Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 vm 04 keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaksi
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 46
    • Tampere

    E61 vm 04 keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi

    Joo o, mikähän nyt vaivaa autoo kun yht´äkkiä lakkasi keskuslukon kauko-ohjaus pelaamasta?

    Aukasin normaalisti ovet napista ku lähin ajaan, kun sitte pysähdyin niin ei ovia lukkoon napista sitten milläään. Avaimella kun runkkii niin menee lukkoon ja aukeaa mut joka kerta kun avaa oven pärähtää hälyt soimaan, mahtavaa!

    Koitettu molempia avaimia ja tulos sama, ei pelaa napit. Virtaa nois on 100% varmasti.

    Pystyykö noita avaimia koittaa koodata itse jotenki vai haiseeko heti edukkaalta moduli vialta
    E93 M3 + G21 320e Xdrive M-Sport

    ex:
    F10 518d LCI
    E39 520i
    E53 4.4i M-Sport
    E61 525i
    E36 328 cabrio
    E36 328 M-tech sedan
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    #2
    Koitappa aukeeko jos oot auton takana. Vastaanotin/antennivahvistin on e61:ssä takaspoilerin alla ja sinne saattaa päästä vettä ja siks toimii huonosti ja joutuu uusimaan ton antennivahvistimen.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • Jaksi
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 46
      • Tampere

      #3
      Originally posted by sirkus View Post
      Koitappa aukeeko jos oot auton takana. Vastaanotin/antennivahvistin on e61:ssä takaspoilerin alla ja sinne saattaa päästä vettä ja siks toimii huonosti ja joutuu uusimaan ton antennivahvistimen.
      Toi osuis aika hyvin, pesinpä auton painepesurilla pari tuntia ennen kuin tää leikki alkoi...Tosin heti pesun jälkeen meni viel lukkoon ja puoltoistatuntia siitä aukes, sitten alko tää leikki

      Onko hajua mitä ton antennivahvarin vaihto maksaa merkkiliikkeessä, jos se rikki on? Kattellaa jos huomenna vaik kuivuttuaan alkais toimiin.

      Ei auttais pestä ku kerran vuodessa, eikä ajaa vesisateessa:think
      E93 M3 + G21 320e Xdrive M-Sport

      ex:
      F10 518d LCI
      E39 520i
      E53 4.4i M-Sport
      E61 525i
      E36 328 cabrio
      E36 328 M-tech sedan

      Comment

      • sirkus
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 2195
        • kaustinen

        #4
        Tais olla jotain 200e hintaa tolla ja alle tunnin homma vaihtaa. Uusi kantsii tiivistää esim. moottorisilikonilla. Bmw on koittanut korjata tota ongelmaa uudemmissa laittamalla spoilerin sisäpitaan vaahtomuovin palasia jotka painaa ton vahvistimen kantta kiinni tiukemmin mut laihoin tuloksin.
        Chrysler 300c crd touring 2010
        Daily driver
        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
        Man cave on wheels
        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
        Built not bought
        V8, only juice&milk come in 2 litres

        Kawasaki zzr1100 fighter


        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

        Comment

        • Jaksi
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 46
          • Tampere

          #5
          Originally posted by sirkus View Post
          Tais olla jotain 200e hintaa tolla ja alle tunnin homma vaihtaa. Uusi kantsii tiivistää esim. moottorisilikonilla. Bmw on koittanut korjata tota ongelmaa uudemmissa laittamalla spoilerin sisäpitaan vaahtomuovin palasia jotka painaa ton vahvistimen kantta kiinni tiukemmin mut laihoin tuloksin.
          Ok, hyvä tietää.

          Minkähän takia ne hälyt pärähtää soimaan kun avaa avaimella lukot?
          Kai sen kuuluis ottaa hälyt pois päältä kun ovet aukasee lukosta kuten ne menee päällekin kun lukittee ovet.

          Hälyt tosiaa sammuu vasta ku laittaa virrat päälle!
          E93 M3 + G21 320e Xdrive M-Sport

          ex:
          F10 518d LCI
          E39 520i
          E53 4.4i M-Sport
          E61 525i
          E36 328 cabrio
          E36 328 M-tech sedan

          Comment

          • e61_525d_2005
            Newbiemmer
            • Jul 2008
            • 6

            #6
            Minulla keskuslukon kauko-ohjaus alkoi kuukausi sitten olla toimimatta silloin tällöin, nyt se ei toimi enää olleenkaan (yritetty molemmilla avaimilla).
            Vaihdon spoilerin alla olevan antennin vahvistimen (189,-e), mutta se ei auttanut ongelmaan.
            Missä vika voisi olla? Pitää ilmeisesti viedä merkkihuoltoon:think

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 1996
              • Tampere/kainuu

              #7
              61:sissä alkaa jo olemaan johtosarja vikoja takaluukun saranan kohdalla joten kannattaa myös ne ottaa huomioon. Esim näissä kaukokäyttö ongelmissa ja samoin radion häiriöissä.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • Jaksi
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 46
                • Tampere

                #8
                Originally posted by zakspeed View Post
                61:sissä alkaa jo olemaan johtosarja vikoja takaluukun saranan kohdalla joten kannattaa myös ne ottaa huomioon. Esim näissä kaukokäyttö ongelmissa ja samoin radion häiriöissä.
                Joo eli sain autoni Metro-Autosta parinpäivän hommien ja huoltojen jälkeen pois.

                Häly ongelma auheitui viallisesta takaluukun johtosarjasta. Korjausjohtosarja olisi ollut yli 1000€ + vaihto joten yllättäen sovittiin että vaihtelevat johdot itse huollossa. En nyt muista mitä tuli maksamaan tuon ongelman korjaus mutta yli 500€. Kuten edellä mainittu niin on kuulemma yleinen vika E61 korissa.

                Autoon tehtiin tulppien ja jarrunesteiden vaihto+ koritarkastus.
                Lisäksi tutkittiin mistä johtuu keltainen jäähdytysnesteen lämpötilavaroitus(termostaatti rikki) ja tuo hälytin ongelma. Kaikkineen huba maksoi 1594€. Nyt toivottavasti pääsee taas pari kk ilman ongelmia
                E93 M3 + G21 320e Xdrive M-Sport

                ex:
                F10 518d LCI
                E39 520i
                E53 4.4i M-Sport
                E61 525i
                E36 328 cabrio
                E36 328 M-tech sedan

                Comment

                • huppe
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 371
                  • Suomi

                  #9
                  Tuttava tuli kyselemään kun omaansa sai tämän vian aikaiseksi. Täältä ei löytynyt vastausta mutta netistä löytyi:

                  I have a 2004 which I know has a different type of key (e.g. rechargeable), so it may not be the same. But on mine I know you:

                  1. Close all doors
                  2. Turn ignition to KL R (Run) then switch off within 5 seconds and remove key
                  3. Within 30 seconds press and hold the UNLOCK button. While holding that press the LOCK (the Roundel on my style) three times within ten seconds. Release both buttons.
                  4. The doors should lock and unlock to signal successful program
                  5. Repeat steps 3-5 for additional keys within 30 seconds.
                  6. Switching key to KL R ends programming

                  May be different on yours, but it sounded like you were holding and tapping the opposite buttons (lock vs unlock).



                  Pitää kokeilla jos vaikka auttaisi.
                  ex E61 530da 2004

                  Comment

                  • peeämvee
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 283
                    • Taivalkoski

                    #10
                    Keskuslukon ja radion antenni E61;ssä takalasissa, antenniboksista lasin sisään menee erittäin ohut antenninjohdin joka on allekirjoittaneella poikki. Ovet menee kaukosäädöllä lukkoon/auki vaan auton takaa ja korkeintaan ½metrin päästä. Että semmosta! Haussa on tuollainen touringin takalasi, jos jollain ylimääräisenä niin ostetaan pois.

                    Comment

                    • Wese
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2006
                      • 34
                      • Southern Germany

                      #11
                      Originally posted by peeämvee View Post
                      Keskuslukon ja radion antenni E61;ssä takalasissa, antenniboksista lasin sisään menee erittäin ohut antenninjohdin joka on allekirjoittaneella poikki. Ovet menee kaukosäädöllä lukkoon/auki vaan auton takaa ja korkeintaan ½metrin päästä. Että semmosta! Haussa on tuollainen touringin takalasi, jos jollain ylimääräisenä niin ostetaan pois.

                      99% varmuudella luulen että antenni ei ole takalasissa, vaan tuossa muovisessa takalipassa, jossa lisäjarruvalokin on. Jos irroitat tuon lipan, niin sen alta kyllä näkee että johtoja tuonne lasiin menee, mutta nämä nimenomaiset ohuet johtimet eivät ole missään yhteydessä itse ADM (aeriel diversity module) boksiin, joka on siis kaukon vastaanotinboksi. Luulisin että noilla johdoilla on tekemistä vain takalasin lämppärin kanssa.

                      Itse vaihdoin 15min sitte uuden ADM-boksin, vaan eipä auttanut. Huomenna siis johtosarjaa purkamaan, JES! Jos joku muu aikoo alkaa samaan urakkaan, aika hyvät DIY-ohjeet löytyy:

                      http://forums.e60.net/index.php?show...st=15&start=15


                      Toki jos joku löytää muita ohjeita/vinkkejä asiaan, niin kaikki neuvot ovat tervetulleita

                      -W-
                      * Seppokin sen jo tiesi: "Saksa on paska maa." *

                      Comment

                      • peeämvee
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 283
                        • Taivalkoski

                        #12
                        Lipassa on pelkästään am-antenni ja takalasissa (jonka ovh 650€) fm/keskuslukon antenni, olen nimittäin muutaman kymmenen kertaa avannut tuon systeemin vikaa etsiessä kunnes lopulta huomasin lasiin menevän johtimen olevan poikki. Antenniboksinkin kerkesin vaihtaa mutta ei vaikutusta ongelmaan KOSKA ANTENNINJOHDIN ON POIKKI. Toki nuo sarananjohdotkin voi poikki olla mutta helpompi tarkistaa ensin nuo lasin sisään menevät johdot. Tuosta antenniboksista menee piuha spoileriin sekä takalasiin. Lisäksi boksin ohi menee piuhat takalasinlämppäriin ja takalasin avauspainikkeelle.
                        Last edited by peeämvee; 18-04-2009, 22:07. Reason: kirotusvirkeitä korjailtu

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #13
                          Originally posted by peeämvee View Post
                          Keskuslukon ja radion antenni E61;ssä takalasissa, antenniboksista lasin sisään menee erittäin ohut antenninjohdin joka on allekirjoittaneella poikki. Ovet menee kaukosäädöllä lukkoon/auki vaan auton takaa ja korkeintaan ½metrin päästä. Että semmosta! Haussa on tuollainen touringin takalasi, jos jollain ylimääräisenä niin ostetaan pois.
                          Eikö ole mahdollista korjata johdinta? Piirtää uusi johtavalla maalilla, tai kinnittää uusi johtavalla epoksilla? Jos lasista lähtee edes parin sentin mittainen johtimen tynkä niin sittenhän korjaus on vielä helpompi...

                          Comment

                          • peeämvee
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 283
                            • Taivalkoski

                            #14
                            Originally posted by WSE1 View Post
                            Eikö ole mahdollista korjata johdinta? Piirtää uusi johtavalla maalilla, tai kinnittää uusi johtavalla epoksilla? Jos lasista lähtee edes parin sentin mittainen johtimen tynkä niin sittenhän korjaus on vielä helpompi...
                            Poikki juuri siitä rajasta mistä menee valun sisään, yritin saada näkyviin johdinta mutta ei onnistunut.

                            Comment

                            • peeämvee
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 283
                              • Taivalkoski

                              #15
                              Originally posted by Wese View Post

                              Itse vaihdoin 15min sitte uuden ADM-boksin, vaan eipä auttanut. Huomenna siis johtosarjaa purkamaan, JES!

                              -W-
                              Joko purit johtosarjan ja löytyikö poikkinaisia johtoja?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎