E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Saarikoski
    replied
    Originally posted by JJtalo View Post
    Nyt taas kaipais hyviä neuvoja:
    Vaihdoin uuden akun ja autoon ei enään syty mittari valot eikä peräkontti aukee, ratti ei liiku alas, ohjaustehostin ei toimi, keskuslukko ei toimi,, mutta lähtee käyntiin ? Onko tuo vaan sekasin vai joku hajonnu ?

    Sulakkeetkin (ne isotkin) varmaan jo tarkistit..?
    Mites lähtikö akunkengistä pienempiä johtoja myös, ettei oo joku johto päässy karkuun?

    Leave a comment:


  • JJtalo
    replied
    Nyt taas kaipais hyviä neuvoja:
    Vaihdoin uuden akun ja autoon ei enään syty mittari valot eikä peräkontti aukee, ratti ei liiku alas, ohjaustehostin ei toimi, keskuslukko ei toimi,, mutta lähtee käyntiin ? Onko tuo vaan sekasin vai joku hajonnu ?

    Leave a comment:


  • vilivaltteri
    replied
    Juu, tuli tossa yön yli mietittyä tota hommaa ja sen verran laiska kun on niin ei jaksanut pakkasessa ruveta opettelemaan tota hommaa. Auto lähtee korjaamolle ja katotaan siellä sitten mikä oli vikana. Kiitos kaikille hyvistä neuvoista ja avuista, ilman vinkkejä olisin käyny ostamassa uuden akunkin jo ja ihmetellyt miksi ei silti lähde toimimaan

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by JJtalo View Post
    Ilmastoinnin kompuralla on oma rulla, joissakin sille on oma kiristin, ja joissakin remmi on vaan määrämittanen ja sitä kautta tarpeeks tiukka. Jos on ilman kiristäjää ja remmillä ikää niin kannattaa vaihtaa, tämäkään ei maksa ku jonku kympin.
    Varsinkin, kun ilmastoinnin hihnan joutuu joka tapauksessa käyttämään irti.

    Leave a comment:


  • JJtalo
    replied
    Kuten tuossa jo sanottiin, kannattaa tarkistaa mikä sen on rikkonut, ei ole normaalia että menee poikki ( vaikka on vanhakin ).
    Värinänvaimentimia näistä on jonkun verran mennyt, eli se mötikkä mikä on kampiakselin päässä mikä remmejä pyörittää. Sen sisällä on vulkanoitu kumi joka haurastuu ja alkaa väpättää jonka jälkeen ulkokehä irtoaa. Kohtuu kallis jos joutuu uusia.
    Kiristäjän rulla ja ohjuri rulla eivät ole kalliita, ne melkeen kannattaa uusia samalla jos ei tietoa millon vaihdettu jos ollenkaan.
    Ilmastoinnin kompuralla on oma rulla, joissakin sille on oma kiristin, ja joissakin remmi on vaan määrämittanen ja sitä kautta tarpeeks tiukka. Jos on ilman kiristäjää ja remmillä ikää niin kannattaa vaihtaa, tämäkään ei maksa ku jonku kympin.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by vilivaltteri View Post
    Joo kiitos avusta, tuli pieni ajatusvirhe kun tuossa mela otsassa kirjoitteli. Nyt on toi hihna hommattuna ja kattoo jos sais sen huomenna parkkiksella pyöräytettyä paikoilleen
    Joo, mutta koita nyt tutkia miksi se on mennyt riekaleiksi. Suht harvinaista kuitenkin.
    Ehdokkaina. kiristimet tai värinänvaimennin.

    Leave a comment:


  • vilivaltteri
    replied
    Joo kiitos avusta, tuli pieni ajatusvirhe kun tuossa mela otsassa kirjoitteli. Nyt on toi hihna hommattuna ja kattoo jos sais sen huomenna parkkiksella pyöräytettyä paikoilleen
    Last edited by vilivaltteri; 10-01-2014, 18:37.

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by vilivaltteri View Post
    Moniurahihnahan siellä oli riekaleina... Minkäslainen homma se tohon on vaihtaa, vitusti tonneja varmaan bemarilla maksaa? Pitääkö käyttää jakopää irti?
    Enemmänkin satasia kuin tonneja. Tuo hihna ei liity ketjulla pyörivään jakopäähän mitenkään, moniurahihna pyörittää laturia, ohjaustehostinta ja vesipumppua. Kannattaa vaan selvittää, miksi se hihna on hajonnut ja onko jotain muuta sieltä rikki (hihnapyörät, kiristimet).

    Tästä voi katsella BMW:n työohjetta.

    Leave a comment:


  • jake530d
    replied
    Originally posted by vilivaltteri View Post
    Moniurahihnahan siellä oli riekaleina... Minkäslainen homma se tohon on vaihtaa, vitusti tonneja varmaan bemarilla maksaa? Pitääkö käyttää jakopää irti?
    Jakopää irti Täällä huuli lentää!

    Leave a comment:


  • vilivaltteri
    replied
    Originally posted by tabasco View Post
    Tarkistapa ensin moniurahihna.
    Moniurahihnahan siellä oli riekaleina... Minkäslainen homma se tohon on vaihtaa, vitusti tonneja varmaan bemarilla maksaa? Pitääkö käyttää jakopää irti?

    Leave a comment:


  • djcarrot
    replied
    Kyllä mullakin tuntui, että tehostin ois lähteny pois, kun akku oli lopuillaan laturin hajottua. Laturi tuli nyt vaihdatettua (170A) ja hyvin pelaa.

    Kävin vielä hakemassa boschin 95A agm-akun, kun vanha akku lopahti täysin n. 15 km ajon jälkeen. Kai tuossa pitäs riittää jerkkua vähän pitemmälle..? Tuuria oli mukana, kun 5 metriä ennen määränpäätä lopahti kulku Tosin taijan asennella akun vasta parin viikon päästä, kun kyllä tuolla tuntuu pärjäävän vielä.

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by vilivaltteri View Post
    Varmaan se sitten, meinas mennä mutka pitkäks kun piti vääntää voimalla kääntymään. Tunne oli kuin ilman ohjaustehostinta, autolla ajettu 205tkm 530d. Jos katson latausjännitteen niin onko siinä ero mitä se näyttää jos akku on sökö vs laturi?
    Tarkistapa ensin moniurahihna.

    Leave a comment:


  • vilivaltteri
    replied
    Varmaan se sitten, meinas mennä mutka pitkäks kun piti vääntää voimalla kääntymään. Tunne oli kuin ilman ohjaustehostinta, autolla ajettu 205tkm 530d. Jos katson latausjännitteen niin onko siinä ero mitä se näyttää jos akku on sökö vs laturi?

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by vilivaltteri View Post
    Itselläkin tuli nyt charging failure vika päälle, ensin lähti ohjaustehostin pois pelistä ja sitten tuli herja. Onko siis nyt laturissa vai akussa vika? Näkeekö ton jollain bmwhatilla että kummassa olisi vika?
    Varmaan tarkoitat, että Active Steering lähti pois pelistä? Paljonko autolla on ajettu? Latausjänniteet salavalikosta?

    Leave a comment:


  • vilivaltteri
    replied
    Itselläkin tuli nyt charging failure vika päälle, ensin lähti ohjaustehostin pois pelistä ja sitten tuli herja. Onko siis nyt laturissa vai akussa vika? Näkeekö ton jollain bmwhatilla että kummassa olisi vika?

    Leave a comment:

Working...
X