jos tuo Defan laturi on oikea "älykäs" ylläpitolaturi, niin ehdottomasti sen nokkaan.


    Manuaalikin suosittelee tämän päällä pitämistä pitkinä seisonta-aikoina. Nähtävästi lataa max. 48h ja pitää taukoa kunnes jännite tippuu alle raja-arvon. Fiksun oloinen vekotin.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    AGM akullinen e61 pitäisi jättää pakkaseen seisomaan reiluksi kolmeksi viikoksi. Akulla ikää 6 vuotta. Vaihtoehdot on laittaa se kolmeksi viikoksi defan 4A ylläpitolaturiin tai ei. Onko noin pitkästä latausjaksosta mitään haittaa?
    Jos tuo Defan laturi on oikea "älykäs" ylläpitolaturi, niin ehdottomasti sen nokkaan.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    AGM akullinen e61 pitäisi jättää pakkaseen seisomaan reiluksi kolmeksi viikoksi. Akulla ikää 6 vuotta. Vaihtoehdot on laittaa se kolmeksi viikoksi defan 4A ylläpitolaturiin tai ei. Onko noin pitkästä latausjaksosta mitään haittaa?

    Leave a comment:


  • kalevi67
    replied
    Kiitokset vastauksesta molemmille! Joo, väri on vaalea ja Inpa näyttää 90Ah joten vakio on (en vaan tuota muistanut että AGM:lle se näyttää 91Ah). Samanlaisen tarvikeakun laitan tilalle, en näe syytä AGM.lle koska ei webastoa ja muutenkin pidän autoa enimmäkseen lämpimässä tallissa kovilla pakkasilla. Tuo lienee alkuperäinen vm. 2004 joten hyvin on kestänyt.

    Eikös tuo riittänyt, että Inpassa vaihdon yhteydssä vaan rekisteröi tuon uuden ja se on siinä (koska tyyppi ja koko pysyy samana)?

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by kalevi67 View Post
    Näkeekö inpalla jostain mikä akkutyyppi on asennettu? Akun päällä on tekstit:

    BMW
    S: 61 21 8381 765
    AW: 61 21 8381 764
    118668 - 10 DE

    12 V 90Ah 720A (EN)
    160 RC 720 CCA (SAE)

    Lähinnä siis onko kyseessä AGM vai tavallinen, koko on siis 90Ah

    Alkais olla vaihto ajankohtainen...

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by kalevi67 View Post
    Näkeekö inpalla jostain mikä akkutyyppi on asennettu? Akun päällä on tekstit:

    BMW
    S: 61 21 8381 765
    AW: 61 21 8381 764
    118668 - 10 DE

    12 V 90Ah 720A (EN)
    160 RC 720 CCA (SAE)

    Lähinnä siis onko kyseessä AGM vai tavallinen, koko on siis 90Ah

    Alkais olla vaihto ajankohtainen...
    Original BMW Akun väri ?? joskus oli väri "varma" merkki
    musta= AGM
    valkoinen = normilyijyakku?

    ja varaosanumerolla = http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...warranty_only/

    normi 90Ah akku tuo näyttäisi numeron perusteella olevan.

    Leave a comment:


  • kalevi67
    replied
    Näkeekö inpalla jostain mikä akkutyyppi on asennettu? Akun päällä on tekstit:

    BMW
    S: 61 21 8381 765
    AW: 61 21 8381 764
    118668 - 10 DE

    12 V 90Ah 720A (EN)
    160 RC 720 CCA (SAE)

    Lähinnä siis onko kyseessä AGM vai tavallinen, koko on siis 90Ah

    Alkais olla vaihto ajankohtainen...

    Leave a comment:


  • JJtalo
    replied
    Originally posted by JJtalo View Post
    Nyt taas kaipais hyviä neuvoja:
    Vaihdoin uuden akun ja autoon ei enään syty mittari valot eikä peräkontti aukee, ratti ei liiku alas, ohjaustehostin ei toimi, keskuslukko ei toimi,, mutta lähtee käyntiin ? Onko tuo vaan sekasin vai joku hajonnu ?
    Dodii, back in bisnes :-)
    Oli uus tai vanha akku tökänny can väylän johdon linttaan ja sisältä karvat poikki. Onneks oli lämmin talli niin jakso tutkia, ois varmaan huollossa menny tunti jos toinenki vikaa ettiessä. Oli tosiaan jännä, kone lähti käyntiin ja vaihdelaatikkoki toimi, samoin kaikki auton ulkopuoliset valot. Ja sisältä kaikki pimeenä.

    Leave a comment:

Working...
X