E60 Akku asiaa.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by HTK12 View PostTähän käyttöön on olemassa pihtimittareita, jonka laitat siihen kaapelin ympärille, jonka haluat mitata. Nämä ei nyt ole tarkkuus instrumentteja, mutta kyllä niillä näkee ihan riittävällä tarkkuudella jääkö auto syömään reilusti virtaa vai ei. Auto menee lepotilaan kun esim. automaatissa sammuu se vaihdekepin valo.
Oma on manuaali laatikolla, eli onko tälle ohjetta? Pihtimittaria ei myöskään löydy, joten pitää hommata tai miettiä muita vaihtoehtoja mittaukselle.
Leave a comment:
-
Tähän käyttöön on olemassa pihtimittareita, jonka laitat siihen kaapelin ympärille, jonka haluat mitata. Nämä ei nyt ole tarkkuus instrumentteja, mutta kyllä niillä näkee ihan riittävällä tarkkuudella jääkö auto syömään reilusti virtaa vai ei. Auto menee lepotilaan kun esim. automaatissa sammuu se vaihdekepin valo.Originally posted by juovi View PostMiten tämä kannattaisi mitata? Ista/Impa vai virtamittarilla? Tuo auton lepotiilaan meno myös kiinnostaa, eli mistä tämän voi varmistaa?
Leave a comment:
-
Irrotapa se akku autosta ja mittaa sitten. Veikkaan että tulee aivan hyvät luvut.
Leave a comment:
-
Jos siellä on kuormaa päällä, niin ei se jääkkään täyden tasolle, vaan tippuu heti sen alle. Nousee sitten takaisin päin kun kuorma poistuu ja akku on hetken levännyt. Jos nyt puhutaan 100Ah akusta, niin minuuteissa ei kyllä täyttä uutta akku voi tyhjentää mikään piilo kuluttaja tai sitten jostain nousee savua. Esim. 50Ah purkaminen esim. 50A virralla kestää tunnin.Originally posted by Vanquish View PostTässä ei jää täyden tasolle, vaan 12 pinnassa 5min sammutuksen jälkeen ja jää sille tasolle. Varaus lähtee ennen kuin ehtii nukkumaan. Tyhjensi täyden, uuden akun minuuteissa.
Leave a comment:
-
Jokuhan varmasti jää kuluttamaan, mutta onko ainoa tapa löytää se sulakkeiden irroittelu? Ei vikakoodia. Ja jos pääävirtakaapelissa on häikkää, niin onko tämän mittaamiseen jotain menetelmää?Originally posted by BMW525Xda View PostOnko katsottu että auto nukahtaa ja jääkö joku laite päälle :think
Leave a comment:
-
Tässä ei jää täyden tasolle, vaan 12 pinnassa 5min sammutuksen jälkeen ja jää sille tasolle. Varaus lähtee ennen kuin ehtii nukkumaan. Tyhjensi täyden, uuden akun minuuteissa.Originally posted by HTK12 View PostHeti sammutuksen jälkeen jännite tipahtaa tietenkin kun siellä on vähän vaikka mitä päällä. 12.7v on täyden akun lepojännite ilman kuormaa. Seuraavaksi mittaamaan paljonko sitä virtaa menee ja kuinka kauan.
Leave a comment:
-
Heti sammutuksen jälkeen jännite tipahtaa tietenkin kun siellä on vähän vaikka mitä päällä. 12.7v on täyden akun lepojännite ilman kuormaa. Seuraavaksi mittaamaan paljonko sitä virtaa menee ja kuinka kauan.Originally posted by Vanquish View PostVaikka olisi 0,1 heittoa ei muuta tilannetta. Obd ja mittari näyttää samaa. Ongelma on jännitteen hyvin nopea lasku ajon jälkeen.
Leave a comment:
-
Ja tuon lisäksi onko mittaus tehty varmasti auto nukkumassa? AIka monta pientä sähkösyöppöä voi olla päällä huomaamatta. Ja ne äkkiä laskee jännitettäkin hieman.Originally posted by Clavurion View PostJos on jarrutusenergian talteenotto (CO2 package), niin akku latautuu vain 80% varaustasoon, jotta regeneroinnille jäisi tilaa. Suomen olosuhteissa ei tietysti toimi huonostikaan akun elinikää ajatellen. Koodaamalla saa tuon toki muutettua.
Leave a comment:
Leave a comment: