E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • WarHead
    replied
    Originally posted by djcarrot View Post
    ...Ilmeisesti laturi on viallinen? Laturiin lienee olemassa jännitteensäädinpaketti, jonka vaihtamalla vaihtuisi hiiletkin. Onko tietoa paljonko tuollainen kustantaa?

    ...Akkukin kyllä lienee tullut tiensä päähän, jos 5km ajon jälkeen ei jaksa enää startata? Vai voiko ibs oireilla noin?...

    Koitin katsella, että miten hankalassa paikassa laturi on, että onnistuuko vaihto kenttäolosuhteissa vai onko ajettava konttorille. Tavaraa oli sen verran edessä, että empä nähnyt mokomaa murkulaa edes. Autona 2004 loppuvuodesta valmistettu 535d e61. Löytyykö räjätyskuvaa jostakin?
    Samoja ongelmia oli täälläkin, vaihdoin ensin akun, meni puolivuotta, vaihdoin IBS:n, ei muutosta. Laturinvaihdolla sitte korjaantui, uudistettu 150A laturi reipas 300€ (ei tiedä sisälsikö säätimen), erillinen säädin 130€. Ebay.de auttoi halvimmalla ja nopeiten. Orkkis oli VALEO (ei silmämääräistä vikaa) ja UUSI vaihtolaturi myös VALEO, Asentaja joutui tekemään yhteen reikään kierteet, ei muuta ihmeelistä. Vaihtotyöstä laskuttivat 1,5h.



    Siitä, ja eiku ostoksille!

    Leave a comment:


  • JJtalo
    replied
    Ite vaihdoin laturiin hiilet ennakkohuoltona, siinä luulossa että ne loppuu tuossa 250tkm tienoilla. makso muistaakseni 120e. Sai vaihdettua irroittamatta laturia, vaatii tosin vähän sorminäppäryyttä. En sitte tiiä oliko tuohon jo vaihdettu hiilet ja/tai laturi, koska vanhoissa oli vielä omasta mielestäni kohtuullisesti jäljellä.
    Kyllähän ne kulumalla hakee sinne oman paikkansa

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by djcarrot View Post
    Omasta kulkineesta taisi mennä laturi sökösi eilen. Ajellessa tuli ensin charging failure tms. Lyhyen ajon jälkeen auto seisoi kaupungilla 2-3h, jonka jälkeen kotiin ajaessa (5km) alkoi sähköjärjestelmiä pudota pois päältä. Kotona mittasin jännitteen auton käydessä ja oli vain noin 11,5v. Sammutin auton ja sen jälkeen ei jaksanut startata enää.

    Pidin autoa yön laturissa ja jännitettä oli 12,7v ja starttasi hyvin. Taas auton käydessä jännite vain 11,7v ja tuli charging failure. Ilmeisesti laturi on viallinen? Laturiin lienee olemassa jännitteensäädinpaketti, jonka vaihtamalla vaihtuisi hiiletkin. Onko tietoa paljonko tuollainen kustantaa?

    Akkukin kyllä lienee tullut tiensä päähän, jos 5km ajon jälkeen ei jaksa enää startata? Vai voiko ibs oireilla noin? Autossa on defan 10A akkulaturi kiinteänä, joka toimii aina roikassa ollessa.

    Koitin katsella, että miten hankalassa paikassa laturi on, että onnistuuko vaihto kenttäolosuhteissa vai onko ajettava konttorille. Tavaraa oli sen verran edessä, että empä nähnyt mokomaa murkulaa edes. Autona 2004 loppuvuodesta valmistettu 535d e61. Löytyykö räjätyskuvaa jostakin?
    Onhan sinne olemassa sitä hiilipakettia mutta näissä uudemmissa älykkäissä latausjärjestelmissä on semmonen ominaisuus että ne hiilien kollektoripinnat kuluu ja uudet hiilet ei pääse kunnolla vastaamaan kollektoreihin. Tähän on olemassa konsti että viilaa uudet hiilet sopivaksi. Hintaa tulee joku 200e nuin lonkalta. Uus laturi muualta ku marmorilta sitte joku 300-400e että siinä tuumattavaa ja voishan tuosta vikakoodit kattoa ennen ku muuta tekee...

    Leave a comment:


  • marsep
    replied
    Tyhmä kysymys mutta luetaanko boschin kanssa kiinaihmeisiin?

    Vaikka kyllä ne kaikki varmaan siellä tehdään.

    Leave a comment:


  • djcarrot
    replied
    Omasta kulkineesta taisi mennä laturi sökösi eilen. Ajellessa tuli ensin charging failure tms. Lyhyen ajon jälkeen auto seisoi kaupungilla 2-3h, jonka jälkeen kotiin ajaessa (5km) alkoi sähköjärjestelmiä pudota pois päältä. Kotona mittasin jännitteen auton käydessä ja oli vain noin 11,5v. Sammutin auton ja sen jälkeen ei jaksanut startata enää.

    Pidin autoa yön laturissa ja jännitettä oli 12,7v ja starttasi hyvin. Taas auton käydessä jännite vain 11,7v ja tuli charging failure. Ilmeisesti laturi on viallinen? Laturiin lienee olemassa jännitteensäädinpaketti, jonka vaihtamalla vaihtuisi hiiletkin. Onko tietoa paljonko tuollainen kustantaa?

    Akkukin kyllä lienee tullut tiensä päähän, jos 5km ajon jälkeen ei jaksa enää startata? Vai voiko ibs oireilla noin? Autossa on defan 10A akkulaturi kiinteänä, joka toimii aina roikassa ollessa.

    Koitin katsella, että miten hankalassa paikassa laturi on, että onnistuuko vaihto kenttäolosuhteissa vai onko ajettava konttorille. Tavaraa oli sen verran edessä, että empä nähnyt mokomaa murkulaa edes. Autona 2004 loppuvuodesta valmistettu 535d e61. Löytyykö räjätyskuvaa jostakin?

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by marsep View Post
    Tarvisi uutta akkua hommailla.
    Eilen oli ovet auki 20min kun imuroin ja putsailin sisältä, niin heti paukkas active steering herjan. Eli jännite käynyt alhaalla.

    Autossa ei ole webastoa ja muutenkin aika vähän sähkövermeitä.

    Riittäisikö tämmönen http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...16?ajoneuvo=68

    ??

    Onko kokemuksia Sznajder akuista? saisi 100ah akun samaan hintaan kuin tuon Boschin...
    JOS ongelmia haluat niin sen kun värkkäät näiden zingzang pig pom akkujen kanssa.
    Exide EA 1000 eli 100Ah useaan eri kertaa todettu toimivaksi akuksi joka koodataan 110 Ah akuksi autoon. Samoin joillakin VARTA 100Ah kestänyt. eli pysytään pohjolan olosuhteissa ns. OIKEISSA akuissa ja unohdetaan nuo kiinan tuliaiset.
    Jotkut haluaa AGM akun ja ei sekään huono vaihtoehto ole muuta mieluummin "säästää" sen hinnanero rahan ja sijoittaa YLLÄPITO Laturiin niin johan toimii!!

    Leave a comment:


  • marsep
    replied
    Tarvisi uutta akkua hommailla.
    Eilen oli ovet auki 20min kun imuroin ja putsailin sisältä, niin heti paukkas active steering herjan. Eli jännite käynyt alhaalla.

    Autossa ei ole webastoa ja muutenkin aika vähän sähkövermeitä.

    Riittäisikö tämmönen http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...16?ajoneuvo=68

    ??

    Onko kokemuksia Sznajder akuista? saisi 100ah akun samaan hintaan kuin tuon Boschin...
    Last edited by marsep; 05-01-2014, 11:07.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    Tossahan ne vaihtoehdot on... esim. NCS:llä koodaus ja DIS:llä ilmoitetaan vaihto.
    Tai sitte ista/d tai progman jotka ns virrallisen organisaation vehkeet. ncs/inpa yhistelmä tekee saman homman vaan helkkarin paljon nopeammin.

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by Timelord View Post
    Meillä -08 Passatissa edelleen alkuperäinen, normiakku rokkaa täysillä ja joka talvi on Webaa tullut surutta käytettyä. Toki ajetut matkat on weba- käytön jälkeen pääsääntöisesti olleet minimissään ~30km. Mikähän tässä akussa on "vikana"?

    Ettei ihan OT:tä ole niin sigun menopeliin Loimaan Autosähkössä Bosch S4010 80ah maksoi 130e ja koodaus kaupan päälle. Ei mielestäni ihan paha hinta.:think
    No meillä taloudessa -97 Pasuuna, jossa 9v vanha agm akku, ja vielä rokkaa. no eipä siinä kyllä mitään sähköhärpäkkeitä olekkaan, muutakuin webasto

    Mutta kyllä komppaan Kissvesalan akunkestoja. Ainaskin itsellä menny juurikin noin, toisten automerkkien kanssa.

    Leave a comment:


  • Timelord
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Webastokäytöllä normi akku kestää n. 2v ja agm jopa 5v

    Meillä -08 Passatissa edelleen alkuperäinen, normiakku rokkaa täysillä ja joka talvi on Webaa tullut surutta käytettyä. Toki ajetut matkat on weba- käytön jälkeen pääsääntöisesti olleet minimissään ~30km. Mikähän tässä akussa on "vikana"?

    Ettei ihan OT:tä ole niin sigun menopeliin Loimaan Autosähkössä Bosch S4010 80ah maksoi 130e ja koodaus kaupan päälle. Ei mielestäni ihan paha hinta.:think

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    KLASSE_BATTERIE

    46ah
    55ah
    70ah
    80ah
    90ah
    110ah

    40ah_agm
    60ah_agm
    70ah_agm
    80ah_agm
    90ah_agm
    Originally posted by JKK View Post
    Milläs te ihmiset muuten koodaatte noita akkuja esim.110Ah:ksi? DIS ja Autocom tukee vain AGM 90Ah akkujen koodausta.
    Tossahan ne vaihtoehdot on... esim. NCS:llä koodaus ja DIS:llä ilmoitetaan vaihto.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Nyt on vartan 100ah koodattuna 110, ja hyvin toimii toistaiseksi.
    Milläs te ihmiset muuten koodaatte noita akkuja esim.110Ah:ksi? DIS ja Autocom tukee vain AGM 90Ah akkujen koodausta.

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Omassa kesti normiakku n.4 vuotta ilman webastoa, 90ah tais olla. Nyt on vartan 100ah koodattuna 110, ja hyvin toimii toistaiseksi. Kolmas akku siis menossa ja autolla tulee maaliskuussa 10 vuotta ikää.

    E: tämä viimeinen vaihdettiin siis talvea vasten, varmasti olisi vielä mennyt pitkäänkin kesäkeleillä, mutta en viitsinyt ottaa riskiä kun pakkaset lähestyivät. Saman tempun on varmaa tehnyt edellinen omistaja kun auto on uitettu Suomeen Saksasta.
    Last edited by -rik; 17-12-2013, 11:48.

    Leave a comment:


  • JJtalo
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Itseasiassa saattaa hyvinki kestää. Webastokäytöllä normi akku kestää n. 2v ja agm jopa 5v
    Mutta jos ei ole webastoa niin mikä akku sitten on paras ?
    Webastohan tyhjentää akkua roimasti ja kun tuo toistuu talvella muutaman kerran päivässä, se tappaa perinteisen lyijyakun, joka ei kestä purkuja niin paljoa mitä agm. Ilman webastoa pitäisi tavallisen lyijyakun kestää "lähes" yhtä kauan kuin agm.
    Omassani on alkuperäinen lyijyakku, nyt 8,5v ikää ja vielä toimii, tuskin alkuperänen agm kestää yli 17v ?

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    No tarkemmin ajatellen, laturiahan nämä buimurit käyttää energian talteenotossakin.
    "pikkuveljessä" ensiasennusakku on kyllä exide, en tiedä onko 500-sarjassa.
    Laatuakkuna ne vartaakin ilmeisesti pitävät.

    Leave a comment:

Working...
X