Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T3
    replied
    Tonni täynnä, uusi topikki avattu: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=395016

    Leave a comment:


  • juovi
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tähän käyttöön on olemassa pihtimittareita, jonka laitat siihen kaapelin ympärille, jonka haluat mitata. Nämä ei nyt ole tarkkuus instrumentteja, mutta kyllä niillä näkee ihan riittävällä tarkkuudella jääkö auto syömään reilusti virtaa vai ei. Auto menee lepotilaan kun esim. automaatissa sammuu se vaihdekepin valo.

    Oma on manuaali laatikolla, eli onko tälle ohjetta? Pihtimittaria ei myöskään löydy, joten pitää hommata tai miettiä muita vaihtoehtoja mittaukselle.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by juovi View Post
    Miten tämä kannattaisi mitata? Ista/Impa vai virtamittarilla? Tuo auton lepotiilaan meno myös kiinnostaa, eli mistä tämän voi varmistaa?
    Tähän käyttöön on olemassa pihtimittareita, jonka laitat siihen kaapelin ympärille, jonka haluat mitata. Nämä ei nyt ole tarkkuus instrumentteja, mutta kyllä niillä näkee ihan riittävällä tarkkuudella jääkö auto syömään reilusti virtaa vai ei. Auto menee lepotilaan kun esim. automaatissa sammuu se vaihdekepin valo.

    Leave a comment:


  • dolby
    replied
    Irrotapa se akku autosta ja mittaa sitten. Veikkaan että tulee aivan hyvät luvut.

    Leave a comment:


  • juovi
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Seuraavaksi mittaamaan paljonko sitä virtaa menee ja kuinka kauan.

    Miten tämä kannattaisi mitata? Ista/Impa vai virtamittarilla? Tuo auton lepotiilaan meno myös kiinnostaa, eli mistä tämän voi varmistaa?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Vanquish View Post
    Tässä ei jää täyden tasolle, vaan 12 pinnassa 5min sammutuksen jälkeen ja jää sille tasolle. Varaus lähtee ennen kuin ehtii nukkumaan. Tyhjensi täyden, uuden akun minuuteissa.
    Jos siellä on kuormaa päällä, niin ei se jääkkään täyden tasolle, vaan tippuu heti sen alle. Nousee sitten takaisin päin kun kuorma poistuu ja akku on hetken levännyt. Jos nyt puhutaan 100Ah akusta, niin minuuteissa ei kyllä täyttä uutta akku voi tyhjentää mikään piilo kuluttaja tai sitten jostain nousee savua. Esim. 50Ah purkaminen esim. 50A virralla kestää tunnin.

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Onko katsottu että auto nukahtaa ja jääkö joku laite päälle :think
    Jokuhan varmasti jää kuluttamaan, mutta onko ainoa tapa löytää se sulakkeiden irroittelu? Ei vikakoodia. Ja jos pääävirtakaapelissa on häikkää, niin onko tämän mittaamiseen jotain menetelmää?

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Heti sammutuksen jälkeen jännite tipahtaa tietenkin kun siellä on vähän vaikka mitä päällä. 12.7v on täyden akun lepojännite ilman kuormaa. Seuraavaksi mittaamaan paljonko sitä virtaa menee ja kuinka kauan.
    Tässä ei jää täyden tasolle, vaan 12 pinnassa 5min sammutuksen jälkeen ja jää sille tasolle. Varaus lähtee ennen kuin ehtii nukkumaan. Tyhjensi täyden, uuden akun minuuteissa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Vanquish View Post
    Vaikka olisi 0,1 heittoa ei muuta tilannetta. Obd ja mittari näyttää samaa. Ongelma on jännitteen hyvin nopea lasku ajon jälkeen.
    Heti sammutuksen jälkeen jännite tipahtaa tietenkin kun siellä on vähän vaikka mitä päällä. 12.7v on täyden akun lepojännite ilman kuormaa. Seuraavaksi mittaamaan paljonko sitä virtaa menee ja kuinka kauan.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Vanquish View Post
    Vaikka olisi 0,1 heittoa ei muuta tilannetta. Obd ja mittari näyttää samaa. Ongelma on jännitteen hyvin nopea lasku ajon jälkeen.

    Onko katsottu että auto nukahtaa ja jääkö joku laite päälle :think

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Samalla mittarilla? Mittariheittoa??? Halpis mittareissa saattaa olla pientä heittoa.
    Vaikka olisi 0,1 heittoa ei muuta tilannetta. Obd ja mittari näyttää samaa. Ongelma on jännitteen hyvin nopea lasku ajon jälkeen.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Vanquish View Post
    Monella eri tapaa mitattu.
    Samalla mittarilla? Mittariheittoa??? Halpis mittareissa saattaa olla pientä heittoa.

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Ja tuon lisäksi onko mittaus tehty varmasti auto nukkumassa? AIka monta pientä sähkösyöppöä voi olla päällä huomaamatta. Ja ne äkkiä laskee jännitettäkin hieman.
    Monella eri tapaa mitattu.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Mittasin konehuoneen navoista 12.41
    Vuoden ikäinen akku ja koodattu, akku 100ah.

    Yön oltua nukkumassa 12.71.
    Last edited by BMW525Xda; 12-03-2020, 07:53.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jos on jarrutusenergian talteenotto (CO2 package), niin akku latautuu vain 80% varaustasoon, jotta regeneroinnille jäisi tilaa. Suomen olosuhteissa ei tietysti toimi huonostikaan akun elinikää ajatellen. Koodaamalla saa tuon toki muutettua.
    Ja tuon lisäksi onko mittaus tehty varmasti auto nukkumassa? AIka monta pientä sähkösyöppöä voi olla päällä huomaamatta. Ja ne äkkiä laskee jännitettäkin hieman.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎