Normaali 90ah näyttäs olevan. 100/110ah akun lyöt sinne ja koodaat/koodautat sen 110ah ja merkkautat vaihetuksi. Agm akkua en ite ainakaan laittais ku ei oo webastoa mutta jos pörssissä ylimäärästä maksaa 200e enemmän niin ainahan agm on parempi.
Joo uskon että normi 100/110ah riittää. Entä kuinka nopeaa se akun vaihto pitää autolle kertoa? Ei ole ihan tässä lähellä ketään kuka voisi sen tehdä.
autossa tällä hetkellä BMW:n alkuperäinen 90Ah akku. Onko se lyijy vai AGM?
Onko väliä vaikka laittaa isomman akun (Ei ole webastoa) vai onko 90Ah riittävä?
Sen olen lukenut, että akun vaihto pitää autolle kertoa ja jos muuttaa kokoa, nii sekin pitää ilmoittaa. Kuinka pian se pitää ilmoittaa autolle vaihdon jälkeen?
Nykyinen akku
Normaali 90ah näyttäs olevan. 100/110ah akun lyöt sinne ja koodaat/koodautat sen 110ah ja merkkautat vaihetuksi. Agm akkua en ite ainakaan laittais ku ei oo webastoa mutta jos pörssissä ylimäärästä maksaa 200e enemmän niin ainahan agm on parempi.
autossa tällä hetkellä BMW:n alkuperäinen 90Ah akku. Onko se lyijy vai AGM?
Onko väliä vaikka laittaa isomman akun (Ei ole webastoa) vai onko 90Ah riittävä?
Sen olen lukenut, että akun vaihto pitää autolle kertoa ja jos muuttaa kokoa, nii sekin pitää ilmoittaa. Kuinka pian se pitää ilmoittaa autolle vaihdon jälkeen?
Parhaimmillaan (eli huonoimmillaan) minulla on akku lopettanut toiminnan yhden yön aikana.Ei se vanha akku hyvä tietenkään ollut,mutta aina pyörähti kone käyntiin ilman ongelmia.Paitsi yksi aamu ei sanonut mitään.Latailin sitten akkua puoli päivää ilman tulosta.Uutta kehiin ja hyvin taas toimi.Tämä kävi yhdessä ex.E39:ssä.
Mittaa kuitenkin lataus ja jos se tyrkkää kunnolla virtaa,niin koitat elvyttää akkua ulkopuolisella latauksella.
kävin tätä threadiä läpi mut en löytäny vastausta. Mistä purkista löytyy toi akun koodaus tieto? Eli mistä löytää ncs.ssällä mikä akku tohon kikottimeen on laitettu?
Kävin tätä threadiä läpi mut en löytäny vastausta. Mistä purkista löytyy toi akun koodaus tieto? eli mistä löytää ncs.ssällä mikä akku tohon kikottimeen on laitettu?
Talteenoton on varustelistalla jos se on autoon asennettu. Voi olla että tuosta sun jännitteestä ei voi päätellä akun koodaustyyppiä, en osaa sanoa. Mulla tosiaa oli autossa (F11) koodattuna IGR (älylataus) pois ja kontissa AGM joka tietenkin koodattu oikein. Latausjännite oli aina aluksi 15v ja laski jonkun matkalla jälkeen 14,5 volttiin. En uskaltanut jättää noin kun ilmeisesti tuo on liikaa täydelle AGM-akulle.
Ei oo talteenottoa. Täytyy tuo akkuasia tarkistaa oikeanlaisella laitteella, ajattelin vaan voisiko tuosta latauksesta päätellä onko AGM vai normi lyijyakku.
Täytyy nyt seurata vielä tuota akkua onko se kunnossa, pysyykö lataus ja miten tiputtaa jännitettä startatessa. Tekee sitten vaihdon jos näytää siltä.
En usko, että tuossa on jarruenergian talteenottoa. (mistä sen voi todeta?)
Aina, kun olen tuota latausjännitettä seurannut, on se ollut tuolla samalla tasolla. Alle 14V ei ole koskaan pudonnut, ei edes lähelle, vaan on pysynyt siinä 14.8-15.1 tasossa.
Talteenoton on varustelistalla jos se on autoon asennettu. Voi olla että tuosta sun jännitteestä ei voi päätellä akun koodaustyyppiä, en osaa sanoa. Mulla tosiaa oli autossa (F11) koodattuna IGR (älylataus) pois ja kontissa AGM joka tietenkin koodattu oikein. Latausjännite oli aina aluksi 15v ja laski jonkun matkalla jälkeen 14,5 volttiin. En uskaltanut jättää noin kun ilmeisesti tuo on liikaa täydelle AGM-akulle.
Viittaa siihen että lyijyakku on koodattu mutta varmaksi en uskalla sanoa. Jos autossa on jarruenergian talteenotto ja akku pidetään tästä syystä 80% varauksessa niin silloin jännite putoaa alle 14 volttiin kun akku on tuossa varauksessa ja moottorijarrutus ei ole käynnissä. Toisaalta tässäkin tapauksessa akku regeneroidaan toisinaan lataamalla se täyteen ja silloin latausjännite voi olla pitkään noin/lähes 15v.
Ilman talteenottoa olevan auton käyttäytymisestä tiedän sen verran että kun omasta koodasin talteenoton ja vajaan lataustason pois niin latausjännite oli koko ajan 14, 5-15v.
En usko, että tuossa on jarruenergian talteenottoa. (mistä sen voi todeta?)
Aina, kun olen tuota latausjännitettä seurannut, on se ollut tuolla samalla tasolla. Alle 14V ei ole koskaan pudonnut, ei edes lähelle, vaan on pysynyt siinä 14.8-15.1 tasossa.
Latausjännite pysyvästi n. 15V, välillä käy ylikin.
Viittaa siihen että lyijyakku on koodattu mutta varmaksi en uskalla sanoa. Jos autossa on jarruenergian talteenotto ja akku pidetään tästä syystä 80% varauksessa niin silloin jännite putoaa alle 14 volttiin kun akku on tuossa varauksessa ja moottorijarrutus ei ole käynnissä. Toisaalta tässäkin tapauksessa akku regeneroidaan toisinaan lataamalla se täyteen ja silloin latausjännite voi olla pitkään noin/lähes 15v.
Ilman talteenottoa olevan auton käyttäytymisestä tiedän sen verran että kun omasta koodasin talteenoton ja vajaan lataustason pois niin latausjännite oli koko ajan 14, 5-15v.
Leave a comment: