E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Eli varmaan tuo SilverDynamic jotenkin hommansa hoitaa. Luvataanhan esitteessäkin, että ylittää ensiasennusvaatimukset.

    btw... Milläs tavalla tuollainen E60 ottaa jarruenergiaa talteen? :think
    Silver Dynamicista en tiedä, mutta käsittääkseni Varta toimittaa ensiasennusakut.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Oikein. lyijyakkuja kyllä molemmat, mutta agm ilmeisesti parempi syklisessä käytössä ja syväpurkauksessa...
    juurikin jarruenergian talteenottoa ajattelin AGM vs "perinteinen"
    Eli varmaan tuo SilverDynamic jotenkin hommansa hoitaa. Luvataanhan esitteessäkin, että ylittää ensiasennusvaatimukset.

    btw... Milläs tavalla tuollainen E60 ottaa jarruenergiaa talteen? :think

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Lyijyakkujahan ne on kaikki. LiFePO4 voisi olla hyvä.
    Oikein. lyijyakkuja kyllä molemmat, mutta agm ilmeisesti parempi syklisessä käytössä ja syväpurkauksessa...
    juurikin jarruenergian talteenottoa ajattelin AGM vs "perinteinen"

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Webasto käyttöön agm parempi ja mitenkä ne nämä jarruenergian talteenottojutut?
    Miten lyijyakku suhtautuu tuohon?
    Lyijyakkujahan ne on kaikki. LiFePO4 voisi olla hyvä.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Mitäs mieltä olette, kun mulla olisi varastossa yksi käyttämätön 105Ah Varta Silver Premium-akku. Eli kyseessä on tavallinen lyijy-akku, mutta sieltä parhaasta päästä. Ja nykyinen alkuperäinen AGM-akku alkaa olla selvästi tiensä päässä. Eli ostaisiko uuden AGM:n vai hyödyntäisikö tuon ylimääräisenä lojuvan käyttämättömän lyijyakun? Autossa on aika paljon kaikennäköistä sähkövempelettä+webasto. Eli onko AGM aivan välttämätön vaatimus näissä peleissä?
    Webasto käyttöön agm parempi ja mitenkä ne nämä jarruenergian talteenottojutut?
    Miten lyijyakku suhtautuu tuohon?

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Mitäs mieltä olette, kun mulla olisi varastossa yksi käyttämätön 105Ah Varta Silver Premium-akku. Eli kyseessä on tavallinen lyijy-akku, mutta sieltä parhaasta päästä. Ja nykyinen alkuperäinen AGM-akku alkaa olla selvästi tiensä päässä. Eli ostaisiko uuden AGM:n vai hyödyntäisikö tuon ylimääräisenä lojuvan käyttämättömän lyijyakun? Autossa on aika paljon kaikennäköistä sähkövempelettä+webasto. Eli onko AGM aivan välttämätön vaatimus näissä peleissä?

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied
    Kellotin silleen että toinen käsi oli vaimon kontissa ja toisella tein hommia auton kanssa.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Jesper View Post
    Sen akkukotelon avaamiseen menee noin 8 sekuntia.
    Ootko kellottanu siitä ku Kontti vielä kiinni vai jo valmiiksi aukastuna ja onko kotelo nipsuilla kiinni? hehe. Sori ot mut ei se tosiaan ole mikään jäätävä homma!

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Originally posted by Jesper View Post
    Sen akkukotelon avaamiseen menee noin 8 sekuntia.
    Joo totta ja kun ton toisen katiskan (e93) akkukotelon avaaminen on vähän vaikeampaa, niin siksi kyselin:



    "It took me about 20 minutes to get to the battery, and all the panels you see in the trunk are necessary to remove in order to get to it"
    Jarppa
    Last edited by Jarppa63; 16-12-2013, 13:38.

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied
    Sen akkukotelon avaamiseen menee noin 8 sekuntia.

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Mistä muuten helposti saa tarkastettua mikä akku sinne autoon on laitettu?
    Siis muuten kuin avaamalla akkukotelo?

    Jarppa

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by JJtalo View Post
    Niin no mikä sinne sitten olis se paras ? Enkä jaksa uskoa että agm akku kestäis 2 kertaa kauemmin kun ei ole webastoa, hinta kyllä on kaksinkertainen.
    Itseasiassa saattaa hyvinki kestää. Webastokäytöllä normi akku kestää n. 2v ja agm jopa 5v

    Leave a comment:


  • JJtalo
    replied
    Originally posted by mr81 View Post
    Ei tainnut kyse olla huonosta vaan et ei ole "optimi", jos akun vaihtaa niin miksi ei valitse sinne "parasta".
    Niin no mikä sinne sitten olis se paras ? Enkä jaksa uskoa että agm akku kestäis 2 kertaa kauemmin kun ei ole webastoa, hinta kyllä on kaksinkertainen.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    125 € vs 225€. Varsinkin jos auto haihtuu kiertoon vuoden sisällä niin turha tuota on valmiiksi rakentaa..

    Leave a comment:


  • mr81
    replied
    Originally posted by JJtalo View Post
    Mikä tuosta 100Ah vartalaisesta niin huonon tekee ? Jos ei ole webastoa ? Mitä ite kyselin niin tuommosta perus tarvikeakkua suosittelivat hakemaan ihan merkkihuollossakin kun alkuperästä kyselin, agm sitten jos on webasto.
    Ei tainnut kyse olla huonosta vaan et ei ole "optimi", jos akun vaihtaa niin miksi ei valitse sinne "parasta".

    Leave a comment:

Working...
X